Gå til innhold

Overkjørt av svigermor og samboer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå når du har barn, har du et stort ansvar for flere enn deg selv. Av hensyn til deg selv og baby, så tar du deg sammen, og kommer deg ut der fra. Du er et voksent menneske, og kommer selvfølgelig til å klare deg helt fint uten mannen. Vurder situasjonen, og om du trenger hjelp av krisesenter. Evt flytt til nær familie for en kort periode, mens du ordner opp med NAV og finner en leilighet du kan leie.

Det er ikke vanskelig å flytte for seg selv. Du har vel bodd alene før? Litt mer innviklet med flyttesjau mens man har baby, men bruk kontaktnettet ditt. Lag en prioriteringsliste. F.eks

- Finn noen å bo hos for en kort tid

- Kontakt NAV. Finn ut av økonomi

- Lei bolig ut fra økonomi

- Trenger du møbler? Let på Finn. Tilhenger kan du leie på bensinstasjoner. Skaff hjelp til å bære. Skriv prioritert liste over hva du trenger først

- Du må regne med at bufferkontoen din ryker til f.eks møbler og depositum. Ikke få panikk over det. Det viktigste er å komme seg ut. Du kan spare opp penger senere.

Lykke til! Dette klarer du helt fint.

Anonymkode: 9f708...7bb

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har vært på flere trilleturer, 1 uke etter fødsel.

Jada... 

Anonymkode: 19bb7...c3a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har vært på flere trilleturer, 1 uke etter fødsel.

Jada... 

Anonymkode: 19bb7...c3a

Hvor står det?

ts, du kontakter krisesenteret. De kan gi deg råd om hvordan du best går frem for å komme deg ut. Viktig at du får gjort det nå, i god tid før hans permisjon, da vil det ikke blir problemer med å få med seg barnet.

Anonymkode: 88a7f...778

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg og sambo (og nå en liten datter på 1 mnd) har snart bodd 1 år i underetasjen med svigermor i første etasje og holder på å bli gal. 

Jeg flyttet inn når jeg først fant ut at jeg var gravid - meg og svigermor hadde bra forhold i starten, men etter noen få mnd så er hu bare hyggelig når samboer eller noen andre er tilstedet men ellers så er det så vidt hu gidder å si hei og ignorer. 

Nå som vi har fått barn så skal hu blande seg inn i hvordan jeg steller med jenta mi- om jeg blander mme på riktig måte, hvis jeg skal ut på trilletur med vogna så kommer hu med "klarer du det da", hvis hu gråter så kommer hu ned med engang uansett tidspunkt og vil jeg skal gi henne til hu.
Hu har også bare tatt henne mens jeg og babyen sover. Har sagt at jeg setter pris på at råd og at hu vil hjelpe men trenger å lære hvordan jeg skal kunne trøste henne på egenhånd, men hu fortsetter. Blir sliten og stressa over at hu er på meg hele tiden. Føler jeg ikke får sjangsen for å bli kjennt og lære å være mor uten at hu skal være tilstedet 24/7.. 

Har sagt til det ifra til samboer, men han er utrolig mamma gutt og snur det alltid til min feil. Han blir utrolig sinna når jeg nevner ting jeg ikke er enig med at moren hans gjør. 

Tatt opp også for samboer flere ganger at jeg vil vi skal skaffe vår egen leilighet, han har kommet med unnskyldinger hele veien med at det er for dyrt osv. 

Og nå 1 uke etter jeg hadde født barnet så klikka han og sa jeg var lat og dårlig mor fordi det var noen brukte melkeflasker fra en lang natt med gråtende baby med null hjelp fra han. 

Han sa også at han ikke stolte på at jeg kom til å lage middag, vaske hver dag om vi flytta ut, mente jeg måtte bevise han at jeg skal lage mat før han vil finne noe som helst med meg.

Da sa jeg at jeg flytter jeg ut hvis det er sånn det skal være, han kom da stormende mot meg og skreik at dattra vår skal bo i dette huset og jeg kan dra til helvete ut om jeg vil, han skal bruke alt mot meg for at hu skal bo der.. 

Jeg føler meg deprimert og gråter timesvis hver dag.. 

Så om noen har råd på hvem jeg burde snakke med først uten å havne i problemer med å flytte ut med barnet :( 

Anonymkode: 3c926...574

Reis på krisesenter! Dette er ikke bra, han kommer til å bruke alt mot deg om du ikke spiller kortene dine riktig nå. Prøv å få dokumentert med lydopptak når han klikker, reis til krisesenter. 

Anonymkode: 9230a...6e2

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten bør du tekste med han når du vil dra for hvis han da svarer med trusler kan du bygge sak. 

Anonymkode: d1497...ce0

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

si du skal til helsesenteret og så reiser du hjem til mamma isteden.

Du må bare komme deg bort.

