Gå til innhold

Sliter i etterkant av å ha datet denne mannen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du mener at denne drittsekken er god på bunnen (som du skrev), så kan det ikke være mange som ikke er det.
Men OK. Du får vel bare fortsette i samme tralt da. 

Anonymkode: de397...d1b

Angående din passiv aggressive kommentar om at "jeg får vel bare fortsette sånn" så har jeg skrevet opp til flere ganger i tråden, at jeg ikke kommer til å gjøre det. Håper også at du jobber med din aggressjon foresten, det tror jeg du trenger. 

Anonymkode: ee328...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Million skrev (10 minutter siden):

Kan du gi eksempler?

Spandering, gaver, osv. 🙈 Hvordan det?

Anonymkode: ee328...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spandering, gaver, osv. 🙈 Hvordan det?

Anonymkode: ee328...bcb

Jeg var bare nysgjerrig på hvilket omfang det var, og om dette kunne ha medvirket til at han stadig kom tilbake til deg og holdt på deg så lenge. Det at du var så spandabel var nok veldig lokkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det som du har skrevet der har jeg faktisk aldri sagt. Det kan godt hende at han ikke vil forstå men han har greid å være noe selvreflekterende før. Faren er bare at han kommer til å ta det veldig tungt, så vet ikke om jeg kommer til å si noe som helst.

Men nå tenker jeg at du kansje lever deg litt inn i min opplevelse og tillegger meg egenskaper og meninger til noen andre du kjenner eller noe som er selvopplevd? Det er ikke så rettferdig ovenfor meg at du kaller meg dum, tillegger meg meninger, osv. 

Anonymkode: ee328...bcb

Saken er heller at for oss med normalt god selvfølelse så virker det helt utrolig - både at du har funnet deg i så ekstrem behandling, - men enda mer at du fortsatt tenker på ham og hva du vil si til ham osv. Vi får liksom bare lyst til å riste litt i deg, derfor litt sterke ord.

 

Anonymkode: de397...d1b

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (4 minutter siden):

Jeg var bare nysgjerrig på hvilket omfang det var, og om dette kunne ha medvirket til at han stadig kom tilbake til deg og holdt på deg så lenge. Det at du var så spandabel var nok veldig lokkende.

Generelt sett så delte vi på ting. 

Anonymkode: ee328...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Generelt sett så delte vi på ting. 

Anonymkode: ee328...bcb

Hvorfor sier du at han tappet deg økonomisk da?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Saken er heller at for oss med normalt god selvfølelse så virker det helt utrolig - både at du har funnet deg i så ekstrem behandling, - men enda mer at du fortsatt tenker på ham og hva du vil si til ham osv. Vi får liksom bare lyst til å riste litt i deg, derfor litt sterke ord.

 

Anonymkode: de397...d1b

Nå godtar jeg jo ikke å bli herset med da, og personen ble rapportert.

Det er jo ironisk at man herser med en person fordi man er sint på dem, på grunnlag av at dem har godtatt å blitt herset med. Da ser man kansje et svakt individ, og ser at her kan man herske litt? Og så unnskylder man egen oppførsel, med å si at "men jeg blir jo bare litt sint så da blir ordene litt sterke"  

Personer med god selvfølelse herser ikke med andre på grunnlag av at de er sinte, de sier ok, unnskyld. Jeg forstår det var urettferdig gjort. DA har man normalt god selvfølelse. 

Anonymkode: ee328...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Spandering, gaver, osv. 🙈 Hvordan det?

Anonymkode: ee328...bcb

Da har jan jo ikke tappet deg økonomisk... Det er jo valg du har tatt...?

Anonymkode: a34bd...158

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da har jan jo ikke tappet deg økonomisk... Det er jo valg du har tatt...?

Anonymkode: a34bd...158

Ja, enig. Akkurat det er min egen feil. 

