Gå til innhold

Hvis din kjæreste har en eks som er død..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forundret.. skrev (1 minutt siden):

Men du var nok helt klart ikke syk på det samme viset. 

Det virker ut som om du har behov for å rakke ned på ekskjæresten hans. 

Føler du deg virkelig så truet av denne avdøde personen så burde du oppsøke hjelp.

 Jeg var kjempe syk 1år. Ble bedre. Men jeg var nok egentlig ikke det da..for ville aldri dødt fra barna mine. Hun var syk på en annen måte, kan ikke si hvordan....

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du skriver eks, dvs at det var slutt når hun døde?

Anonymkode: fe984...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at det gjelder deg ts så hadde jeg en eks som løy å sa hans eksdame hadde tatt selvmord. Det var en veldig rørende historie der han var den lidende helt.. Han brukte det for å gjøre meg sjalu og også føle at jeg aldri var nummer en. 
Nå i ettertid har jeg funnet ut at hele historien han serverte meg var løgn. Jeg hadde en god del kvaler å hatet meg selv for å være sjalu på en død person, det er jo ikke pent å være, men han la opp til at jeg skulle bli sjalu, føle meg dårlig å han fikk oppfylt sitt behov for å alltid være et offer. De gangene jeg forsøkte å konfrontere han om hans oppførsel så tok han alltid opp offerkortet der han rettferdiggjorde egen oppførsel fordi han hadde hatt det så vondt. 
Jeg bare lurer på hva som har gjort at du har disse tankene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig vet han var veldig glad i henne og tok det svært tungt. 

Jaja jeg vet...tror bare det var litt sjokk for meg..ikke at folk tar livet sitt,men er gjerne ikke det vanligste få servert på date da man spør hvor lenge du har vært singel...

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Hvordan kan det være et sjokk for deg nå? Dere har jo åpenbart måtte vært sammen en stund, i og med at han allerede har fortalt deg at han elsker deg mye mer enn han elsker henne og at du er hans livs store kjærlighet. Det er litt spesielt at mannen din har følt seg nødt til å fortelle deg dette her. At han har følt seg nødt til å sette deg og eksen opp mot hverandre, for å fortelle deg hvem han elsket mest.
 

Hva om hun bare hadde gått fra han? Altså fremdeles vært i live, bare at hun valgte å ikke fortsette forhold med han? Det er jo samme casen som du sliter ned; om hun ikke hadde forlatt han, ville jo ikke dere vært sammen nå. Hvordan hadde du klart å forholde deg til samme type problemstilling, om hun fremdeles hadde vært i live? 

Anonymkode: 625a3...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks døde i en ulykke. Om jeg fremdeles ville vært sammen med han den dag i dag? Neppe. Vi var nok uansett for forskjellige til at ting hadde vart i lengden, men så klart - man skal aldri si aldri.

Det var helt grusomt at han døde, det var en tragisk og unødvendig ulykke. Det har formet meg som person på veldig mange måter. Det er uansett ingen garanti for at jeg hadde endt opp med min nåværende kjæreste. Kanskje jeg hadde endt opp med noen helt andre? Det er komplett umulig å si.

Jeg elsket eksen min utrolig mye, men jeg elsker min nåværende samboer på en helt annen måte. Jeg kan ikke sammenligne disse to. Det ville uansett vært urettferdig av meg å gjøre - ovenfor begge to.

Livet skjer uansett om man vil det eller ikke.

Anonymkode: 16dd5...0d1

  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, la nå den døde få leve i fred fra slike spekulasjoner. Respektløst. 

Anonymkode: 17d85...c1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Fordi jeg sliter vel litt med hans uvanlige fortid.  Men han valgte meg,og denne mannen er flott. Kunne valgt en annen så er ikke i tvil på det,men tenker vel for mye på alt😅🤷

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Du er sprø.

Anonymkode: 24a96...727

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige samboer døde mens vi var sammen. 

Hadde han fortsatt levd, hadde det naturlig nok ikke blitt meg og han jeg er med nå. Men nå ble det slik. 

