Gå til innhold

Hvordan ville dere gått frem angående utroskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har tatt opptak av samboer som har sex med en annen i vårt hjem. Etter er halvt år med mistanker og han nekter på alt såklart så har jeg nå fått bevis. Hvordan skal jeg gå frem? Er helt i sjokk og kvalm fordi om jeg på en måte allerede visste det så er det noe med å få det bekreftet.

Anonymkode: ebebe...804

Det  er uloveleg å ta hemmelig opptak av andre uten samtykke, og kan gi grunnlag for anmeldelse.   

Anonymkode: ec6fc...214

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville nok startet organisering av brudd først, ryddet og fått oversikt over det økonomiske og det praktiske ifm hussalg før jeg informerte han om at jeg vet hva han har gjort og hva som er veien videre. Sikre meg selv og ungene i størst mulig grad, og blitt kvitt han og den delen av livet så fort som mulig.

Anonymkode: 4d865...360

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (17 timer siden):

Du vet at åpent forhold betyr også at TS kan ha seg rundt? Det tviler jeg at den utro mannen hennes går med på.

Spørs selvfølgelig hvordan han reagerer på det valget hun tar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

At det å ikke ha et håndfast bevis på utroskap, er helt ok mener du? Og atpåtil i deres eget hjem? Han kan bare ta med ei dame i senga og knulle henne, og partner må bare godta det, uten noe mer om og men? Tror du må være stokk spik spenna korka som kan lire ut av deg noe slik!

Råd til TS: Begynn å forberede deg på å flytte ut, når tiden er nær at du er ute, kan du spille av opptaket foran ham. Det ville jeg ha gjort. Slik jeg har skjønt det, har du vert mistenksom, og han nekter.

Anonymkode: 3d64a...e7d

Vær rolig TS, ta vare på beviset og lagre det. Du trenger ikke vise det til noen i utgangspunktet. Så bestemmer du deg ! Ikke lag noen konflikter ALDRI ! Det bare ødelegger for deg og barna. Sjekk rundt dette med å finne et annet bosted for det er vesentlig. Så skaffer du deg en lagerplass der du kan ha alle tingene dine og barna sine eventuelt. Så tar du bare ut skilsmisse og setter i gang prosessen. Ta deg litt tid, rydde opp, sjekke den økonomiske statusen din med bank og eventuelt en advokat. Så når dette er på plass sier du jeg vil skilles ! Spør han hvorfor sier du at du vet at han har vært utro i deres hjem, og dette er noe du ikke kan leve med eller akseptere. At det ikke hjelper med noen bortforklaringer overhodet. Det opptaket du har er noe du skal ha for deg selv, det var det som gav deg svaret. Du trenger ikke vise det til noen, eller fortelle det til noen. Det opptaket er noe som sier deg hva du skal gjør, ikke bruk dette som noe "bevis" for det er ikke godt for noen. Det er et bevis du trengte for å ta en avgjørelse. Så deler dere alt, ordner samversavtale, og alt det praktiske. Med minst mulig konflikt, opptre balansert og  ryddig. Det vil føre til at utfallet for din del TS blir best mulig ! 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for avsporinger, oppfordring til lovbrudd og brukerdebatt. 

Christina82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg så landet på å ikke gjøre det slutt, ville jeg i det minste gitt han en smakebit på det å miste deg. (Som han forhåpentligvis vil huske for alltid å minimere sjansene for at han gjør det igjen)

Si at det er slutt, pakk sakene dine, diskuter barnefordeling osv. La han svette i minst 2 uker!!

Føler med deg💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 21.42):

Det  er uloveleg å ta hemmelig opptak av andre uten samtykke, og kan gi grunnlag for anmeldelse.   

Anonymkode: ec6fc...214

Det er ikke ulovlig å filme i sitt eget hjem.  
At elskerinnen var med hjem og ble filmet av kameraet som allerede var satt opp - er ikke TS sin feil.
Går man inn i andres hjem forholder man seg til reglene som er i det hjemmet - det innebærer ofte at man ikke har sex i andres seng. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som har gjort noe ulovlig her TS, så du må tenke nøye igjennom hvordan du nå frem. Dette kan slå tilbake på deg selv - at dette blir kjernen i problemstillingen, og ikke det faktum at han er utro.

Bestem deg for ha du vil. Vil du gå: du har helt klart bevis. Du kan gå med hodet hevet. Men ikke bruk opptaket.

hvis du vil bli: ikke bruk opptaket, men tenk nøye igjennom og krev parterapi.

Anonymkode: 66068...223

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er du som har gjort noe ulovlig her TS, så du må tenke nøye igjennom hvordan du nå frem. Dette kan slå tilbake på deg selv - at dette blir kjernen i problemstillingen, og ikke det faktum at han er utro.

