Gå til innhold

Er det attraktivt å være styreleder i borettslag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ekstra jobb og lav lønn er helt greit. Er mer ute etter "frynsegoder" fra en eller flere single damer i borettslaget. Man blir vel mye mer lagt merke til som styreleder?

Det er sikkert alltid noen damer som ringer styreleder og trenger hjelp med diverse praktisk. Og så leder det ene til det andre om dere skjønner...

Anonymkode: bd590...fa0

Pass deg så du ikke havner i problemer!

Overskriften i avisene:

"Beboere opplevde seksuell trakassering av styreleder i Borettslag. Mann i 50årene dømt til 1års betinget fengsel for flere lovbrudd over en periode på 3år. Les hvordan du beskytter deg i faktaboksen under."

Anonymkode: 63ad0...9f3

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ekstra jobb og lav lønn er helt greit. Er mer ute etter "frynsegoder" fra en eller flere single damer i borettslaget. Man blir vel mye mer lagt merke til som styreleder?

Det er sikkert alltid noen damer som ringer styreleder og trenger hjelp med diverse praktisk. Og så leder det ene til det andre om dere skjønner...

Anonymkode: bd590...fa0

Jeg tror du ville blitt skuffet. Du blir nok den dusten som alle prater dritt om, han som ikke klarer å stille kravene til alle. 

Alle jeg kjenner som har vært det har havnet i konflikt med naboer når den har vært i styret. Med 100 boenheter så er det stor sjangs for å komme i konflikt.

Du har jo regler å forholde deg til så det er ikke bare til å please hver enkelt heller. Og om jeg har forstått det riktig så har du ikke lov til å bruke rollen til å komme oppi trusa på damene heller. 

Er det en fæl nabo som dere må gå rettens vei med for å få slutt på den n evt galskap så er det du som må møte i retten og tale borettslaget sak. 

 

 

Anonymkode: f9c5b...7d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt!

Helt på høyde med FaU leder (det var ikke en mor på hele grunntrinnet som ikke kasta trusa i våre 1:1 møter) og HMS ansvarlig på NAV-kontorer (ikke spør!) 

Anonymkode: 7cf76...701

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får bli politiker selv, du som er så flink

Anonymkode: 1186f...45a

Nei, så dum er jeg ikke. Da må jeg ned på nivået til de som er politikere...aldri livet!! udugelige mennesker.

Anonymkode: 52d63...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Valgkomiteen har spurt om jeg vil bli styreleder her jeg bor.

Får man stor respekt og beundring fra single damer i borettslaget? Vi har rundt 100 leiligheter.

Hilsen mann rundt 50 år.

 

Anonymkode: bd590...fa0

Jeg synes ikke det bør være motivasjonen din for å bli med i styret, og ikke tror jeg det vil ha så mye å si fra eller til heller mht å tiltrekke seg damer. Jeg synes også det er et litt barnslig av deg å tenke sånn, når du er 50 år. Det blir litt fjortis. Men et verv som styreleder kan se bra ut på en cv og telle positivt i forhold til jobbintervju, både pga den praktiske erfaringen i seg selv, men det å ha et styrelederverv gir også inntrykk av at du er en engasjert og ansvarsfull person. 

Endret av Grüner
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AllahBallah skrev (3 timer siden):

Oppfordring til seksuelt overgrep?

Til TS: Ja, jeg har sittet i styret et par ganger og selv da får en en del slike frynsegoder. Alle i borettslaget blir jo kjent med deg, og kontakter derfor gjerne deg skulle det være noe.

Jeg ble flere ganger kontaktet på kveldstid av single damer for å stramme en kran som lekker for eksempel, eller av ei som bare vil diskutere saker som angående borettslaget.

Endte ofte opp med noe mer. Hadde to damer i borettslaget jeg lå med jevnlig (jeg var 30, de var 50+), grunnet min rolle sol styremedlem.

Dette høres bra ut! Gleder meg til å bli oppringt av single damer som trenger hjelp med ting.

Hilsen TS

Anonymkode: bd590...fa0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Dette høres bra ut! Gleder meg til å bli oppringt av single damer som trenger hjelp med ting.

Hilsen TS

Anonymkode: bd590...fa0

Men ikke gjør dem noe! Er bestandig så redd for å være alene hjemme når menn kommer for å hjelpe meg med noe. Så ikke TRO at det skal bli sex, ikke vær slibri og gjøre det vanskelig for folk å spørre om hjelp. Heller vær en vanlig snill person og ha det gøy OM de faktisk vil på eget initiativ. Men ingen rape. Ingen stalking. Ingen kvalm creepy het.

Hater å være kvinne i slike situasjoner, så utrygt. Fytti grisen må bli en handyman selv.

Anonymkode: c7d63...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Valgkomiteen har spurt om jeg vil bli styreleder her jeg bor.

Får man stor respekt og beundring fra single damer i borettslaget? Vi har rundt 100 leiligheter.

Hilsen mann rundt 50 år.

 

Anonymkode: bd590...fa0

Ja. Seff. Liksom. Hallo?!?!

