Gå til innhold

Sommerhytta 2024 - TV2 - Ingen spoiling


Anbefalte innlegg

8 hours ago, Blåttvann said:

De kunne jo heller tatt med folk med like mye erfaring istedenfor folk med like lite erfaring. :)

Ellers helt ok vinner, selv om jeg heier på lesbene!

Really??? 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lite erfaring i år også, men ble faktisk overrasket over hvor bra terrassene ble likevel. Det ene paret ble ikke ferdige, men så lenge de gjør det litt med «vilje» tenker jeg det er OK. Bedre å gjøre seg flid med den senere enn å levere noe halvveis som man uansett ikke vinner med. Litt skeptisk til organisk form, men vi får se hvordan det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollebolle skrev (1 time siden):

Really??? 🙄

Er det negativt for deg å være lesbisk? 🤔 Siden du reagerer på at jeg bruker ordet så regner jeg med det.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Blåttvann said:

Er det negativt for deg å være lesbisk? 🤔 Siden du reagerer på at jeg bruker ordet så regner jeg med det.

På ingen måte, det er heller ordlyden du velger å bruke som er negativt ladet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollebolle skrev (2 minutter siden):

På ingen måte, det er heller ordlyden du velger å bruke som er negativt ladet. 

Er heller du som har satt deg ganske hardt ned på krenkekrakken. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kratt_ said:

Er heller du som har satt deg ganske hardt ned på krenkekrakken. 

ok, hvis du sier det, så er det slik. Takk skal du ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke poenget med å ha en hytte som er så tett opp på andre hytter. 35kvm hytte i hyttefelt til 2,5 mill - tror de er sterkt overprisede. Kunne like gjerne hatt campingvogn og spikertelt.

Men, om de som vinner får solgt, så får de jo litt kapital til å se etter en ordentlig hytte et sted.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollebolle skrev (3 timer siden):

På ingen måte, det er heller ordlyden du velger å bruke som er negativt ladet. 

Jeg kjenner ingen lesber som har noe imot at de kalles lesber. De er veldig tilfredse med sin egen legning og er stort sett glade for at de slipper å forholde seg til mannfolk innenfor husets fire vegger. 🤪

Hvordan er ordlyden negativ når jeg sier jeg heier på lesbene? :vetikke: De er mine favoritter! Og som jeg skriver så er det ENDELIG et lesbisk par med! Da synes jeg det er koselig å omtale de som det også! Normalisering og fremheving av små og til tider undertrykte grupper av mennesker er jo bare supert! Håper de vinner! 

Etter første uka kan jeg nok allerede si at det kanskje blir disse to som gjør Sommerhytta verdt å se for meg i år (og han nye blomstermannen). Jeg synes det er spennende med to så forskjellige mennesker som helt tydelig utfyller hverandre og klarer å finne fellesskap sammen. Tenk om flere ulike mennesker hadde klart å godta hverandre og respektere hverandre slik som de gjør! Så søte sammen og med masse selvironi!! Blir glad av å se dem! 

Så ja, heia LESBENE! 🏳️‍🌈:love:🏳️‍🌈

Endret av Blåttvann
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke fått med meg at det var tid for ny sesong. Gøy er dette!

Jeg mener at der ble sagt at Finn skulle være med i denne sesongen, men han fikk jo dette slaget så det er kanskje grunnen for at han er byttet ut. Spennende med noen nye inn uansett, nå er det bare Aina som også skulle vært byttet ut 😅

 

Uke 1 mandag: jeg er skuffa over at det ikke ble den gode gamle skilt konkurransen 😕 Ikke at det ikke var underholdende med det de holdt på med, men liker jo ikke endringer på ting som ikke trengt å endres 😅

Av parene, jeg har litt troen på ekteparet Jamina og Stine. Jeg tror at de har noe å stille opp med.

Venninneparet Mina og Isabel; jeg har ikke helt tro på at dette går helt bra 😅 ser for meg en ny sesong som med de blonde søsterne for noen år siden 😬😅 håper jo jeg tar feil, men vet de hva de har sagt ja til å være med på 😅

Linn Veronica og Reidar vant konkurransen og de har kanskje noe å stille opp med.

Helene og Henrik var kanskje litt forsiktige i konkurransen, og slet med spikrene. Men tror kanskje de kan vinne litt videre i konkurransen på å ta det litt tålig.

