Gå til innhold

Kan man fake en forsvinning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke et godt forhold til foreldrene mine. I går eksploderte det av forskjellige grunner. Nå kommer jeg ikke til å snakke med dem på lenge.  Lurer på om jeg skal få de til å tro at jeg har forsvunnet. Noen andre må si det, men ikke kjæresten min for da blir han sikkert mistenkt for å ha bortført meg. Jeg syns de fortjener å få en støkk. De har påført meg så mye smerte i barndommen og oppover til nå. Er det lov eller kan jeg bli straffet for det senere? Hvordan kan man forsvinne med vilje? Jeg syns bare de fortjener dette.

Anonymkode: bfa56...4e9

Om du forsvinner og de ringer politiet og det blir gjort søk og brukt samfunns ressurser på det, må man betale for det utav egen lomme. 

Nei du klarer nok ikke å "forsvinne". 

Veldig dårlig ide 

Anonymkode: b2cfe...da9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ganske ekstremt å bryte med foreldre. Det bør i så fall være veldig gode grunner til det. Og du bør tenke igjennom eventuelle konsekvenser. Ikke bare her og nå, men for fremtiden.

Anonymkode: 37679...e93

Du bør legge til side dine følelser for dine foreldre. Vi har ikke valgt foreldrene våre. Å bryte med foreldrene kan være ekstremt for noen, men nødvendig for andre. 

Anonymkode: c4a58...795

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å begrense kontakten framover.

Anonymkode: bfa56...4e9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De slo meg når jeg var barn, og de forsvarer det de har gjort. De mener det er greit. At jeg , de sier jeg hadde godt av å få juling, og at jeg er psykisk skadet av det mener de bare er en ekstra straff som jeg fortjener.

Anonymkode: bfa56...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De slo meg når jeg var barn, og de forsvarer det de har gjort. De mener det er greit. At jeg , de sier jeg hadde godt av å få juling, og at jeg er psykisk skadet av det mener de bare er en ekstra straff som jeg fortjener.

Anonymkode: bfa56...4e9

Kutt de ut. Blokkér de i alle kanaler og gå videre i livet med ryggen rak og blikket fritt. Og gå i terapi. Klem ❤️

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det. Da blir politiet involvert, ikke bare er det straffbart men du tar ressurser mange trenger og bruker det på dette. Virker som du vil bevise for seg selv at foreldrene dine ikke bryr seg, noe som er ditt valg. Men ignorer dem heller. De har ikke noe makt over deg. 

Anonymkode: 8a5e1...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Umoden. Barnslig. Lav impulskontroll. Trekk av flere diagnoser. 

Anonymkode: d570b...cd5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Umoden. Barnslig. Lav impulskontroll. Trekk av flere diagnoser. 

Anonymkode: d570b...cd5

Ok. Jeg har hatt en vond barndom. Det fortjener ikke å ha meg i livet sitt.

Anonymkode: bfa56...4e9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok. Jeg har hatt en vond barndom. Det fortjener ikke å ha meg i livet sitt.

Anonymkode: bfa56...4e9

Da blokkerer du de, gi beskjed til kjæresten om å ikke svare de.. 

Ingen kan tvinge deg til å ha kontakt med mennesker du ikke ønsker å ha kontakt med. Gi beskjed til foreldrene at du ikke ønsker kontakt. 

Fortsetter de å plage deg tar du kontakt med politiet for besøksforbud. 

Ta kontakt med fastlegen for å behandle fortiden. 

Anonymkode: d570b...cd5

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ikke gjør det. Da blir politiet involvert, ikke bare er det straffbart men du tar ressurser mange trenger og bruker det på dette. Virker som du vil bevise for seg selv at foreldrene dine ikke bryr seg, noe som er ditt valg. Men ignorer dem heller. De har ikke noe makt over deg. 

Anonymkode: 8a5e1...03f

Neida. Men de må nok jobbe litt for å få kontakt med meg heretter.

Anonymkode: bfa56...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Da får jeg finne på noe annet. Men syns de fortjener å bli litt redde sånn at de får opp øynene. Men de bryr seg vel neppe. Kan jo blokkere.

Anonymkode: bfa56...4e9

Jada . DETTE åpner nok øynene når endelig forstår fordi de blir så bekymret for deg når du iscenesetter deg selv bli drept av bussen eller lignende? Ja selvsagt,  for etter all balubaen ,kommer de selvsagt til å få et ENDA bedre forhold til deg.  Helt sikkert (ikke)

Anonymkode: 566c9...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, jeg vil anbefale deg å ta kontakt med den kommunale psykiatrien. Der får du gratis time hvor du kan få hjelp med det du strever med. Du kan få hjelp med å sette gode grenser for dine foreldre og evt kutte kontakten hvis det viser deg å være det beste for deg. Det er viktig å ikke ta slike avgjørelser på impuls, snakk med en profesjonell. De har erfaring med mange klienter som har stått i det du står i nå.

