Gå til innhold

Hva frustrerer deg mest på din jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fraværende ledelse. Mye som burde bli tatt tak i, men på grunn av ledere som er konfliktsky blir ingenting gjort. Man kan ta opp alle problemene på medarbeidersamtaler og personalmøter, men fortsatt endres ingenting. Det forventes at vi skal bare godta ting som de er.

Anonymkode: 54f31...6b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Janina1 skrev (20 timer siden):

Dette kunne vært min arbeidsplass. Skyhøyt sykefravær og høy turn-over. 

Jeg har sittet foran pc-en og sjekket ledige stillinger i dag, har sendt søknad på 3 stk. 

Haha, min arbeidsplass jo. Hvilken bransje? 

Anonymkode: fee07...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være frustrerende at det er så stort. Jobber i et stort prosjekt hvor man skal følge med på og koordinere veldig mye. Vanskelig å holde oversikt, og få med seg all informasjon.

Anonymkode: 60976...40d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leder som baksnakker sine ansatte.

De som smisker for denne sjefen.

Folk som skal fremheve seg selv hele tiden. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.3.2024 den 6.01):

ledere som bryter regler på jobb, lyver for å redde eget skinn,

Er dritalei av dette! Ledelsen er spesialister til å ansette inkompetente ledere💩

Anonymkode: 567d7...ea2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slurv, som når det ikke settes i ny dorull når man er tomt,  ikke åpner esker med ting som er bestilt til arbeidsplassen og rydder på plass, men venter til nestemann gjør det, ikke tar ut av oppvaskmaskinen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Haha, min arbeidsplass jo. Hvilken bransje? 

Anonymkode: fee07...f92

Helsevesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyt fravær og underbemanning, noe som sliter veldig på oss som er igjen på jobb😞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.3.2024 den 17.19):

Alle som "har det så travelt, rekker ikke alt, "kan ikke du gjøre dette for meg?" tre sekunder før fristen går ut, huff så mye å gjøre hele tida" mens de har en halvtimes kaffepause to ganger daglig, i tillegg til lunsjpausen, i et yrke der vi kan ha kaffekoppen med oss til pulten.

De gjør så lite som de overhodet kommer unna med. 

Rettelse: Det som VIRKELIG irriterer meg, er en ledelse som lar de komme unna med det, samt belønner oss andre med deres forfalte oppgaver.

Anonymkode: c299c...6dc

Ja!!! Jeg er den som for ALLES «jeg har det for travel» oppgaver. De går fra kontor til kontor med «beskjeder» for så å gå inn og jabbe mange ganger daglig. De har ekstra lang lunsjpause, så sitter jeg med ALLES telefoner. Når jeg setter over telefoner svarer de nesten aldri. Jeg kan jo bare ta imot beskjed synes de, men ikke alle vil lufte problemene sine med en tilfeldig kontoransatt 🤦‍♀️så jeg setter over samtaler og får dem alle rett i retur. Se tror de har det for travelt, men jeg skal klare mine andre oppgaver, ta alt ekstra som dukker opp OG svare telefonen for 19 andre! Blir sprø. Null arbeidsmiljø heller, og toppene rotter seg sammen. Den ene som gjør noe for miljøet får kritikk for å sette de andre i dårlig lys 🤦‍♀️

Anonymkode: f4726...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg frustreres over kollegaer som er frustrerte/klager slik som dere i denne tråden.  

Anonymkode: 9b259...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.3.2024 den 19.15):

Pratmakere. Går tur med kaffekoppen sin og prater og prater og det virker som om alle synes de er ufattelig hyggelige. Ja, de er jo det, men de må da for faen levere noe også?!? Skal JEG måtte sitte å vente og vente og vente og purre og purre og purre fordi de skal fortelle absolutt alle om den siste veteranbilen sin!?! 

Anonymkode: ac9d2...3ef

Går de forbi kontoret ditt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollegaer som blir i jobben sin men som er misfornøyd hele tiden med et eller annet. 
Men som alltid kommer med - men jeg elsker jobben min da. 
 

«Lønna er dårlig, men jeg elsker jobben» 

«For mange oppgaver, men jeg elsker jobben min»

«Hater å jobbe med x, men jeg elsker jobben min».

Sånne som aldri blir fornøyd uansett hva eller hvor de jobber med. 

Anonymkode: 2e51a...e27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Kollegaer som blir i jobben sin men som er misfornøyd hele tiden med et eller annet. 
Men som alltid kommer med - men jeg elsker jobben min da. 
 

«Lønna er dårlig, men jeg elsker jobben» 

«For mange oppgaver, men jeg elsker jobben min»

«Hater å jobbe med x, men jeg elsker jobben min».

Sånne som aldri blir fornøyd uansett hva eller hvor de jobber med. 

