Gå til innhold

Hva er dine favoritt-merker i klær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Theory, Toteme, Max Mara, Ralph Lauren, Filippa K, Tiger, by Malina, Sezane, Vince.

Anonymkode: 2efa6...d12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere som har favorittmerker: har dere beholdt dem etter de siste årenes kollaps av kvalitet? Altså: jeg likte Zara for 5 år siden. Zara nå har klær som ikke tåler vask. Massimio dutti var av ålreit kvalitet. Sist jeg var innom en butikk var det langt mellom plagg som jeg ville hatt på meg, på grunn av den totale mangelen på nettopp kvalitet.

Så: beholder dere yndlingsmerkene og plukker med omhu blant de få plaggene som tåler normal bruk? Eller bytter dere dem ut fortløpende?

Jeg hadde favorittmerker. Ingen av dem produserer lengre klær det er verdt bruke tid og penger på. 

Anonymkode: 6ec92...fd8

Jeg var faktisk i tvil på om jeg skulle ta med MD i mitt svar, men slang det på.

Det VAR en av mine favoritter. Og jeg har mange plagg derfra som fortsatt er i bruk. Men her har du rett. Var i London i helgen, og gikk rett forbi MD på regent street, tenkte bare "nei..."

Zara slo meg ikke en gang. Handlet mye der før, og har fortsatt bluser som er i bruk, også et-par blazere. Men nå er det år siden jeg har tatt turen innom.

Anonymkode: f8c20...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adidas og Helly Hansen. 

Komfort og kvalitet. 

Anonymkode: ff73d...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (12 minutter siden):

Så,dette er bare en tråd der man kan se hvem som kan liste de mest pompøse,dyreste merkene? Å kaste på en liten Kappahl eller lignende for å være litt "nedpå med folket" 

😄

Jeg tenker ikke på Kappahl, H&M og lignende som klesmerker men som klesbutikker siden de selger de fleste typer klær, både til kvinner og menn, og til alle aldersgrupper. Jeg valgte derfor bevisst å ikke svare slike type butikkjedener eller nettbutikker

Det er mulig jeg har tolket spørsmålet til TS feil? 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perelandra skrev (På 25.3.2024 den 13.53):

Gudrun Sjödén, Indiska, Milieu Design forum, Uno Danmark, Oleana, Koko og andre fargerike kjerringplagg. 😊 

Fordi jeg elsker farger og mønstre, særlig blomstermønster, og er en uhelbredelig maksimalist. Jeg er ingen "less is more" person, men er enig med nylig avdøde Iris Apfel i at "more is more, less is a bore"  

I tillegg finnes klær fra disse i min størrelse, så jeg slipper å gå på akkord med det jeg liker for å finne plagg som passer både kroppen og smaken min. 

Legger til at jeg like disse merkene fordi de ikke er spesielt trendy og moderne, og dermed blir de heller ikke utdaterte når moten skifter. Jeg er over 50 år, og har hatt noenlunde samme stil minst halve livet. 

Herlig. 🙂

Jeg elsker mine Koko kjoler. Og det må få lov å være kjerring i glade farger og mønstre. 🙂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

River Island, Zizzi,  Never fully dressed, Asos curve, H&M, Zara osv.

Anonymkode: ad6c7...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dere som har favorittmerker: har dere beholdt dem etter de siste årenes kollaps av kvalitet? Altså: jeg likte Zara for 5 år siden. Zara nå har klær som ikke tåler vask. Massimio dutti var av ålreit kvalitet. Sist jeg var innom en butikk var det langt mellom plagg som jeg ville hatt på meg, på grunn av den totale mangelen på nettopp kvalitet.

Så: beholder dere yndlingsmerkene og plukker med omhu blant de få plaggene som tåler normal bruk? Eller bytter dere dem ut fortløpende?

Jeg hadde favorittmerker. Ingen av dem produserer lengre klær det er verdt bruke tid og penger på. 

Anonymkode: 6ec92...fd8

Jeg har hatt de fleste favorittene siden 90-tallet (Jeg er 53 år nå) bortsett fra Koko som ikke fantes da. 

Uno Danmark og Design forum eksisterer desverre ikke lenger da de gikk konkurs for noen år siden, men jeg hamstret da de hadde konkurssalg, og jeg tråler jevnlig bruktbutikker, Finn.no og Facebookgrupper etter klær derfra. 