Anonymkode: ee328...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (14 minutter siden):

Jeg var bare nysgjerrig på hvilket omfang det var, og om dette kunne ha medvirket til at han stadig kom tilbake til deg og holdt på deg så lenge. Det at du var så spandabel var nok veldig lokkende.

Grunnen til at han kom tilbake var at han tenkte at jeg var en person som alltid var der og tok han tilbake. Jeg har ikke satt noen grenser for hva jeg har godtatt, kan man si. Men det ser jeg jo nå er svært ødeleggende for meg. Det kan jo ha noe med min selvrespekt som ikke er så bra. Jeg skal finne ut av det og finne ut hva slags grenser jeg vil ha. Ting har virkelig sklidd ut, jeg var ikke så ille før jeg møtte han, virkelig.

Anonymkode: ee328...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Saken er heller at for oss med normalt god selvfølelse så virker det helt utrolig - både at du har funnet deg i så ekstrem behandling, - men enda mer at du fortsatt tenker på ham og hva du vil si til ham osv. Vi får liksom bare lyst til å riste litt i deg, derfor litt sterke ord.

 

Anonymkode: de397...d1b

Og det at du har lyst å riste folk, eller om du faktisk mener at du rister folk du er frustrert over, sier en del om deg og din agressjon. Det er ikke normalt å ha lyst å riste folk så det er ikke ok at du prøver å normalisere det.

Anonymkode: ee328...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og det at du har lyst å riste folk, eller om du faktisk mener at du rister folk du er frustrert over, sier en del om deg og din agressjon. Det er ikke normalt å ha lyst å riste folk så det er ikke ok at du prøver å normalisere det.

Anonymkode: ee328...bcb

Forstår du ikke billedlige språk?

Nei, jeg er ikke aggressiv, men jeg blir lei meg på vegne både av deg og ikke minst på vegne av dine barn som utsettes for dette.

Håper du kan komme deg videre.

Anonymkode: de397...d1b

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Forstår du ikke billedlige språk?

Nei, jeg er ikke aggressiv, men jeg blir lei meg på vegne både av deg og ikke minst på vegne av dine barn som utsettes for dette.

Håper du kan komme deg videre.

Anonymkode: de397...d1b

Jeg forstår billedlig språk, men jeg forstår ikke hvorfor du sitter her og bortfolklarer hvorfor du er aggro, skal "riste" meg, kaller meg dum, og så når jeg konfronterer deg så er det bare dårlige unnskyldninger. "jammen forstår du ikke at det er "bare" fordi jeg vil riste deg litt, jammen det er jo bare "litt" sterke ord. Jeg har blitt utsatt for en drittsekk, og jeg er en tøff selvstendig dame, men jeg har blitt brutt ned. Og så sitter du og tenker det er greit å si sånne ting? Jeg antar du har rømt fra tråden nå og ikke har ryggrad nok til å si unnskyld, og jeg håper virkelig ikke du behandler folk sånn ellers. 

Anonymkode: ee328...bcb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi er voksne, 40 begge to. Startet å date for et par år siden, og det ble ganske seriøst etter 6 mnd, for min del. Frem til veninner av meg fant han på tinder. Jeg ga nye sjanser, men vi slo opp igjen fordi jeg slet sånn med å stole på han. Etter dette ble vi sammen og slo opp, sikkert 5 ganger. 

Han slet litt med alkohol, litt med angst, og han slet med ideer om meg (at jeg ikke var god nok på forskjellige måter, feks at jeg ikke var flink nok hjemme, eller at jeg så på feil type filmer, at jeg ikke har nok familie her, at jeg slet hadde ubearbeidet sorg rundt å ha mistet min mor, og at jeg egentlig ønsket å "utnytte han" eller gi han dårlig samvittighet, om jeg snakket om div gjøremål. Det var snakk om at jeg ikke tok ansvar for å gå til psykolog, og at han skaffet seg hjelp meg ikke jeg, mens jeg ærlig talt ikke slet med et spesifikt problem, ikke nok til å dra til psykolog. Jeg har bearbeidet tapet av mamma, og jeg er veldig selvstendig og ønsker så klart ikke noe hjelp selv om jeg sier jeg skal måke eller beskjære et tre. Jeg greier meg fint alene.

