Gå til innhold

Sommerhytta 2024 - TV2 - Ingen spoiling


Anbefalte innlegg

Nok en gang ikke enig med ukesvinneren!!😪

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jamina er femin og flott, Stine må vel være den maskuline mannen i forholdet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukesfinale! 
Vurderer før jeg ser hvem som vinner, så får vi se hvor enige vi er, dommerne og jeg 🤭 

Mina og Isabell: Veldig fint inngangsparti, koselig oppi kroken der! Plattingen foran med sin «organiske» form ble for rotete for meg, med noe mørkt rennende ned her og der på den veldig lyse kanten. Ikke helt ferdig enda (tipper jeg) siden man ser inn under plattingen. Fortsatt litt igjen før de er helt ferdige med alt virker det som, men de har kommet er godt stykke siden første uka! 
 

Spoiler

Dommerne: Aina liker fargene og stylingen. Begeistret for den organiske og bølgete plattingen. Alle er happy.

Jamina og Stine: Jeg liker veldig godt tanken! Inngangspartiet var veldig fint, fint bundet sammen med steinbed mot planting på langsiden. Lurt med ekstra trinn på plattingen foran, men kunnet trengt litt mer finish på feks gjæringer. Jeg liker ikke steinvalget med murstein tilsynelatende sporadisk plassert. Det ville sett bedre ut uten mursteinene. 

Spoiler

Aina elsker kombinasjonen av materialer, hun eeeelsker mursteinene, for de er så personlige. Alle er happy.

Linn Veronica og Reidar: Pergolaen ble mye større enn jeg hadde sett for meg, men det funker jo! Ville kanskje hatt tak akkurat over døra, men det er nå så. Tatt helt av på langsiden med heller og kasser, visste ikke at de kunne gå så langt ut, men det var jo fint gjort.

Spoiler

Lars er begeistret for pergolaen. Aina elsker granola og bær på bordet. Og vil bruke arbeidsbordet som buffet. Alle er happy. Espen liker planlegging av planter.


Helene og Henrik: Fint inngangsparti, men stolene var kanskje litt massive. Godt utgangspunkt. Spenstig med nedgravde bed. Det de har gjort er fint, om enn kanskje litt lite? 

Spoiler

Espen liker nedgravde bed. Lars liker de rette linjene. Aina syns stolene er både røffe og elegante. 


Personlig hadde jeg gitt hammeren til Linn Veronica og Reidar tror jeg. Mye fint hos alle, men det så mest ferdig ut der, syns jeg. Så handler det jo litt om personlig smak og. Og jeg ser jeg dømmer Aina hardere enn alle andre 🤭 

Spoiler

Hammer til Linn Veronica og Reidar . Grunnet god planlegging, godt gjennomført, og «små smykker». 

Det må jeg kunne si meg fornøyd med! 😃 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLine skrev (57 minutter siden):

Jamina er femin og flott, Stine må vel være den maskuline mannen i forholdet..

Igjen, hva har det med konkurransen å gjøre? 

  • Liker 10
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moongirl skrev (3 timer siden):

Nok en gang ikke enig med ukesvinneren!!😪

Spoiler

Jeg synes pergolaen ble i overkant massiv og druknet inngangspartiet, derfor hadde jeg ikke dem på topp denne uka.  Kanskje det blir finere med masse blomster.  Men Reidar er (i det minste så langt) den klart beste snekkeren av dem alle.  I de oppgavene der Lars har mye å si, vil gjerne hammerne gå til nettopp dem grunnet dette.

Skuffet over den bølgende plattingen til Mina og Isabell, de skaffet seg mye ekstraarbeid for magert resultat.

Generelt for alle parene er det veldig mye som skjer på lite uteareal.  Området blir overfylt, men det er ikke noe nytt for denne sesongen.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uke, ukesfinale:

Spoiler

Gul hytte - Mina og Isabell:

De har ferdigstilt plattingen fra uke 1, hva er egentlig galt med å kjøre på med en enkel firkantet platting. Enkel å innrede 😅 menmen, de lager det de ønsker. Reagerer litt på at plankene ytterst ikke har noe under, så når noen sko tråkket der at plankene sank nedover 😬

De har lagt ned noen heller rundt bygger og ved inngangen, drivhuset er på plass sammen med en plantekasse.