Anonymkode: 8444f...2a3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har ikke et godt forhold til foreldrene mine. I går eksploderte det av forskjellige grunner. Nå kommer jeg ikke til å snakke med dem på lenge.  Lurer på om jeg skal få de til å tro at jeg har forsvunnet. Noen andre må si det, men ikke kjæresten min for da blir han sikkert mistenkt for å ha bortført meg. Jeg syns de fortjener å få en støkk. De har påført meg så mye smerte i barndommen og oppover til nå. Er det lov eller kan jeg bli straffet for det senere? Hvordan kan man forsvinne med vilje? Jeg syns bare de fortjener dette.

Anonymkode: bfa56...4e9

Lite smart.

Anonymkode: a0190...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er at når jeg ikke orker å snakke med foreldrene mine så orker jeg ikke å snakke med noen andre heller, selv om andre folk ikke har noe med det å gjøre. Blir på en måte stum, og flau osv hvis jeg snakker med noen? Hvorfor?

Anonymkode: bfa56...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.4.2024 den 13.56):

Foreldrene dine vil jo ringe politiet hvis de får høre at du er borte, du skjønner vel selv at dette ikke går. Selvsagt er det straffbart. 
Du kan derimot blokke telefonnummerene deres og ikke prate med de. Det velger du selv. 

Anonymkode: 203b8...253

Nei, det er ikke straffbart å «forsvinne» av egen fri vilje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvis du flytter til utlandet så kan du ikke straffes for noe som helst, er ikke plikt å oppgi til alle du kjenner at du flytter ut av Norge.

Anonymkode: 3ec33...5e3

Må man ikke ha oppholdstillatelse for å flytte til utlandet? Kan kan vel ikke bare flytte dit?

Anonymkode: bfa56...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må man ikke ha oppholdstillatelse for å flytte til utlandet? Kan kan vel ikke bare flytte dit?

Anonymkode: bfa56...4e9

Hvor gammel er du, ts? 

Har du jobb? Går du på skole? Det er ikke bare å flytte til utlandet fordi man vil bort fra foreldre. Du skal ha noe å leve av, et sted å bo, du bør snakke språket, i hvert fall være villig til å lære språket. Det er liksom ikke bare å si at nå er jeg sur, nå flytter jeg.

Jeg forstår at du har hatt en vanskelig oppvekst, ikke misforstå, men tenk deg om. Tenk hva som er best for deg. Det å være bitter og hevngjerrig rammer i siste instans deg selv mer enn de du ønsker å straffe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (2 minutter siden):

Hvor gammel er du, ts? 

Har du jobb? Går du på skole? Det er ikke bare å flytte til utlandet fordi man vil bort fra foreldre. Du skal ha noe å leve av, et sted å bo, du bør snakke språket, i hvert fall være villig til å lære språket. Det er liksom ikke bare å si at nå er jeg sur, nå flytter jeg.

Jeg forstår at du har hatt en vanskelig oppvekst, ikke misforstå, men tenk deg om. Tenk hva som er best for deg. Det å være bitter og hevngjerrig rammer i siste instans deg selv mer enn de du ønsker å straffe. 

Jeg er 26. Jeg har jobb.

Skjønner. Hadde ikke akkurat tenkt å flytte dit.

Anonymkode: bfa56...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er 26. Jeg har jobb.

Skjønner. Hadde ikke akkurat tenkt å flytte dit.

Anonymkode: bfa56...4e9

Jeg vet ikke . Ja det straffet sikkert meg selv. Men samtidig, hvorfor skal de få tro at det var greit å behandle meg sånn...

Anonymkode: bfa56...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (4 minutter siden):

Hvor gammel er du, ts? 

Har du jobb? Går du på skole? Det er ikke bare å flytte til utlandet fordi man vil bort fra foreldre. Du skal ha noe å leve av, et sted å bo, du bør snakke språket, i hvert fall være villig til å lære språket. Det er liksom ikke bare å si at nå er jeg sur, nå flytter jeg.

Jeg forstår at du har hatt en vanskelig oppvekst, ikke misforstå, men tenk deg om. Tenk hva som er best for deg. Det å være bitter og hevngjerrig rammer i siste instans deg selv mer enn de du ønsker å straffe. 

Ja, straffer sikkert meg selv. Men at de mener det var greit å behandle meg sånn som de gjorde det sårer meg veldig. Hvordan få de til å skjønne at det ikke var greit?

Anonymkode: bfa56...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...