Det vil ikke bli bedre, så er du en ny mamma og trenger å bonnde med babyen din.❤️

Anonymkode: 35762...cd2

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg og sambo (og nå en liten datter på 1 mnd) har snart bodd 1 år i underetasjen med svigermor i første etasje og holder på å bli gal. 

Jeg flyttet inn når jeg først fant ut at jeg var gravid - meg og svigermor hadde bra forhold i starten, men etter noen få mnd så er hu bare hyggelig når samboer eller noen andre er tilstedet men ellers så er det så vidt hu gidder å si hei og ignorer. 

Nå som vi har fått barn så skal hu blande seg inn i hvordan jeg steller med jenta mi- om jeg blander mme på riktig måte, hvis jeg skal ut på trilletur med vogna så kommer hu med "klarer du det da", hvis hu gråter så kommer hu ned med engang uansett tidspunkt og vil jeg skal gi henne til hu.
Hu har også bare tatt henne mens jeg og babyen sover. Har sagt at jeg setter pris på at råd og at hu vil hjelpe men trenger å lære hvordan jeg skal kunne trøste henne på egenhånd, men hu fortsetter. Blir sliten og stressa over at hu er på meg hele tiden. Føler jeg ikke får sjangsen for å bli kjennt og lære å være mor uten at hu skal være tilstedet 24/7.. 

Har sagt til det ifra til samboer, men han er utrolig mamma gutt og snur det alltid til min feil. Han blir utrolig sinna når jeg nevner ting jeg ikke er enig med at moren hans gjør. 

Tatt opp også for samboer flere ganger at jeg vil vi skal skaffe vår egen leilighet, han har kommet med unnskyldinger hele veien med at det er for dyrt osv. 

Og nå 1 uke etter jeg hadde født barnet så klikka han og sa jeg var lat og dårlig mor fordi det var noen brukte melkeflasker fra en lang natt med gråtende baby med null hjelp fra han. 

Han sa også at han ikke stolte på at jeg kom til å lage middag, vaske hver dag om vi flytta ut, mente jeg måtte bevise han at jeg skal lage mat før han vil finne noe som helst med meg.

Da sa jeg at jeg flytter jeg ut hvis det er sånn det skal være, han kom da stormende mot meg og skreik at dattra vår skal bo i dette huset og jeg kan dra til helvete ut om jeg vil, han skal bruke alt mot meg for at hu skal bo der.. 

Jeg føler meg deprimert og gråter timesvis hver dag.. 

Så om noen har råd på hvem jeg burde snakke med først uten å havne i problemer med å flytte ut med barnet :( 

Anonymkode: 3c926...574

Ta med ungen å flytt. Navlesnoren til moren hans er der er tydeligvis der enda og det er ikke bra. Du kommer til å bli helt ødelagt om dere forsetter å bo der. 

Anonymkode: 248dc...39e

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du har vært på flere trilleturer, 1 uke etter fødsel.

Jada... 

Anonymkode: 19bb7...c3a

Ts skrev sikkert feil, står 1 mnd i starten

Anonymkode: 248dc...39e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil i tillegg til barnebidrag motta 4000 kr i barnetrygd. (Barnetrygd, fradrag, og ekstra barnetrygd) Så kan du søke bostøtte etterhvert. 
Så bidrag og trygd kan fort bli 10.000 til sammen faktisk. De førte årene har du fulle ansvaret

Ikke la deg herse med! 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk kontakt med et krisesenter i dag TS! De er laget for nettopp deg og babyen din!!! Der kan du få støte og hjelp ril å se hvor syk mannen din er og til å beskytte babyen. De kan også hjelpe med praktiske ting som å finne bolig og hjelpe med å finne frem til de rette støtenordningene. Det er gode økonomiske ordninger for allenemødre, så ikke bekymre deg for mye for det økonomiske. Der viktigste er at babyen din trenger beskyttelse, og skal du greie å være der for babyen trenger du også støte! Mannen din skulle jo egentlig gjøre alt gått for deg nå, når ham feiler trenger du noen andre som er i dit hjørne ❤️ Det høres ut som en fortvilet situasjon og det å gå høres kansje uoverkommelig ut, men jeg lover deg at du er sterkere en du tror. Det kommer til å bli bedre for både deg og baby ETER dere kontakter hjelp og kommer dere ut. Lykke til, jeg tror på deg!!!

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvor står det?

ts, du kontakter krisesenteret. De kan gi deg råd om hvordan du best går frem for å komme deg ut. Viktig at du får gjort det nå, i god tid før hans permisjon, da vil det ikke blir problemer med å få med seg barnet.

Anonymkode: 88a7f...778

Avsnitt 6; "og , en uke etter fødsel"

Der tuller hun til egen historiefortelling.. 

Anonymkode: 19bb7...c3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skreker til deg når du nettopp har født og truer med at barnet skal bli hos ham uansett? Løp. Med barnet. Penger pleier å ordne seg, livet ditt i et slik forgiftet forhold neppe.

