Gå til innhold

Sommerhytta 2024 - TV2 - Ingen spoiling

Ctrl

Anbefalte innlegg

StinkySocks skrev (11 timer siden):

Virker som det er temmelig mye tull og fjas i dette programmet. 

Å for eksempel plukke badeender med munnen, og putte i en bøtte, det har vel null og niks "relevans" for hvor flinke de er til å bygge hus liksom.  

Hvis du ikke har sett noe særlig på Sommerhytta før og lar deg irritere av dette: ikke begynn å se på. 😅

Jeg er dessverre hekta og ser på hver dag, men at deltakerne kan vinne hytte fordi de er flinke i pil og bue er helt sinnsykt. 🤯 Jeg forstår ikke at det er lagt opp sånn!

Man kan vinne snekker på en konkurranse der man gjetter ingrediensene i en fiskerett, og snekkeren er verdt sin vekt i gull og gir ofte en kjempefordel i kampen om gullnummer.

Hun ene dommeren lar seg blende av små kjeks på bordet (virker det som fra det vi seere får se) og hun favoriserer i tillegg.

Mitt tips; bare dropp å se på eller la deg engasjere, du blir bare irritert. 🤣

Endret av Blåttvann
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

StinkySocks skrev (13 timer siden):

Virker som det er temmelig mye tull og fjas i dette programmet. 

Å for eksempel plukke badeender med munnen, og putte i en bøtte, det har vel null og niks "relevans" for hvor flinke de er til å bygge hus liksom.  

Det kunne kanskje vert en idé at småkonkurransene i det minste var relatert til det programmet handler om?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode:

Spoiler

Jamina og Stine gnager veldig om gullhammer, selv foran Lars. Det fremstår sytete, og legger litt sympatipress på han. Og det topper seg attpåtil med tårer på Jamina etterhvert. Er det rigget slik at de vinner denne uka?

Helene og Henrik er så sliten, og særlig Helene. Hun sover visst ikke engang om nettene. Kjedelig, men det blir veldig mye av det på TV. Helene blir byttet ut med faren etterhvert. 

Mina og Isabel klarer seg greit denne uka. Det går overraskende radig framover. Så får vi se om det blir bra da..

Linn og Reidar kjører på i kjent stil, og gjør det bra. De vinner nok en konkurranse. Er vel 4. på rad, og står med 5 av 7 nå? Har ikke oversikt, men tror det. Men altså, krabbekonkurranse... Tenk at krabbefangst skal gi fordeler i en konkurranse om hytte.

Blir mye fjas, men sånn må det jo bli når badene nesten er ferdiglaget fra start av og siden det ikke er plass til å filme der inne.
Kjedelig uke.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske lei Helene. Hun er så sensitiv og virker som hun er på gråten hele tiden. Hun må da vel ha visst at dette ville bli mye jobbing med ting hun ikke kan.

Jeg synes det er for enkelt å ta seg «fri» og sende inn faren sin. Virker egentlig som at de satser på at hun holder seg borte fordi faren hennes kan mer enn de begge to og at de stiller sterkere til gullhammer.

Av badene hittil liker jeg Mina og Isabel sitt mest. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Axa skrev (11 timer siden):

Er det feigt å kaste inn håndkleet når man er sliten? Alle er vel slitne 

Det samme reagerte jeg på også. Alle er jo utslitte der. Håper ikke det er en far med erfaring av flislegging. Da syns jeg det blir urettferdig. Det syns jeg egentlig uansett

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke juks å hente inn en handy far til å hjelpe seg?? Da bør vel de andre parene også få muligheten til å «sove ut» mens en tredjemann kommer for å jobbe? Helt sykt at de tillater dette synes jeg. Irriterte meg faktisk ganske mye. 

