Gå til innhold

Hvis din kjæreste har en eks som er død..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enten av sykdom,ulykke,selvmord....Ville du noen gang tenkt. Hva om hun levde,hadde han fremdeles vært med henne?🤔

Jeg har en kjæreste som hadde en kjæreste som var syk og tok selvmord. Jeg har mange ganger tenkt at tenk om hun levde så hadde han ikke funnet meg....det vet jeg jo ikke...

Han kan selvfølgelig ikke gi meg  et klart svar på dette. Livet er jo livet... Han sier allikevel at jeg er hans livs kjærlighet og at han elsker meg mye mer.

Jeg er mer opptatt av henne enn han til tider🙈 Jeg kjenner på at det var feigt å ta sitt liv på en måte ,samtidig så skjønner jeg godt hva sykdom er for å si det slik..... 

 

 

Anonymkode: 25aa9...795

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva spiller det for noen rolle? Det er jo ikke akkurat som at det noen gang blir en problemstilling.

Anonymkode: 24a96...727

  • Liker 26
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama til min eks døde av kreft, og jeg tenkte ikke på det. 
Han dro og besøkte graven hennes, og ble invitert på middag til foreldrene i høytider etc, men så lenge vi ikke feiret dem sammen, brydde jeg meg ikke om det. 

Anonymkode: 261a3...6eb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også mulig dødsfallet endret han så mye at du aldri kunne tenkt deg å være kjæresten hans uten den bagasjen. At det er den han er nå du liker, og ikke den han var da. Livet skjer og tanker om «hva hvis…» er utrolig uproduktive.

 

Anonymkode: 4ed3f...50c

  • Liker 8
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du om en ex eller en som gikk bort mens de var sammen? Det utgjør en forskjell. 

Jeg tenker også at det ikke nytter å tenke "hva hvis..". Det er jo godt mulig at dere ikke hadde vært sammen om tidligere kjæreste var i live da han ikke hadde vært motivert til å lete etter en ny. Hva så? Nå har dere funnet hverandre og man må være såpass raus at man kan tillate hverandre å være glad i flere personer. Det er jo ikke snakk om polygami akkurat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker det er bra sært å være sjalu på en som er død. Og at det er helt naturlig at om samboer/ektefelle har en partner som er død, så er dette noe helt annet enn om de har en eks. Min mor steller enda graven til min far, og min stefar er med henne og gjør det. Vi kan snakke om min far når min stefar er til stede, og han er naturligvis ikke sjalu på ham, selv om han vet at min mor elsket ham høyt mens han levde. Han blir nevnt i taler ved feks konfirmasjoner og bryllup, og familien på den siden har vært en naturlig del av livet vårt.

Det betyr jo ikke at mor ikke er glad i sin nye mann, men å forsøke å sammenlikne kjærlighet eller lure på om  «ville vi vært sammen om ikke han var død» er jo bare latterlig tankespinn. Sannsynligvis hadde dere ikke det. Livet er en sum av tilfeldigheter, og for dere spilte et dødsfall en viktig rolle. 
 

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er det ikke en eks, om hun døde mens de var sammen. Da er det hans avdøde kjæreste/samboer/kone. Som er noe helt annet enn en eks. 
 

En eks får man gjennom et brudd, ikke gjennom et dødsfall. 

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (3 minutter siden):

Dessuten er det ikke en eks, om hun døde mens de var sammen. Da er det hans avdøde kjæreste/samboer/kone. Som er noe helt annet enn en eks. 
 

En eks får man gjennom et brudd, ikke gjennom et dødsfall. 

De var sammen ja da hun døde. Han som hele tiden har sagt eks. Men dette var ikke akkurat en forlovede eller kone,bare et forhold på 1år.

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg blir trist av å lese at denne mannen må uttrykke at han elsker deg mye mer. Ingen bør bli satt i en slik situasjon. 

Når det har vært noen før som har blitt borte på den måten så fortjener de å fortsatt ha sin plass, og leve parallelt med en ny relasjon. Ikke en ny kjæreste som presser dem til å snakke ned det som var. 

Anonymkode: f5289...7c5

Han sier selv vi er en mye bedre match og jeg er hans livs store kjærlighet. Men selvfølgelig hadde hun levd og han ikke hadde vært på Tinder da så hadde vi nok muligens aldri møttes. Livet....

Selvfølgelig er det fint vite jeg er hans store kjærlighet. Han har jo levd et liv,og vi er perfekt match. 

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De var sammen ja da hun døde. Han som hele tiden har sagt eks. Men dette var ikke akkurat en forlovede eller kone,bare et forhold på 1år.

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Det nytter uansett lite å spekulere på hva og hvis, så fremt, i fall. Han var glad i henne. Hun er død. Du lever. Dere er sammen nå. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo stole på han. Stakkars mann om han må trygge deg mot ei som ikke er i live. Dette er jo typisk case som vil drepe kjærligheten til slutt. 

Anonymkode: 016d7...c3d

  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han sier selv vi er en mye bedre match og jeg er hans livs store kjærlighet. Men selvfølgelig hadde hun levd og han ikke hadde vært på Tinder da så hadde vi nok muligens aldri møttes. Livet....

