Gå til innhold

Sliter i etterkant av å ha datet denne mannen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er voksne, 40 begge to. Startet å date for et par år siden, og det ble ganske seriøst etter 6 mnd, for min del. Frem til veninner av meg fant han på tinder. Jeg ga nye sjanser, men vi slo opp igjen fordi jeg slet sånn med å stole på han. Etter dette ble vi sammen og slo opp, sikkert 5 ganger. 

Han slet litt med alkohol, litt med angst, og han slet med ideer om meg (at jeg ikke var god nok på forskjellige måter, feks at jeg ikke var flink nok hjemme, eller at jeg så på feil type filmer, at jeg ikke har nok familie her, at jeg slet hadde ubearbeidet sorg rundt å ha mistet min mor, og at jeg egentlig ønsket å "utnytte han" eller gi han dårlig samvittighet, om jeg snakket om div gjøremål. Det var snakk om at jeg ikke tok ansvar for å gå til psykolog, og at han skaffet seg hjelp meg ikke jeg, mens jeg ærlig talt ikke slet med et spesifikt problem, ikke nok til å dra til psykolog. Jeg har bearbeidet tapet av mamma, og jeg er veldig selvstendig og ønsker så klart ikke noe hjelp selv om jeg sier jeg skal måke eller beskjære et tre. Jeg greier meg fint alene.

Men han hadde disse ideene om at jeg ville utnytte han da, selv om jeg aldri har egentlig gjort det. Det handlet om at han har blitt utnyttet før. Alt dette fikk meg til å føle meg så skyldig, uten grunn. Han kunne også finne på å klype/være hardhendt på en leken måte, ofte sånne leke "slag" i ansiktet. Når jeg sa stopp, så ble han veldig usikker på meg og brøt kontakten. Ofte var det sånn at jeg var redd han ville slå opp, når jeg satte grenser. Ofte ble han mer hardhendt i forkant før han ville slå opp,som om frustrasjon mot meg bygde seg opp, på en måte. 🤷

Når tiden gikk så slo han opp oftere, og var opptatt av å skjule for familien sin, og kompiser, at han hadde vært på tinder, at han slo opp, at han slet sånn med å velge meg. Jeg kunne få en kald skulder, og kjeft, om jeg trengte å snakke om de tingene som såret meg som f. Eks at han hadde vært på tinder, så det fikk vi ikke snakket skikkelig om en gang. Han hadde gjerne forklaringer, men de kunne være forskjellig for hver gang han slo opp. Disse ble glemt bort, det var litt som om han ikke husket at han hadde sagt disse tingene. 

Han sa at han ville flørte og kose seg, og ofte han sa at han ikke kunne gi meg det jeg ønsket. Det med å være sånn av og på var en emosjonell rollercoster, og jeg føler at halve 2023 har gått med på å ha kjærlighetssorg. 

Før jul ble han også plutselig iskald, men jeg tenkte jeg skulle gi han space. Plutselig slår han opp og har da en ny dame. Det var som følelsene var på ene uka, og av i den neste. 

Jeg har tapt så mye energi på dette, og vært så mye lei meg. Og når jeg skriver det ned så er det helt ekstremt hva jeg har godtatt fra han. 

Sånn i etterkant nå så blir jeg helt uggen av bare ideen om å gi en ny person en sjanse. Jeg føler meg ikke ødelagt men jeg er virkelig en skugge av meg selv, psykisk sett. Og jeg har ofte ikke hatt overskudd til å være en god mamma, så det gjør meg egentlig ganske sint.

Lurer på om noen andre har opplevd noe lignende? Jeg vet det er sjukt å lese, men jeg har virkelig vært glad i han. Og han er god i bunn, men han har opplevd mye kjipt som har gjort han til den han er. Vi har hatt en spesiell type kjemi, har jeg tenkt, men jeg er ikke så sikker nå lengre siden han er rett på ny dame. 😔 

Det hjalp ihvertfall å skrive dette ned, og få et overblikk på situasjonen. Det blir litt godt å få det på avstand tenker jeg. Og gå våren i møte med det overskuddet jeg ikke har hatt på lenge..men nå kjenner jeg også at jeg er dritredd for å satse på en ny fyr og det er litt vondt at han har ødelagt det for meg. 😵‍💫

 

Anonymkode: ee328...bcb

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klype, hardhendt, "leke-slag" i ansiktet... herregud for en fyr du har vært borti? Han høres jo helt forferdelig drittsekk ut. Hadde jeg vært deg, hadde jeg fokusert på hvor heldig du er som ble kvitt han. Det høres mest ut som om han drev og prøvde seg frem til hvor mye han kunne slå deg og mishandle deg før du protesterte. Som om han er på leting etter en som finner seg i mishandling. Kanskje denne nye dama hans er en sånn.

