Gå til innhold

Gravid og partner som ikke tar det seriøst.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er gravid i uke 27 og trenger sterkt noen råd for å få partner til å samarbeide bedre. Det var han som ønsket å beholde barnet men nå virker det som at han fått et mindset om at «han må leve livet» siden han er 22 år.  Jeg blir ofte sittende oppe på natta å vente på han fordi han har dratt ut på byen, han gir da verken beskjed om at han drar ut eller nårtid han kommer hjem igjen. Sist i helgen (etter å ha prøvd å kontakte han siden klokken 21) måtte jeg gå ut å lete etter han kokken 04:00 og da fant jeg han veldig full i byen. 
Dette er vårt første barn og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for at dette tullet skal ta slutt og for å få han til å skjønne at vi er to om dette svangerskapet. 
Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: efba2...a7a

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm dette høres dessverre ikke ut som han er klar for dette nei. Spørs om du må tenke tanke at du blir "alene" mor når babyen kommer 

  • Liker 12
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt at vi måtte ta en pause og bo hver for oss siden jeg som gravid ikke kan ha en partner som fokuserer på å ruse seg. 

Anonymkode: 6d844...539

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde akkurat det samme med eksen for 25 år siden. Han ble aldri bedre. Jeg holdt ut i 15 år. Hadde jeg visst bedre hadde jeg gått da. Folk forandrer seg ikke. Min erfaring iallefall.

Anonymkode: 68efc...351

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei, jeg er gravid i uke 27 og trenger sterkt noen råd for å få partner til å samarbeide bedre. Det var han som ønsket å beholde barnet men nå virker det som at han fått et mindset om at «han må leve livet» siden han er 22 år.  Jeg blir ofte sittende oppe på natta å vente på han fordi han har dratt ut på byen, han gir da verken beskjed om at han drar ut eller nårtid han kommer hjem igjen. Sist i helgen (etter å ha prøvd å kontakte han siden klokken 21) måtte jeg gå ut å lete etter han kokken 04:00 og da fant jeg han veldig full i byen. 
Dette er vårt første barn og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for at dette tullet skal ta slutt og for å få han til å skjønne at vi er to om dette svangerskapet. 
Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: efba2...a7a

Jeg hadde det sånn en gang, angret på at jeg ikke ble alenemor med en gang. For jeg ble det etter barnet var født, bare at jeg måtte rydde etter en mann og. 

Anonymkode: 7920b...86e

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen gode råd til deg. Men jeg trur ikke han forandrer seg. Mannen min tok det seriøs med en gang jeg ble gravid. Jeg var 21 og han 23 år. Jeg kan regne på ei hånd hvor mange ganger han ha blitt full på de 22 årene vi har vært sammen. 

Anonymkode: 829bf...3ce

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde også en mann som ikke tok det seriøst, han ble bare verre. Ville sagt at du ikke kan gjøre dette med ham så lenge han holder på sånn. 

Anonymkode: d0450...ad3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor leter du etter han på natten? Han er ikke barnet ditt. Ikke skap deg mer jobb en nødvendig. Flytt før du får barnet , så kan du ha hele permisjonen alene. 

  • Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men akkurat hva er det du ønsker at han skal gjøre og bidra med, og har du kommunisert det til ham? Isolert sett er det ikke noe i veien for at en mann kan gå på byen selv om han har en gravid partner, og jeg skjønner ikke hvorfor du drar ut midt på natta for å lete etter en voksen mann. I prinsippet er man to om svangerskapet, i praksis er mannens aktive deltakelse ganske begrenset før barnet faktisk kommer. 

Det er godt mulig han ikke er så mye å samle på, men ikke forvent at han er tankeleser.

Anonymkode: c5599...e5a

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han vært med deg på kontoll? Skjønner han hva det innebærer at du er gravid? 

Anonymkode: 6d844...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (11 minutter siden):

Hvorfor leter du etter han på natten? Han er ikke barnet ditt. Ikke skap deg mer jobb en nødvendig. Flytt før du får barnet , så kan du ha hele permisjonen alene. 

Dette er nok det beste rådet her. 

 

Anonymkode: 1d49a...752

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men akkurat hva er det du ønsker at han skal gjøre og bidra med, og har du kommunisert det til ham? Isolert sett er det ikke noe i veien for at en mann kan gå på byen selv om han har en gravid partner, og jeg skjønner ikke hvorfor du drar ut midt på natta for å lete etter en voksen mann. I prinsippet er man to om svangerskapet, i praksis er mannens aktive deltakelse ganske begrenset før barnet faktisk kommer. 

Det er godt mulig han ikke er så mye å samle på, men ikke forvent at han er tankeleser.