Bestem deg for ha du vil. Vil du gå: du har helt klart bevis. Du kan gå med hodet hevet. Men ikke bruk opptaket.

hvis du vil bli: ikke bruk opptaket, men tenk nøye igjennom og krev parterapi.

Anonymkode: 66068...223

Det er lov å fly drone med kamera - og dermed filme/ta bilder av mennesker som ikke har samtykket - men det er ikke lov å ha kamera i sitt private hjem..? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som snakker om at TS har filmet ulovlig - kan dere vennligst vise til hvilke lov dette er? 
Meg bekjent er det lov med overvåkningskamera både ute og inne - på PRIVAT eiendom. 
 

Da må det jo være ulovlig med babymonitor også? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samle alt av bevis på ett trygt sted. Bestem deg for hva du vil gjøre, og så konfronterer du han med alle bevisene du har når du har samlet nok. Ikke forhast deg. Hold hodet kaldt og samle alt du kan + vær helt forberedt før du sier at du vet noe.

Anonymkode: 3bc10...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å ha kamera som overvåker hjemmet, men da skal alle vite om det. Å overvåke leieboer eller samboer skjult er selvfølgelig strengt forbudt. Virker som mange her mener det kan rettferdiggjøres av hans dumme valg. Hadde dere sagt det samme hvis en ektemann overvåker konas bevegelser hjemme uten at hun vet det? Det er selvfølgelig ikke lov.

Det er forståelig at du gjorde det med en så stor mistanke, men hold det for deg selv. Eventuelt prøv å skaffe andre bevis du kan få til på lovlig vis.
 

Du må være klok nå. Jeg har vært i samme situasjon og var iskald, selv om jeg skalv innvendig. Jeg sa ingenting om funnet mitt (fysiske bilder liggende på hjemmekontor vi begge brukte), men vurderte om jeg kunne leve med det, noe jeg ganske raskt fant ut jeg ikke kunne. Begynte å legge planer for egen fremtid. Fant ut av hva som var mitt og hans, fant ut hva jeg fikk i lån alene, gjorde meg så klar for brudd jeg kunne bli, alt som måtte signeres og ordnes. Dette tar jo fort noen uker, så betinger at man orker det rett og slett. Så tok jeg det opp med han, og hele bruddet gikk sånn jeg ville. Han ble tatt på senga (ironisk nok), tryglet og ba, ble handlingslammet og klarte ikke bidra til noe avtaler eller oppgjør eller noe som helst. Jeg styrte hele løpet, og beholdt huset (betalte han ut selvfølgelig, jeg er ikke interessert i å være kjeltring selv om han var drittsekk så han fikk alt han hadde krav på). Sånn må det bli, for folk som ikke kan oppføre seg. Du må være iskald og målrettet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de fleste her inne. For å unngå noe klammeri med hva som er lov eller ikke så ikke fortell om bildebevis men lagre dette på en trygg plass. Bare fortell han at du VET han har vært utro og at han bare kan nekte så mye han vil. Du kan gjerne si du har bevis uten å utdype dette noe mer.

I forkant bør du bestemme deg hva du vil gjøre og om skilsmisse er valget så forbered deg godt. Finn ut hva du vil gjøre med hus, bil, innbo osv. og finn deg et annet sted å bo. Så slipper du bomben og gir han ikke noe valg.

Lykke til ❤️ Dette er ikke noen ønskesituasjon.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 21.42):

Det  er uloveleg å ta hemmelig opptak av andre uten samtykke, og kan gi grunnlag for anmeldelse.   

Anonymkode: ec6fc...214

Nei, ikke i eget hjem. Les deg opp på lovverk før du babler svada.

Anonymkode: 801b0...e67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (10 timer siden):

Alle dere som snakker om at TS har filmet ulovlig - kan dere vennligst vise til hvilke lov dette er? 
Meg bekjent er det lov med overvåkningskamera både ute og inne - på PRIVAT eiendom. 
 

Da må det jo være ulovlig med babymonitor også? 

https://www.fvn.no/abito/i/a7jvGa/kameraovervaaking-hva-er-lov

Selvfølgelig er det lovlig å overvåke egen private eiendom med kamera. Ei elskerinne som er så frekk at hun har sex i elskerens og hans kones seng, kan ikke påberope seg noen rettigheter her. Hun hadde ingenting på dette soverommet å gjøre i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status TS? 