Enkle møbler ved inngangsdøren. Og biehotellet står klar der.

Synes det var helt greit, ikke noe spesielt ekstra.

Blå hytte - Jamina og Stine:

Jeg er ikke en fan av blandingen av terrakotta og de grå hellene, men det gir litt liv i det minste.

Flere store plantekasser, flere sti-heller.

Disse har stått på. Fin blanding av treplatting og steinheller. 
 

Rød hytte - Linn Veronica og Reidag:

Jeg liker perglaen ved inngangen, sammen med steinhellene. Fin sitteplass.

Fine store bed, også med steinheller rundt som de andre. 


Grønn hytte - Henrik og Helene

Steinheller bed inngangsøren med egenlagde møbler.

Fine store bed, og en sittebenk på siden av hytta. Liker at de har bed i ulike høyder. 

Og enda mer bed på fremsiden.

Om man sammenligner alle hyttene, lurer jeg litt på hva Gult lag har brukt tid på, nok å skjære ut formen på terrassen 😅 De andre lagene har gjort mye mer.

Jeg savner litt hage. En faktisk hage. Savner det grønne. Tenker jo tilbake til hyttene de hadde «Far og Datter». Store hageområder hos alle. Og her er det grus.

Min rangering:

Rød>Grønn>Blå>Gul

Dagens vinner;

Rødt lag - Linn Veronica og Reidar.

Synes det var velfortjent! 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har mange episoder å ta igjen ser jeg 😅 I år liker jeg alle parene, håper det blir delt ut hammere til alle, er så kjedelig når man skjønner med en gang hvem som kommer til å vinne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, FruLine said:

Jamina er femin og flott, Stine må vel være den maskuline mannen i forholdet..

Har du hørt noe så dumt?!

Hun er kvinne...

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLine skrev (6 timer siden):

Jamina er femin og flott, Stine må vel være den maskuline mannen i forholdet..

Jeg har så lyst til å rope inn i øret til folk når jeg hører sånn prat: OG HVAAA SÅÅÅ?????

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode med rangering og spoiling av vinner:

Spoiler

1. Jamina og Stine
Treplatting, plantekasse, steinfliser i grått og terrakotta (som for øvrig ikke ble bra), steinbedd, hellesti, overbeplantet langside, og trappeinnramming av terrassen (som i bestefall kun ble OK utført).
En del var ymse, og ting var overdrevent. Tror de kunne lært seg "less is more".
Men er det eneste paret med treplatting foran døra, og er derfor vinner hos meg. Treplattingen ble veldig bra.
Jeg kan ikke få sagt nok hvor mye bedre, mer innbydende og finere det er med treplatting istedenfor steinfliser utenfor døra. Helt uforståelig at ikke flere gikk for det.

2. Linn og Reidar
Enkle steinfliser utenfor døra, pergola, steinbedd, planteområde på langsiden, hellesti og mange små momenter.
Det ble bra, og ser veldig helhetlig ut. Definitivt best håndverk.
Vinner gullhammeren, og jeg forstår hvorfor. Men skuffende at de ikke gikk for en skikkelig treplatting under pergolaen. Det hadde de hatt tid til gitt hvor dyktige de er, hvor lang tid det tar å legge steinfliser og hvor mye tid det brukes på alle disse småtingene de har satt opp overalt.

3. Helene og Henrik
Enkle steinfliser utenfor døra, lette møbler, hellesti, nedgravd plantekasser (som koster mer enn det smaker), lett beplantning.
Det ble enkelt og greit, og bra utført. 

4. Mina og Isabel
Enkle steinfliser utenfor døra, steinheller som sti, innkjøpte møbler og lett beplatning. 
De har virkelig stått på denne uken, og resultatet ble greit. De andre var bare bedre denne uken.
Likte dog ikke den organiske formen på terrassen.

