Gå til innhold

Er det lov å ta med mat/drikke inn i en rettssal? Og er det lov å spørre tiltalte spørsmål?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selvsagt kan du stille spørsmål. Er jo bare å rope det ut. Men de har ikke plikt å svare, og du blir helt sikkert eskortert ut. Men stille, det kan du.

Anonymkode: d6629...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 20.41):

Ser jo at det står vann framme til dommere/advokatene, men kan de som er tilskuere (eller hva det kalles) i en rettssak ta med seg f.eks litt brus og snacks? Og er det lov å stille spørsmål til tiltalte, eller må alt gå via dommer? Jeg regner jo med at dommeren spør tiltalte hvorfor de gjorde det de gjorde. Og da MÅ de vel svare på det eller? Noen som vet?

 

Anonymkode: 19240...765

Det er ikke underholdning du skal på , en rettsak er ofte veldig ødeleggende for livet til de involverte......det ville vært lite respektfullt å sitte med popcorn å brus,det bør alle faktisk skjønne ! Hvis alle tilhørere kunne stilt spørsmål hadde det blitt det totale kaos. Med din innsikt i hva en rettsprosess er bør du faktisk holde deg hjemme.

Anonymkode: d15c3...a58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 21.50):

Hvorfor er du så sint og aggressiv? Jeg stilte et spørsmål. 

Anonymkode: 19240...765

Ja,men du stiller så forbanna dumme spørsmål, dette burde faktisk vært veldig åpenlyst for alle !

Anonymkode: d15c3...a58

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 20.45):

Tilhører, ikke vitne eller noe sånt. Hvorfor er du så sint? 

Jeg bare lurer på om det er lov å ta med noe inn i rettssalen. Det tar jo sin tid. 

Anonymkode: 19240...765

Nei, selvsagt ikke.

Anonymkode: ecfe7...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...