Gå til innhold

Sønn på 8 år som ødelegger valpen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er litt spent på hvordan det har gått hjemme hos ts...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 1.27):

Det er en forferdelig praksis, å låse hunder inne i bur! Jeg har aldri forstått det, det gir absolutt ingen mening.

Anonymkode: 8d41b...fa2

Har jeg sakt at den er lukket? Min hund sover ofte i bur...men uten dør. Dette er hans sted han føler seg trygg. Han går og kommer som han vil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (På 29.3.2024 den 21.13):

Jeg blir litt oppgitt over alle «har han en diagnose…..dvs adhd»

ADHD gir ingen indikasjon for at barn har større tilbøyeligheter til å mishandle dyr! Har en haug ADHD-ere i familien, inkludert døtrene mine. Alle familiene har hatt dyr, uten at barna har oppført seg sånn som ts beskriver. Vi er på hund nr 2 nå, en fuglehund og to katter. Døtrene mine er nå unge voksne, men hadde flere runder hamster som de selv passet på

Yngste var 3 år første gang vi fikk hund, og selv hun lærte kjapt at hunden skulle være i fred (de ble bestevenner; der hun var, der var hunden)

Hunden vi har nå, også en fuglehund, er litt nervøs rundt små barn, fordi den ikke er vant med små barn. Fra rundt 8-årsalderen er den ikke like nervøs da unger på den alderen er ikke like uforutsigbare som småunger. Selv om hunden vår aldri har utagert så ser vi at den blir nervøs når de yngste niesene er på besøk, og uansett alder så lar vi aldri hund og barn være alene. Rett og slett for å holde hunden trygg. Opplevde en gang da forrige hund sto ute i bånd (har stor tomt og lang oppkjørsel, og hunden var alltid under oppsikt fra stuevinduet)  at en nabogutt på ca samme alder som ts sin gutt kom opp oppkjørselen med en kjepp i hånda og begynte å stikke kjeppen i hunden. Ungen skal være glad for at forrige hund var rolig som skjæra på tunet; hadde den hivet seg rundt og forsvart seg selv så hadde jeg ikke hatt sjans til å løpe ut (og dette helt uten diagnose da det rett og slett er null oppdragelse)

Eneste som gikk galt i familien min var onkelen min som skaffet seg en gedigen St Bernhards. Null oppdragelse på både unger og hund. Ungene var jævelunger og hunden ble mannevond av behandlingen hjemme. Endte med at den beit en nabounge og ble avlivet

Så selv ungen har adhd så er det ingen unnskyldning for at en 8-åring plager hunden.

Bare omplassere hunden først som sist, før hunden rekker å bli mere skadet og utrygg. 

Takk!!

Har selv adhd og autisme, og har alltid vært god med dyr! At det er så mange som slenger rundt seg med diagnoser her fører bare til enda mer feilinformasjon!

Anonymkode: 72123...9a7

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg snakker ikke nødvendigvis om deg, men det er mange som stenger hunden inni bur når den er alene hjemme, om natten ol. Og det er en fæl praksis

Det hadde jeg aldri i livet gjort...her går han hvor han vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerangrep,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2024 den 16.19):

Han klarer ikke å la hunden være. Når valpen vil sove, forstyrrer han. Han girer den opp, herjer for voldsomt, den tar igjen, og han ender opp med å nesten skade den fordi den biter for hardt. Hunden søker vekk, han følger etter. 
Vi har selvfølgelig hatt både en og to og ti alvorsprater, men han glemmer/driter i det, og forsetter. Vi kjefter og kjefter og kjefter. Dette er blitt et mareritt. Verken trusler eller lokkemat fungerer. Dette er en valp som blir stor, så vi må ha kontroll på den og det eStakkars Valp, omplasser den får den blir mennske r tig at gutten hører etter.

Noen som har opplevd lignende? Hvordan gikk det?

Anonymkode: 6c665...679

Stakkars liten , ompøaaaser den før den blir mennskevond

Anonymkode: a7fc8...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.3.2024 den 4.03):

Det var da like ille før. Når jeg hadde hund for 20 år siden drev også unger å stakk fingre i øynene på hunden, dro den i halen, slo den, stakk hånda inn ved munnen dens også raskt røsket den tilbake for å provosere hunden til å glefse etter den, osv. Til slutt fant vi ut at vi måtte bare si nei hver gang en unge kom bort og ville klappe hunden, for det var rett og slett så mange unger uten noe som helst oppdragelse når det gjelder dyr at det tullet der gadd vi ikke å ta sjansen på noe mer.

Så for øvrig for litt over et år siden når jeg satt på en restaurant en katte som åpenbart var gravid utenfor inngangen til et kjøpesenter som tigget etter kos og mat fra folk som passerte forbi. Men kun fra voksne folk, for hver gang det kom noen unger forbi så trakk katten seg bort. Og 10 minutter senere fikk jeg demonstrert akkurat hvorfor katta var så skeptisk til unger. For da kom det to unger (antakelig rundt 10-12 års alderen) med foreldrene sine og de begynte å løpe etter katta når den trakk seg unna, og slå og sparke etter den og kaste ting etter den. Og foreldrene brydde seg ikke noe og bare gikk inn på kjøpesenteret mens ungene deres fortsatte å jage etter og plage katta utenfor.

Anonymkode: 34ad0...6af

Huff, håper du kontaktet kattens vern/dyrebeskyttelsen, for denne stakkars katten har nå sikkert flere titalls ville avkom hvis ikke…

Anonymkode: 36ffd...d07

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig… Forrige innlegget mitt ble slettet. Skrev at du enkelt og greit må ha med den sønnen din på de oppgavene du gjør når han plager hunden. Si at han må være med deg å lage middag/ta ut av poser/osv, for du vil ikke at han skal være alene med hunden før han har lært seg å respektere hundens grenser. 

Anonymkode: 72123...9a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Merkelig… Forrige innlegget mitt ble slettet. Skrev at du enkelt og greit må ha med den sønnen din på de oppgavene du gjør når han plager hunden. Si at han må være med deg å lage middag/ta ut av poser/osv, for du vil ikke at han skal være alene med hunden før han har lært seg å respektere hundens grenser. 

Anonymkode: 72123...9a7

Jeg tror ikke det var ditt svar som ble slettet, men kommentaren du svarte på. En del av mitt svar forsvant også. 

Anonymkode: 8d41b...fa2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...