Gå til innhold

Hva frustrerer deg mest på din jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle som "har det så travelt, rekker ikke alt, "kan ikke du gjøre dette for meg?" tre sekunder før fristen går ut, huff så mye å gjøre hele tida" mens de har en halvtimes kaffepause to ganger daglig, i tillegg til lunsjpausen, i et yrke der vi kan ha kaffekoppen med oss til pulten.

De gjør så lite som de overhodet kommer unna med. 

Rettelse: Det som VIRKELIG irriterer meg, er en ledelse som lar de komme unna med det, samt belønner oss andre med deres forfalte oppgaver.

Anonymkode: c299c...6dc

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er egentlig fornøyd med jobben min, men jeg synes det er slitsomt når de stadig tar inn nye kunder uten at vi bemanner opp. Da får vi altfor mye å gjøre og tjenestene vi leverer blir dårligere. 

Anonymkode: 16f20...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollega fra helvete som ikke bare slipper unna med elendig oppførsel, hen blir aktivt belønnet for det gjennom å slippe lite attraktive arbeidsoppgaver, og få tildelt attraktive arbeidsoppgaver. Og hvem tror du må gjøre tingene primadonnaen ikke vil gjøre? Jo, meg. Alt fordi arbeidsgiver er redd for å havne i arbeidsretten, og det er så altfor vanskelig å sparke udugelige folk i det offentlige… vedkommende har mobbet og baksnakket andre ansatte, gjort ting som er direkte helseskadelig og gjort endel ting økonomisk som er over streken, men slipper åleglatt unna likevel. 

Anonymkode: c19b7...d5a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

At ledelsen vil at vi på «gulvet» skal rette opp i dårlig arbeidsmiljø og skyhøyt sykefravær, samtidig som de tar vekk de små godene vi har en etter en. Det hjelper ikke akkurat på arbeidsmoralen og folk gir mer faen, som igjen fører til mer  tisking og hvisking og mer sykefravær.

Anonymkode: db4ba...ec2

Dette kunne vært min arbeidsplass. Skyhøyt sykefravær og høy turn-over. 

Jeg har sittet foran pc-en og sjekket ledige stillinger i dag, har sendt søknad på 3 stk. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadige nedbemanninger fulgt av altfor store visjoner og satsninger, som går dårlig og det blir nye nedbemanninger.

Men aller mest: En sjef som kritiserer alt jeg gjør, sier at jeg må bruke verktøy jeg ikke har fått opplæring i (eller noen ganger - som jeg ikke vet at finnes), og gjør meg enormt usikker på om jeg gjør riktig hele tiden.

Anonymkode: 31481...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollegaene mine er litt for hyggelige iblant 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At de er så jævlig usosiale og høye på seg selv. Jeg har slitt med sykdom i flere mnd og har hatt problem med tempoet men ikke en sjel har snakket så mye med meg at de vet det. 

Anonymkode: 66320...4a5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Stadige nedbemanninger fulgt av altfor store visjoner og satsninger, som går dårlig og det blir nye nedbemanninger.

Men aller mest: En sjef som kritiserer alt jeg gjør, sier at jeg må bruke verktøy jeg ikke har fått opplæring i (eller noen ganger - som jeg ikke vet at finnes), og gjør meg enormt usikker på om jeg gjør riktig hele tiden.

Anonymkode: 31481...9e3

Nå vet jeg ikke helt her. Men kanskje ikke legg skylden på sjefen? Kan jo være han forventer at noen skal ha gitt deg opplæring og forklart deg hva som skal gjøres. Mange ganger er det punktet mellom arbeidstaker og en høyere leder som beklageligvis feiler. Grunnet enten ikke fulgte retningslinjer eller ikke eksisterende rettningslinjer(her feila da sjefen) 

Anonymkode: ed748...8e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ledelsen stadig gjør prosesser mer og mer tungvinne. Flere og flere skjema som må fylles ut, og de må på rundgang og godkjennes av flere og flere folk, og ting henger ikke sammen i de ulike systemene vi bruker, og alt tar utrolig lang tid. I stedet for at jeg bare kan gjøre noe kjapt på noe selv, må jeg søke og få godkjent hver minste ting, og  jeg må forklare de som skal gjøre endringen hva de skal gjøre. Det er så tungrodd, og det blir bare verre og verre. Enkelte har gitt opp og sluttet hos oss fordi de ikke får utrettet jobben sin pga tunge og omstedelige prosesser som ledelsen har tredd nedover hodene våre.