Det som er tingen og som du må forstå, vi som er i en sånn situasjon har noe spesielt der. Vi vi alltid være glad i og ha en plass i hjerte til den vi mistet. Men det gjør ikke kjærligheten til den nye noe mindre. Det er plass til begge to på hver sin måte og de konkurrerer ikke. 

Anonymkode: 2484b...fa4

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrine& skrev (34 minutter siden):

Uten at det gjelder deg ts så hadde jeg en eks som løy å sa hans eksdame hadde tatt selvmord. Det var en veldig rørende historie der han var den lidende helt.. Han brukte det for å gjøre meg sjalu og også føle at jeg aldri var nummer en. 
Nå i ettertid har jeg funnet ut at hele historien han serverte meg var løgn. Jeg hadde en god del kvaler å hatet meg selv for å være sjalu på en død person, det er jo ikke pent å være, men han la opp til at jeg skulle bli sjalu, føle meg dårlig å han fikk oppfylt sitt behov for å alltid være et offer. De gangene jeg forsøkte å konfrontere han om hans oppførsel så tok han alltid opp offerkortet der han rettferdiggjorde egen oppførsel fordi han hadde hatt det så vondt. 
Jeg bare lurer på hva som har gjort at du har disse tankene. 

Huff han må jo være en psykopat😱 Den er drøy. Lyve om slikt. Jeg kjenner til historien her,og har lest papirer. Også et "farvel" brev til de hun var glad i.

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Min forrige samboer døde mens vi var sammen. 

Hadde han fortsatt levd, hadde det naturlig nok ikke blitt meg og han jeg er med nå. Men nå ble det slik. 

Det som er tingen og som du må forstå, vi som er i en sånn situasjon har noe spesielt der. Vi vi alltid være glad i og ha en plass i hjerte til den vi mistet. Men det gjør ikke kjærligheten til den nye noe mindre. Det er plass til begge to på hver sin måte og de konkurrerer ikke. 

Anonymkode: 2484b...fa4

Selvfølgelig glemmer man ikke den man har vært glad i,men alt visner mer med tiden. Det jeg reagerer på her er at noen mener at det skal være forskjell på de i live og de som er døde utifra kjærlighet. Altså min siste eks lever,var glad i han da. Ikke nå...men hadde ikke betydd mer for meg om.han døde mens vi var sammen enn nå. Jeg ser mer på det å finne den rette, igjen dette var snakk om.1års forhold. Min kjæreste har selv sagt om dette var en kone,forlovede i 15 år,noe litt annet. 

 

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så opphengt som du er i dette bør du søke hjelp for det. Du innrømmer jo til og med at du tenker mer på hun som døde og deres forhold enn hva kjæresten din gjør. Det er faktisk ikke helt friskt å gjøre.

Det er umodent og veldig dårlig gjort av deg måten du stadig setter ham i en vanskelig situasjon og nærmest presser ham til å si det du vil han skal si.

Søk hjelp for å bli tryggere i deg selv, ts, for hvis ikke risikerer du å ødelegge et fint forhold.

Anonymkode: 1e8f8...51c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om DU hadde foretatt andre valg, eller blitt utsatt for andre ting enn du ble. Tenk om DU ikke hadde vært på Tinder. Tenk om ungdomscrushet du aldri "fikk" hadde valgt deg, kanakje du aldri hadde valgt han du er med nå. 

Mannen min har noen ekser og selvfølgelig elsket han noen av dem. Særlig henne han var samboer med i flere år. Jeg unner ham å ha elsket og blitt elsket, det er en din følelse og god opplevelse. Han gjorde seg noen erfaringer og hadde ikke vært den han er i dag hvis ikke hun hadde dumpet ham. Hele problsemstillingen "ville han valgt meg hvis hun ikke dumpet ham" er en veldig sær problemstilling.

Dette er et problem du selv lager.

Anonymkode: 2f3db...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Tenk om DU hadde foretatt andre valg, eller blitt utsatt for andre ting enn du ble. Tenk om DU ikke hadde vært på Tinder. Tenk om ungdomscrushet du aldri "fikk" hadde valgt deg, kanakje du aldri hadde valgt han du er med nå. 