Dette er en mann du skal være GLAD for å være kvitt. Finn deg en snill og anstendig mann. De finnes der ute. Og bryt all kontakt med eksen, ikke svar om han kontakter deg igjen!

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen din har store problemer, ikke du. Ikke tro ett ord han har sagt om og til deg, han har manipulert deg. Hvis det er vanskelig å gå videre vil 1-3 timer hos psykolog hjelpe med bearbeidingen (snakke høyt om hva han har utsatt deg for). Ettersom tiden går fremover vil du få mer avstand og innse mer og mer hvor ille han var, og bare være sjeleglad for at han ikke lenger er i livet ditt. Blokkér ham fra alt og aldri svar på noe som helst fra ham. Dette klarer du! 

Anonymkode: 36ed8...4b1

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger går det litt tid før man plutselig ser det ikke vil bli noe seriøst. Han hadde for mye bagasje.

Jeg tipper du bare kan finne bedre. 

Lykke til.

 

Anonymkode: 5f518...b18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klapsene gikk alltid under kategorien "normalt" men jeg ble veldig stresset og anspent av behandlingen. Det føltes også ydmykende ut fordi det var seksuellt, og helt åpenlyst. En gang var han uheldig og en metallbit fra jakka havnet mellom hånda og meg og da fikk jeg kul. Det var helt åpenlyst og jeg skrek jo, og da reagerte et par damer som gikk forbi. Etter det så slo han opp etter et par uker. 

Var litt sært å sitte å kjenne på en øm kul på armen etter å ha vært en helg med typen liksom. Men jeg vet ikke om akkurat dette var værre enn det emosjonelle. Jeg ble litt dårlig psykisk sett av å bli avvist, og så tatt inn i varmen, gang på gang. Kjenner at jeg ikke føler meg helt ok egentlig. 😰 Men tror det hjelper å skrive alt ned. Kansje jeg skal snakke med noen om det. 

Anonymkode: ee328...bcb

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som var vanskelig var det at han kunne slå opp eller avvise meg, om jeg kom til han og delte noe som var negativt. Feks om jobben. Men han kunne hoppe opp og reise for å treffe en kompis som var nedfor, men jeg måtte holde alt for meg selv. Sa jeg noe som var negativt, feks om krangling på jobb, eller lignende, så ødelagte jeg dagen hans. 🤷 For da ble han i dårlig humør resten av kvelden. Det var ganske ensomt å ha det sånn, spesielt når jeg ikke kunne snakke med han om problemer i forholdet og om jeg ikke hadde det bra. 

Anonymkode: ee328...bcb

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi er voksne, 40 begge to. Startet å date for et par år siden, og det ble ganske seriøst etter 6 mnd, for min del. Frem til veninner av meg fant han på tinder. Jeg ga nye sjanser, men vi slo opp igjen fordi jeg slet sånn med å stole på han. Etter dette ble vi sammen og slo opp, sikkert 5 ganger. 

Han slet litt med alkohol, litt med angst, og han slet med ideer om meg (at jeg ikke var god nok på forskjellige måter, feks at jeg ikke var flink nok hjemme, eller at jeg så på feil type filmer, at jeg ikke har nok familie her, at jeg slet hadde ubearbeidet sorg rundt å ha mistet min mor, og at jeg egentlig ønsket å "utnytte han" eller gi han dårlig samvittighet, om jeg snakket om div gjøremål. Det var snakk om at jeg ikke tok ansvar for å gå til psykolog, og at han skaffet seg hjelp meg ikke jeg, mens jeg ærlig talt ikke slet med et spesifikt problem, ikke nok til å dra til psykolog. Jeg har bearbeidet tapet av mamma, og jeg er veldig selvstendig og ønsker så klart ikke noe hjelp selv om jeg sier jeg skal måke eller beskjære et tre. Jeg greier meg fint alene.

