Gå til innhold

Jeg får ikke til dette med baby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 4/1/2024 at 5:19 PM, AnonymBruker said:

Jeg får virkelig ikke til de her babygreiene. Baby er 2,5 uker og sover kun på puppen. Altså, jeg har til og med gått bort fra ideen om at baby skal ligge for seg selv, men at den ikke kan flyttes fra puppen til brystet en gang, det trodde jeg da ikke😩 så nå sover den hekta fast i puppen på ammeputa. Ingen av oss har tilsynelatende god liggestilling. Skal det være slik?! Tutt er helt uaktuelt, iallefall for babyen. Jeg er så låst. For tidlig ettermiddag begynner «kveldsuroen». Jeg bærer og bysser da, men kun pupp er tingen da. På formiddagen er det en blid baby. Far hjelper masse, men skal nå på jobb… og han har heller ikke pupper. 
Dette er vanlig?

Anonymkode: 0c31b...b31

Husk på at babyen har vært i magendin, alt utenfor er nytt. Baby trenger nærhet og å føle seg trygg. Vår baby var et klistremerke de første 5 ukene. Jeg satt og sov med henne liggende på brystet. Jeg anbefaler å skaffe deg bæresele så du kan få hendene litt fri på dagtid.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker tilbake på den tiden med skrekk og gru. Taklet overgangen dårlig for visste ikke hvor intenst det var. 

Folk her inne på dette forumet kan være direkte slemme, så vær forberedt på at noen liker å tråkke på de som ligger nede. 

Jeg bebreider meg selv nok, så at andre gjør det, er ikke konstruktivt.

For min del var det å få barn noe så naturlig at jeg ikke tenkte at det var noe jeg måtte lese så mye om. Det hagler jo av barn i slumstrøk, så trodde vi hadde iboende instinkter til å få det til. 

Var på diverse kurs og så videoer på youtube. Jeg visste mye om svangerskapet. Tror også det at jeg hadde mistet 2 ganger før det klaffet, gjorde at jeg ikke turte å glede meg / lese eller forestille meg livet etter fødsel.

Tror det vil gå lettere neste gang. Vi er jo så alene som kvinner i dag. Vi får barn sent, noen har ikke mange igjen å få hjelp av. Andre bor i tillegg langt fra familie,så kunnskapen overføres i liten grad.

Det går over, så stå i det.

Anonymkode: 00949...0a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2024 den 20.26):

Her høres det veldig ut som du ikke var forberedt på babytiden. Leste du deg noen gang opp på dette? Spurte du noen ganger venner som har hatt babyer om den første tiden?

Anonymkode: 2ef5b...49d

De færreste er forberedt på alt når det kommer til barn. Selv nå når jeg fikk nummer fire ble jeg overasket over hvor tungt og ensomt de første 6-8 ukene var. Nå er baby 3 mnd og alt er helt anderledes, vi har etablert rutiner og far kan ha baby noen timer mens jeg trener eller er med de andre ungene. 

 

Anonymkode: c3837...1f9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...