Endret av Heartland
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene er vel litt mer enn "sliten". Dama har jo tydeligvis hatt seg en real psykisk knekk. Ikke så ofte jeg tenker at folk er skjøre, men hun er definitivt skjør. Og han er ikke så mye bedre. De er vel et godt eksempel på at man kan tenke og føle for mye 🫣

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartland skrev (10 timer siden):

Er det ikke juks å hente inn en handy far til å hjelpe seg?? Da bør vel de andre parene også få muligheten til å «sove ut» mens en tredjemann kommer for å jobbe? Helt sykt at de tillater dette synes jeg. Irriterte meg faktisk ganske mye. 

det kan vel hende at produksjonen på alle sånne reality-konsepter velger å se litt mellom fingrene dersom enkelte deltakere for eksempel får ekstra hjelp. 

samtidig som produksjonen aldri ville ha tillatt noen andre deltakere å finne på nøyaktig det samme. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene så veldig kjørt ut i noen av intervjuene der, jeg tenker det er mer enn vanlig sliten. Det er jo et godt tegn at produksjonen tar det på alvor.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerte også på at faren plutselig kom inn idet konkurransens vanskeligste ting skulle gjøres.

Tenker at det burde vært en mulighet alle kunne få hvis de var utslitte, men at de da automatisk sier ifra seg sjansen til gullhammer den uken. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukesfinale! 

Det har vært mye gnål om gullhammer denne uka, så jeg antar Linn Veronica og Reidar ikke får denne uka uansett hvor bra det er. Spent på hvordan resten av sesongen skal bli for Helene, hun virker jo helt på randen allerede. Men for et nydelig menneske Henrik er! Mye mindre jobb på badene denne sesongen, og likevel er alle helt utslitt? Merkelig.. Og alt er så beige. Og hva er et signaturbed? 

Helene og Henrik: 

Fint bed! 
Badet er ikke ferdig, og fugene trenger nok litt mer kjærlighet. Kjedelig fargevalg. Ingen dør.  

Spoiler

Espen liker bedet. Lars liker flisleggingen. Mangler silikon, fortsatt tape. Aina tar inn overflater, de funker, men ikke så spenstig. Sart og varm palett, savner blå himmel. 

Mina og Isabell:

Bedet var fint, men den ikke veldig fine platten ødelegger. Ved første øyekast er de avlange flisene veldig fine! Gulfargen funker ikke for meg, men bra utgangspunkt! Mangler litt silikon i hjørner og sånt.

Spoiler

Alle elsker signaturbedet. Alle elsker badet. Lars syns det er pent gjort. Noen helligdager her og der, som hull bak doen. Døra er feil, men Lars er i grunn fornøyd. Aina liker garnityr og detaljer, og er veldig fornøyd og skikkelig imponert. X-faktor! Hun hadde selv valgt en mørk fuge riktignok. 

Stine og Jamina:

Grusomt bed. Men igjen, jeg liker ikke de tilsynelatende tilfeldig plasserte mursteinene. Jeg liker det mørke treet på badet, men det er upraktisk. Flisene ser ikke jevne ut. Liker ikke den gule her heller.

Spoiler

Espen syns bedet er asymmetrisk og morsomt. Aina elsker den rare miksen.

Lars er veldig fornøyd med døra. Og med hylla på doen. Silikon nesten overalt. Aina sier det er lunt og møblert, med gode kontraster, behagelig palett. Begeistret over kurver under vasken. 

Linn Veronica og Reidar:

Lavendel er fint det. Ser ikke helt signaturen. Fargevalget på badet er helt forferdelig, det minner om et institusjonsbad fra 70-tallet. 

Spoiler

Espen og Aina syns det er så gøy med organisk bed ved siden av stramme kasser! Sinnsykt delikat! 

Lars viser hvordan døra er feil. Fornøyd med fliser og fuger og silikon. Aina syns ikke fargene er all verden. Gøy med gult, men liker ikke komboen i dusjen. 

Spenstig uke. Jeg ville gitt hammer til Mina og Isabell, siden badet deres var (i mine øyne) finest, og flisene deres var bedre enn Jamina og Stines. Mulig hullet bak do feller dem. Føler det står mellom disse to, siden HH ikke ble ferdig og LVR var helt katastrofe fargemessig. 
Tror dommerne gir til Jamina og Stine.