Anonymkode: c5599...e5a

Ja jeg har kommunisert dette til han flere ganger. Problemet er at jeg blir utrolig sliten av at jeg blir sittende uvitende om at han skal dra ut. Da vi kanskje egt har avtaler så ender det opp med at han ikke dukker opp og ikke svarer på flere timer, noe som ødelegger hele kvelden min. Og når han endelig kommer hjem, så er han så full og lager masse bråk og styr hjemme. Og selvfølgelig er det ikke noe problem i at han drar at på byen, det er bare måten det blir gjort på. Jeg bruker heller ikke dra ut å lete etter han, men i helgen ble jeg bekymret og ganske irritert over at dette skjedde nok en gang, etter han lovde at han var ferdig med dette tullet.

Anonymkode: efba2...a7a

  • Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har han vært med deg på kontoll? Skjønner han hva det innebærer at du er gravid? 

Anonymkode: 6d844...539

Hei, han har kun vært med på den siste kontrollen. Han skulle egt være med på den første men da ble det heller prioritert å sove..:(

Jeg er dessverre usikker om han forstår det eller om han bare velger å prioritere andre ting.

Anonymkode: efba2...a7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvorfor er du "nødt til" å sitte opp for å vente på ham? 

du kan vel legge deg til å sove, uten å vente på ham hele tiden...        

Anonymkode: 7d8fb...a8a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei, han har kun vært med på den siste kontrollen. Han skulle egt være med på den første men da ble det heller prioritert å sove..:(

🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🥴

  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt at jeg flyttet ut hvis han dro på fylla en gang til. Og så hadde jeg alliert meg med noen jeg kunne ha dratt til øyeblikk i det han dro ut, så kunne han ha fått kommet hjem til tomt hus.

En ting er å dra ut på fest, men å være så drita at man ikke kommer seg hjem, og ikke overholder avtaler er ikke greit.

Anonymkode: b0b88...644

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

hvorfor er du "nødt til" å sitte opp for å vente på ham? 

du kan vel legge deg til å sove, uten å vente på ham hele tiden...        

Anonymkode: 7d8fb...a8a

Jeg er ikke nødt til å sitte å vente på han, det handler mer om at det er ganske vanskelig å legge seg å sove med en klump i magen når man ikke får svar og ikke vet hva som skjer. Det har tidligere skjedd ting i forholdet som gjør det litt ekstra vanskelig å få roen når man ikke får kontakt med han. 

Anonymkode: efba2...a7a

  • Liker 1
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verre å være alenemor i et forhold enn som singel. 

Jeg kjenner ikke han og deg, men det virker som han har panikk nå. Kanskje han raser fra seg og roer seg når babyen kommer. Uansett er det helt uhørt å la en gravid kvinne sitte sånn å bekymre seg. Det skaper unødvendig stress, og du fortjener ikke det. Er lett å si at du bare kan legge deg å sove og at du ikke trenger å sitte oppe å vente på ham, men jeg skjønner jo at du likevel gjør det. Er min mann ute og jeg vet at han kommer hjem den natten, får jeg ikke sove. Jeg vet at han kommer til å vekke meg når han legger seg, og da får ikke jeg sove igjen. Så da blir det til at jeg sitter og venter uten å egentlig ha planlagt det. Handler ikke om at jeg venter-venter, jeg bare vet at jeg ikke takler å få søvnen forstyrret. Og da jeg gikk gravid, var det uaktuelt at eksen var ute hele natta for så og skulle komme hjem. Da sov han heller over hos kompiser, så visste jeg i det minste at jeg fikk sove hele natta igjennom. Men han kommuniserte jo, og sendte alltid melding om at nå var de kommet hjem til kompisen osv. Og det var heller ikke ofte han var ute mens jeg var gravid. Han var derimot ikke 22, men 30, og tok mye mer ansvar både for meg og for situasjonen. Kjæresten din virker umoden og elendig på kommunikasjon, og hvis dette ikke endrer seg etter gjentatte forsøk på å snakke med ham, ville jeg faktisk ikke orket det der. Du fortjener et rolig og så-lite-stressfullt-svangerskap som mulig. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (36 minutter siden):

Hvorfor leter du etter han på natten? Han er ikke barnet ditt. Ikke skap deg mer jobb en nødvendig. Flytt før du får barnet , så kan du ha hele permisjonen alene. 

👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Men akkurat hva er det du ønsker at han skal gjøre og bidra med, og har du kommunisert det til ham? Isolert sett er det ikke noe i veien for at en mann kan gå på byen selv om han har en gravid partner, og jeg skjønner ikke hvorfor du drar ut midt på natta for å lete etter en voksen mann. I prinsippet er man to om svangerskapet, i praksis er mannens aktive deltakelse ganske begrenset før barnet faktisk kommer. 

Det er godt mulig han ikke er så mye å samle på, men ikke forvent at han er tankeleser.

Anonymkode: c5599...e5a

Han stikker og drikker seg dritings uten at hun vet noe. Trådens dummeste svar det her. Må jeg si til deg at du ikke skal drite i sofaen min for hvis jeg ikke sier det til deg så kan det hende du gjør det fordi du ikke er tankeleser??

Anonymkode: 31e3c...0f0

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...