Anonymkode: 5a706...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Men ikke gjør dem noe! Er bestandig så redd for å være alene hjemme når menn kommer for å hjelpe meg med noe. Så ikke TRO at det skal bli sex, ikke vær slibri og gjøre det vanskelig for folk å spørre om hjelp. Heller vær en vanlig snill person og ha det gøy OM de faktisk vil på eget initiativ. Men ingen rape. Ingen stalking. Ingen kvalm creepy het.

Hater å være kvinne i slike situasjoner, så utrygt. Fytti grisen må bli en handyman selv.

Anonymkode: c7d63...62d

Heldigvis så er dette bare et troll.

Anonymkode: 7d9f2...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Heldigvis så er dette bare et troll.

Anonymkode: 7d9f2...a87

Men du, hvis folk nevner troll en gang til her inne så begynner det å vokse vorter og mose på hele KG. Helt sant. Så please, slutt. Du kan finne deg en likesinnede som liker å si at noe er troll. Du overhører kanskje fra et sidebord mens du er på kafe: i helga møtte jeg på Martha Louise assa!!! Og så du snur deg og brøler: TRRREOOOOOOOLLLLLLLØ VRRRÆÆÆÆL 

Anonymkode: 5a706...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men du, hvis folk nevner troll en gang til her inne så begynner det å vokse vorter og mose på hele KG. Helt sant. Så please, slutt. Du kan finne deg en likesinnede som liker å si at noe er troll. Du overhører kanskje fra et sidebord mens du er på kafe: i helga møtte jeg på Martha Louise assa!!! Og så du snur deg og brøler: TRRREOOOOOOOLLLLLLLØ VRRRÆÆÆÆL 

Anonymkode: 5a706...193

Er det veldig lite som skjer i ditt liv? Siden du hisser deg så veldig opp over dette.

Anonymkode: 7d9f2...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt flere styreverv og synes tiden som styreleder var en god og verdifull erfaring for min egen del. Dersom du først og fremst er ute etter å dra damer finnes det nok andre metoder som fungerer bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope... og du kan faktisk bli uaktraktiv...for om du sitter som styrer leder kommer du til å tråkke på tær og gjøre deg ikke berømt. Og MYE jobb for lite penger...

Og nei...om du er styreleder eller president for et borettslag..ingen kvinner tenker på det..du er bare en vanlig nabo ( som må nå fikse alle problemer og mas)

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du er ute etter erfaring som tar seg bra ut på CV'en, så er styreleder i borettslaget en fin mulighet. 
Om du er ute etter å påvirke hvordan borettslaget deres faktisk drives, så er styreleder i borettslaget en fin mulighet.

Om du vil fremstå som attraktiv kjekkas som styreleder, vil jeg tro kommer an på hvordan dette borettslaget er drevet, og hva slags beboere som er der. 

Det er fullt mulig Olga på 90 synes at du er en flott kjekkas om du kommer innom og svarer på hvorfor dere må ha rehabilitering av rør. 
Men det er ikke sikkert Stine på 25 synes det er like stas, dersom du har sendt masse info om at fellesutgiftene øker med 10.000kr i året fordi dere skal bytte alle bad. 

Og de på din egen alder bryr seg nok heller ikke så mye om tittelen din. 
Det er også utrolig sjelden styreleder kommer og hjelper til med noe praktisk. (Har du lest Lunsj? Bache er ikke akkurat den som hjelper til med noe. Og sånn ser man på de fleste ledere.) 
Styreleder er jo ikke akkurat vaktmester. Styreleder er en som skriver papirer og driver med driften av borettslaget.

Anonymkode: 3f5b3...4f2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Valgkomiteen har spurt om jeg vil bli styreleder her jeg bor.

Får man stor respekt og beundring fra single damer i borettslaget? Vi har rundt 100 leiligheter.

Hilsen mann rundt 50 år.

 

Anonymkode: bd590...fa0

Uten tvil! Du sitter da med all makt i borettslaget. Anbefaler å takke ja til det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tobias001 skrev (På 26.3.2024 den 16.15):

Uten tvil! Du sitter da med all makt i borettslaget. Anbefaler å takke ja til det

Takk for bra råd. Jeg har nå sendt e-post til valgkomiteen hvor jeg sier ja til vervet som styreleder i borettslaget.

Håper jeg får mye action og frynsegoder!

Hilsen TS

Anonymkode: bd590...fa0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, det er nerdete og viser at du er barn- og tiltaksløs og kjeder deg på fritiden.

Anonymkode: 28232...17b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Takk for bra råd. Jeg har nå sendt e-post til valgkomiteen hvor jeg sier ja til vervet som styreleder i borettslaget.

Håper jeg får mye action og frynsegoder!

Hilsen TS

Anonymkode: bd590...fa0

Det blir mye jobb..lite lønn og ingen action. Du må på en del møter, ta imot klager, du har full ansvar for økonomi etc. Du står ansvarlig når ting skal byttes ut.. males..du må få tak i håndverkere et . Du må ha orden i alle papirer. 

Ingen frynsegoder..

Hilsen en som har sittet i styret 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her byttes styreleder hvert år. Ingen vil sitte lenger. Stort borettslag, mange leiligheter og 70% ikke-norske beboere. En del kommunale leiligheter. Gamle blokker og mye etterslep på vedlikehold. 

Endret av Janina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Narvestad var vaktmester. Ikke styreleder

Anonymkode: f14cc...4ab

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...