Spoiler

Hammer til Jamina og Stine. Det var det lagt opp til en del gjennom uka, med tårer og sutring. Men flisene deres er ekstremt ujevne, så det er jo litt merkelig… På ingen måte enig i valget, men men. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Vanskelig uke å bedømme.  Helene og Henrik har det beste signaturbedet etter min mening, men er det paret som er lengst fra å ha et ferdig bad.  Jeg blir oppriktig bekymret for henne, for hun har åpenbart tatt seg vann over hodet med å delta på dette.  Reidar og Linn Veronica har kommet tettest på "ferdig", men den gulfargen var virkelig ikke pen.  Stine og Jamina har det dårligste blomsterbedet, men har et nesten ferdig bad.  Mina og Isabel sitt bad er penest, men er lengre unna et komplett bad.

Det sagt har det aldri eksistert noen som helst tvil om at dette var Stine og Jamina sin uke.  Nest etter Reidar er Stine den mest handy, og Aina elsker interiørstilen til Jamina.  Ingen tvil om at de kom til å vinne baderomsuka, til tross for at MI hadde penere bad, og RLV et mer komplett bad.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

Jeg var bekymret for Helene i går. Nå er jeg alvorlig bekymret. Hun kommer tilbake og er tilsynelatende oppløst i tårer konstant. Spent på om vi får noen som trekker seg denne sesongen. Jeg synes helt ærlig at i alle fall hun burde få lov til å trekke seg. Jeg opplever henne som syk. 

Vedr badene så var det jo mye ymse. Er sommerhyttaukene kortere nå en tidligere, eller hva skjer? Det har jo vært betydelig mindre arbeid å utføre denne uken (husker ikke om det har vært vegghengt toalett tidligere som vel tar litt mer tid) med ferdig gulv og bare to vegger som skal flislegges. Overrasket over de ikke kommer i mål. 

Jeg ble utrolig pos overrasket over Mina og Isabel denne uken! Snakk om utvikling. Jeg er vanligvis ikke så glad i varme/gule toner, men jeg synes badet deres var utrolig innbydende. For meg kunne de godt vunnet. Med Stine og Jamina som gode nummer to. Men Mina og Isabel går i alle fall ikke i kjelleren av å ikke vinne 😅 Årets sjarm og positive vibes "par" 😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginny skrev (1 time siden):

Mina og Isabell:

Bedet var fint, men den ikke veldig fine platten ødelegger. Ved første øyekast er de avlange flisene veldig fine! Gulfargen funker ikke for meg, men bra utgangspunkt! Mangler litt silikon i hjørner og sånt.

Skjul innhold

Alle elsker signaturbedet. Alle elsker badet. Lars syns det er pent gjort. Noen helligdager her og der, som hull bak doen. Døra er feil, men Lars er i grunn fornøyd. Aina liker garnityr og detaljer, og er veldig fornøyd og skikkelig imponert. X-faktor! Hun hadde selv valgt en mørk fuge riktignok. 

Jeg forstår virkelig ikke utsagnet til Aina der, reagerte da hun sa det🤯

Endret av tufsetrollet
Tror jeg spoilet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finale «bad uke»:

Spoiler

Reidar og Linn Veronica - Rød hytte:

De har plantet masse lavendel rett i grusen. Er jo her jeg savner at de har en hage med gress, for det ser så trist ut. Lavendel er fint, og det er ikke deltagernes feil at de ikke har noe gress.

Badet; mørke fuger med lyse fliser. Jeg liker det ikke. Har litt for mange assosiasjoner med offentlig badehall og t-bane med den komboen 😅 Fin sort dusj. Men de her har også gått for en slags gul malt vegg. Var det alle valgene de hadde 😅

De har valgt en spenstig gul dusj og vask/blandebatteri. Selv om jeg kan like litt slikt, falt det ikke helt i smak hos meg.

Jamina og Stine - Blå Hytte:

Bedet har fine blomster, og man ser de samme terrakotta steinene innblandet med de grå.