Men han hadde disse ideene om at jeg ville utnytte han da, selv om jeg aldri har egentlig gjort det. Det handlet om at han har blitt utnyttet før. Alt dette fikk meg til å føle meg så skyldig, uten grunn. Han kunne også finne på å klype/være hardhendt på en leken måte, ofte sånne leke "slag" i ansiktet. Når jeg sa stopp, så ble han veldig usikker på meg og brøt kontakten. Ofte var det sånn at jeg var redd han ville slå opp, når jeg satte grenser. Ofte ble han mer hardhendt i forkant før han ville slå opp,som om frustrasjon mot meg bygde seg opp, på en måte. 🤷

Når tiden gikk så slo han opp oftere, og var opptatt av å skjule for familien sin, og kompiser, at han hadde vært på tinder, at han slo opp, at han slet sånn med å velge meg. Jeg kunne få en kald skulder, og kjeft, om jeg trengte å snakke om de tingene som såret meg som f. Eks at han hadde vært på tinder, så det fikk vi ikke snakket skikkelig om en gang. Han hadde gjerne forklaringer, men de kunne være forskjellig for hver gang han slo opp. Disse ble glemt bort, det var litt som om han ikke husket at han hadde sagt disse tingene. 

Han sa at han ville flørte og kose seg, og ofte han sa at han ikke kunne gi meg det jeg ønsket. Det med å være sånn av og på var en emosjonell rollercoster, og jeg føler at halve 2023 har gått med på å ha kjærlighetssorg. 

Før jul ble han også plutselig iskald, men jeg tenkte jeg skulle gi han space. Plutselig slår han opp og har da en ny dame. Det var som følelsene var på ene uka, og av i den neste. 

Jeg har tapt så mye energi på dette, og vært så mye lei meg. Og når jeg skriver det ned så er det helt ekstremt hva jeg har godtatt fra han. 

Sånn i etterkant nå så blir jeg helt uggen av bare ideen om å gi en ny person en sjanse. Jeg føler meg ikke ødelagt men jeg er virkelig en skugge av meg selv, psykisk sett. Og jeg har ofte ikke hatt overskudd til å være en god mamma, så det gjør meg egentlig ganske sint.

Lurer på om noen andre har opplevd noe lignende? Jeg vet det er sjukt å lese, men jeg har virkelig vært glad i han. Og han er god i bunn, men han har opplevd mye kjipt som har gjort han til den han er. Vi har hatt en spesiell type kjemi, har jeg tenkt, men jeg er ikke så sikker nå lengre siden han er rett på ny dame. 😔 

Det hjalp ihvertfall å skrive dette ned, og få et overblikk på situasjonen. Det blir litt godt å få det på avstand tenker jeg. Og gå våren i møte med det overskuddet jeg ikke har hatt på lenge..men nå kjenner jeg også at jeg er dritredd for å satse på en ny fyr og det er litt vondt at han har ødelagt det for meg. 😵‍💫

 

Anonymkode: ee328...bcb

Æsj, for en type🤮

Det at han har opplevd mye kjipt er ingen unnskyldning. Er mange som har det uten å bli jævlig mot andre av den grunn.

Anonymkode: 98487...a83

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

En annen ting som var vanskelig var det at han kunne slå opp eller avvise meg, om jeg kom til han og delte noe som var negativt. Feks om jobben. Men han kunne hoppe opp og reise for å treffe en kompis som var nedfor, men jeg måtte holde alt for meg selv. Sa jeg noe som var negativt, feks om krangling på jobb, eller lignende, så ødelagte jeg dagen hans. 🤷 For da ble han i dårlig humør resten av kvelden. Det var ganske ensomt å ha det sånn, spesielt når jeg ikke kunne snakke med han om problemer i forholdet og om jeg ikke hadde det bra. 

Anonymkode: ee328...bcb

Håper du aldri går tilbake til denne mannen igjen. Han er ikke verdt dine tanker engang.

Anonymkode: 98487...a83

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Håper du aldri går tilbake til denne mannen igjen. Han er ikke verdt dine tanker engang.

Anonymkode: 98487...a83

Nei. Men jeg har hatt en hekt fordi han var så av og på. Det kjentes ut som en rush jeg var tilbake i varmen. Men det er sånn man lager en hekt, og han vet det, og selv om han Kansje har vært sånn hele livet, så tror jeg ikke han har bevisst forsøkt å hekte meg. Men det er en ekkel følelse å ha det sånn. Og så er det vanskelig å la være å ønske kontakt. Så jeg har jo tatt kontakt mange ganger, og følt en skikkelig angst da. Er liksom redd for å ha kontakt samtidig som jeg savner han. Men jeg skal ikke ta mer kontakt. 🙈 Nå skal jeg legge det bak meg. Det hjelper å skrive dette ut. Da kan jeg alltids også lese over tråden igjen om han tar opp kontakten senere. 

Anonymkode: ee328...bcb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eksen din har store problemer, ikke du. Ikke tro ett ord han har sagt om og til deg, han har manipulert deg. Hvis det er vanskelig å gå videre vil 1-3 timer hos psykolog hjelpe med bearbeidingen (snakke høyt om hva han har utsatt deg for). Ettersom tiden går fremover vil du få mer avstand og innse mer og mer hvor ille han var, og bare være sjeleglad for at han ikke lenger er i livet ditt. Blokkér ham fra alt og aldri svar på noe som helst fra ham. Dette klarer du! 

