Gå til innhold

Hva er nei tema å snakke om på jobben?


Motstrømmen

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i en VTA-bedrift, og på min arbeidsplass er det ganske strengt hva vi arbeidsledere kan snakke om. Har jeg f.eks vært på byen med venner lørdag kveld, så kan jeg snakke om det med kollegaer på mandag, men må unngå å snakke om alkohol og hvor mye jeg f.eks drakk. Får heller ikke lov å diskutere medisiner eller medisinsk behandling, og jeg får ikke lov til å tilby en Paracet til en VTA-kollega. Det skal gjennom ansvarlig leder først. 
Vi skal også unngå å snakke om f.eks egne psykiske problemer, rett og slett fordi noen av dem kan bruke det mot meg senere. 

Anonymkode: 922f3...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 13.48):

Bare ignorer kommentarer fra Tobias, han kommer ikke med noe annet enn oppgulp. 

Forstår deg godt TS. Jeg ville ha vurdert å bytte arbeidsplass om mulig. 

Anonymkode: a491f...714

I denne settingen har Tobias helt rett. TS kan ikke bestemme hva de andre skal snakke om på jobb. 

Anonymkode: 7aae0...ffa

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hva du går gjennom, men man kan ikke bli sur og grinete fordi noen på jobb snakker om uinteressante ting. På min arbeidsplass er jeg mye yngre enn de andre, og der går praten kun i strikking, bleieskift og matoppskrifter. Jeg kunne virkelig tenkt å snakke om noe annet, men det er ikke noe jeg kan bestemme.

Jeg pleier å scrolle på mobilen mens jeg lytter med et halt øre til det de andre jatter om (bedre det enn å sitte alene) og de dagene jeg virkelig vil koble av "radioen" bruker jeg øreplugger og lytter til musikk. Du får gjøre det samme eller forlate rommet : o )

 

Anonymkode: 44234...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...