Badet; jeg er veldig glad i disse sorte dusjene. Flisene ble fine, enn om hvitt ikke er min favoritt, men er absolutt glad de ikke gikk for mørk fugemasse.

Synes kanskje malingen kresjer litt her også.

De mangler også helt siste finish med silikon.

Henrik og Helene - Grønn Hytte

Jeg likte godt bedet de har laget til, passet fint med inngangen. Fine lilla blomster. 

Liker godt flisene sammen med den lyse fugemassen. Men generelt er ikke dette et bad som er helt min stil. Beige og hvit. Men det er enkelt og greit, hvit vask, dusj og toalett.

Når de filmet rundt, så ser det ut som om de mangler litt fugemasse (eller silikon kanskje) ved toalettet. Og tapen var enda på plass. 

Mina og Isabell - Gul Hytte:

Jeg kan si at jeg likte bedet her også. Det er vel det eneste positive med en slik «organisk form» på terrassen, at de kan få plass til blomster på denne gangen. 

Badet; jeg var skeptisk til flisevalget når jeg har sett tidligere i uka, men finishen likte jeg. Mørke fliser, lyse fuger og ikke minst slike sorte detaljer på dusj, toalett og vask. Jeg føler kanskje den gule veggen ikke helt passer inn, men det er min smak.

De mangler siste finish med dør og litt silikon.

Helt ærlig, jeg liker egentlig ingen bad denne uken, og har ingen favoritt, og ingen rangering. Alle står likt. Alle har stått på. Det er 2 lag som nok hadde mentalt hatt godt av å endelig få en hammer.

Vinneren av bad-uken er: Stine og Jamina.

Helt greit for min del. Hammerne blir litt med fordelt. 1 lag uten hammer, og et lag med 2. Gleder meg til å se hva som skjer videre. Gir gult lag opp når de nok en uke ikke har fått en hammer? Går de samme veien som tvilligene eller kommer de til å kjempe videre. Det vil kun tiden vise.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens episode, min rangering og spoiling av vinner:

Spoiler

Veldig rart at ingen par ble helt ferdig med et halvferdig bad. 

Jeg likte ingen bad, men likte følgende minst:

1. Jamine og Stine
Beige fliser, gul vegg, sorte detaljer, litt mørk treverk. Ser greit ut, og særlig det mørke treverket ble fint.
Mangler litt fuging.
OK bedd, men liker ikke disse terrakottasteinene og likte ikke plasseringen foran terrassen.

Vinner gullhammeren også. Det lå i kortene så mye de har jamret og grått om den gullhammeren denne uka, men det er helt greit at de vinner. Ikke et bad etter min smak, men de skilte seg positivt ut blant mye labert. 

2. Mina og Isabel
Grå fliser og beige, gul vegg, sorte detaljer. Ble litt rart med den gule veggen, men totalt sett ble det bra.
Veldig fine grå fliser.
Har en del mangler på fuging og silikon, samt et hull i flis bak toalettet som ble krise.
Greit bedd.
Kunne ha vunnet om det ikke var for hullet i flisa bak toalettet. Litt usikker på hvordan de skal løse det? 

3. Linn og Reidar
Beige fliser, gul vegg, gule og sorte detaljer. Litt kjedelig bad, og utrolig harry med gul kran og dusj. 
Best håndverk, men bommet på døra.
OK bedd, dog litt rart å plante utenfor kassene der. Men så er området blitt overbeplantet nå.

4. Helene og Henrik
Lysegrå fliser og beige, sølvdetaljer. Det ble helt greit. Et gammelt standardbad uten inspirasjon.
Hadde en del igjen, og det var en del slurvete arbeid.
Greit bedd.

Men hva i guds navn var greia med gulmalte vegger denne uka? 3 av 4 par? Er det virkelig tilfeldig? Lite inspirerende uke, og veldig kjedelig å se på. 