Hyttene; de er små, og veldig tett på hverandre. Akkurat rekke-hytter hadde ikke vært min drøm 😬 Plassen er kjempe fin, men hyttene så som så. Fine hytter i seg selv, men i rekke 😬

Fin hems, grei planløsning. Jeg personlig ville ikke blitt glad for en slik hytte, men håper at deltagerne er fornøyd med det de har gått inn for å kunne vinne. 

Rød>Blå>Grønn>Gul er slik jeg ville valgt hyttene.

Sesongens første prosjekt;

Platting og mini drivhus. En god rolig start.

 

Tirsdag:

Fra første episode var ekteparet en liten favoritt hos meg, og jeg heier enda på dem. MEN tror ikke jeg kommer til å like stilen de ender opp med, for hjemmet deres 😬 absolutt klesj med hva jeg liker 😅 Men det er jo ikke det som er viktig. Dog tror jeg at disse to damene blir favoritten til Aina. Følte stua deres oste av Aina 😅 Tror også de er godt balansert med en part som kan litt snekring, fra hobby interesse og en part som kan interiør.

Det er alltid vanskelig å helt dømme hvor de ulike parene kommer til å ende med prosjektet, men jeg er spent på å se litt hvor dette går hen for de alle 😄

Puslespill er en kul konkurranse. Er jo liksom noe alle kan klare å vinne. Ekteparet kliner til og vinner den første konkurransen. Da blir det snekkerhjelp til dem.

 

Onsdag:

Lagene fortsetter å jobbe. Tror snekkeren kom godt til hos ekteparet, da de sliter litt med hastigheten på arbeidet. Det er noe de må forbedre om de skal henge med, for platting er jo et av de minste oppdragene de kommer til å få 😅

De andre lagene knoter de også, men det blir jo alltid noe hos alle til slutt.

Konkurransen går mer på ferdigheter og snekring, den klassiske verktøykassen. Alltid en morsom konkurranse, og alltid kjekt å se hvor ulike de blir.

Føler at det sto litt mellom 2 kasser i dag som vinnere samboerne og kollegaene, og seieren gikk til samboerne. Det var kjekt for de 😄

Torsdag:

Mina og Isabell (Gul):

De kom ikke i mål, jeg er ikke helt overrasket. De satte seg litt for store mål for første uka. Firkantet er kanskje kjedelig, men en del enklere å få til. Men får jo se til slutt om det fungerer.

De har heller ikke fått til å fylle noe i drivhuset. 

Jamina og Stine (Blå):

Som forventet er ikke deres stil helt min, men de er ferdig. Jeg synes det ser litt merkelig ut med beiset bord, men ubeiset utside. Ble de ikke ferdig, eller…

Fin benk, men som de sier stemmer det ikke helt. Beisen også ser jo ikke helt bra ut på benken 😬

Som

Forventet spiser Aina opp stilen. 

Henrik og Helene (Grønn):

De har gått for en lik stil føler jeg, ikke overfylt, men enkel plattig med litt møbler.  Jeg hadde nok selv ikke valgt å ha et bed akkurat der, er jo et så fint sted for en benk, men de om det. Minidrivhuset er jo litt gjemt rundt veggen, jeg ville nok heller hatt det som rødt lag, nærmere. Men stedet er kanskje valgt pga. sola. 

Linn Veronica og Reidar (Rød):

Synes de har fått til en fin enkel platting. Liker godt minidrivhuset deres, og et fint bore. Jeg synes det ble fint. 

Min rangering denne uka:

Rød>Grønn>Blå>Gul

Vinneren av ukas hammer:

Rødt lag 🥳🥳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liket den nye blomstermannen. Behagelig tvvesen og virket dyktig. 🌸🪴🌺🌿🌼☘️

Håper vi seere også får lære litt. Enig i at tilbakemeldinger fra dommere er bra. Har savnet det. 

Gleder meg til å se mer av parenes stil. 🍒

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariana807 skrev (20 minutter siden):

Uke 1 mandag: jeg er skuffa over at det ikke ble den gode gamle skilt konkurransen 😕 Ikke at det ikke var underholdende med det de holdt på med, men liker jo ikke endringer på ting som ikke trengt å endres 😅

Tenkte noe av det samme. Skiltet hadde jp en nytteverdi, men det å spikre opp plankene på en stolpe bare var bruk og kast.

En annen konkurranse som irriterer vette av meg er når de skal lage verktøykasse. Hvorfor kan de ikke få litt mer tid slik at det faktisk er mulig å fullføre. Og/eller bruke elektrisk sag slik at det ikke er ferdighetene med sag som blir avgjørende. Vedder på at snekkeren selv ikke klarer å lage den verktøykassa han har med som eksempel på den tiden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" mitt, er jeg at jeg foreløpig ikke interesserer meg for noen av parene. 