Anonymkode: 36ed8...4b1

Hun har faktisk store problemer hun også som har funnet seg i alt det hun ramser opp!!!

HI, jobb med deg selv og Finn ut hvorfor du lar andre behandle deg så dårlig. Ikke date igjen før du har funnet ut av det her.

Anonymkode: 364c3...e6b

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje du bør prøve å få timer til psykolog? 
Ingen tvil om at han ikke er god, men du har gått tilbake til dette igjen og igjen. Det tyder på at du har litt å jobbe med ❤️

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sententia skrev (12 minutter siden):

Tror kanskje du bør prøve å få timer til psykolog? 
Ingen tvil om at han ikke er god, men du har gått tilbake til dette igjen og igjen. Det tyder på at du har litt å jobbe med ❤️

Ja, det er ikke akkurat en person med respekt for seg selv som gjør det. Men jeg har vært veldig forelsket og så har disse tingene hendt litt og litt, om du skjønner. Men jeg slo opp en helg vi hadde vært sammen og det hadde vært veldig intenst med "klapsing" da var jeg så stresset og anspent. Etter det så savnet jeg han veldig og jeg tok kontakt og vi ble sammen igjen. Men nå så ser jeg jo at han absolutt ikke er en type mann som passer inn i livet mitt. Jeg blir jo ikke en god mamma for barnet mitt når jeg blir så sliten. Og det er viktigst for meg. 

Anonymkode: ee328...bcb

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hun har faktisk store problemer hun også som har funnet seg i alt det hun ramser opp!!!

HI, jobb med deg selv og Finn ut hvorfor du lar andre behandle deg så dårlig. Ikke date igjen før du har funnet ut av det her.

Anonymkode: 364c3...e6b

Jeg har nok valgt meg ut en del feil menn.

Jeg hadde kommet meg veldig langt etter et år med psykolog, for jeg har vært sammen med en veldig selvopptatt mann i lang tid før. Men jeg lurer litt på om min eks kjæreste har vært minst like skadelig om min andre eks var, fordi jeg begynte å få angstanfall igjen i fjor. 🙈

Anonymkode: ee328...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det er ikke akkurat en person med respekt for seg selv som gjør det. Men jeg har vært veldig forelsket og så har disse tingene hendt litt og litt, om du skjønner. Men jeg slo opp en helg vi hadde vært sammen og det hadde vært veldig intenst med "klapsing" da var jeg så stresset og anspent. Etter det så savnet jeg han veldig og jeg tok kontakt og vi ble sammen igjen. Men nå så ser jeg jo at han absolutt ikke er en type mann som passer inn i livet mitt. Jeg blir jo ikke en god mamma for barnet mitt når jeg blir så sliten. Og det er viktigst for meg. 

Anonymkode: ee328...bcb

En person som har det bra med seg selv forblir ikke forelsket når en person viser seg å være en dårlig partner. Ja vi må jobbe med å få mennesker til å bli bedre og ikke mishandle andre, men for at det skal skje må også andre slutte å bli sammen med dem og værende sammen med dem.  

Tenk over hva slags forbilde du er for barna dine når du velger å bli værende i en relasjon med et slikt menneske. Ta kontakt med terapaut og få den hjelpen du trenger. 

Anonymkode: 72212...0bd

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han kunne også finne på å klype/være hardhendt på en leken måte, ofte sånne leke "slag" i ansiktet. Når jeg sa stopp, så ble han veldig usikker på meg og brøt kontakten. Ofte var det sånn at jeg var redd han ville slå opp, når jeg satte grenser. Ofte ble han mer hardhendt i forkant før han ville slå opp,som om frustrasjon mot meg bygde seg opp, på en måte. 🤷

Denne mannen er syk i hodet ts.

Her på kg er det mange som elsker å slenge rundt seg med røde flagg for den minste lille filleting men den mannen der er et vandrende rødt flagg hele fyren.

Hvorfor velger dere kvinner sånne tullinger.?.og hvorfor godtar så mange å bli behandlet som søppel?

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det går an å være så dørmatte! 

Ts, du ramser opp i fleng om typens dårlige sider og likevel så evner du ikke å ta det innover deg? Det er DIN feil at du velger dårlige menn. Hvorfor ikke være singel i mange år og lære å elske deg selv først? 

Anonymkode: dd86e...b7c

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TomSawyer skrev (7 minutter siden):

Denne mannen er syk i hodet ts.