Og så håper jeg Helene kommer seg, for hun ser jo ikke frisk ut.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (På 30.4.2024 den 19.44):

Ja, så enig! De snakker hverandre ned hele tiden og hun ser kun det slitsomme. Det er forståelig at det er tunge dager, men å begynne å fokusere på dette i uke to? Tviler på at de har tenkt over hva de er med på. De er jo søte og fine, håper de klarer å komme seg ut av den klagespiralen. 

Axa skrev (På 1.5.2024 den 10.12):

Er det feigt å kaste inn håndkleet når man er sliten? Alle er vel slitne 

Eva-Lena skrev (På 1.5.2024 den 20.54):

Jeg er ganske lei Helene. Hun er så sensitiv og virker som hun er på gråten hele tiden. Hun må da vel ha visst at dette ville bli mye jobbing med ting hun ikke kan.

Jeg synes det er for enkelt å ta seg «fri» og sende inn faren sin. Virker egentlig som at de satser på at hun holder seg borte fordi faren hennes kan mer enn de begge to og at de stiller sterkere til gullhammer.

Av badene hittil liker jeg Mina og Isabel sitt mest. 

Kålrota skrev (12 timer siden):

Helene så veldig kjørt ut i noen av intervjuene der, jeg tenker det er mer enn vanlig sliten. Det er jo et godt tegn at produksjonen tar det på alvor.

Slik jeg ser det har Helene dårlig psykisk helse på en eller annen måte. Hun sa i et intervju at hun ikke forsto på forhånd hvor stort press det faktisk er å være med i programmet. I starten tenkte jeg, som mange andre at dette er bare syting og klaging, hun har det da ikke verre enn andre.

Men, så begynte jeg å tenke litt større tanker. Jeg trengte ikke gå lenger enn til meg selv i dårlige perioder. Hvordan ville jeg da klart meg ... Vel, når man sliter psykisk vises det ikke alltid på utsiden, men det kan være et kaos uten like inni deg. Helene har nok dessverre møtt noen indre demoner så langt i serien. 

Det er kjempebra at Tv2 tar det på alvor og at de kan bruke en stand in når Helene trenger det. Det skulle egentlig bare mangle. Psykisk helse er like viktig som fysisk helse. Denne sesongen får vi et lite innblikk i hvordan det er å slite med den psykiske helsa.

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva som skjedde i baderomsuka. Fikk deltakerne veldig få valg eller hva var greia? Baderomsgulvene var ferdig lagt uten at jeg forstår hvorfor de var det? Og var flisene lagt etter deltakernes flisønsker eller hadde alle likt gulv? Jeg fulge ikke godt nok med og får ikke sett episoden igjen.

Men så mange valgte gul veggfarge, hvorfor det? Har Aina sagt noe om gult kanskje? Det så virkelig ikke bra ut hos noen av dem.

Mørke fliser og lys fug eller omvendt gir et veldig rotete uttrykk. På et lite bad hadde jeg gått for mer ton-i-ton. Jeg hadde gått for det uansett da jeg ikke synes det er så pent å fremheve fugene og ha kontraster mellom fug og flis. Man kan heller leke seg meg interiøret.

Gult blandebatteri og gul dusj er gøy. Men jeg liker ikke gøy, jeg er festbrems her. GRUSOMT! Spesielt i sammenheng med resten. Jeg har lest at de også skulle ha helt gul dusj men den gule dusjen hadde andre mål (norske mål fungerer ikke i Sverige) så de måtte kjøpe ny dusj og den måtte bli svart fordi det var det leverandøren hadde inne. Så ødela rørleggeren den svarte dusjen og derfor måtte de bruke litt av begge dusjene. Hvis dette stemmer så er det jo sykt at de blir bedømt på feil de ikke selv har gjort! Vepsedusj så helt grusomt ut hvertfall.

Men det er ikke første gang noe lignende skjer, flere deltakere har opplevd å bli bedømt på feil de ikke selv kan noe for. Husker ikke hvilket par det var, men et par som ikke ble ferdige med badet et tidligere år fortalte at det var en håndtverker som ikke kom som avtalt som gjorde at de mistet mye tid (en halv dag tror jeg det var). Jeg synes vi seere skal få vite om det og at deltakerne ikke skal trekkes for det. Men Tv2 er vel kanskje redde for at de skal virke useriøse hvis de innrømmer feil eller noe...