Anonymkode: 4c241...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det første du bør gjøre er å forkaste alle disse som sier du må ut av forholdet. Det kan godt hende det er løsningen for deg, men i praksis viser det seg at svært mange i din posisjon velger å bli. Det bør altså ikke automatisk føre til brudd. Mange rapporterer om et bedre og tryggere forhold enn noensinne etter å ha jobbet seg gjennom et slikt svik.

Vet ikke om du har konfrontert mannen din nå, men om du synes det er vanskelig så ta kontakt med f eks familievernkontoret. Snakk med dem alene for å få litt råd om hvordan du skal gå frem. De kan også hjelpe deg å sortere tankene dine rundt hvilke beslutninger du skal ta. Jeg ville også tatt med meg mannen din om du synes det er vanskelig å ta dette med ham direkte.

 

Anonymkode: 6d016...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det første du bør gjøre er å forkaste alle disse som sier du må ut av forholdet. Det kan godt hende det er løsningen for deg, men i praksis viser det seg at svært mange i din posisjon velger å bli. Det bør altså ikke automatisk føre til brudd. Mange rapporterer om et bedre og tryggere forhold enn noensinne etter å ha jobbet seg gjennom et slikt svik.

Vet ikke om du har konfrontert mannen din nå, men om du synes det er vanskelig så ta kontakt med f eks familievernkontoret. Snakk med dem alene for å få litt råd om hvordan du skal gå frem. De kan også hjelpe deg å sortere tankene dine rundt hvilke beslutninger du skal ta. Jeg ville også tatt med meg mannen din om du synes det er vanskelig å ta dette med ham direkte.

 

Anonymkode: 6d016...86a

Dere utro må virkelig slutte å messe om at forhold blir bedre av at dere puler rundt. Nei, det blir ikke bedre for den bedratte. Selvfølgelig blir det bedre for dere som får i pose og sekk. Ingen forhold blir bedre av at den ene parten puler rundt bak ryggen på den andre. Særlig ikke hvis denne sexen foregår i ektesenga deres, og der den bedratte har tatt paret på fersken. Tenk noe så ekkelt å få flashbacks av elskerinnas nakne kropp hver gang du har sex med mannen. Æsj!

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke ha sagt noe om oppraket. 

Men sagt noe om at jeg visste ikke at vi hadde noen avtale om at det var greit  å dra andre partnere  opp i senga vår.  Han vil selvsagt  spille dum. Også sier du bare veldig bestemt. Jeg vet det har vært en annen dame i senga vår, hvem er hun? vet du det så ikke si det før han får mulighet til å si det selv. 

la han være på pinebeken, også sier du bare navnet hennes om du  vet det.

vil du fortsette forholdet så sier du at du ikke går til sengs ned han før han kommer med et papir fra legen om at han er fri for kjønns sykdomner. 

å bli eller ikke bli, ville jeg ha vurdert iht hvirdan praten går. 

Jeg var med en som tok med seg dame hjem når jeg var borte. Jeg hadde ikke film. Men han hadde aldri byttet på sengen. Dessuten så visste jeg om ei som la seg etter han, så ikke vanskelig å vite hvem. Så 10 meldinger om at de var sett sammen ute var ikke helt nødvendig iht å vite. Men takk til alle som sendte meldig.

Iallefall jeg kom hjem gikk inn på soverommet gikk rett ut igjen  og spurte hvem har du hatt med i senga vår. Han spilte jo dum og skjønte ikke beskyldningen . Jeg fortsatte   å spørre hvem har du hatt med i sengen vår. Og påpekte at jeg ikke var dum, og så jo at det har vært noen der. Han hadde også tent lys og laget mat til meg. Sannsynligvis rett etter hun dro. 

Han fortsatte og skjønte ingenting.  Feil svar, sa jeg. Hvem har du hatt med deg hjem.  Han ville fortsatt ikke svare.  Så jeg sa du får en sjanse til, hvis ikke ryker du rett ut. Hvem lå du med i sengen vår. Han spilte fortsatt dum. Jeg sa da at jeg vet hvem og når. Så da kan du bare pakke sakene dine å dra.  Da først sa han navnet. Og jeg sa sorry er forsent. Du fikk muligheten til å svare meg ærlig og valgte å ikke gjøre det så min tilitt til deg er 100% over. 

Jeg fortalte hva de hadde gjort hele kvelden uten å si hvor jeg hadde det fra. Han var selvsagt merst optatt av hvem som hadde sladret. Og da fikk han bare til svar ikke noe du har noe med. Men ca halve bygda

Anonymkode: 4ef6f...fd9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke bare være utro, men ta dem med i senga er jo helt sinnsykt respektløst. 

Ingen verdt å leve som partner med. Det er jo dem du helt håper du slipper å møte engang. 

Anonymkode: 9301a...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...