Gå til innhold

Sommerhytta 2024 - TV2 - Ingen spoiling


Anbefalte innlegg

Episoden mandag 15.04:

var det første paret sponset av kopp-produsenten? 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en kjedelig sesong og for en kjedelig gjeng 😴 Jeg har prøvd men gidder ikke følge med, de har tapt seg i år.👎

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sen ve ben skrev (28 minutter siden):

For en kjedelig sesong og for en kjedelig gjeng 😴 Jeg har prøvd men gidder ikke følge med, de har tapt seg i år.👎

Ja, det er litt snorke-TV. Parene er ganske like og forutsigbare, kanskje preget av at de har fulgt med på programmet i årevis? Det er begrenset hvor morsomt det er å se på knoting i episode etter episode. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet et sted man kan finne oversikt over fargene de har brukt? Synes den inne hos venneparet var så fin ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er planen til Mina og Isabel med de platene egentlig? De skal vel liste over skjøtene eller skal det forbli sånn? Jeg har "sett" på så mulig det er kommentert uten at jeg har fått det med meg. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (3 minutter siden):

Hva er planen til Mina og Isabel med de platene egentlig? De skal vel liste over skjøtene eller skal det forbli sånn? Jeg har "sett" på så mulig det er kommentert uten at jeg har fått det med meg. 

 

Er det gjort rett trengs ikke listing, mina og Isabell gjør det ikke rett så langt jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker som alle soverommene er skjeve i utgangspunktet. Er det gjort med vilje fra produksjonen? Venneparet/kollegene fikk jo ikke skapet sitt. Venninnene får ikke til platene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tufsetrollet skrev (25 minutter siden):

Det virker som alle soverommene er skjeve i utgangspunktet. Er det gjort med vilje fra produksjonen? Venneparet/kollegene fikk jo ikke skapet sitt. Venninnene får ikke til platene..

Du har litt å gå på innenfor å støtte for eks norsk standard. Men begynner du med heller laserkryss midt på veggen så.kan en heller bruke det som referanse i stede for veggen/hjørnene.

Men krever mer av den som skal gjøre det.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finale soverommsuke:

Spoiler

Henrik og Helene - Grønt lag:

Fin og grei blomsterpotte. Jeg liker jo ikke disse prosjektene der de skal tvinge deltagerene til å lage noe, som egentlig ikke ser kjempe fint ut og som nok er første som ryker når de evt. vinner hytta.

De har fått opp døra, håndtaket feil vei. Jeg liker fargene og gulvet. Den tre-farga hylla er så som så, jeg ville nok ha malt den.

Jeg savner jo litt garderobe, en plass til å ha klær. Fikk ikke med meg om de kanskje hadde noe under sengen.
 

Mina og Isabell - Gult Lag:

Jeg likte denne hakket bedre enn grønt lag sin potte, lav, men minuspoeng for at de ikke har hull i bunnen. Den har jo fortsatt den samme «betong» utseende, og ja, det er jo ikke kjempe fint.

Innsiden er jo helt grusomt! Vegger og tak i samme brunbeisede plater. Uff nei! Dette er så absolutt ikke min smak, og det ser helt forferdelig ut.

Aina spiser opp fargen, kunne ikke forvente noe annet.

Ingen garderobeløsning her heller. Mulighet for noe under senga. 

 

Jamina og Stine - Blått lag:

Deres potte er noe favoritten av alle. De har malt potta, sammen med mønsteret får at den ikke får det samme «betong» utseende som de andre har.

De har feilet litt med døren. Fargene er greie, fin gulfarge. De har også tre inne i rommet, jeg ville ha malt den hylla. Men de har en form for garderobeløsning.

Liker hylla i hjørnet. 
 

Linn Veronica og Reidar - Rødt lag:

Liker ikke potta, men liker at de bruker det misslykkede forsøket. 

De har fått opp dør. Jeg er glad i blå, lg liker fargen på døra. Igjen jeg ville ha malt basen av senga, for den lyse trefargen er ikke en favoritt hos meg.

De har også fått opp garderobeløsning.

Jeg er enig med Lars, dumt å stenge av under sengen.


Min rangering:

Rødt>Blått>Grønt>Gult

Ukas vinner:

Grønt lag - Helene og Henrik

Ikke min favoritt, men de var en av de 3 som kunne få hammer etter min mening 😅

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet mitt favorittlag hvertfall; Mina og Isabelle. De er det svakeste laget, men så utrolig søte at jeg ikke klarer å uñngå å heie dem frem. De blir jo bedre etterhvert de også  :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (24 minutter siden):

Jeg har funnet mitt favorittlag hvertfall; Mina og Isabelle. De er det svakeste laget, men så utrolig søte at jeg ikke klarer å uñngå å heie dem frem. De blir jo bedre etterhvert de også  :)

Jeg liker dem også kjempegodt! Jeg liker best når lagene leverer ferdig og OK arbeid, men samtidig er det litt forfriskende med noen som velger noe helt annet. Dessuten synes jeg de er overraskende flinke. Jeg likte faktisk soverommet deres kjempegodt (selv om det selvfølgelig var en del feil). Herlige damer er de i hvert fall! :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode, min rangering med spoiling av gullhammer:

Spoiler

1. Linn og Reidar
Elsker den blågrønne farga på rommet. Den var delikat. Eneste paret med skap, og det er utelukkende bra. 
Hylleløsningen over senga var grei, men enig med Aina i at den burde ikke vært beiset i brun, men hatt sitt opprinnelige trepreg. Hadde vært finest opp mot seng og skap. Enkel interiør, og det ble OK. 
Plassbygd seng. Enig med Lars i at de burde ha hatt rom til oppbevaring under. Men samtidig var den sengerammen i tre fin som helhet opp mot skapet, samt at de hadde tross alt et skap. Mindre sparkelujevnheter.
Helt greit støpkrukke og dekor. Espen fornøyd. 