Her på kg er det mange som elsker å slenge rundt seg med røde flagg for den minste lille filleting men den mannen der er et vandrende rødt flagg hele fyren.

Hvorfor velger dere kvinner sånne tullinger.?.og hvorfor godtar så mange å bli behandlet som søppel?

Jeg har allerede beskrevet det du spør om i svarene over, og så komme jeg ikke til å svare på aggressive poster her i tråden. Jeg er litt ferdig med sånt nå. 

Anonymkode: ee328...bcb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første. ALLE mennesker er gode på bunn, vår "default setting" er god. Men svært mange mennesker opplever forferdelige ting uten å bli jævlige mennesker. Jeg tenkte som deg før, og unnskyldte en mann helt vanvittig mye, nesten like mye som deg, fordi han hadde hatt en så fæl oppvekst osv. 

Deretter opplevde jeg selv mye vondt og det har gjort meg langt mer sympatisk, empatisk og varm enn jeg noensinne var tidligere. Det gjorde det veldig klart for meg at hvert menneske som opplever noe vondt, har et valg; enten tar man den smerten ut over andre (hurt people hurt people) eller velge å leve med mer omsorg, både for seg selv og andre, og bli et bedre menneske enn tidligere. 

Du kan ikke tvinge et menneske som har valgt førstnevnte til å begynne å velge sistnevnte. Og det er ikke ditt ansvar å fikse denne mannen, du kan kun ta ansvar for å fikse seg selv, og det er SPESIELT VIKTIG når du har barn(!!!!!!!!) Det kan jeg ikke påpeke hardt nok. Dine valg i romantiske relasjoner lærer ditt barn hvordan de skal reagere i sine forhold senere i livet, eller hva de skal godta. Du MÅ ta tak i din selvfølelse før du dater igjen! 

Anonymkode: a34bd...158

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har allerede beskrevet det du spør om i svarene over, og så komme jeg ikke til å svare på aggressive poster her i tråden. Jeg er litt ferdig med sånt nå. 

Anonymkode: ee328...bcb

Beklager hvis det ble agressivt. Ja vær ferdig med sånne menn for godt ts.. du har jaggu fortjent bedre.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For det første. ALLE mennesker er gode på bunn, vår "default setting" er god. Men svært mange mennesker opplever forferdelige ting uten å bli jævlige mennesker. Jeg tenkte som deg før, og unnskyldte en mann helt vanvittig mye, nesten like mye som deg, fordi han hadde hatt en så fæl oppvekst osv. 

Deretter opplevde jeg selv mye vondt og det har gjort meg langt mer sympatisk, empatisk og varm enn jeg noensinne var tidligere. Det gjorde det veldig klart for meg at hvert menneske som opplever noe vondt, har et valg; enten tar man den smerten ut over andre (hurt people hurt people) eller velge å leve med mer omsorg, både for seg selv og andre, og bli et bedre menneske enn tidligere. 

Du kan ikke tvinge et menneske som har valgt førstnevnte til å begynne å velge sistnevnte. Og det er ikke ditt ansvar å fikse denne mannen, du kan kun ta ansvar for å fikse seg selv, og det er SPESIELT VIKTIG når du har barn(!!!!!!!!) Det kan jeg ikke påpeke hardt nok. Dine valg i romantiske relasjoner lærer ditt barn hvordan de skal reagere i sine forhold senere i livet, eller hva de skal godta. Du MÅ ta tak i din selvfølelse før du dater igjen! 

Anonymkode: a34bd...158

Jeg er enig i det du skriver om at man ikke nødvendigvis blir en person som er farlig for andre bare fordi man har opplevd veldig vanskelige ting. Og det har han virkelig, og det er helt rett at det er derfor jeg har "godtatt" opplegget. Men så har jeg i bunn Kansje ikke så mye respekt for meg selv, og det med jeg nok jobbe skikkelig med å bygge opp fra nå av. Men dette er nok sår jeg har fra barn av, med foreldre som ikke var helt på banen. 

På det siste skriver du at romantiske relasjoner som foreldrene har, lærer barna en del om hvordan de selv vil fungere i sine forhold senere i livet, og det kan sikkert stemme, men jeg introduserer ikke kjærester og kommer til å være særboer.Men dette er helt sant mtp pappaen til barnet.

Og eks kjæresten har desverre tappet meg for energi (og økonomisk) en god del slik at det har vært mindre overskudd til barnet og det gjør meg skikkelig sint. Å vente med å date høres egentlig veldig digg ut for jeg har veldig lite trua på menn akkurat nå. 

Anonymkode: ee328...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...