Fortjent seier til Jamina og Stine, jeg føler de har vært nr.2 de 3 siste ukene.

Jeg har ikke et favorittbad, synes alle badene var kjipe eller direkte stygge. Og så liten plass da gitt! 🔲

Men hvordan klarte tidligere deltakere seg egentlig? De måtte jo gjøre så mye mer! Alt fra å isolere veggene(!) til å sette opp gipsen sjøl (ikke bare sparkle), og så male og innrede og pynte. Deltakerne i Sommerhytta får stadig mindre å gjøre men vi seerne får stadig mer klaging servert i monitor. Til Tv2; det var gøyere å se på Sommerhytta før, da det ikke var sånt fokus på alt det negative. Nå er det bare klaging og gnål om gullhammer vi får se jo!?

Må også si jeg savner skikkelig tv-vennlige deltakere. Jamina og hun ene venninnen bærer hele programmet. Og det blir litt tynt altså.

Ikke veldig engasjert i år merker jeg. Men dette innlegget blir langt likevel. 😅

Det som er skikkelig skikkelig skikkelig positivt er at Finn er byttet ut! Jeg digger han nye dommeren! Så fin og god og han prøver å dømme ut i fra deltakernes ønsker og smak! Virkelig en fin fyr!

Jeg irriterer meg over at Aina dømmer etter ting som hun ønsker seg helt ned på detaljnivå. Skjønner ikke at hun ønsker å fremstille seg selv som "ekspert" på denne måten. Hun ønsket seg blått tak hos et par. Hvor spesifikt er ikke det? Kanskje deltakerne har planer for det blå taket senere og ikke ønsker blått tak i alle rom!? Da kan ikke Aina dømme badet på bakgrunn av hva som finnes på soverommet enda!? Soverommet var like sober som badet, så det er da vel rød tråd det også!? Jeg skjønner at en rød tråd er noe man dømmer interiør etter, men Aina kunne sagt at hun ønsket seg noe blått, ikke så spesifikt som et blått tak! Dessuten hadde det ikke nødvendigvis blitt så fint på det badet heller, det kunne fort sett malplassert ut. Og akkurat den røde tråden MÅ hun vente med å dømme såpass etter! Senest i fjor sa hun siste uka at NÅ forsto hun den helhetlige tanken til et par av deltakerne og DA hadde de endelig fått knyttet alt sammen. Javel, så lær av det og ta det med deg da... en 100% tydelig rød tråd fra soverom til bad er ikke nødvendig så lenge helheten til slutt virker sammenhengende.

Og apropos det så er jeg jo spent på sluttresultatet på hytta til de med gult armatur. Blir det gult på kjøkkenet også? Kommer Aina da med slakt fordi det ikke passer hennes stil, eller får deltakerne pluss for den hærsjens røde tråden da?

Helt sjukt at ett par vinner så mange konkurranser når konkurransene også er lagt opp til å få tilfeldige vinnere. Dobbelt så mange krabber som par nr.2, hvordan er det mulig. 😅

Lavendel rett i grus blir nesegrust beundret som et signaturbed. Ok. Wtf.

Endret av Blåttvann
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Helene og Henrik er feilcastet til sesongen. Helene er tydelig ikke sterk nok til å være med, og sliter antagelig med noe annet som ikke kommer frem (de snakker kun om temaer relatert til Sommerhytta). 

Jeg er også bekymret for Mina og Isabell. De blir sjelden ferdig med sine ting, men de har så mye pågangsmot og er det morsomste paret å følge med på, ved siden av Jamina og Stine.

Jeg håper produksjonen jobber masse med å bevare motivasjonen til Mina og Isabell så de ikke gir seg. 

Synes Linn Veronika og Reidar er flinke, men det blir litt kjedelig TV når de vinner alt. Skjønner at det ikke er deres skyld, men kanskje produksjonen kunne funnet på litt ting slik at de andre fikk en større sjangs?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...