Men han hadde disse ideene om at jeg ville utnytte han da, selv om jeg aldri har egentlig gjort det. Det handlet om at han har blitt utnyttet før. Alt dette fikk meg til å føle meg så skyldig, uten grunn. Han kunne også finne på å klype/være hardhendt på en leken måte, ofte sånne leke "slag" i ansiktet. Når jeg sa stopp, så ble han veldig usikker på meg og brøt kontakten. Ofte var det sånn at jeg var redd han ville slå opp, når jeg satte grenser. Ofte ble han mer hardhendt i forkant før han ville slå opp,som om frustrasjon mot meg bygde seg opp, på en måte. 🤷

Når tiden gikk så slo han opp oftere, og var opptatt av å skjule for familien sin, og kompiser, at han hadde vært på tinder, at han slo opp, at han slet sånn med å velge meg. Jeg kunne få en kald skulder, og kjeft, om jeg trengte å snakke om de tingene som såret meg som f. Eks at han hadde vært på tinder, så det fikk vi ikke snakket skikkelig om en gang. Han hadde gjerne forklaringer, men de kunne være forskjellig for hver gang han slo opp. Disse ble glemt bort, det var litt som om han ikke husket at han hadde sagt disse tingene. 

Han sa at han ville flørte og kose seg, og ofte han sa at han ikke kunne gi meg det jeg ønsket. Det med å være sånn av og på var en emosjonell rollercoster, og jeg føler at halve 2023 har gått med på å ha kjærlighetssorg. 

Før jul ble han også plutselig iskald, men jeg tenkte jeg skulle gi han space. Plutselig slår han opp og har da en ny dame. Det var som følelsene var på ene uka, og av i den neste. 

Jeg har tapt så mye energi på dette, og vært så mye lei meg. Og når jeg skriver det ned så er det helt ekstremt hva jeg har godtatt fra han. 

Sånn i etterkant nå så blir jeg helt uggen av bare ideen om å gi en ny person en sjanse. Jeg føler meg ikke ødelagt men jeg er virkelig en skugge av meg selv, psykisk sett. Og jeg har ofte ikke hatt overskudd til å være en god mamma, så det gjør meg egentlig ganske sint.

Lurer på om noen andre har opplevd noe lignende? Jeg vet det er sjukt å lese, men jeg har virkelig vært glad i han. Og han er god i bunn, men han har opplevd mye kjipt som har gjort han til den han er. Vi har hatt en spesiell type kjemi, har jeg tenkt, men jeg er ikke så sikker nå lengre siden han er rett på ny dame. 😔 

Det hjalp ihvertfall å skrive dette ned, og få et overblikk på situasjonen. Det blir litt godt å få det på avstand tenker jeg. Og gå våren i møte med det overskuddet jeg ikke har hatt på lenge..men nå kjenner jeg også at jeg er dritredd for å satse på en ny fyr og det er litt vondt at han har ødelagt det for meg. 😵‍💫

 

Anonymkode: ee328...bcb

Kom deg unna han for godt, og ingen mann som slår en dame er god på bunnen-. Uansett hva han gjør ellers, Denne mannen er psyk på alle måter og han er en gjennomført drittsekk. Se din egen verdi og ikke la han komme under huden på deg igjen

Anonymkode: 71259...8c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå godtar jeg jo ikke å bli herset med da, og personen ble rapportert.

Det er jo ironisk at man herser med en person fordi man er sint på dem, på grunnlag av at dem har godtatt å blitt herset med. Da ser man kansje et svakt individ, og ser at her kan man herske litt? Og så unnskylder man egen oppførsel, med å si at "men jeg blir jo bare litt sint så da blir ordene litt sterke"  

Personer med god selvfølelse herser ikke med andre på grunnlag av at de er sinte, de sier ok, unnskyld. Jeg forstår det var urettferdig gjort. DA har man normalt god selvfølelse. 