Anonymkode: be565...d45

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en "altmuligmann"-rolle hvor sender meg alle mulige oppgaver som jeg ikke har noe kompetanse på og som kan ta enormt med tid å gå gjort.  Er selvsagt min feil for jeg er dårlig til å si nei. Men jeg har ikke fast jobb så jeg er redd for arbeidsmulighetene mine om jeg ikke sier ja. 

De som sender oppgavene til meg har heller ikke noe forståelse for hvor mye tid disse oppgavene tar, så føler ikke jeg får nok anerkjennelse for oppgavene heller.  Har også fått kritikk for å ha levert "dårlig arbeid" når problemet har vært at de som sendte meg oppgaven ikke forklarte godt nok hva de var ute etter. Om noe så sa de "ikke bry deg om hvordan det ser ut så lenge det funker" for så å kritisere meg etterpå fordi  resultatet ikke ser pent ut. 

Anonymkode: a6fdc...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefer som favoriserer basert på kjemi og hvem de er best venn med. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kollega som er oppriktig tjukk i huet, men som lyver så det renner av han og kjører skikkelig Trump-taktikk hvis du prøver å ta han på noe. 

Siden vi er på team, må jeg stå inne for jobben han (ikke) gjør, og det er bare pinlig at folk tenker at jeg er så dårlig i jobben min som han får meg til å fremstå. 

Han er avskyelig. 

Anonymkode: 35b4e...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Nå vet jeg ikke helt her. Men kanskje ikke legg skylden på sjefen? Kan jo være han forventer at noen skal ha gitt deg opplæring og forklart deg hva som skal gjøres. Mange ganger er det punktet mellom arbeidstaker og en høyere leder som beklageligvis feiler. Grunnet enten ikke fulgte retningslinjer eller ikke eksisterende rettningslinjer(her feila da sjefen) 

Anonymkode: ed748...8e3

Skjønner hva du mener, men det er denne sjefen som har ansvaret for å gjøre alle disse opplæringene, som nærmeste leder. Hver gang jeg sier at jeg ikke visste om ting eller har fått vite hvordan, får jeg svar som "sånn har vi gjort det lenge" og "du må spørre folk". Ikke så lett å spørre folk om noe jeg ikke vet skal brukes før jeg får kjeft for å ikke bruke det. Men jeg prøver å fortsette å spørre, både kolleger og sjefen.

Anonymkode: 31481...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pratmakere. Går tur med kaffekoppen sin og prater og prater og det virker som om alle synes de er ufattelig hyggelige. Ja, de er jo det, men de må da for faen levere noe også?!? Skal JEG måtte sitte å vente og vente og vente og purre og purre og purre fordi de skal fortelle absolutt alle om den siste veteranbilen sin!?! 

Anonymkode: ac9d2...3ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som gjør arbeidsoppgavene deres ordentlig, og så forsøker de å legge skylden på noen andre.

"men det var ikke jeg som gjorde det der. Dette var *navn på annen person* som gjorde!" 😬

Anonymkode: d8685...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELE JÆVLA JOBBEN 😃 Kjedeligste dritet jeg har gjort i mitt liv.

Anonymkode: a914c...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De sykemeldte..

Samme personene som går igjen og igjen.. De teller egenmeldingsdagene, sykt barn dager, hver gang det har vært en hendelse på jobb (men ikke spesielt delaktige i) osv osv

Anonymkode: 593da...197

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg for smart for jobben, samtidig ser jeg at alle andre sliter med å gjøre en "lett" jobb riktig. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et problem på min jobb.  Men irriterer meg over andre arbeidsgivere som lager alle mulige fancy jobbtitler for å få det til å se ut som deres ansatte er viktigere enn de er.   Har du 2 års arbeidserfaring og har 2 ansatte under deg så blir det tullete å ha jobbtittelen "senior partner".  

Hadde en som "senior partner"  med 2 års arbeidserfaring som søkte jobb hos meg og jeg ringte hans tidligere arbeidsgiver og lurte på om vedkommende var en svindler og løy på seg en tittel han ikke hadde siden man umulig kan være senior partner med kun 2 års arbeidserfaring.  Arbeidsgiveren sa at det var vedkommendes tittel, men sa at personen kun hadde 2 personer under seg. Tittelen var der kun for at vedkommende skulle ha en fancy tittel når han snakket med kunder. 

Anonymkode: a6fdc...6f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkasystemene vi jobber i som aldri blir bedre til tross for kjente feil og mangler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...