Mannen min har noen ekser og selvfølgelig elsket han noen av dem. Særlig henne han var samboer med i flere år. Jeg unner ham å ha elsket og blitt elsket, det er en din følelse og god opplevelse. Han gjorde seg noen erfaringer og hadde ikke vært den han er i dag hvis ikke hun hadde dumpet ham. Hele problsemstillingen "ville han valgt meg hvis hun ikke dumpet ham" er en veldig sær problemstilling.

Dette er et problem du selv lager.

Anonymkode: 2f3db...11e

Det var et konstruktivt og bra tilbakemelding. Takk.

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enten av sykdom,ulykke,selvmord....Ville du noen gang tenkt. Hva om hun levde,hadde han fremdeles vært med henne?🤔

Jeg har en kjæreste som hadde en kjæreste som var syk og tok selvmord. Jeg har mange ganger tenkt at tenk om hun levde så hadde han ikke funnet meg....det vet jeg jo ikke...

Han kan selvfølgelig ikke gi meg  et klart svar på dette. Livet er jo livet... Han sier allikevel at jeg er hans livs kjærlighet og at han elsker meg mye mer.

Jeg er mer opptatt av henne enn han til tider🙈 Jeg kjenner på at det var feigt å ta sitt liv på en måte ,samtidig så skjønner jeg godt hva sykdom er for å si det slik..... 

 

 

Anonymkode: 25aa9...795

Prøv å slipp taket i henne. Ikke tillat deg å bli sjalu på fortiden. Han har jo opplagt gått videre, funnet deg som han er så glad i og du er altså den som tenker mest på henne. Jeg skjønner heller ikke helt hvordan du vet at han er så mye mer glad i deg enn henne.. Har du rett og slett spurt han om det? Det er ikke så bra syns jeg. De var kjærester, klart han var glad i henne. Og det er grusomt å miste noen til selvmord. Men nå har han DEG, du lever og er her og han er kjempe glad i deg. Vær så snill ikke plag deg selv med tanker om hva hvis dersom... Og om hun hadde levd fortsatt, ville de da vært sammen ? Det er det jo ingen som vet. Kanskje passet de ikke så godt sammen, kanskje ville det blitt brudd, kanskje ville de fått barn eller blitt gift.. Men du? Det har ingenting å si. Det er DEG han vil ha, det er deg han fokuserer på. Så bestem deg for å gi slipp på fortiden. 

Jeg har forøvrig vært sammen med en enkemann og skjønner litt hva dette går i og hvor lett det er å tenke bakover. Men jeg var aldri sjalu på hans tidligere kone. Alle har et liv før den de er med nå. Ikke la det ødelegge for dere. Uansett hvor søt, pen, snill eller hva hun enn var. Du er også det. Ok? Opp med hodet. Gå videre. 

Anonymkode: f7773...3b9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg blir trist av å lese at denne mannen må uttrykke at han elsker deg mye mer. Ingen bør bli satt i en slik situasjon. 

Når det har vært noen før som har blitt borte på den måten så fortjener de å fortsatt ha sin plass, og leve parallelt med en ny relasjon. Ikke en ny kjæreste som presser dem til å snakke ned det som var. 

Anonymkode: f5289...7c5

Dette! ☝️Veldig godt sagt! ❤️

Anonymkode: f7773...3b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Prøv å slipp taket i henne. Ikke tillat deg å bli sjalu på fortiden. Han har jo opplagt gått videre, funnet deg som han er så glad i og du er altså den som tenker mest på henne. Jeg skjønner heller ikke helt hvordan du vet at han er så mye mer glad i deg enn henne.. Har du rett og slett spurt han om det? Det er ikke så bra syns jeg. De var kjærester, klart han var glad i henne. Og det er grusomt å miste noen til selvmord. Men nå har han DEG, du lever og er her og han er kjempe glad i deg. Vær så snill ikke plag deg selv med tanker om hva hvis dersom... Og om hun hadde levd fortsatt, ville de da vært sammen ? Det er det jo ingen som vet. Kanskje passet de ikke så godt sammen, kanskje ville det blitt brudd, kanskje ville de fått barn eller blitt gift.. Men du? Det har ingenting å si. Det er DEG han vil ha, det er deg han fokuserer på. Så bestem deg for å gi slipp på fortiden. 