Anonymkode: ee328...bcb

Du godtar ikke å bli herset med skriver du, men det er jo nettopp det du er blitt i forholdet ditt, Og hvorfor står du ikke opp for deg selv mot gubbefaen når du er relativt krass i svarene du får her inne av noen

Anonymkode: 71259...8c4

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurer jeg på om ts er samme person som har skrevet her inne før som var i et forhold med en dritt sekk så ungene hennes ikke ville komme på besøk eller feire jul sammn. Ingen av ungene likte kjæresten hennes . Ved kommende valgte nye kjæresten som var en dritt fremfor barna sine, gang etter gang. 

Anonymkode: 71259...8c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hun har faktisk store problemer hun også som har funnet seg i alt det hun ramser opp!!!

HI, jobb med deg selv og Finn ut hvorfor du lar andre behandle deg så dårlig. Ikke date igjen før du har funnet ut av det her.

Anonymkode: 364c3...e6b

Dette!

Mannen er jo riv ruskende gal, det er det ingen tvil om. Men det mest skremmende var å lese om ts som likevel tviholdt på denne mannen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg forstår billedlig språk, men jeg forstår ikke hvorfor du sitter her og bortfolklarer hvorfor du er aggro, skal "riste" meg, kaller meg dum, og så når jeg konfronterer deg så er det bare dårlige unnskyldninger. "jammen forstår du ikke at det er "bare" fordi jeg vil riste deg litt, jammen det er jo bare "litt" sterke ord. Jeg har blitt utsatt for en drittsekk, og jeg er en tøff selvstendig dame, men jeg har blitt brutt ned. Og så sitter du og tenker det er greit å si sånne ting? Jeg antar du har rømt fra tråden nå og ikke har ryggrad nok til å si unnskyld, og jeg håper virkelig ikke du behandler folk sånn ellers. 

Anonymkode: ee328...bcb

Jeg har ikke rømt fra tråden, jeg har vært på skitur. Og jeg skal svare deg en siste gang, for nå begynner jeg å forstå hvor landet ligger.

Først skal jeg forklare billedspråk: Å riste litt i noen betyr i denne sammenhengen å riste litt i noen MENTALT, altså å få dem over på et annet tankespor. Det har ingenting med aggressivitet å gjøre.

Jeg har ikke kalt deg dum, men jeg har spurt (litt for å provosere) om du kan være litt enkel. I denne sammenhengen betyr enkel heller naiv/godtroende/ dårlig på å lese andre og lære av erfaring. Dette skrev jeg på bakgrunn av noen ganske sjokkerende utsagn du kom med, for eksempel at denne mannen er god på bunnen. Det har du ikke gitt noen eksempler på at han er. Det var også merkelig å lese at du har lyst til å fortelle ham hvordan dette har påvirket deg og at du mener han kan reflektere over det, samtidig som du i de første innleggene dine skrev at han overhodet ikke ville høre om noe som helst negativt da dere var sammen en gang.

Det er fint at du forstår at dette har vært et hekt, men kanskje du ikke ser at du delvis fortsatt er i dette hektet (dette er en spekulasjon, håper jeg tar feil).

Du skriver også at du har vært en dårlig mamma i denne perioden (kanskje det mest alvorlige av alt) og at dette gjør deg sint. Jeg tenker at det er noe du må ta på din egen kappe. Ikke for å velte deg i skyldfølelse, men for å ha som en motivasjon til å overhodet ikke ha kontakt med denne mannen i fremtiden.

Anonymkode: de397...d1b

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crazy fyr!

Narsissistisk sosiopat

Anonymkode: 1c2da...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du virker som du er mer sint på en bruker som faktisk skriver nyttige ting til deg enn du er på mannen som har mishandlet deg fysisk og psykisk. DET er bekymringsverdig. 

Anonymkode: 6d25b...863

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...