Gå til innhold

Pressefriheten er ikke lisens til å støte


Hu i Svingen

Anbefalte innlegg

Jeg stoler ikke på disse massemediene uansett.

Når jeg ikke kan stole på dem i en sak, har jeg da noen grunn til å stole på dem i en annen?

Men Selbekks avis stoler du på? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva i all verden har jødene i denne tråden å gjøre?

Må du legge skylden på jødene uansett hva som blir diskutert her på KG?

Hvis du har et sånt voldsomt jødehat så kan du vel starte en egen tråd for å demonstrere dette?

Og leser du det jeg skriver?

Jeg skrev at muslimene kaller ikke-muslimer for vantro hunder, og det var ikke bare for 2000 år siden, dette skjer også i dag. Jeg har hverken hørt eller sagt at Bush sier det samme.

At du skal vri på alt om det muslimene sier og gjør, over på jødene og Bush, vitner mye om rasisme.

At du kaller Israel for et apartheidregime vitner om at du enten ikke vet hva dette innebærer, eller ikke vet hva som foregår i Israel, og israelernes forhold til naboene. Å sammenligne dette med Sør-Afrika er rent humbug.

Nå var det faktisk DU som brukte ordet jøder først (ref side 11). Du argumenter med andre ord mot deg selv.

At muslimene kaller ikke muslimer for vantro mener jeg ikke er nedverdigende for oss ikke-muslimer. Derimot mener jeg at Bush sin uttalese om at "enten er du med oss eller imot oss" er værre fordi det kommer fra en betydningsfull statsleder i vesten, som burde vært mer opplyst en det ha signaliserer med en slik påstand.

Dessuten er det DU, som på side 11 sier:"Vi må slutte med å sende massevis av penger til dem, slik at de må begynne å jobbe for føden, slik som alle andre må..."

Jeg sier bare at folk må behandles likt, enten de er jøder eller muslimer.

Og hvorfor mener du Israel ikke er et apertheid regime ? Det er da langt flere palestinere enn jøder som bor i dette området (inkl. alle flyktningene) enn det det er jøder. Men de har blitt fordrevet fra skanse til skanse av jødene gjennom 60 år med støtte fra USA og UK. Israelerene benytter med andre ord de samme metodene som de selv ble utsatt for av nazistene, men med den forskjellen at vesten ikke aksepterer utryddelses leirene. Derfor er styreformen svært nær det som skjedde i Sør Afrika for en del år tilbake.

Men ettersom du mener at dette ikke er sammenliknet med et apertheid regime kan du kansje forklare meg hva du legger i en slik styreform ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så av redsel for å støte så kan man ikke ytre?

Så mange utgaver det finnes av oss med forskjellige meninger og syn så vil det alltid være noe galt.

Innlegget ryddet

Usikker

-moderator-

Endret av Usikker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far til 2, jeg tror ikke sånne israelforherligende mennesker forstår hva du sikter til. Jeg synes det er latterlig at israel får være med i melodi grand prix, men det sier litt om hvor dårlig samvittighet europa har.

Men at jødene hele tiden referer til holocaust hver gang nåtidens mennesker til ta opp et samtaleemne er unødvendig. Var det ikke sharon som sto for massakrene i flyktningsleierene shaba og shatila i 1982?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far til 2, jeg tror ikke sånne israelforherligende mennesker forstår hva du sikter til.

På den annen side er det nok også slik at Israel-hatende Palestina-elskere ikke forstår hvordan det er å leve i en verdensdel hvor alle naboene dine ønsker å utrydde deg. Dette dreier seg ikke bare om Israels forhold til palestinerne. Dette dreier seg også om at hele den muslimske verden ønsker å utslette staten Israel.

For å dreie saken litt mer i retning av temaet. Jeg synes at Magazinet og Jyllandsposten på en meget god måte har demonstrert muslimenes manglende evne til å akseptere at verden ikke følger Muhammed i ett og alt. Nettopp derfor er det så katastrofalt om Norge bøyer av for muslimenes krav om å oppheve ytringsfriheten, ved å gjenopplive blasfemiparagrafen.

Endret av Bønna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsvarer seg? Hvem er det som er den angripende part her? Vesten protesterer på alle former av terroraksjoner. Men vesten må få lov til å kritisere Israel når det er de som er årsaken til at problemet er der.

Du kan ikke tråkke noen ned i søla og kjefte på de når de gjør motstand, vettu.

Hvis det var slik at Israel var den angripende part, hadde ikke palestinerne lenger eksistert i deres nærområder. Løgnen blir ikke sann for alle, om den gjentas i det uendelige. Noen kan faktisk tenke selv, og attpå til ha lov til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Selbekk beklaget trykkingen offentlig. :)

Nå viser det seg at arabiske imamer ikke synes dette er tilstrekkelig, men krever at de som publiserte stilles for retten.

