Gå til innhold

Hvis din kjæreste har en eks som er død..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva om hun hadde gått fra han?

Han hadde jo da valgt deg fordi hun ikke ville ha han.

Det er jo faktisk sånn det er for de fleste.

Når du treffer noen,så er det en eller flere andre de ville ha, men ikke fikk.

 

Anonymkode: 152ff...8bb

Tviler på det. Hun elsket han høyt. Skrev brev før hun døde og. At han ikke hadde gått fra en så syk person derimot kan være,men han mener hun ikke var hans store kjærlighet uansett.

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Merkelig ting å tenke på👀

Kjæresten min er enkemann. Han elsket kona som var mor til hans barn. De hadde nok vært sammen resten av livet kjenner jeg han rett. Han vil alltid elske henne og hun vil alltid leve videre i han og barna.

Da han møtte meg innså han at han ikke hadde levd skikkelig siden hun døde. Han hadde bearbeidet at hun var død og han var åpen for å finne kjærligheten på ny. Men sorgen over familien de aldri ble kommer i bølger. Mye pga barna som må vokse opp uten mamma.

Da vi traff hverandre smalt det øyeblikkelig. Ingen av oss har opplevd lignende. Det var som vi hadde kjent hverandre hele livet. Vi er så like mht livssyn, verdier, moraler og barneoppdragelse. Allikevel også forskjellige, men på en måte som utfyller hverandre. 
 

Han har lurt på hva som hadde skjedd om vi møttes før han og kona. Men da vi pratet om det så tror jeg ikke vi ville vært så perfekt for hverandre da. Jeg har et langt ekteskap bak meg med et barn og det var enorme utfordringer både mht ekteskapet og sykdom som formet meg til den jeg er i dag, på samme måte som han. Våre erfaringer gjør at vi er så kompatibel nå, pluss at vi er godt voksne og sikre på hva vil vil ha. 
 

Det finnes ikke drama eller usikkerhet. Bare ro og trygghet og en kjærlighet som gror dypere hver dag. 
 

Barna hans har også knyttet seg til meg og kommer til meg for kos og hjelpe å håndtere konflikter.

Å sammenligne hans kjærlighet for henne og meg er bortkastet. Han elsket henne. Hun døde. Nå har han meg og han viser med hele seg at jeg er hans store kjærlighet NÅ. 
 

Anonymkode: 5ff33...b47

Dette var ikke barnemor. Et kort forhold på 12mnd. Kan ikke sammenlignes tenker jeg om det er en du var godt gift med og har barn med som du beskriver.

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summen av det vi har opplevd gjør vi til den vi er i dag. Dere hadde kanskje ikke møttes om hun ikke døde, men dere hadde heller ikke møttes om for eksempel dine foreldre ikke bosatte seg der de gjorde, eller om du hadde valgt en annen studieretning enn den du har tatt. Du lå leve med at din kjæreste har hatt et liv før deg, slik du har hatt et liv før han :)  Og vær snill med han og ikke ripp opp i det eller krev at han sammenligner forholdene, det gjør mer skade enn nytte. 

Anonymkode: 0c144...2da

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Enten av sykdom,ulykke,selvmord....Ville du noen gang tenkt. Hva om hun levde,hadde han fremdeles vært med henne?🤔

Jeg har en kjæreste som hadde en kjæreste som var syk og tok selvmord. Jeg har mange ganger tenkt at tenk om hun levde så hadde han ikke funnet meg....det vet jeg jo ikke...

Han kan selvfølgelig ikke gi meg  et klart svar på dette. Livet er jo livet... Han sier allikevel at jeg er hans livs kjærlighet og at han elsker meg mye mer.

Jeg er mer opptatt av henne enn han til tider🙈 Jeg kjenner på at det var feigt å ta sitt liv på en måte ,samtidig så skjønner jeg godt hva sykdom er for å si det slik..... 

 

 

Anonymkode: 25aa9...795

Det er jo også godt mulig at de hadde slått opp pga psyken hennes. 

Det å kalle selvmord feigt viser bare hvor lite du vet om det. Tror heller ikke du har kjent noen som har tatt selvmord. Mange av de har kjempet i flere år, mange av de ser ikke en tunell ut av mørket. 

Tenker heller du burde jobbe med din egen usikkerhet i stede for å være sjalu på en død person. Om du driver å bringer det opp hele tiden, så er det godt mulig han forlater deg. Skjerp deg. 

 

Anonymkode: a6b25...cb2

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg blir trist av å lese at denne mannen må uttrykke at han elsker deg mye mer. Ingen bør bli satt i en slik situasjon. 

Når det har vært noen før som har blitt borte på den måten så fortjener de å fortsatt ha sin plass, og leve parallelt med en ny relasjon. Ikke en ny kjæreste som presser dem til å snakke ned det som var. 

Anonymkode: f5289...7c5

Enig med deg. Håper TS ser dette selv nå.

Når en partner man elsket døde, så slutter man jo ikke å elske denne slik man typisk gjør hvis forholdet røk pga ulike verdier/konflikter el. Men man kan likevel forelske seg på nytt og elske en ny partner og skape en helt egen og unik historie med denne. 

Anonymkode: 35a2a...dc7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tviler på det. Hun elsket han høyt. Skrev brev før hun døde og. At han ikke hadde gått fra en så syk person derimot kan være,men han mener hun ikke var hans store kjærlighet uansett.

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Sier han til dama som er sjalu på avdød kjæreste….👀 Just saying🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det noe å si om han fortsatt hadde vært med henne om hun ikke tok livet sitt? 

