Gå til innhold

Jeg elsker å reise, men kjæresten er helt motsatt.. Hvordan få han til å møttes mer på midten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bor du i Norge så er du allerede mer skadelig for miljøet enn 90% av verdens befolkning. Og verstingen er å få barn. 

Så se på eget liv, før du kritiserer valg andre tar. 

Anonymkode: 47130...846

Merkelig tankegang. Hvis du skal få ned forbruk og karbonavtrykk, så er det jo nettopp på toppen du bør redusere først. 

Anonymkode: 46703...31d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Merkelig tankegang. Hvis du skal få ned forbruk og karbonavtrykk, så er det jo nettopp på toppen du bør redusere først. 

Anonymkode: 46703...31d

Ja, jeg valgte å ikke få barn. Det er verstingen for miljøet. 

Anonymkode: 47130...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant. Er det ikke det ene så er det det andre med parforhold. Jeg kjenner meg igjen, men i mitt forhold er problemet sex. Henne jeg elsker misliker det, men jeg trenger det. Det går ikke å møtes på halvveien, verken med sex eller reising. Kan ikke ha litt sex, eller  reise litt, uten at det blir sex eller reising. 😊 Kan ikke få alt. Den perfekte partneren fins ikke. Lær å leve med det, fokuser på alt som er bra. 

Anonymkode: 8a7ad...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ja, jeg valgte å ikke få barn. Det er verstingen for miljøet. 

Anonymkode: 47130...846

Det er ikke sant. Verdensbefolkningen vil stupe om noen tiår og da blir problemet at det ikke er nok mennesker. Få barn hvis det ikke er for sent.

Anonymkode: 8a7ad...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

For meg er dette en grunnleggende kvalitet og  en stor del av livet og økonomisk prioritet. Denne samtalen burde vært avklart for 7 år siden. 

Anonymkode: 42bbc...681

Mennesker lyver alltid i starten av nye forhold. De sier de elsker sex, friluftsliv, litteratur, reising, hva som helst de tror den andre liker. Etter tre år slutter de å lyve og den sanne personen kommer fram. 

Anonymkode: 8a7ad...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 14.09):

Hei.. Jeg og samboer har vært sammen i snart 7 år vi er begge i starten av 30 årene. Siden vi ble sammen har vi vært på en utenlandstur sammen.. Før jeg møtte han med min eks og før det familien, så reiste jeg til mellom 1-3 land/forskjellige steder i utlandet hvert år. Husker jeg sa til meg selv når jeg var 18, at uansett hvem jeg ender opp med skal jeg aldri slutte å reise. Reising gjør at jeg får den ekstra gnisten i livet mitt. Men det som er, er at både jeg og kjæresten er veldig like på andre måter. Og passer derfor perfekt sammen. Vil ikke være med noen andre enn han. Vi er begge ekstremt introverte, elsker å være hjemme og sitte på pc o.l. Vi har ikke barn og vil heller ikke ha, derfor jeg syntes det er så synd at han ikke liker å reise sånn som meg.. Da vi både har tid og økonomi for det. 

Det er mest fly han ikke vil ta.. Jeg liker ikke det selv, men jeg tenker mer at man skal jo ikke la det stoppe en. (Han har ikke noe unormalt redsel for fly) er nok litt mer redd enn meg, men jeg også får de tankene tenk om vi dør nå, hjertedunk osv. Men det er jo farligere å kjøre bil..

Vet ikke helt om jeg spør om noe, men er det slemt av meg å mase om å dra på reise med han? Det jeg har prøvd å få til er en tur i året.. Og det er han jeg vil reise med, skape minner med. Jeg har ikke spesielt mange venner, egentlig bare to venninner men hun ene er heller ikke så glad i å reise. Og hun andre har barn og har dårlig økonomi.. Men er som sagt kjæresten min jeg vil reise med.. Er mange steder man kan reise uten fly, men det tar så mye lenger tid.. Ingen av oss liker å kjøre bil heller. Og det er land som Japan, Hawaii osv. som jeg ønsker å reise til.  

Er det noen som er sammen med en som ikke liker å reise, men som får det til og har noen tips? Jeg snakker jo ikke om backpacking i Asia i 3 mnd. Men en reise med hotell ogsånn.. 

Anonymkode: 0c5a1...ddb

Melde deg på gruppeturer ? 

Anonymkode: c309f...dc1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 14.50):

Jeg hadde mislikt å bli mast på om å gjøre ting som kjæresten min visste at jeg ikke likte. Spesielt hvis det ble framlagt slik at det var utrolig viktig at jeg ble med på dette og at det gikk utover livskvaliteten til kjæresten hvis jeg ikke gjorde det. Det hadde gitt meg skyldfølelse som er helt feil å påføre andre  all den tid du hele tiden har visst om at han ikke liker å reise.

Anonymkode: e93d6...55e

Ts kan jo gjøre en interesse ting han har som hun ikke liker så mye sammen med han og så kan han reise av og til med henne? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Ts kan jo gjøre en interesse ting han har som hun ikke liker så mye sammen med han og så kan han reise av og til med henne? 

 

Det er litt mer krevende å reise til et fremmed land enn å f eks bli med på en katteutstilling, da.

Anonymkode: e93d6...55e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er litt mer krevende å reise til et fremmed land enn å f eks bli med på en katteutstilling, da.

Anonymkode: e93d6...55e

Spørs hvor de reiser. Jeg tenker hennes dtømmedestinasjoner kanskje blir nærmest mareritt for han. De som ikke liker å reise liker ofte ikke å oppleve veldig annerledes mat eller kulturer heller, så de kunne jo tatt reiser til land i Europa som er mer like Norge da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...