Skjønner virkelig ikke hvorfor Jamina & Stine og Mina & Isabel brukte masse tid denne uken på terrassen. Det hadde strengt tatt ingenting med dette ukesprosjektet å gjøre.

 

Endret av Ctrl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de kuttet ut Lars sine kommentarer, eller har han fått beskjed om å gå rundt med kronisk tommel opp? Den terrassen til Isabel og Mina er jo på ingen som helst måte ferdig. De lengste bordene svikter jo under vekt 🥵

Finishen på terrassen til Stine og Jamina har også pirk (snublekanten bl.a).

Grei ukesvinner for min del. Stod mellom de og H+H. For meg ble det for mye inntrykk hos de andre. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLine skrev (10 timer siden):

Jamina er femin og flott, Stine må vel være den maskuline mannen i forholdet..

Det er ingen menn i et lesbisk par. :vetikke:

:sminkedokke::sminkedokke:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLine skrev (11 timer siden):

Jamina er femin og flott, Stine må vel være den maskuline mannen i forholdet..

Tror du må få sjekket både synet og hjernen din. Ser du ikke at Stine er kvinne?

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruLine skrev (På 25.4.2024 den 10.40):

Jamina er femin og flott, Stine må vel være den maskuline mannen i forholdet..

Herregud, hva enkelte får lirt av seg altså..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 4 tror jeg (mandag 29 april)

Spoiler

Bad, de har de siste sesongene hatt badet så tidlig. Det blir alltid en utfordring, men de har jo på langt nært ikke like mye å gjøre som de en gang hadde. Det er jo bra, men savnet jo også litt de der tomme hyttene, der kun bjelkene sto, og alt av isolasjon ol. måtte gjøres selv 😅

Men «to av veggene må males» forsto jeg det riktig? Har de gjort enda flere justeringer, enda enklere, for at de alltid ser at folk ikke kommer i mål? Og gulvet er fliselagt fra før av? 👀 
 

I tillegg til bad skal de lage enda et bed.

Det jeg ikke helt forstår med disse bitte bitte bitte små hyttene uten noe særlig uteområde, hvorfor skal deltagerne tvinges til å fylle opp uteområdet med alle slags tullete ting. Masse bed, og ikke minst den klassike «vann i hagen». Venter bare på at den skal komme i år også. Det føles så «overfylt» ut når de må klemme inn så mye på et mini lite område. Hvorfor kan ikke TV2 forstå at de ikke kan ha de samme oppdragene med en hytte som har stor hage og uteområde, som med disse bitte små hyttene 🤪

 

Menmen, blir en spennende uke. Alltid kjekt med bad.

 

Endret av Ariana807
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (På 25.4.2024 den 21.34):

Det er ingen menn i et lesbisk par. :vetikke:

:sminkedokke::sminkedokke:

Bare maskulin😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes paret i grønn hytte har så fokus på at de er slitne  absolutt hele tiden! 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

melatonin skrev (1 time siden):

Jeg synes paret i grønn hytte har så fokus på at de er slitne  absolutt hele tiden! 

 

Enig, særlig hun. 

Må si også det er kjedelig at alle har fått fliser ferdig på gulv og at de har fått samme baderomsmøbel. Ja, de kan jo male den, men hallo?

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

melatonin skrev (3 timer siden):

Jeg synes paret i grønn hytte har så fokus på at de er slitne  absolutt hele tiden! 

 

Ja, så enig! De snakker hverandre ned hele tiden og hun ser kun det slitsomme. Det er forståelig at det er tunge dager, men å begynne å fokusere på dette i uke to? Tviler på at de har tenkt over hva de er med på. De er jo søte og fine, håper de klarer å komme seg ut av den klagespiralen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er temmelig mye tull og fjas i dette programmet. 

Å for eksempel plukke badeender med munnen, og putte i en bøtte, det har vel null og niks "relevans" for hvor flinke de er til å bygge hus liksom.  

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...