Gå til innhold

Sliter i etterkant av å ha datet denne mannen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

For det første. ALLE mennesker er gode på bunn, vår "default setting" er god. Men svært mange mennesker opplever forferdelige ting uten å bli jævlige mennesker. Jeg tenkte som deg før, og unnskyldte en mann helt vanvittig mye, nesten like mye som deg, fordi han hadde hatt en så fæl oppvekst osv. 

Deretter opplevde jeg selv mye vondt og det har gjort meg langt mer sympatisk, empatisk og varm enn jeg noensinne var tidligere. Det gjorde det veldig klart for meg at hvert menneske som opplever noe vondt, har et valg; enten tar man den smerten ut over andre (hurt people hurt people) eller velge å leve med mer omsorg, både for seg selv og andre, og bli et bedre menneske enn tidligere. 

Du kan ikke tvinge et menneske som har valgt førstnevnte til å begynne å velge sistnevnte. Og det er ikke ditt ansvar å fikse denne mannen, du kan kun ta ansvar for å fikse seg selv, og det er SPESIELT VIKTIG når du har barn(!!!!!!!!) Det kan jeg ikke påpeke hardt nok. Dine valg i romantiske relasjoner lærer ditt barn hvordan de skal reagere i sine forhold senere i livet, eller hva de skal godta. Du MÅ ta tak i din selvfølelse før du dater igjen! 

Anonymkode: a34bd...158

Og så var det veldig godt det poenget med at man kan oppleve skit som bsrn og samtidig bli et godt menneske som ikke tenker det verste om andre, og bare tenker på seg selv. 

Anonymkode: ee328...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet her er dessverre deg, TS, ikke han. Det skriver jeg fordi verden er full av drittsekker, men det er kun du som bestemmer hvem du vil bruke tid og engasjement på. En kvinne med normal selvfølelse ville ikke godtatt en eneste av disse tingene du ramser opp. Men du lar han holde på og holde på helt til han slår opp selv! Og så er du attpå til mor, det er jo det verste her.

Nei. Fokuser på deg selv og dine barn til du er moden for et normalt kjærlighetsforhold.

Anonymkode: de397...d1b

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er viktig å ha fokuset på deg selv (og ditt barn) og rett og slett la helt ligge tanken på å treffe en mann. Om behov gå til psykolog, men bruk tid på dette. 

Jeg forstår veldig godt du følelsmessig er avstumpet etter opplevelsen med denne mannen. Derfor bygg deg opp et godt liv uten tanke for en mann.

Jeg sier ikke at du skal være singel for alltid, men jeg tror det å skape seg et godt liv det viktigste også for et eventuelt fremtidig forhold.

Anonymkode: 2ff02...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS. 

Du må bare gi det tid. Jeg har vært borti noe lignende. Det var så vakkert i begynnelsen og innimellom, at man går på akkord med seg selv og utsletter seg selv. 
 

Til slutt står man igjen som en idiot og veksler mellom å skamme seg over å ha funnet seg i å bli behandlet så dårlig - og å drømme om at han endrer seg og kommer tilbake. 
 

Heldigvis for meg, møtte jeg tilfeldigvis en eks av han som hadde opplevd det samme med han. Jeg klarte å innse og akseptere at han aldri kommer til å endre seg. 
 

Da var det «bare» skammen jeg måtte bearbeide. Heldigvis var eksen en fin kvinne, og det ble litt lettere å tilgi meg selv når jeg visste at han også hadde lurt henne. 
 

Ønsker deg alt godt. ❤️

Anonymkode: d7530...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det er viktig å ha fokuset på deg selv (og ditt barn) og rett og slett la helt ligge tanken på å treffe en mann. Om behov gå til psykolog, men bruk tid på dette. 

Jeg forstår veldig godt du følelsmessig er avstumpet etter opplevelsen med denne mannen. Derfor bygg deg opp et godt liv uten tanke for en mann.

Jeg sier ikke at du skal være singel for alltid, men jeg tror det å skape seg et godt liv det viktigste også for et eventuelt fremtidig forhold.

Anonymkode: 2ff02...07b

Jeg vet ikke om jeg er følelsesmessig "avstumpet." Følelsene kommer jo, men det er først nå som jeg skriver alt ned at jeg kjenner jeg blir sint på mine egne vegne, og lei meg på en mer utbrodert måte enn bare "kjærlighetssorg" nå er det mye mer enn bare det. Men det er i det minste bra at det skjer en utvikling. 

Og så har jeg masse skamfølelse rundt det å faktisk ønske kontakten med han, selv etter at han ble så kjølig før jul, og selv etter at han sier han vil date andre. Jeg har vært veldig hektet.

Jeg tror han har brutt meg ned litt og litt, og desverre så har jeg også flere mennesker i livet mitt som ønsker å bryte meg ned, men da i jobbsammenheng. Så 2023/2024 har virkelig ikke vært et sunt selvfølelse år for min del. Jeg får ta tak i det og lage noen forandringer. 🤔

Anonymkode: ee328...bcb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, alle mennesker er ikke gode på bunn.