Anonymkode: 4be56...3a6

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er dine foreldre (evt annen familie) TS? Be de hente deg og stå i det med deg. 

 

Anonymkode: d1497...ce0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Avsnitt 6; "og , en uke etter fødsel"

Der tuller hun til egen historiefortelling.. 

Anonymkode: 19bb7...c3a

Hun har sikkert bare klart å skrive litt feil, skal nok stå en måned der også 

Anonymkode: 51eb0...a55

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg og sambo (og nå en liten datter på 1 mnd) har snart bodd 1 år i underetasjen med svigermor i første etasje og holder på å bli gal. 

Jeg flyttet inn når jeg først fant ut at jeg var gravid - meg og svigermor hadde bra forhold i starten, men etter noen få mnd så er hu bare hyggelig når samboer eller noen andre er tilstedet men ellers så er det så vidt hu gidder å si hei og ignorer. 

Nå som vi har fått barn så skal hu blande seg inn i hvordan jeg steller med jenta mi- om jeg blander mme på riktig måte, hvis jeg skal ut på trilletur med vogna så kommer hu med "klarer du det da", hvis hu gråter så kommer hu ned med engang uansett tidspunkt og vil jeg skal gi henne til hu.
Hu har også bare tatt henne mens jeg og babyen sover. Har sagt at jeg setter pris på at råd og at hu vil hjelpe men trenger å lære hvordan jeg skal kunne trøste henne på egenhånd, men hu fortsetter. Blir sliten og stressa over at hu er på meg hele tiden. Føler jeg ikke får sjangsen for å bli kjennt og lære å være mor uten at hu skal være tilstedet 24/7.. 

Har sagt til det ifra til samboer, men han er utrolig mamma gutt og snur det alltid til min feil. Han blir utrolig sinna når jeg nevner ting jeg ikke er enig med at moren hans gjør. 

Tatt opp også for samboer flere ganger at jeg vil vi skal skaffe vår egen leilighet, han har kommet med unnskyldinger hele veien med at det er for dyrt osv. 

Og nå 1 uke etter jeg hadde født barnet så klikka han og sa jeg var lat og dårlig mor fordi det var noen brukte melkeflasker fra en lang natt med gråtende baby med null hjelp fra han. 

Han sa også at han ikke stolte på at jeg kom til å lage middag, vaske hver dag om vi flytta ut, mente jeg måtte bevise han at jeg skal lage mat før han vil finne noe som helst med meg.

Da sa jeg at jeg flytter jeg ut hvis det er sånn det skal være, han kom da stormende mot meg og skreik at dattra vår skal bo i dette huset og jeg kan dra til helvete ut om jeg vil, han skal bruke alt mot meg for at hu skal bo der.. 

Jeg føler meg deprimert og gråter timesvis hver dag.. 

Så om noen har råd på hvem jeg burde snakke med først uten å havne i problemer med å flytte ut med barnet :( 

Anonymkode: 3c926...574

En ting er at svigermor er et hespetre , det får du mest sannsynlig ikke gjort noe med . Men samboeren din er jo en blåkopi av henne , å behandler deg som en dritt . Du må komme deg vekk fra han . Snakk med fastlege , helsestasjon eller aller helst krisesenter . Skaff deg litt oppbacking / nettverk . Å flykt i stillhet / smug . Hverken du eller barnet kan fortsette å bo med en mann som oppfører seg slik . Han driver med psykisk vold mot deg. Skaff deg bevis ( opptak ) på hans utbrudd mot deg. Han får garantert ikke beholde ungen med en sånn adferd , så det er ingenting du behøver å bekymre deg for. Redd deg selv og barnet . 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har vært på flere trilleturer, 1 uke etter fødsel.

Jada... 

Anonymkode: 19bb7...c3a

Babyen er 1 mnd, ikke 1 uke. Vær litt raus med skrivinga generelt, og spesielt når det er skrevet av et menneske i affekt.

Forøvrig ser jeg ikke problemet, jeg gikk på daglige trilleturer fra dagen etter jeg kom hjem fra sykehuset. 

Anonymkode: 3519d...979

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette har du skrevet om i en tråd tidligere(?), og da fikk du de samme rådene som her.

Anonymkode: 610b9...556

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde valget vært mellom å beholde forholdet eller flytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har vært på flere trilleturer, 1 uke etter fødsel.

Jada... 

Anonymkode: 19bb7...c3a

Hva er det for et svar? Jeg mistet 1,5liter blod etter fødsel. Var fortsatt på trilletur 3ganger daglig fra 2dager etter fødsel. Du blir ikke invalid fordi om du har født🙄

Ts dra på krisesenter å få samlet tankene. Du får bostøtte, dobbel barnetrygd, bidragsforskudd osv alene🥰 det her ordner seg.

  • Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Dette har du skrevet om i en tråd tidligere(?), og da fikk du de samme rådene som her.

Anonymkode: 610b9...556

 

Anonymkode: 610b9...556

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...