Hva synes du vil være en passelig straff for Selbekk? (nå tror jeg at en liten bøtlegging eller 21 dager ubetinget lett kan oppfattes provoserende lavt, så vi skal være forsiktig med å ta for lite i ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor mener du Israel ikke er et apertheid regime ? Det er da langt flere palestinere enn jøder som bor i dette området (inkl. alle flyktningene) enn det det er jøder. Men de har blitt fordrevet fra skanse til skanse av jødene gjennom 60 år med støtte fra USA og UK. Israelerene benytter med andre ord de samme metodene som de selv ble utsatt for av nazistene, men med den forskjellen at vesten ikke aksepterer utryddelses leirene. Derfor er styreformen svært nær det som skjedde i Sør Afrika for en del år tilbake.

Men ettersom du mener at dette ikke er sammenliknet med et apertheid regime kan du kansje forklare meg hva du legger i en slik styreform ?

Hvis jeg ikke har tatt helt feil, så var det de hvite som styrte landet Syd-Afrika, og urinnvånerne ble undertrykket, (iallfall etter deres egen mening). Jeg kjenner ikke historien godt, men siden Afrikas urinnvånere består av et farget folk, så må de hvite ha overtatt makten i Syd-Afrika, tydeligvis mot de fargedes vilje)

I Israel er det ikke snakk om urinnvåneres kamp mot fremmede.

Jødene har bodd der i uminnelige tider, og det er deres eget land.

Jødene undertrykker ikke araberne, men har gitt dem arbeide, de får en stor pengesum av jødene hvert år, og araberne har eget parti som deltar i Knesset.

De som bor i Israel har alle stemmerett, Noe jeg antar at de fargede i Syd-Afrika ikke hadde.

Araberne i Israel har det mye bedre enn araberne i mange andre land, både materielt og når det gjelder skolegang.

Du får gjerne rette meg om noe av det jeg har forstått var situasjonen i Syd-

Afrika, men forholdene i Israel kjenner jeg til..

Når du skriver at det er mange flere palestinere enn jøder i dette området, bør du oppgi hvilke områder du da rekner med.

Dette har jeg ikke hørt fra hverken jøder, nordmenn eller arabere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far til 2, jeg tror ikke sånne israelforherligende mennesker forstår hva du sikter til. Jeg synes det er latterlig at israel får være med i melodi grand prix, men det sier litt om hvor dårlig samvittighet europa har.

Men at jødene hele tiden referer til holocaust hver gang nåtidens mennesker til ta opp et samtaleemne er unødvendig. Var det ikke sharon som sto for massakrene i flyktningsleierene shaba og shatila i 1982?

Det er ganske bra av deg at du allerede er kommet fram til 1982, det går nok framover skal du se.

Men jeg visste ikke at FAR TIL TO var jøde?

For det var jo han som nevnte holocoust i et tidligere innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Israel er det ikke snakk om urinnvåneres kamp mot fremmede. Jødene har bodd der i uminnelige tider, og det er deres eget land.

Jeg er helt enig i at Israel ikke kan sammenlignes med hvitingenes styre i Sør-Afrika. Jødene har ikke tatt over et land fra urbefolkningen. Men på den annen side har araberne også bodd der i uminnelige tider.

Jeg mener at Israel/Palestina-konflikten viser hvor tåpelig og virkelighetsfjerne multikultierne egentlig er. Det er helt tydelig at homogene samfunn fungerer mye bedre enn heterogene samfunn. Multikultierne på sin side fortsetter ufortrødent videre å insisterer på at denne lille ideen deres – det multikulturelle fellesskap – er det beste som har skjedd mennesket.

Selv en av den europeiske urbefolkningens viktigste verdier er multikultierne villig til å kaste på båten for å forsvare den lille ideen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå viser det seg at arabiske imamer ikke synes dette er tilstrekkelig, men krever at de som publiserte stilles for retten.

Hva synes du vil være en passelig straff for Selbekk? (nå tror jeg at en liten bøtlegging eller 21 dager ubetinget lett kan oppfattes provoserende lavt, så vi skal være forsiktig med å ta for lite i ).

Vel, nå har jeg for min del fått det jeg var ute etter, og da ber jeg ikke om mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest
Jeg er for kritikk av Islam. Men da må det komme fra den indre muslimske kjerne. Det funker ikke når vi her i vesten gjør det. Vi blir bare sett på som noen arrogante jævler uansett. derfor hjelper det ikke akkuratt at vi prøver å påtvinge dem en ytringsfrihet. Den må komme innenfra ikke utenfra.

Har du endret mening?

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...