Ts, les deg opp på cluster B.

Anonymkode: 8074d...d75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kjære TS. 

Du må bare gi det tid. Jeg har vært borti noe lignende. Det var så vakkert i begynnelsen og innimellom, at man går på akkord med seg selv og utsletter seg selv. 
 

Til slutt står man igjen som en idiot og veksler mellom å skamme seg over å ha funnet seg i å bli behandlet så dårlig - og å drømme om at han endrer seg og kommer tilbake. 
 

Heldigvis for meg, møtte jeg tilfeldigvis en eks av han som hadde opplevd det samme med han. Jeg klarte å innse og akseptere at han aldri kommer til å endre seg. 
 

Da var det «bare» skammen jeg måtte bearbeide. Heldigvis var eksen en fin kvinne, og det ble litt lettere å tilgi meg selv når jeg visste at han også hadde lurt henne. 
 

Ønsker deg alt godt. ❤️

Anonymkode: d7530...577

Ja, jeg har aldri møtt hans eks, men vet at hun har følt seg veldig alene, (det var alltid henne, mot han og hans familie) og så vet jeg at han "klapset" henne og. Han klagde på at hun ikke likte at han var så leken men tror ikke at tar innover seg at det var ydmykende for henne. Han vil nok ikke innrømme at han kan ha skadet noen sin selvfølelse. Når jeg tenker over det så har han aldri likt å ta innover seg hvordan han påvirker andre, ikke om det er på en negativ måte. 

Jeg tror ikke at det jeg har opplevd er en helt nytt mønster, og jeg tror han bare er sånn, også med relasjoner han har ellers. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver med skam. Og om han tar kontakt igjen så har jeg lyst å fortelle hvordan jeg har hatt det. For jeg tror egentlig ikke at han tenker at det har vært så ille.. 

Men nå skal jeg fokusere på meg selv. 

Anonymkode: ee328...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg har aldri møtt hans eks, men vet at hun har følt seg veldig alene, (det var alltid henne, mot han og hans familie) og så vet jeg at han "klapset" henne og. Han klagde på at hun ikke likte at han var så leken men tror ikke at tar innover seg at det var ydmykende for henne. Han vil nok ikke innrømme at han kan ha skadet noen sin selvfølelse. Når jeg tenker over det så har han aldri likt å ta innover seg hvordan han påvirker andre, ikke om det er på en negativ måte. 

Jeg tror ikke at det jeg har opplevd er en helt nytt mønster, og jeg tror han bare er sånn, også med relasjoner han har ellers. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver med skam. Og om han tar kontakt igjen så har jeg lyst å fortelle hvordan jeg har hatt det. For jeg tror egentlig ikke at han tenker at det har vært så ille.. 

Men nå skal jeg fokusere på meg selv. 

Anonymkode: ee328...bcb

Du fortsetter å drømme, ser jeg. Han «tar ikke innover seg», forstår ikke osv. - og  hvis du bare forteller ham hvordan du har hatt det, så vil han forstå.
Si meg, er du litt enkel? Vet du ikke at ikke alle er «snille» og egentlig mener alt godt? Noen får kick av å ydmyke andre, noen har personlighetsforstyrrelser, noen er ondskapsfulle. Du må faktisk våkne opp nå, og det litt brennkvikt.

Anonymkode: de397...d1b

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Got to be honest, leste bare halve posten din før jeg var ferdig med hele mannen, herregud at du orket! Bare vent til du står stødig i deg selv igjen før du begynner å date, og vit at det finnes fine menn der ute.

Anonymkode: fdb9b...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

meg, er du litt enkel? Vet du ikke at ikke alle er «snille» og egentlig mener alt godt? Noen får kick av å ydmyke andre, noen har personlighetsforstyrrelser, noen er ondskapsfulle. Du må faktisk våkne opp nå, og det litt brennkvikt

Akkurat det over er vel brudd på reglene mtp krenkende utsagn og trakassering. Men jeg er åpen for at han kan være syk ja. Men jeg spekulerer ikke i det her. Ok? 

Anonymkode: ee328...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei, alle mennesker er ikke gode på bunn.

Ts, les deg opp på cluster B.

Anonymkode: 8074d...d75

Man er rimelig naiv og har mistet alle moralske kompass når man hevder at alle mennesker er gode, det er nok dessverre stikk motsatt, vi alle mennesker er født med menneskeslektens forfalne ondskap og synd. Så er det vår kultur og religion som gir de de moralske kompassene som gjør at vi klarer å oppføre oss ! Når disse er kastet på båten og vraket ? Ja det blir stadig flere og flere mennesker som TS her beskriver ute i samfunnet. Både av kvinner og menn. Tror ikke den vestlige sivilisasjon har forstått helt den gaten de har gått ned nå og hvor den ender. Faller velferdsstaten i fremtiden ? Gud være oss nådig !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Problemet her er dessverre deg, TS, ikke han. Det skriver jeg fordi verden er full av drittsekker, men det er kun du som bestemmer hvem du vil bruke tid og engasjement på. En kvinne med normal selvfølelse ville ikke godtatt en eneste av disse tingene du ramser opp. Men du lar han holde på og holde på helt til han slår opp selv! Og så er du attpå til mor, det er jo det verste her.

