Gå til innhold

Hva er dine favoritt-merker i klær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Burberry i yttertøy som dunkåpe og trenchcoat- tidløst og god kvalitet

Herno i yttertøy- fantastisk kvalitet, snittet passer meg perfekt

Max Mara- god kvalitet, klassisk

Toteme- tidløst, god kvalitet

Ella &Il i strikkete Cardigan og «helgeklær», liker designet og fasongen. God kvalitet

Busnel- fantastisk kvalitet og et snitt som passer perfekt til meg. Elegante, tidløse plagg

 Day- ullplagg derfra varer evig! Og jeg liker designet på mye av klærne derfra. Kjoler, skjorter

jeans fra Lois- sikker vinner i kvalitet og passform

Amundsen sport, Rab, Lululemon og Casall i treningsklær

Kashmina- elsker loungewear derfra

 Halebob- kjoler og bluser i silke. Pent design, et snitt som passer meg fint og veldig god kvalitet.

Sko kjøper jeg mest fra Axel Arrigato, Uggs, Loewe( elsker sneakers derfra. Litt vel dyre, men fantastisk å gå i og varer evig), Hoka, ankelboots fra Acne, Bally ( vintersko derfra anbefales) i både vintersko, ballerinasko og støvletter. 

Anonymkode: 7a09f...982

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Burberry i yttertøy som dunkåpe og trenchcoat- tidløst og god kvalitet

Herno i yttertøy- fantastisk kvalitet, snittet passer meg perfekt

Max Mara- god kvalitet, klassisk

Toteme- tidløst, god kvalitet

Ella &Il i strikkete Cardigan og «helgeklær», liker designet og fasongen. God kvalitet

Busnel- fantastisk kvalitet og et snitt som passer perfekt til meg. Elegante, tidløse plagg

 Day- ullplagg derfra varer evig! Og jeg liker designet på mye av klærne derfra. Kjoler, skjorter

jeans fra Lois- sikker vinner i kvalitet og passform

Amundsen sport, Rab, Lululemon og Casall i treningsklær

Kashmina- elsker loungewear derfra

 Halebob- kjoler og bluser i silke. Pent design, et snitt som passer meg fint og veldig god kvalitet.

Sko kjøper jeg mest fra Axel Arrigato, Uggs, Loewe( elsker sneakers derfra. Litt vel dyre, men fantastisk å gå i og varer evig), Hoka, ankelboots fra Acne, Bally ( vintersko derfra anbefales) i både vintersko, ballerinasko og støvletter. 

Anonymkode: 7a09f...982

At Uggs har kvalitet var nytt for meg

Anonymkode: 5886e...1ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er hverken koko eller floyd merkeklær.. Koko er forøvrig overpriset dårlig kvalitet med samme snitt på alt, det eneste som endres er fargene og de har et "kjærringpreg" som går igjen på alt de har fra dag en til nå.. Veldig kjedelig, da er det mange bedre alternativer der ute i tilsvarende stil med bedre materialer osv.. 

Sand, Munthe, Busnel, Levete, Katrin Uri, MoshMos, Please, Bitte, Lois, Line of Oslo, Gustav, Day, Hale Bob, Ralph Lauren, Amuse osv osv er på min liste over "merkevarer" som har både klassiske hverdagsplagg som er tidløse og de litt mer "in preget" som er sesongbasert i variable prisklasser og med godt snitt og god kvalitet på stoffet de lager klær av. 

Anonymkode: d4638...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At Uggs har kvalitet var nytt for meg

Anonymkode: 5886e...1ae

Jeg har flere par Uggs, og har de i årevis. Men jeg impregnerer dem og tørker av dem når de er skitne. Elsker å å gå i dem, uten strømper i. 

Anonymkode: 7a09f...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Koko er forøvrig overpriset dårlig kvalitet med samme snitt på alt, det eneste som endres er fargene og de har et "kjærringpreg" som går igjen på alt de har fra dag en til nå.. Veldig kjedelig, da er det mange bedre alternativer der ute i tilsvarende stil med bedre materialer osv.. 

Hvilke da? Jeg tar gjerne i mot tips hvis det finnes merker i lignende stil, men i bedre kvalitet og til en ok pris.

Mange av de litt dyrere merkene som nevnes i tråden er uaktuelle for meg. De finnes ofte ikke i min størrelse (plus size), og er gjerne i mer dempede og nøytrale farger enn det jeg trives med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er glad i Max Mara (Weekend og Leisure – jeg har ikke økonomi til hovedlinjen) og Polo Ralph Lauren. Begge har mye ræl jeg aldri kunne tenkt meg, men de har også mange nok solide og tidløse plagg av god kvalitet til at jeg følger merkene med interesse. Jeg har også noen gode plagg fra Day, men det er mer tilfeldig, siden jeg ikke generelt trekkes mot det merket. Friluftstøyet mitt er stort sett fra Norrøna og Patagonia, mye av treningstøyet er fra Adidas (kanskje mer eller mindre tilfeldig), og jeg har nesten pinlige mengder undertøy i ull og silke fra Calida.

Av sko har jeg noen par av Pantanetti (veldig klassiske) og Chie Mihara (noen fulltreffere iblant alle klovneskoene) som jeg trives godt med.

Anonymkode: 84b5d...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (På 27.3.2024 den 9.30):

Så,dette er bare en tråd der man kan se hvem som kan liste de mest pompøse,dyreste merkene? Å kaste på en liten Kappahl eller lignende for å være litt "nedpå med folket" 

😄

Ouch! Beklager hvis jeg krenket deg. Ser i ettertid at jeg skulle ha alfabetisert oversikten. Jeg handler både billige og dyre plagg alt etter hva jeg faller for, så lenge klærne ikke er laget av plast og er siste skrik.  Dyre plagg foretrekker jeg på salg. 😉 Og det er ingen selvfølge at dyre merker har bedre kvalitet. 

Anonymkode: 54089...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet ikke noen favoritter, men jeg bruker nesten bare Levi’s 501 bukser. Kun fordi jeg liker de😅 ellers har jeg en del t-skjorter fra MSCH, de holder seg bra i vask 😊 

Anonymkode: f858b...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 46 år

Jeg liker Vila, Vero moda, litt Anne Field og YAS.

Til hverdags går jeg i HM, Cubus, Pierre Robert, kappahl osv

 

Av sko elsker jeg Art, Fly London og Marco Tossi, og Vagabond.

Anonymkode: c8fdc...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ralph Lauren Rugby, Jeanerica, The Product, Jean Paul, Burberry og Cubus sånn ca. Bruker klærne til de slites ut. Synes det er helt greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er morsomt å shoppe på Victorias secret, de har begynt å få mer farger igjen 😊🌸 Holder meg hardt i tøylene for det er unødvendig, men blir nok et kjøp før sommeren. 

Ellers er det tilfeldig hvor jeg finner noe, men tror det meste jeg har er fra typisk hm, gina tricot, kapphal(har ganske masse interessant tøy og farger(liker å sy om klær))

Syns Piere Roberts sine trenings tights er de beste jeg har brukt, da de sitter godt. Samme med ei sleng bukse fra nike. 

Anonymkode: 483cf...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...