Gå til innhold

Brannfakkel fra mammapolitiet - foreldre med ørepropper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Foreldre med barn som går med ørepropper i ørene. Når de går sammen med barnet sitt, triller vogna, osv. Altså HVORFOR gjør dere dette? Jeg kjenner jeg får skikkelig vondt av barna. Selv om øreproppen bare er i det ene øret, så tror jeg ikke man klarer å ha fullt fokus på barna. Barnet fortjener en nærværende forelder som kan respondere adekvat, og som vil snakke med barnet, og være i kontakt. Dette syns jeg er en dårlig trend i tiden, på lik linje med å overlate barnet til en skjerm, eller å henge på mobilen foran barnet. Alt dette er med på å bryte kontakten mellom foreldre og barn. Og som vi vet, det å være i kontakt er helt essensielt. Det fins så mye forskning nå som viser hvor viktig tilknytningen er, for barnets framtid og psykiske helse. Så kjære foreldre som vet at dere kan øke kontakten med barnet deres: legg vekk mobil, skjermbrett og ørepropper når du og barnet er sammen. Den muligheten for kontakt som du kaster bort får du ikke igjen. 

Anonymkode: 9e89b...df6

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi hvis barnet mitt sover i vogna eller prøver å sovna i vogna i 2 timer så betyr det at jeg bare skal sveve og stirre ungen i øynene samtidig og hate livet? Nei, ungen min har ikke vondt av å sove mens jeg hører lydb

Anonymkode: 7a579...58b

  • Liker 29
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min lå under avisa og sov på sofaen etter jobb og vi fikk beskjed om å ikke forstyrre -moren min sendte meg ut for å leke da det ble mye mas innimellom.

Jeg har ingen tilknytningsproblemer i voksen alder.

Unger må ikke ha 100% fokus hele tiden, litt selvstendighet skader ikke.

Anonymkode: 703b1...ea6

  • Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det moderne mennesket blir bare snålere og snålere. Det dummeste jeg ser er de som jogger med barnevogn. Det er bare noe så desperat over dette. Kan ikke folk slappe av og lytte til fuglesang lenger?

Anonymkode: 0febd...a6f

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info, så mener jeg IKKE foreldre med sovende barn i barnevogn. Jeg mener foreldre med våkne barn som åpenbart prøver å få kontakt med dem .

Ts

Anonymkode: 9e89b...df6

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Faren min lå under avisa og sov på sofaen etter jobb og vi fikk beskjed om å ikke forstyrre -moren min sendte meg ut for å leke da det ble mye mas innimellom.

Jeg har ingen tilknytningsproblemer i voksen alder.

Unger må ikke ha 100% fokus hele tiden, litt selvstendighet skader ikke.

Anonymkode: 703b1...ea6

Helt enig, men jeg mener mobil og slikt er et problem fordi det er der hele tiden. Alltid i baklomma, alltid en distraksjon, mange foreldre klarer nesten aldri å være mentalt tilstede pga de hersens skjermene. 

Tenker det er noe annet enn å sitte å lese avisa en gang om dagen, eller å være opptatt med matlaging osv. 

Jeg er selv alenemor og selvfølgelig er jeg mye opptatt med husarbeid og matlaging når vi er hjemme. Jeg kan til og med sette meg på sofaen og lese avisen når 2åringen leker alene på gulvet. Men jeg merker utrulig stor forskjell på min mentale tilstedeverelse når jeg sjekker mobilen foran henne, enn når jeg f.eks. står og lager mat. 

Er helt enig i at barn ikke bør ha 100% oppmerksomhet hele tiden, lære seg å være selvstendig osv. Men skjermer river oss ut fra den mentaliteten som trengs for å skape kontakt. 

Ts

Anonymkode: 9e89b...df6

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og du er sikker på at det er lyd i de proppene? Jeg har ofte propper i ørene men ingen lyd, ønsker ikke å bli forstyrret eller så er det bare greitt å ha de der dersom telefonen ringer.

Er så lei av de feite dustekjerringene som kaller seg mammapoliti og som stikker nesa opp i alt. De har stort sett ingen utdanning, er lettere mentalt tilbakestående og er sponset av NAV. Mest trolig med barn som etterhvert blir fulle av diagnoser og ender opp i psykiatrien. Mor er selvsagt delvis ufør pga fibromyalgi🙄🙄

Anonymkode: 67926...f40

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt enig, men jeg mener mobil og slikt er et problem fordi det er der hele tiden. Alltid i baklomma, alltid en distraksjon, mange foreldre klarer nesten aldri å være mentalt tilstede pga de hersens skjermene. 

Tenker det er noe annet enn å sitte å lese avisa en gang om dagen, eller å være opptatt med matlaging osv. 

Jeg er selv alenemor og selvfølgelig er jeg mye opptatt med husarbeid og matlaging når vi er hjemme. Jeg kan til og med sette meg på sofaen og lese avisen når 2åringen leker alene på gulvet. Men jeg merker utrulig stor forskjell på min mentale tilstedeverelse når jeg sjekker mobilen foran henne, enn når jeg f.eks. står og lager mat. 

Er helt enig i at barn ikke bør ha 100% oppmerksomhet hele tiden, lære seg å være selvstendig osv. Men skjermer river oss ut fra den mentaliteten som trengs for å skape kontakt. 

Ts

Anonymkode: 9e89b...df6

Å være alenemor mer mye mer belastende for barna. 

Med to foreldre kan en lage mat, mens den andre gir barna full oppmerksomhet. Man kan legge hver sin. Man er dobbelt opp når det kommer til lesing av bøker, leksehjelp, og annet som krever full oppmerksomhet. 

Hvorfor har du satt barna dine i denne situasjonen? 

