Gå til innhold

Hva frustrerer deg mest på din jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For meg er det arbeidslivstroll, de finnes i mange former og farger. Har møtt slike på nesten alle arbeidsplasser jeg har hatt. De tuller med folk for sin egen underholdning, de tror de er skikkelig kompetente men er egentlig "below average", de er ledere som bryter regler på jobb, lyver for å redde eget skinn, snakker andre ned driter ut kollegaer foran andre... lei av arbeidslivet troll! 

Anonymkode: 6d967...a0c

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idioter.

Anonymkode: 9a952...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den elendige ledelsen som er konfliktsky. Enkelte på arbeidsplassen får nesten "komme å gå" som de vil fordi lederen er så kompis og konfliktsky.

Har utdannet meg i et hjørne så jeg har svært få arbeidsplasser å velge mellom her i landet.

Anonymkode: ac653...454

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late kollegaer som skryter av seg selv hver sjanse de får.

Anonymkode: 96bc0...106

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefete kollega og sladring til sjefen( for bagateller - virker som personen vil stille meg i et dårlig lys). Plutselig har personen satt seg selv i en offer rolle hvis ikke alt går som denne vil.Man må svelge kameler- for er dessverre avhengig av lønn.

Anonymkode: 70e87...b32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

For meg er det arbeidslivstroll, de finnes i mange former og farger. Har møtt slike på nesten alle arbeidsplasser jeg har hatt. De tuller med folk for sin egen underholdning, de tror de er skikkelig kompetente men er egentlig "below average", de er ledere som bryter regler på jobb, lyver for å redde eget skinn, snakker andre ned driter ut kollegaer foran andre... lei av arbeidslivet troll! 

Anonymkode: 6d967...a0c

Må vel si "Spot-on"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At ledelsen vil at vi på «gulvet» skal rette opp i dårlig arbeidsmiljø og skyhøyt sykefravær, samtidig som de tar vekk de små godene vi har en etter en. Det hjelper ikke akkurat på arbeidsmoralen og folk gir mer faen, som igjen fører til mer  tisking og hvisking og mer sykefravær.

Anonymkode: db4ba...ec2

  • Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen. Inkompetent, slikker ræva oppover i systemet mens vi som jobber under får dritten. Er jo slik man blir leder dessverre men akkurat inkompetansen er det som gnager mest på meg. Vi tetter hull som er oppstått pga sjefen. Burde egentlig slutte med det alle sammen.

Eneste anledning å si fra er medarbeiderundersøkelse men det er jo sjefens sjef igjen som ignorerer så vi er like langt. HR er forresten håpløs, det samme med fagorganisasjon. Man kan bare si opp selv eller vente på at sjefen kommer seg enda et hakk opp i hierarkie.

Anonymkode: b3030...545

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

At ledelsen vil at vi på «gulvet» skal rette opp i dårlig arbeidsmiljø og skyhøyt sykefravær, samtidig som de tar vekk de små godene vi har en etter en. Det hjelper ikke akkurat på arbeidsmoralen og folk gir mer faen, som igjen fører til mer  tisking og hvisking og mer sykefravær.

Anonymkode: db4ba...ec2

Ledelsen er faktisk ikke helt på bærtur når de sier man skal bidra til godt arbeidsmiljø gjennom å være til stede. Som ansatt har man også plikt til å bidra på å opptre på en slik måte at godt arbeidsmiljø er mulig, men det er selvsagt ledelsen som har ansvaret for å starte arbeidet med å forbedre arbeidsmiljøet, samt ta tak i de ansatte som opptrer dårlig (slik at et god arbeidsmiljø ikke er mulig). 

Anonymkode: e978a...97f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som frustrerer meg mest på min jobb er at jeg må være der og ikke får annen jobb. Jobben er et springbrett videre i karrieren, men foreløbig står jeg på stedet hvil og må "bare få mer erfaring først".

Anonymkode: cf36e...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føringer fra Kunnskapsdepartementet, endrer seg for ofte.

Anonymkode: aae50...2d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der som jeg jobber er det en sjef fra helvete som irriterer meg mest. Hun har et sykelig kontrollbehov og kjefter for alt og ingenting. Skikkelig ustabil, hun lyver og setter folk opp mot hverandre. Det er blitt en fryktkultur på jobb, alle gleder seg til hun skal ut av stillingen neste år👌🏼👌🏼

Anonymkode: 6f016...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ledelsen valgte å bytte ut evergood kaffen med den dritten som kaffeknappen har. Kaffen vi har nå smaker jo værre enn kuken min etter å ikke ha vasket forhuden på en uke.

Anonymkode: 980fb...964

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjev arbeidsfordeling. At noen har lett oppgaver som tar halve arbeidsdagen, men andre sitter med arbeidsoppgaver som det skulle ha vært 2 fulltidsansatte på. Også blir det ikke endret på fordi noen ledere er sterkere enn andre og deres avdeling og særlig favoritter i avd. vinner alltid. Hver - eneste - gang. Også har man en konfliktsky og/eller blind sjef oppå der igjen som ikke gjør noe, selv etter at man har sagt i fra gang på gang.

Anonymkode: c1cf4...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkompetent leder; favorisering, trynefaktor og skjevfordeling av arbeidsoppgaver. 

Anonymkode: 0a8c8...602

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At nødvendige kurs må tas i helger, og vi ikke får betalt for dem. De mener vi skal være glade de betaler kurset. 

Anonymkode: c1ad3...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lønnspolitikken, alltid prioritere nyansatte og ignorere de lojale og hardtarbeidende. Samtidig som det ville vært nok til greie lønnstillegg til alle om man ikke prioriterte stadig meningsløse jobbseminarer. 

Anonymkode: be521...599

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det tilsynelatende er umulig å skjære gjennom samkjøring og hensyn på tvers av enheter og områder. Alle jobber med å finne opp det samme hjulet hver for seg, og hvordan endringer berører andre er tydeligvis likegyldig. 

Ledelse over avdelingen min sitter et forholdsvis lite sted grunnet distriktspolitikk jeg egentlig støtter, men det er veldig tydelig at det bli ansatt mange uten kompetanse og ambisjoner utover en enkel utdanning fra nabolagsuniversitetet og litt bekjentskaper. 
 

Anonymkode: 5b598...eb9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høne klubben, de som må snakke om seg selv, sin familie, mat oppskrifter og repeterer seg daglig over flere år. Og nevner du noe politisk, sosiologisk,pshykologi eller gud forby seksuelt så ser du ut som du har slått til de. Krenke benk neste. Generelt så er det mennesker som ikke kan tenke selv eller forme en mening uten å sjekke om den meningen er akseptert. De kan irriterer meg. Og de er de samme som rotter seg sammen mot de som ikke passer deres norm. Kjenner noen de ? 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de som har vært der siden tidlig 90-tallet ikke vil forandre på noen ting. Ting skal være akkurat sånn som de alltid har gjort det og om jeg gjør ting på en litt annen måte så skal de rette på det.

Anonymkode: eca8e...6b4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...