Når det gjelder dårligere kvalitet, har jeg dessverre langt merke til at noen av plaggene fra Gudrun Sjödén er tynnere stoffet enn de pleide å være tidligere, men kvaliteten er ikke endret nok til at jeg slutter å handle derfra likevel. Jeg har fortsatt plaggene derfra i flere år før de blir utslitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i Filippa K (kjipt de har satt opp prisene sånn), liker godt Lee sine bukser og drømmer om flere plagg fra Toteme. Liker også godt Arket, men er ikke så glad i å handle på nett og de har ikke fysisk butikk her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monsoon, Zizzi (bukser primært), RiccoVero, Ralph Lauren, Freequent, Jean Paul, Floyd. Innen disse merkene finer jeg stort sett alltid noe når det trengs, og det holder i årevis. Jeg har kjoler og gensere fra Monsoon som har vært brukt i over 10 år og fremdeles holder seg fint, og det er hverken merkeprangende som en annen her mener, eller spesielt dyrt. Kjolene mine fra Ralph Lauren er klassiske, tidløse og kan bruke i tiår uavhengig av moten. Faktisk har jeg en kjole herfra som jeg brukte i barnedåp til niesen min som står konfirmant til våren, vurderer å bruke den i konfirmasjonen også, for den er fremdeles nydelig og passer rett inn. HM som en annen spør om er jeg aldri innom fordi jeg ikke liker kvaliteten, Kappahl kan jeg fint bruke til basisklær som truser og singlete, men ellers finner jeg lite der.  

Anonymkode: 2b9ba...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missmaya, Nectar, King Louie og Indiska. Jeg elsker kjoler i bomull og lin, og de jeg liker best finner blant disse merkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse kommer jeg på i farten når det gjelder klær: ByTiMo, Son de Flor, Burberry, Ralph Lauren, Samantha Pleet og Lucy & Yak. Liker også Pink City Prints, men har ikke kjøpt noe derfra ennå siden jeg nettopp har oppdaget dem.
Jeg liker disse merkene fordi de har god kvalitet, og jeg prøver å unngå fast fashion. Liker både basisklær og litt mer spennende ting, så har en variert garderobe 😊

Anonymkode: b423c...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adidas og Nike. Vet ikke hvorfor, men synes de merkene har mye fine sko som matcher min stil. Klær vet jeg ikke, bryr meg ikke om merker der. 

Anonymkode: ff5b8...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til pent bruker jeg mest «merker» få vet hva er. Ikke nevnt i tråden så langt jeg kan se. Og like greit. Men av merker alle kjenner synes jeg Adidas med god margin er det kuleste. Ja, Adidas Originals, ikke fotballtreningstøyet. 

Anonymkode: 385b4...0c1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samsøe, fiveunits, selected femme, part two, ICIW, Arket, Lindex og Filippa K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 9.43):

Jeg var faktisk i tvil på om jeg skulle ta med MD i mitt svar, men slang det på.

Det VAR en av mine favoritter. Og jeg har mange plagg derfra som fortsatt er i bruk. Men her har du rett. Var i London i helgen, og gikk rett forbi MD på regent street, tenkte bare "nei..."

Zara slo meg ikke en gang. Handlet mye der før, og har fortsatt bluser som er i bruk, også et-par blazere. Men nå er det år siden jeg har tatt turen innom.

Anonymkode: f8c20...b04

Jeg var nettopp på en Massimo Dutti i Portugal. Kjøpte flere plagg av god kvalitet. Mye fint. Liker særlig ytterplaggene.

Ellers liker jeg godt Ganni (de mest «nedpå» plaggene), Samsøe, Felippa K, Zara (kvalitet så som så, men liker buksene, blusene og jakkene), In wear, Lois jeans.

Anonymkode: 4eaf4...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella & il, Arnie Says, Neo Noir, Ralph Lauren kombinert med basisklær fra H&M, Match osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Michael Kors, Marc Jacobs, Dr.Denim, Levis, Ralph Lauren, Gant, Juicy Couture, Von Dutch, Parajumpers, Canada Goose, Buffalo, Fila

Anonymkode: ff99f...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fritidsklær: Twentyfour, Skogstad, Bara, Trimtex, wearefit 

Sko: Asics, Mizuno, Nike

Klær: Jean Paul, Floyd, KappAhl, VaVite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler nok mest hos Free People ❤️

Anonymkode: bc574...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...