Han har tatt et valg nå og det er å være med deg. La fortiden ligge, det som er viktig nå er nuet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Selvfølgelig er det ikke det🤣 Blir som om jeg sier at min kjæreste er en mye bedre match for meg enn min eks? Det er han. Hvorfor er det dårlig stil av han bare fordi personen er død? Blir man automatisk en bedre match da🤔 Det blir nok de færreste gitt😅🙈

 

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Nå håper jeg du troller. 

Om ikke er du ikke et godt menneske.

Egentlig ikke uansett. 

Anonymkode: f5289...7c5

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WhisperingWind skrev (35 minutter siden):

Sier han til dama som er sjalu på avdød kjæreste….👀 Just saying🤷🏻‍♀️

Ser ikke problemet. Kontra deg er jeg gjerne heldig som har funnet mitt livs kjærlighet,siden du har behov å si noe som alltid😂 Jeg elsker ikke eksen min mer enn min kjæreste,død or alive.

Ts

 

Anonymkode: 25aa9...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser ikke problemet. Kontra deg er jeg gjerne heldig som har funnet mitt livs kjærlighet,siden du har behov å si noe som alltid😂 Jeg elsker ikke eksen min mer enn min kjæreste,død or alive.

Ts

 

Anonymkode: 25aa9...795

Hva prater du om?

Du virker besatt av en avdød kjæreste. Og du opprettet en tråd om at du tenkte på om han tenker på henne. Og så klarer du å stille han til veggs om hvem han elsket/elsker mest. Det høres ikke sunt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nå håper jeg du troller. 

Om ikke er du ikke et godt menneske.

Egentlig ikke uansett. 

Anonymkode: f5289...7c5

Nei troller? Man kan fint finne sitt livs kjærlighet uavhengig om eksen er død eller levende? Han ser jo selv vi matcher på alt. Er bare jeg som synes det er litt rart med en død eks. Sikkert fordi det ikke er så vanlig. Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WhisperingWind skrev (Akkurat nå):

Hva prater du om?

Du virker besatt av en avdød kjæreste. Og du opprettet en tråd om at du tenkte på om han tenker på henne. Og så klarer du å stille han til veggs om hvem han elsket/elsker mest. Det høres ikke sunt ut.

Hun troller, eller er veldig forvirret/sårbar. Like greit å bare la det ligge tror jeg.... 

Anonymkode: f5289...7c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WhisperingWind skrev (Akkurat nå):

Hva prater du om?

Du virker besatt av en avdød kjæreste. Og du opprettet en tråd om at du tenkte på om han tenker på henne. Og så klarer du å stille han til veggs om hvem han elsket/elsker mest. Det høres ikke sunt ut.

?? Ikke besatt,men synes det er litt rart...Ikke hatt kjærester med den type fortid før. Er ikke sjalu,men synes det å ta sitt liv er feigt ,jeg har selv vært mye syk. Valgte livet. 

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er så sikker på at du er hans store kjærlighet, hvorfor oppretta du tråden?

 

Anonymkode: 24a96...727

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

?? Ikke besatt,men synes det er litt rart...Ikke hatt kjærester med den type fortid før. Er ikke sjalu,men synes det å ta sitt liv er feigt ,jeg har selv vært mye syk. Valgte livet. 

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Så nå shamer du en jente som var så fortvilet at hun ikke så en annen utvei enn å ta selvmord? 
 

Det må være noe av det mest empati løse jeg har vitnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du er så sikker på at du er hans store kjærlighet, hvorfor oppretta du tråden?

 

Anonymkode: 24a96...727

Fordi jeg sliter vel litt med hans uvanlige fortid.  Men han valgte meg,og denne mannen er flott. Kunne valgt en annen så er ikke i tvil på det,men tenker vel for mye på alt😅🤷

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

WhisperingWind skrev (3 minutter siden):

Så nå shamer du en jente som var så fortvilet at hun ikke så en annen utvei enn å ta selvmord? 
 

Det må være noe av det mest empati løse jeg har vitnet.

Det går helt fint. Jeg har kjæresten min og mine venner. Jeg tar meg ikke nær av hva ukjente mennesker sier. Dette er et anonymt forum😉

Shamer btw ikke de som velger det,men synes selvmord er litt feigt. Kanskje fordi noen har barn som må leve videre osv. Min mening. 

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg sliter vel litt med hans uvanlige fortid.  Men han valgte meg,og denne mannen er flott. Kunne valgt en annen så er ikke i tvil på det,men tenker vel for mye på alt😅🤷

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Du sliter med at han elsket en dame. Hun døde. Han vil alltid elske henne. Du trenger av en eller annen grunn å konkurrere mot en død person.

Anonymkode: 5ff33...b47

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

?? Ikke besatt,men synes det er litt rart...Ikke hatt kjærester med den type fortid før. Er ikke sjalu,men synes det å ta sitt liv er feigt ,jeg har selv vært mye syk. Valgte livet. 

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Men du var nok helt klart ikke syk på det samme viset. 

Det virker ut som om du har behov for å rakke ned på ekskjæresten hans. 

Føler du deg virkelig så truet av denne avdøde personen så burde du oppsøke hjelp.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (46 minutter siden):

Har det noe å si om han fortsatt hadde vært med henne om hun ikke tok livet sitt? 

Han har tatt et valg nå og det er å være med deg. La fortiden ligge, det som er viktig nå er nuet. 

 

Helt sant.

Er mer at mitt hodet tenker på alt😅 

God påske.

 

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...