Nei. Fokuser på deg selv og dine barn til du er moden for et normalt kjærlighetsforhold.

Anonymkode: de397...d1b

Problemet er begge to, han en forbannet stygg drittsekk som lett ødelegger et annet naivt menneske. Hun et naivt menneske som ikke ser ondskapen og tror hun kunne fikse han. Da ender det slik ! Hun har vært heldig og kom seg vekk fra vedkommende, mange kvinner og menn som blir sittende i den saksen i mange mange år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok godt av å få hjelp av en psykolog.

Anonymkode: 5e74a...6f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Akkurat det over er vel brudd på reglene mtp krenkende utsagn og trakassering. Men jeg er åpen for at han kan være syk ja. Men jeg spekulerer ikke i det her. Ok? 

Anonymkode: ee328...bcb

Mente selvsagt ikke å trakassere, men jeg river meg i håret når du babler om å forklare ham hvordan du har hatt det, og at da vil han forstå osv. En voksen kvinne må vel vite at ikke alle er «gode på bunnen» og egentlig vil alle vel ? Du må slutte å leve i drømmeland nå, ellers vil denne historien bare gjenta seg.

Anonymkode: de397...d1b

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Og eks kjæresten har desverre tappet meg for energi (og økonomisk) en god del slik at det har vært mindre overskudd til barnet og det gjør meg skikkelig sint.  

Anonymkode: ee328...bcb

Hva mener du med at han har tappet deg økonomisk også?? Det skrev du ingenting om i hovedinnlegget. Hvordan har han tappet deg for av penger, hvor mye er det snakk om? Er det svindel, som f.eks at han har tatt bank id brikken din eller noe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Mente selvsagt ikke å trakassere, men jeg river meg i håret når du babler om å forklare ham hvordan du har hatt det, og at da vil han forstå osv. En voksen kvinne må vel vite at ikke alle er «gode på bunnen» og egentlig vil alle vel ? Du må slutte å leve i drømmeland nå, ellers vil denne historien bare gjenta seg.

Anonymkode: de397...d1b

Jeg tror du må roe deg ned, du tar litt av nå og tilegger meg meninger ala "alle er gode" Jeg har allerede svart deg, men du tar det ikke innover deg og fortsetter i samme tralten. Det er heller ikke mitt ansvar at du ikke kan kontrollere følelsene dine. Jeg er åpen for alt du sier, men jeg godtar ikke å bli herset med. 

Anonymkode: ee328...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Million skrev (21 minutter siden):

Hva mener du med at han har tappet deg økonomisk også?? Det skrev du ingenting om i hovedinnlegget. Hvordan har han tappet deg for av penger, hvor mye er det snakk om? Er det svindel, som f.eks at han har tatt bank id brikken din eller noe?

Nei, det er ikke svindel. Det med pengene handler om at jeg er litt for naiv av meg og gavmild.

Anonymkode: ee328...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ikke svindel. Det med pengene handler om at jeg er litt for naiv av meg og gavmild.

Anonymkode: ee328...bcb

Kan du gi eksempler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror du må roe deg ned, du tar litt av nå og tilegger meg meninger ala "alle er gode" Jeg har allerede svart deg, men du tar det ikke innover deg og fortsetter i samme tralten. Det er heller ikke mitt ansvar at du ikke kan kontrollere følelsene dine. Jeg er åpen for alt du sier, men jeg godtar ikke å bli herset med. 

Anonymkode: ee328...bcb

Hvis du mener at denne drittsekken er god på bunnen (som du skrev), så kan det ikke være mange som ikke er det.
Men OK. Du får vel bare fortsette i samme tralt da. 

Anonymkode: de397...d1b

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

g river meg i håret når du babler om å forklare ham hvordan du har hatt det, og at da vil han forstå osv

Det som du har skrevet der har jeg faktisk aldri sagt. Det kan godt hende at han ikke vil forstå men han har greid å være noe selvreflekterende før. Faren er bare at han kommer til å ta det veldig tungt, så vet ikke om jeg kommer til å si noe som helst.

Men nå tenker jeg at du kansje lever deg litt inn i min opplevelse og tillegger meg egenskaper og meninger til noen andre du kjenner eller noe som er selvopplevd? Det er ikke så rettferdig ovenfor meg at du kaller meg dum, tillegger meg meninger, osv. 

Anonymkode: ee328...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...