Det mest komplette og innbydende rommet for min del.

2. Helene og Henrik
Fin blåfarge på veggen, og den mørke blåfargen i taket ble bra. Fin listing, feilmontert dørhåndtak.
Ingen skap, men en enkel "utebenk". Den ble såder. Litt for enkelt. Plassbygd seng. Hylla over senga var utebodaktig, og dårlig oppført.
Fint interiør, men den gamle lampa i taket føltes ikke riktig. 
Helt grei støpkrukke. 
Henrik påpeker selv unøyaktigheter, og de har ikke tro på gullhammer denne uken. Lars påpeker også feil. Men vinner gullhammeren likevel. 

3. Jamine og Stine
Gulmalt både på vegger og tak. Likte ikke gulfargen, følte det ble gammeldags der inne. Særlig i kombo med interiøret. Fin bokhylle og benk, men ble litt for pynteaktig. Burde heller gått for mer skapløsning. Hjørnehylla ble bra. Feilmontert dør og mangler dørhåndtak. Et stort pluss for å ha brukt løse rammemadrasser, og ikke plassbygd seng. 
Helt klart den fineste støpkrukka, og tillegg med hull i bunn. Espen må jo ha stemt på disse.
En god nr 3. 

4. Mina og Isabel
Kryssfinèrrommet ble akkurat så lite bra som jeg trodde. Og at det i tillegg er dårlig utført med glipper, skjevheter og unøyaktigheter overalt. Dette tror jeg må rives ved salg. Brunfargen falt heller ikke i smak hos meg, men Aina elsket den såklart. Hun har ikke endret seg mye på mange sesonger.
Ingen skap, hyller og særlig med interiør, samt at det mangler lister rundt omkring og senga hadde heller ikke skjørt. Men tid til fjas på slutten hadde de.
Greit støpkar. 

 

Endret av Ctrl
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Ganske jevnt mellom Helene og Henrik og Reidar og Linn Veronica denne uka.  Disse parene hadde fått til en sval følelse med maling som passer inn ved sjøen.  Det blir litt tomt hos HH, samtidig hadde Reidar og Linn Veronica ikke fått maks ut av oppbevaringsmulighetene.  Støp i hagen var de noksp like på.  Jeg hadde  R&LV som knappe vinnere, men absolutt fortjent seier til HH.

Stine og Jamina hadde det overlegent beste støp i hagen, ellers var soverommet deres overfylt, følte jeg.  For mye pynt/stæsj.  Den støvgule, litt bondeaktige (?) fargen traff ikke meg, men de ønsker nok en varmere innredning.

Jeg fikk omtrent badstuefølelse av Mina og Isabel sitt soverom, og begynte og svette bare ved tanken på å sove der.  Aina mener vel det blir "helhetlig", men rommet virker mindre og lite luftig.  Ellers var det lite i rommet, og de var de eneste som ikke hadde hull i bunnet på støpekrukka.  Nok en sisteplass på dem.  Skikkelig kule damer, men med såpass lite erfaring burde de kanskje tone ambisjonsnivået ned.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De to jentene var morsomme da de hermet dommerne. God parodi på Aina. 😆

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke hva som skjedde med avgjørelsen denne uken? 🥵

Hva har skjedd med pirke-Lars? Klæsjet på akryl der det er glipper mellom listene - og ikke nok til å tette en gang. En vegghylle som ser helt forferdelig ut i utførelse og ingen oppbevaring? Når ble en benk et oppbevaringsmøbel? 

Syntes det hele ble for dumt 🫣

Endret av refill
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Centimeteren skrev (2 timer siden):

To lesbiske par med?? 🙄

Nei 🙄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (3 timer siden):

To lesbiske par med?? 🙄

Hva har det med noe å gjøre, egentlig? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig nygipset rom, og så velger de å plateslå hele rommet??  Huff, det var vondt å se på og ble heller ikke fint 🫣

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint at alle har samme nivå, men ikke når nivået er så lavt. Jeg synes ikke knoting og hastverk er så gøy å se på. Og man kan ikke ta med seg noen tips eller triks.

Var det så få søkere til dette programmet at det ikke var mulig å finne folk som har tatt i en hammer før?

Jeg synes også deltakerne er litt kjedelige. De to parene der det er en mann og en dame glemmer jeg ansiktene på. Har ikke peiling på hva de heter, eller hvilken farge de har på hytta. Men det kan si mer om meg enn om dem da... 😅

Faktisk husket jeg ikke helt med en gang hvem som vant forrige uke eller denne uka men klarte å ressonere meg frem til det på bakgrunn av en av deltakernes utseende.

Satser på at ekteparet får en hammer etterhvert, de er flinke synes jeg.

Som vanlig dømte Aina etter personlig smak. Den brunfargen inne hos venninnene var helt grusom spør du meg. Og så fælt utført.

Endret av Blåttvann
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...