Gå til innhold

Kan man fake en forsvinning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke et godt forhold til foreldrene mine. I går eksploderte det av forskjellige grunner. Nå kommer jeg ikke til å snakke med dem på lenge.  Lurer på om jeg skal få de til å tro at jeg har forsvunnet. Noen andre må si det, men ikke kjæresten min for da blir han sikkert mistenkt for å ha bortført meg. Jeg syns de fortjener å få en støkk. De har påført meg så mye smerte i barndommen og oppover til nå. Er det lov eller kan jeg bli straffet for det senere? Hvordan kan man forsvinne med vilje? Jeg syns bare de fortjener dette.

Anonymkode: bfa56...4e9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor ikke hos dem. Dro tilbake til meg selv før i dag.

Anonymkode: bfa56...4e9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ekstremt dårlig ide. Dersom en fake forsvinning innebærer involvering av politi og letemannskaper kan du straffes og bli erstatningsansvarlig. 

Hvis du ikke vil snakke mer med foreldrene dine må du si fra og så la vær å ta telefonen eller åpne døra. 

  • Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin70 skrev (1 minutt siden):

Det er en ekstremt dårlig ide. Dersom en fake forsvinning innebærer involvering av politi og letemannskaper kan du straffes og bli erstatningsansvarlig. 

Hvis du ikke vil snakke mer med foreldrene dine må du si fra og så la vær å ta telefonen eller åpne døra. 

Nei vil helst ikke involvere politi eller noe. Vil bare at de skal tro jeg er borte. 

Anonymkode: bfa56...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei vil helst ikke involvere politi eller noe. Vil bare at de skal tro jeg er borte. 

Anonymkode: bfa56...4e9

Nei, jeg får vel finne på noe annet. 

Anonymkode: bfa56...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene dine vil jo ringe politiet hvis de får høre at du er borte, du skjønner vel selv at dette ikke går. Selvsagt er det straffbart. 
Du kan derimot blokke telefonnummerene deres og ikke prate med de. Det velger du selv. 

Anonymkode: 203b8...253

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må du pakke tingene dine, flytte på en annen kant av landet eller utenlands, og ha ukjent tlf nr. Ikke kjøpe bolig o.l så kan det iallefall være at de tar litt tid før de finner deg.

Anonymkode: 24e66...ac0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har ikke et godt forhold til foreldrene mine. I går eksploderte det av forskjellige grunner. Nå kommer jeg ikke til å snakke med dem på lenge.  Lurer på om jeg skal få de til å tro at jeg har forsvunnet. Noen andre må si det, men ikke kjæresten min for da blir han sikkert mistenkt for å ha bortført meg. Jeg syns de fortjener å få en støkk. De har påført meg så mye smerte i barndommen og oppover til nå. Er det lov eller kan jeg bli straffet for det senere? Hvordan kan man forsvinne med vilje? Jeg syns bare de fortjener dette.

Anonymkode: bfa56...4e9

Bare unngå de. La de ringe politiet, og når politiet kommer på døra så sier du det bare som det er. Foreldrene dine vil jo få seg en støkk før politiet setter i gang en leteaksjon.

Anonymkode: c4a58...795

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Foreldrene dine vil jo ringe politiet hvis de får høre at du er borte, du skjønner vel selv at dette ikke går. Selvsagt er det straffbart. 
Du kan derimot blokke telefonnummerene deres og ikke prate med de. Det velger du selv. 

Anonymkode: 203b8...253

Da får jeg finne på noe annet. Men syns de fortjener å bli litt redde sånn at de får opp øynene. Men de bryr seg vel neppe. Kan jo blokkere.

Anonymkode: bfa56...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt hvor gammel du er, men er du 18 eller eldre, så kan jeg anbefale deg å bare avbryte kontakt med foreldrene dine. Blokker dem i mobilen og alle sosiale medier, snap, insta, facebook, hva du måtte ha.

Du trenger IKKE si ifra til dem at du avbryter kontakten. 

Anbefaler forøvrig å søke opp "no contact" på nett, masse hjelp å finne.

Og, søk deg en terapeut som kan hjelpe deg bearbeide traumene fra barndommen. 

Anonymkode: b9430...27c

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske ekstremt å bryte med foreldre. Det bør i så fall være veldig gode grunner til det. Og du bør tenke igjennom eventuelle konsekvenser. Ikke bare her og nå, men for fremtiden.

Anonymkode: 37679...e93

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan jeg gjøre da? 

Anonymkode: bfa56...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva kan jeg gjøre da? 