Jeg har forøvrig vært sammen med en enkemann og skjønner litt hva dette går i og hvor lett det er å tenke bakover. Men jeg var aldri sjalu på hans tidligere kone. Alle har et liv før den de er med nå. Ikke la det ødelegge for dere. Uansett hvor søt, pen, snill eller hva hun enn var. Du er også det. Ok? Opp med hodet. Gå videre. 

Anonymkode: f7773...3b9

Bra innlegg. Du har rett☺💝

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg blir trist av å lese at denne mannen må uttrykke at han elsker deg mye mer. Ingen bør bli satt i en slik situasjon. 

Når det har vært noen før som har blitt borte på den måten så fortjener de å fortsatt ha sin plass, og leve parallelt med en ny relasjon. Ikke en ny kjæreste som presser dem til å snakke ned det som var. 

Anonymkode: f5289...7c5

Enig i denne. Og hvilken rolle kan det spille at hun døde, i forhold til om hun hadde gått fra ham? Ville du da tenkt at kanskje han fortsatt hadde vært med henne om hun ikke hadde gjort det slutt med ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde tråden skulle handle om idyllisering av død kjæreste av den som mistet. 

Men nei, du er sjalu på en død person. Du må skjerpe deg. 

Har har ingen ekser? Hvorfor er du ikke sjalu på dem? 

Forhåpentligvis er du veldig ung

Anonymkode: 5cf85...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest de andre svarene i tråden.

I vårt tilfelle er det jeg som mistet samboeren min til kreft for 18 år siden. Vi var forlovet. Jeg har vært ærlig med partnere og til og med eget barn om at jeg mest sannsynlig hadde fortsatt vært sammen med han om ikke for sykdommen tok livet hans. I forhold til barnet mitt har jeg brukt det som livslærdom at noe fryktelig ubegripelig vondt kan føre til det fineste i livet selv om det er utenkelig. 

Om noen spurte meg om jeg ville ønskt ting annerledes då må jeg si nei, fordi jef har fått et nydelig barn jeg ellers ikke hadde fått. 

Problemet mitt har vært at jeg ikke har elsket noen som min avdøde, og jeg har ikke hatt samme "for-alltid" følelsen med far til  mitt barn eller han andre jeg var samboer med. 

Nå har jeg møtt en mann som det bare sa klikk med, og det kjennes virkelig ut som han jeg skal tilbringe resten av livet med. 

Vi passer ikke liiiiiike godt sammen som han som døde, men jeg har aldri vært fokusert på at han eller kjærligheten vår skal erstattes. 

Dette er noe nytt, og det kjennes sunt og fint ut, noe jeg vil skal vare.

Anonymkode: 73c7e...677

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/25/2024 at 7:38 PM, AnonymBruker said:

Min forrige samboer døde mens vi var sammen. 

Hadde han fortsatt levd, hadde det naturlig nok ikke blitt meg og han jeg er med nå. Men nå ble det slik. 

Det som er tingen og som du må forstå, vi som er i en sånn situasjon har noe spesielt der. Vi vi alltid være glad i og ha en plass i hjerte til den vi mistet. Men det gjør ikke kjærligheten til den nye noe mindre. Det er plass til begge to på hver sin måte og de konkurrerer ikke. 

Anonymkode: 2484b...fa4

Jeg tror dette er et viktig perspektiv å ha med seg. Kjærlighet kommer ikke med noe maksimumsgrense. Det gjør at man kan elske alle sine barn like mye, uansett hvor mange man får. Det gjør at man uheldigvis kan bli forelsket i andre selv om man allerede er i et forhold. Og det gjør at en enkemann har plass til å elske en ny kvinne uten at han trenger å slutte å elske en avdød kone. 

Anonymkode: 50140...0bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...