Ekteparet er rett og slett "for mye", spesielt hun mørke. Latterkrampe hele tiden,  liksom.   Liker hun lyse da. 

Samboerne er for "puslete". 

Venninnene har jeg ikke noe i mot, men har ikke troa på dem. 

Kollegene er også ganske uinteressante.  

Har altså ingen favoritter, og merker at jeg synes alle parene er kjedelige.  

Får se om jeg gidder å følge med i år. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

krokanrullen skrev (26 minutter siden):

Ingen hyttenabo hammer i år?

Ser ut som det er første hyttene i feltet. Ser jo litt ut som dei alle kommer til å få noen forran seg slik som den ene har i dag når en ser hvor dei driver og jobber med tomter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor de minidrivhusene de monterte er i fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Virker som en god gjeng i år😊 ingen som irriterer meg sånn umiddelbart🤣 Liker godt den nye dommeren. 
 

Kom til å tenke på, hvem ville vi sett i en eventuell «all Star» sesong? Tenker litt på Jerry og Jeanett, Lina og Eldan, Arber og  Esra og kanskje et gjensyn med Anna og Jone? 

(Ps har ikke sett «fetter» eller «Kjartan/knut» sesongene). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mina og Isabel skjønner ikke sine egne begrensninger. De legger altfor store planer utifra ferdighetsnivået. Denne gang skulle de kle kryssfinèrplater over hele rommet, også i taket. Det er mye enklere å sparkle og pusse gipsplater enn å kle rommet med kryssfinèr. Platene må tross alt rammes inn på et vis, og da bør man være god på listing hvis det skal bli bra. Og det er de ikke. Og kryssfinèrplater kan de da ikke være rå i sitt rene uttrykk, så alt må overflatebehandles. Det er jo ikke en utebod. Og da kunne de likegodt sparklet gipsplatene og spart seg oppmontering av plater. De måtte også ta forbehold om at det ikke var plass til senga om de la platene, så de måtte løse sengedelen annerledes. Og så startet de med gulvet først...
Jaja. Jeg får vente med dommen til de blir ferdige, men akkurat nå gjør det vondt å tenke på det.

Helene og Henrik hadde planer om blått tak. Jeg er en mann av blått, så det kan bli spennende. Synes de klarer seg greit på tross for null ferdigheter. Men så gjør de det ikke så avansert. Og det er bra.

Linn og Reidar skulle gå for blågrønne toner. Herlig, det blir sikkert bra. Aina påpekte at Linn og Reidar hadde andre forventninger til seg nå med gullhammer, og at listen var lagt høyere for de. Utrolig rart. Er det ikke beste rom opp mot de andre rommene som skal vinne gullhammer? Synes Aina la fint fram at med dette så dømmer dommerne utifra trynefaktor og sympati, siden rommene dømmes forskjellig. Aina var også skeptisk til planene deres, og mente det kunne bli for kjølig. Jeg trodde det var bra? Er det ikke meningen at soverom skal "kjøle"/roe ned? 

Jeg fikk ikke helt tak på planene til Jamina og Stine, men de startet bra. Likte at Aina ba de tenke godt over pyntingen, for det må ikke bli for rotete og mye som skjer på soverommet. Plass og luftighet er viktig. Og det er jeg enig i. Er litt redd for at Jamine og Stine kjører på med litt for mye ting og tang overalt, og gjerne i en tung marokkansk stil. Hvis de liker det så er det jo greit, men jeg har ikke sansen for det. Blir for mye brun-beige-rødt med sikksakkmønster og altfor mye som skjer på interiøret. 

For øvrig var ikke soveromsvinduet så ille som jeg først trodde. Det var overraskende stort/langt. Fin rømningsvei. Men usikker på om det går an å åpne det.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mperle skrev (1 time siden):

Virker som en god gjeng i år😊 ingen som irriterer meg sånn umiddelbart🤣 Liker godt den nye dommeren. 
 

Kom til å tenke på, hvem ville vi sett i en eventuell «all Star» sesong? Tenker litt på Jerry og Jeanett, Lina og Eldan, Arber og  Esra og kanskje et gjensyn med Anna og Jone? 

(Ps har ikke sett «fetter» eller «Kjartan/knut» sesongene). 

Synd du ille har sett Kjartan/Knut-sesongen, far og datter det året var så skjønne! ❤️❤️

Det var også Halvor Bakke som hadde designet hytta til vinnerne Knut og Kjartan. Og Aina hadde designet stua deres en mnd før oppstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...