Gå til innhold

Kan man fake en forsvinning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er 26. Jeg har jobb.

Skjønner. Hadde ikke akkurat tenkt å flytte dit.

Anonymkode: bfa56...4e9

Da syns jeg du skal bli boende der du bor. Jeg forstår at du ikke hadde tenkt å hive deg på første fly til et eller annet utland, men det er mulig å gjøre. Det krever "bare" litt planlegging.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke . Ja det straffet sikkert meg selv. Men samtidig, hvorfor skal de få tro at det var greit å behandle meg sånn...

Anonymkode: bfa56...4e9

Nei, de skal ikke tro at det er greit å behandle deg sånn. Du skal ta avstand. Som noen sa, blokker dem. La være å svare telefonen om de ringer, ikke svar på sms. Ikke la dem ta del i livet ditt, men gjør det på en måte som ikke rammer deg selv. Tenk at du har det best uten dem, og lev et godt liv allikevel!

Jeg ønsker deg faktisk masse lykke til, det er vondt når de nærmeste ikke er de beste.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 2.4.2024 den 13.45):

Jeg har ikke et godt forhold til foreldrene mine. I går eksploderte det av forskjellige grunner. Nå kommer jeg ikke til å snakke med dem på lenge.  Lurer på om jeg skal få de til å tro at jeg har forsvunnet. Noen andre må si det, men ikke kjæresten min for da blir han sikkert mistenkt for å ha bortført meg. Jeg syns de fortjener å få en støkk. De har påført meg så mye smerte i barndommen og oppover til nå. Er det lov eller kan jeg bli straffet for det senere? Hvordan kan man forsvinne med vilje? Jeg syns bare de fortjener dette.

Anonymkode: bfa56...4e9

Høres ut som en utrolig tåpelig, barnslig og umoden ide. Bare la vær å ha kontakt med dem vel.. Ditt valg om du vil ha et forhold til foreldrene dine eller ikke. 

Men å fake en forsvinning for å gi de en støkk er bare for dumt. 

Du kan vel ikke straffes for det i form av fengsel - men du kan holdes ansvarlig for eventuelle kostnader for leting det offentlige benytter dersom foreldrene dine melder deg savnet og det kommer frem du gjort det med vilje. Samme som man kan holdes ansvarlig for unødig utrykning av uttuæykkningskjøretøy ellers. 

Voks opp, gå videre med livet ditt og bare kutt kontakt. 

Anonymkode: 6cc16...9cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (28 minutter siden):

Da syns jeg du skal bli boende der du bor. Jeg forstår at du ikke hadde tenkt å hive deg på første fly til et eller annet utland, men det er mulig å gjøre. Det krever "bare" litt planlegging.

Nei, de skal ikke tro at det er greit å behandle deg sånn. Du skal ta avstand. Som noen sa, blokker dem. La være å svare telefonen om de ringer, ikke svar på sms. Ikke la dem ta del i livet ditt, men gjør det på en måte som ikke rammer deg selv. Tenk at du har det best uten dem, og lev et godt liv allikevel!

Jeg ønsker deg faktisk masse lykke til, det er vondt når de nærmeste ikke er de beste.

Takk ♥️

Anonymkode: bfa56...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Må man ikke ha oppholdstillatelse for å flytte til utlandet? Kan kan vel ikke bare flytte dit?

Anonymkode: bfa56...4e9

Innenfor EU/EØS er det bare å søke på hvilken som helst jobb du vil og flytte rett dit.

Anonymkode: 3ec33...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...