 

Anonymkode: 3de8d...0d5

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det moderne mennesket blir bare snålere og snålere. Det dummeste jeg ser er de som jogger med barnevogn. Det er bare noe så desperat over dette. Kan ikke folk slappe av og lytte til fuglesang lenger?

Anonymkode: 0febd...a6f

Tenker du det samme om folk som jogger uten barnevogn? 

Anonymkode: 2aa54...4f4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Og du er sikker på at det er lyd i de proppene? Jeg har ofte propper i ørene men ingen lyd, ønsker ikke å bli forstyrret eller så er det bare greitt å ha de der dersom telefonen ringer.

Er så lei av de feite dustekjerringene som kaller seg mammapoliti og som stikker nesa opp i alt. De har stort sett ingen utdanning, er lettere mentalt tilbakestående og er sponset av NAV. Mest trolig med barn som etterhvert blir fulle av diagnoser og ender opp i psykiatrien. Mor er selvsagt delvis ufør pga fibromyalgi🙄🙄

Anonymkode: 67926...f40

Du oppsummerte liksom alle forekommende du har om folk i ett innlegg. 
hvor kategoriserer du deg selv? 

Anonymkode: 8206d...bd5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det moderne mennesket blir bare snålere og snålere. Det dummeste jeg ser er de som jogger med barnevogn. Det er bare noe så desperat over dette. Kan ikke folk slappe av og lytte til fuglesang lenger?

Anonymkode: 0febd...a6f

Det er i grunn ganske irrelevant at det ser dumt ut, så lenge det er både smart og praktisk. Hvorfor dasse avgårde i vaggetempo om man kan legge inn en frisk joggetur i samme slengen? Om barnet sover godt i vogna og man ikke har tid til å ta BÅDE en joggetur og trilletur på samme kveld, er det jo komplett idioti å droppe én av delene "fordi det ser dumt ut". 

 

 

Anonymkode: 15cce...9f0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig veldig enig med deg TS. Jeg ser det overalt , foreldre som går vedsiden av barnet sitt, barnet skal fortelle noe spennende og de får bare et "mm" tilbake mens de ser i en skjerm eller hører på noe annet. Utrolig trist har verden blitt. Jeg ønsker meg tilbake til tiden før smarttelefon.

Anonymkode: 6dc4b...333

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du oppsummerte liksom alle forekommende du har om folk i ett innlegg. 
hvor kategoriserer du deg selv? 

Anonymkode: 8206d...bd5

Forekommende??

Hva synest du at TS gjør da? 

Anonymkode: 67926...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Og du er sikker på at det er lyd i de proppene? Jeg har ofte propper i ørene men ingen lyd, ønsker ikke å bli forstyrret eller så er det bare greitt å ha de der dersom telefonen ringer.

Er så lei av de feite dustekjerringene som kaller seg mammapoliti og som stikker nesa opp i alt. De har stort sett ingen utdanning, er lettere mentalt tilbakestående og er sponset av NAV. Mest trolig med barn som etterhvert blir fulle av diagnoser og ender opp i psykiatrien. Mor er selvsagt delvis ufør pga fibromyalgi🙄🙄

Anonymkode: 67926...f40

Haha. Men du? "Ønsker ikke å bli forstyrret"? Er det ok å gå ved siden av et barn som ønsker å ha kontakt med deg, og så signaliserer du til barnet at du "ønsker ikke å bli forstyrret" ved at du har propper i ørene? 

Ts

Anonymkode: 9e89b...df6

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Å være alenemor mer mye mer belastende for barna. 

Med to foreldre kan en lage mat, mens den andre gir barna full oppmerksomhet. Man kan legge hver sin. Man er dobbelt opp når det kommer til lesing av bøker, leksehjelp, og annet som krever full oppmerksomhet. 

Hvorfor har du satt barna dine i denne situasjonen? 

 

Anonymkode: 3de8d...0d5

Jeg tenker at en alenemor som er mentalt tilstedeværende for sitt barn, ikke er mer belastende enn et barn som har to foreldre som har hodet sitt et annet sted. 

Ts

Anonymkode: 9e89b...df6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Haha. Men du? "Ønsker ikke å bli forstyrret"? Er det ok å gå ved siden av et barn som ønsker å ha kontakt med deg, og så signaliserer du til barnet at du "ønsker ikke å bli forstyrret" ved at du har propper i ørene? 

Ts

Anonymkode: 9e89b...df6

Er ikke særlig smart du? 

Anonymkode: 67926...f40

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Er så lei av de feite dustekjerringene som kaller seg mammapoliti og som stikker nesa opp i alt. De har stort sett ingen utdanning, er lettere mentalt tilbakestående og er sponset av NAV. Mest trolig med barn som etterhvert blir fulle av diagnoser og ender opp i psykiatrien. Mor er selvsagt delvis ufør pga fibromyalgi🙄🙄

Anonymkode: 67926...f40

Ja, for i motsetning til dem høres du veldig sympatisk ut...

Anonymkode: 754c2...4b6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg lagt merke til også! Det påvirker kontakten blant voksne også. Jeg tør ikke prate med disse foreldrene på trening og kamper osv fordi jeg føler at jeg forstyrrer dem. De signaliserer jo at dem vil være i fred. Samtidig tar dem kontakt med meg og prater, så jeg blir helt forvirret. Hva er greia? 

Anonymkode: d39f9...bb6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, for i motsetning til dem høres du veldig sympatisk ut...

Anonymkode: 754c2...4b6

Hvorfor snakker du om sympati?

Anonymkode: 67926...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor snakker du om sympati?

Anonymkode: 67926...f40

Teskje:

Du forsøkte å sette mammapolitiet i et dårlig lys, men formulerte deg så stygt at du endte opp med å egentlig bare sette deg selv i et dårlig lys.

Anonymkode: 754c2...4b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...