Anonymkode: bfa56...4e9

Hva ønsker du å oppnå? At de blir redde men hva så? Det er slett ingen selvfølge at ting blir bedre av at du skremmer de, da er det bedre å redusere kontakten du har med de.

Anonymkode: 8444f...2a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva kan jeg gjøre da? 

Anonymkode: bfa56...4e9

Du høres ekstremt umoden ut. Så tenker at du bør puste, gi det noen år og når du da blir 20 vil du se alt med andre øyne.

Anonymkode: f9b70...1a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva kan jeg gjøre da? 

Anonymkode: bfa56...4e9

Hva med å ta på seg voksen trusene og ta en samtale med de? Si at du ønsker å kutte ut kontakten med de.

Anonymkode: c765b...a85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva med å ta på seg voksen trusene og ta en samtale med de? Si at du ønsker å kutte ut kontakten med de.

Anonymkode: c765b...a85

Det har jeg sagt til dem  før og det funket ikke så bra. Ble helvete for å si det sånn.

Anonymkode: bfa56...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva ønsker du å oppnå? At de blir redde men hva så? Det er slett ingen selvfølge at ting blir bedre av at du skremmer de, da er det bedre å redusere kontakten du har med de.

Anonymkode: 8444f...2a3

Tror ikke de blir redde engang. De hadde nok ikke merket noe til det. De er litt for selvopptatte og ego til det.

Anonymkode: bfa56...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det har jeg sagt til dem  før og det funket ikke så bra. Ble helvete for å si det sånn.

Anonymkode: bfa56...4e9

Du må stå i det. Blokkere dem over alt. Noen ganger er det best å bare kutte kontakten med foreldre. Jeg har selv gjort det ovenfor faren min. Han mener selvsagt at han bare har vært snill og grei mot meg, og kan ikke forstå hvorfor jeg kuttet kontakten, men hva han sier til andre bryr jeg meg ikke noe om. Og både han og kona hans har prøvd å gaslighte meg i etterkant. Jeg ga de også en sjanse til en gang etter noen år, men de hadde overhodet ikke forandret seg. Da sendte jeg bare en melding om at jeg ikke fant meg i den type oppførsel, og at kontakten var brutt for godt nå. Dette er mange år siden nå, og det er vel bare en gang etter det (som jeg kan huske iallfall), at de prøvde å ta kontakt. Da for å gaslighte meg igjen.
 

Men du kan selvsagt ikke bare late som du forsvinner, har dødd eller lignende. Og du må tenke godt over om du virkelig vil bryte kontakten, eller om du bare trenger en pause fra dem. Jeg vil tro at helt uavhengig av hvilken smerte foreldrene dine har påført deg, en vond prosess å bryte med foreldre. Det var det iallfall for meg. Men til syvende og sist var den avgjørelsen det beste jeg kunne gjøre for min psykiske helse.
 

Likevel, jeg har jo fremdeles moren min i livet mitt. Du snakker om å bryte med begge foreldrene dine. Så jeg håper at du har personer i livet ditt du har gode og sterke bånd til (feks venner eller andre familiemedlemmer), for du kan ha behov for god støtte fremover. 

Anonymkode: 4354f...7c4

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ganske ekstremt å bryte med foreldre. Det bør i så fall være veldig gode grunner til det. Og du bør tenke igjennom eventuelle konsekvenser. Ikke bare her og nå, men for fremtiden.

Anonymkode: 37679...e93

Hvorfor «bør» det være så gode grunner til det? Man skal kutte ut mennesker som ikke gjør en noe godt, og det er i mange tilfeller foreldre. Ingen kan skade et barn mer enn foreldrene. Hva som ligger bak her vet vi ikke, men TS er gammel nok til å bo for seg selv så da kan man anta det ikke gjelder en trassig 12-åring dette her. Alt for mange er alt for lojale mot foreldrene sine og lar dem totalt ødelegge en fordi «de er jo foreldrene». Mange flere burde ta et slikt standpunkt. 

Jeg har kuttet all kontakt med mine foreldre, selv om mange var i mot det. Har ikke snakket med dem på 10 år, og de 10 siste årene har vært de beste i mitt liv. Vi ringes ikke, nummer er blokkerte, sosiale media relasjoner er fjernet. Usikker på om de er klar over det tredje barnet mitt. For meg (og mange jeg vet om) er et slikt valg det eneste riktige.

Anonymkode: 5a5c2...301

  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du flytter til utlandet så kan du ikke straffes for noe som helst, er ikke plikt å oppgi til alle du kjenner at du flytter ut av Norge.

Anonymkode: 3ec33...5e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...