AnonymBruker Skrevet 31. mars #21 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): De må jo spare noen enorme summer. Dere med så mye utbetalt burde prøve dere på 18k netto i måneden. Anonymkode: 709a1...e41 Det gjør de. F.eks fikk de lyst å kjøpe fritidsbolig for en tid tilbake. Da kjøpte de bare på dagen, hadde egenkapital nok til å cashe ut hele hytta. Anonymkode: eb3cb...9d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #22 Del Skrevet 31. mars Jeg betaler mye skatt så jeg kunne tjent mindre og fått utbetal like mye. Skatt fungerer jo nesten som inntektsutjevning. Anonymkode: 6f877...381 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #23 Del Skrevet 31. mars Jeg har utbetalt 26000 i mnd og føler jeg har god råa. Vi er riktignok to stk. Men vi har bare ca 1mil til sammen. Føler vi unner oss det vi har lyst på. Sparer til pensjon. Betaler ned godt på lånet. Anonymkode: 8ed96...fb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #24 Del Skrevet 31. mars 16 hours ago, Com4t said: 700k er ikke mye. Har selv ca 1.2M med bonus og vil ikke si jeg lever i luksus. Mesteparten går til boutgifter. Du kunne tjent ti ganger så mye og likevel brukt alt på boutgifter. Det betyr jo ikke at 12 millioner i året ikke er høy lønn. Anonymkode: 4c5b2...dff 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #25 Del Skrevet 31. mars 16 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kjenner et par med over 2 mill i samlet årsinntekt som aldri unner seg noe. De bor i en litt forfallen gammel enebolig og kjøper kun det billigste av mat og møbler. Går noe i stykker blir det reparert. Barna går mye i brukte klær. Tanken bak er at de vil gjøre noe bra for miljøet og ha lave forbruksvaner. Anonymkode: eb3cb...9d7 Har en nabo som kommer på skattelistene i lokalavisa fordi han tjener 4 millioner i året. Men han vil ikke kjøpe tannpirkere i Norge fordi det er så dyrt, han bestiller dem fra Kina. Anonymkode: 4c5b2...dff 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #26 Del Skrevet 31. mars Jeg klarer faktisk ikke å ta folk som tjener fra 700k og oppover seriøst, når de hevder at de har dårlig råd. Hva med oss som tjener under 300k, men som likevel har både boliglån og råd til å reise flere ganger i året? Anonymkode: db1d0...b71 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #27 Del Skrevet 31. mars 14 minutter siden, AnonymBruker said: Har en nabo som kommer på skattelistene i lokalavisa fordi han tjener 4 millioner i året. Men han vil ikke kjøpe tannpirkere i Norge fordi det er så dyrt, han bestiller dem fra Kina. Anonymkode: 4c5b2...dff Edit. Det var da man kunne sende ting tollfritt. Ikke sikkert det lønner seg nå lenger. Anonymkode: 4c5b2...dff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #28 Del Skrevet 31. mars 700k høy lønn? Er det en spøk...? Anonymkode: c2aec...f5a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumkonto Skrevet 31. mars #29 Del Skrevet 31. mars Stor forskjell på 700k i byen og på bygda. Hvis boliglånet spiser opp alt er ikke 700 mye penger. Vi har nesten 1,7 tilsammen, men har ikke råd til luksus. Vi har heller ikke fancy bil eller bruker penger på tull, sparer heller ikke. Pengene går til mat, hus, barnehage og andre kjedelige ting 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #30 Del Skrevet 31. mars Jeg som dame tjente vel 750K i fjor. Kan ikke si jeg har følt meg så rik akkurat 😅 Anonymkode: 14cc6...cbe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #31 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Med 400.000 har du kanskje 20.000 utbetalt i måneden. Tipper minimum 10.000 går i boutgifter, 4-5.000 i mat, 3000 i strøm, 1000 i transport. Har du bil ? Barn ? Hvordan du har råd til flere utenlandsturer i året er utenfor min fatteevne. Kanskje du bor hjemme hos mamma ? Anonymkode: f4855...177 Jeg har utbetalt 27.000 i måneden. Det går under 4000 kroner i boutgifter inkludert strøm. 4 - 5000 i mat. 1000 i transport, 3000 i billån. Har voksne barn. Skjønner du nå at jeg har råd til en eller flere utenlandsturer i året. Og nei, jeg bor ikke hos mamma. K46 Anonymkode: ffbd0...5d6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #32 Del Skrevet 31. mars Kommer vel an på om man har mye utgifter eller ei. Jeg kjenner folk som har vesentlig mindre i inntekt enn meg som unner seg mer luksuriøse ting enn det jeg gjør. Anonymkode: a2136...