Selvfølgelig er det fint vite jeg er hans store kjærlighet. Han har jo levd et liv,og vi er perfekt match. 

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Jeg må si jeg synes det er fjernt å sammenligne seg selv med en som er død.

Anonymkode: 24a96...727

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HSV50 skrev (Akkurat nå):

Det nytter uansett lite å spekulere på hva og hvis, så fremt, i fall. Han var glad i henne. Hun er død. Du lever. Dere er sammen nå. 

Selvfølgelig vet han var veldig glad i henne og tok det svært tungt. 

Jaja jeg vet...tror bare det var litt sjokk for meg..ikke at folk tar livet sitt,men er gjerne ikke det vanligste få servert på date da man spør hvor lenge du har vært singel...

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han sier selv vi er en mye bedre match og jeg er hans livs store kjærlighet. Men selvfølgelig hadde hun levd og han ikke hadde vært på Tinder da så hadde vi nok muligens aldri møttes. Livet....

Selvfølgelig er det fint vite jeg er hans store kjærlighet. Han har jo levd et liv,og vi er perfekt match. 

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Det sier mye om hans karakter å snakke slik om en avdød.... 

Selv om det er drevet frem av din usikkerhet. 

Anonymkode: f5289...7c5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig mulig å sette han i en situasjon hvor han må svare på noe slikt. 

Drittoppførsel av ypperste klasse 

Anonymkode: b8c24...178

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig vet han var veldig glad i henne og tok det svært tungt. 

Jaja jeg vet...tror bare det var litt sjokk for meg..ikke at folk tar livet sitt,men er gjerne ikke det vanligste få servert på date da man spør hvor lenge du har vært singel...

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Det er jo greit at han er ærlig om det, det er nok noe som har preget ham mye. Å miste noen i sykdom er hardt, å oppleve at kjæresten begår selvmord må være utrolig vondt. 

Men jeg synes det er unødvendig å tvinge  ham til å «velge» deg vs henne. Du presser ham på mange måter til å ta avstand fra sin døde kjæreste for at du skal være fornøyd. Hva forventer du egentlig at han skal svare?? Han har jo egentlig ikke mange valg om han ikke skal såre deg. Så jeg synes du setter ham i en vanskelig situasjon. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig ting å tenke på👀

Kjæresten min er enkemann. Han elsket kona som var mor til hans barn. De hadde nok vært sammen resten av livet kjenner jeg han rett. Han vil alltid elske henne og hun vil alltid leve videre i han og barna.

Da han møtte meg innså han at han ikke hadde levd skikkelig siden hun døde. Han hadde bearbeidet at hun var død og han var åpen for å finne kjærligheten på ny. Men sorgen over familien de aldri ble kommer i bølger. Mye pga barna som må vokse opp uten mamma.

Da vi traff hverandre smalt det øyeblikkelig. Ingen av oss har opplevd lignende. Det var som vi hadde kjent hverandre hele livet. Vi er så like mht livssyn, verdier, moraler og barneoppdragelse. Allikevel også forskjellige, men på en måte som utfyller hverandre. 
 

Han har lurt på hva som hadde skjedd om vi møttes før han og kona. Men da vi pratet om det så tror jeg ikke vi ville vært så perfekt for hverandre da. Jeg har et langt ekteskap bak meg med et barn og det var enorme utfordringer både mht ekteskapet og sykdom som formet meg til den jeg er i dag, på samme måte som han. Våre erfaringer gjør at vi er så kompatibel nå, pluss at vi er godt voksne og sikre på hva vil vil ha. 
 

Det finnes ikke drama eller usikkerhet. Bare ro og trygghet og en kjærlighet som gror dypere hver dag. 
 

Barna hans har også knyttet seg til meg og kommer til meg for kos og hjelpe å håndtere konflikter.

Å sammenligne hans kjærlighet for henne og meg er bortkastet. Han elsket henne. Hun døde. Nå har han meg og han viser med hele seg at jeg er hans store kjærlighet NÅ. 
 

Anonymkode: 5ff33...b47

  • Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Han sier selv vi er en mye bedre match og jeg er hans livs store kjærlighet. Men selvfølgelig hadde hun levd og han ikke hadde vært på Tinder da så hadde vi nok muligens aldri møttes. Livet....

Selvfølgelig er det fint vite jeg er hans store kjærlighet. Han har jo levd et liv,og vi er perfekt match. 

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

Hva om hun hadde gått fra han?

Han hadde jo da valgt deg fordi hun ikke ville ha han.

Det er jo faktisk sånn det er for de fleste.

Når du treffer noen,så er det en eller flere andre de ville ha, men ikke fikk.

 

Anonymkode: 152ff...8bb

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det sier mye om hans karakter å snakke slik om en avdød.... 

Selv om det er drevet frem av din usikkerhet. 

Anonymkode: f5289...7c5

Selvfølgelig er det ikke det🤣 Blir som om jeg sier at min kjæreste er en mye bedre match for meg enn min eks? Det er han. Hvorfor er det dårlig stil av han bare fordi personen er død? Blir man automatisk en bedre match da🤔 Det blir nok de færreste gitt😅🙈

 

Ts

Anonymkode: 25aa9...795

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...