Anonymkode: 2e51a...e27

I tillegg virker det som en del ikke skjønner at lønna er en del av pakken.  Jeg jobbet i en bedrift hvor det aldri var helgejobbing. Man hadde fri hver helg.  Likevel kunne man høre folk klage over at lønna vår var mye dårligere enn i bedrift X. Men i bedrift X jobbet de  hver helg og lønna var selvsagt bedre fordi de dro inn penger på kveldstillegg, overtidstillegg, osv.  Man kan selvsagt ikke både kun jobbe 8-4 mandag til fredag og få  betalt for å jobbe overtid og kveld. 

Anonymkode: a6fdc...6f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 3/25/2024 at 6:07 AM, AnonymBruker said:

Den elendige ledelsen som er konfliktsky. Enkelte på arbeidsplassen får nesten "komme å gå" som de vil fordi lederen er så kompis og konfliktsky.

Har utdannet meg i et hjørne så jeg har svært få arbeidsplasser å velge mellom her i landet.

Anonymkode: ac653...454

 

On 3/25/2024 at 6:26 AM, AnonymBruker said:

At ledelsen vil at vi på «gulvet» skal rette opp i dårlig arbeidsmiljø og skyhøyt sykefravær, samtidig som de tar vekk de små godene vi har en etter en. Det hjelper ikke akkurat på arbeidsmoralen og folk gir mer faen, som igjen fører til mer  tisking og hvisking og mer sykefravær.

Anonymkode: db4ba...ec2

Har slitt med begge de to tingene dere beskriver.   

Kan også legge til ledere som kun er CV-ryttere og er mer opptatt av egen karriere enn å gjøre en god jobb. 

Anonymkode: a6fdc...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En avdelingsleder som ikke yter et sekund ekstra! gjør KUN akuratt dagens oppgave selvom andre ting forfaller rundt!  Er heller ikke åpen for ideer eller kritikk, ser kun seg selv. Jeg ser etter ny jobb pga denne idioten av en person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negative kollegaer. 

Jobber på sykehjem. Det er stress for oss alle, alt er fælt, vi er underbemannet, bla bla bla. Men det hjelper ikke å klage. Det er så frustrerende med all klagingen. :( Drar på jobb og prøver å være munter og tenke at dette går bra, men går jo ikke bra når alle syter og bærer seg over den minste ting. 

Anonymkode: 1c582...4d7

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kulturforskjeller og dårlig norsk. 

Leder drar til hjemlandet. Når hun er der, er hun ikke tilgjengelig på noen sosiale medier, kan ikke underskrive et dokument. Alt henger på grunn av dette. Det finnes vel Wifi i Islamabad?

Og ramadan. Så utrolig mye styr med det. Så mye de ikke orker fordi de bare MÅ faste.  Om de ikke faster blir de sett stygt på av sine medsøstre. 

Og behovet for å be uansett hvor upassende tidspunktet er? 

Og jeg har PMS. En vanskelig kombinasjon i disse tider.

 

Anonymkode: 3eec8...589

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollega som er mer borte enn på jobb. Alltid et eller annet: Syk, syke barn, avspasering, kurs, må dra tidlig for å ta hunden til veterinær/ hente svigermor på bussen/steke vafler til barnehagens avslutning eller hva det nå er. Veldig opptatt av å planlegge egne fridager og framheve innsatsen når hun er på jobb, men er så borte ei uke i strekk. Skulle jobbe i påska, men hva tror dere skjedde? Ble syk, si. Ledelsen har forsøkt å ta tak i det, men det fortsetter som før. Har heldigvis bare et vikariat og tror neppe det blir fast ansettelse av dette. 

Anonymkode: 50c5e...9c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skjedd på min jobb. Men blir irritert når jeg ser folk som har sittet flere år i fengsel få toppjobber.  Folk som har gjort noe straffbart bør få  komme tilbake til samfunnet og er selvsagt bedre at de er i jobb enn at de lever på trygd. Men er irriterende når integritet tydeligvis ikke betyr noe som helst om man får toppjobb. Snarere virker det som om man blir belønnet om man er kjeltring. 

Anonymkode: a6fdc...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En barndomsvenn klarte å få sparken 2 ganger fordi han delegerte bort nærmest alle arbeidsoppgavene sine slik han knapt trengte å møte opp på jobb.  Det verste var at arbeidsgiver nummer 2 visste om hva han hadde gjort i sin første jobb.  Enkelte arbeidstakere "faller oppover", når de får sparken for udugelighet/uredelighet så ender de  med å klare å  kapre seg en enda bedre jobb.  Barndomsvennen min har nå en bedre jobb enn de to første jobbene han fikk sparken fra. 

Anonymkode: a6fdc...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...