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #33 Del Skrevet 31. mars Jeg har ca 900 000 kr i årslønn. Har også totalt lån på 5 mill (eier en leilighet i Oslo sentrum, har bil og studiegjeld). Har ca 42k i faste utgifter, før mat. Får utbetalt ca 53-55k i mnd. Ja, mitt valg å ha leilighet og bil i Oslo sentrum. Men, som aleneboende så er det ikke så mye luksus man får råd til hvis man skal være fornuftig å spare litt til pensjon (for det håper jeg du gjør?). Forhåpentligvis har jeg gjort en god investering i å kjøpe leilighet i et attraktivt område, etterhvert så vil det bli bedre tider og kanskje også en samboer kommer inn som gjør økonomien litt bedre. Anonymkode: 5ef5a...a4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #34 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (18 timer siden): Sånne som har god råd men spinker og sparer på alt fra mat og dopapir til Møbler og ferier. Hva er motivasjonen? Man lever bare i kort tid. Anonymkode: 125f6...1d9 Hvorfor skal det stå på mannen? Vil du ha luksus, javel så betal for det selv da. Anonymkode: 7a3c0...bb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #35 Del Skrevet 1. april 700k er ikke mye for en enslig. For et par hvor begge har 700k hver så er det ganske romslig ja, men for en enslig er alt MYE dyrere. Med en helt vanlig liten leilighet på 50 kvm, og lån på en helt vanlig ny elbil så har man ikke så mye til overs med en slik lønn som enslig. Anonymkode: 5863f...ec1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #36 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg klarer faktisk ikke å ta folk som tjener fra 700k og oppover seriøst, når de hevder at de har dårlig råd. Hva med oss som tjener under 300k, men som likevel har både boliglån og råd til å reise flere ganger i året? Anonymkode: db1d0...b71 Da bor dere vel på veldig billige steder da? Selv tjener jeg ca. 700 000 og mannen litt mer. Vi bor i et trangt slitent rekkehus på Abildsø i Oslo. Det er ikke et fancy område, men heller ikke for shabby. Vi føler oss på ingen måte rike. Vi har ikke råd til utenlandsturer eller annen luksus. Badet er fra 91, så det synger på siste verset. Vi sparer alt vi kan for å ha råd til et billig bad når vi må. Selvsagt kunne vi bodd som konger i Sunndalsøra, men der får i gen av oss jobb i det vi er utdannet innen. Vi kunne valgt å pendle langt, men tid med barna er vel vår «luksus». Før alle renteoppgangene følte jeg at vi levde greit, nå bare overlever vi. Anonymkode: db64b...c28 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #37 Del Skrevet 1. april Jeg har master i matematikk. Om jeg er så smart ellers vet jeg nå ikke, men matematikk og tall burde jeg jo kunne. Men en ting jeg virkelig sliter med er strikkefasthet, om jeg bør gå opp og ned i pinnestørrelse for å få riktig strikkefasthet😅 tenker det er en ting jeg burde skjønne skikkelig godt, men jeg må alltid tenke meg godt om Anonymkode: 357c3...6e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #38 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har master i matematikk. Om jeg er så smart ellers vet jeg nå ikke, men matematikk og tall burde jeg jo kunne. Men en ting jeg virkelig sliter med er strikkefasthet, om jeg bør gå opp og ned i pinnestørrelse for å få riktig strikkefasthet😅 tenker det er en ting jeg burde skjønne skikkelig godt, men jeg må alltid tenke meg godt om Anonymkode: 357c3...6e2 Det var i feil tråd ser jeg nå. Kan den slettes? 😅 Anonymkode: 357c3...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #39 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg klarer faktisk ikke å ta folk som tjener fra 700k og oppover seriøst, når de hevder at de har dårlig råd. Hva med oss som tjener under 300k, men som likevel har både boliglån og råd til å reise flere ganger i året? Anonymkode: db1d0...b71 De med høy lønn må bo slik at de har fornuftig avstand til og fra jobb. Og disse jobbene finner man sjelden i Kautokeino hvor eneboliger koster 1,5 mill. Hadde jeg bosatt meg i hjembygda hadde jeg fått bolig til 3 mill, men da måtte jeg ha tatt en langt dårligere og kjedeligere jobb som jeg overhodet ikke ville ha trivdes med. De fleste har faktisk utgifter i fht inntekter. Og ikke alle har foreldre/svigers som gjerne utbetaler forskudd på arv, ikke alle har foreldre/svigers som spanderer hytte og ferieturer, ikke alle av oss har en fremtidig arv som lokker i det fjerne. Noen av oss må klare alt selv, og ønsker samtidigå skape større økonomisk trygghet for barna enn det våre egne foreldre har klart å gi oss. Anonymkode: 63fe8...414 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #40 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har ca 900 000 kr i årslønn. Har også totalt lån på 5 mill (eier en leilighet i Oslo sentrum, har bil og studiegjeld). Har ca 42k i faste utgifter, før mat. Får utbetalt ca 53-55k i mnd. Ja, mitt valg å ha leilighet og bil i Oslo sentrum. Men, som aleneboende så er det ikke så mye luksus man får råd til hvis man skal være fornuftig å spare litt til pensjon (for det håper jeg du gjør?). Forhåpentligvis har jeg gjort en god investering i å kjøpe leilighet i et attraktivt område, etterhvert så vil det bli bedre tider og kanskje også en samboer kommer inn som gjør økonomien litt bedre. Anonymkode: 5ef5a...a4c Hvordan i all verden har du fått innvilget gjeldslån på mer enn 5 ganger årsinntekt? Skjønner at du har det magert ja 😯 Anonymkode: 63fe8...414 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå