Gå til innhold

Hva er poenget med denne før påske priskrigen?


Cyndaquil

Anbefalte innlegg

Tobias001 skrev (Akkurat nå):

Hva jeg gjør med maten jeg kjøper er vel helt opp til meg!

Ja men du snakka om at du ville spare penger og det gjør du ikke når du holder på sånn. Du må stå til ansvar for det du skriver.

Anonymkode: db2a1...915

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi lærer om kyllinger i påsken.

Men nordmenn er hodeløse høns hver gang butikken slår av lyset mer enn en vanlig søndag.

Anonymkode: 898e8...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tobias001 skrev (7 timer siden):

Så du mener at vi med god råd ikke skal kjøpe opp lager av billige varer? Ta deg sammen! Vi ønsker naturlig nok å spare penger vi også! Dessuten har vi ofte bedre plass til å lagre dette hjemme enn dere som går på trygd.

Jeg som har god råd synes vi skal dele på godene og jeg vil heller at fattige skal få kjøpe billig mat enn at jeg selv får gjøre det.

Skulle gjerne vippset personen som ikke har råd til popcorn penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke lese gjennom hele tråden, men poenget med priskrig er å lokke til seg kunder med "lokketilbud" for å få de til å handle alt de trenger i gitt butikk. Samtidig håper man på å gi kunden en god (nok) opplevelse til at vedkommende kommer tilbake.

Samtidig er det komplett idioti at Jens og Karen tenker "heyhey.. Her er det jaggu tilbud på dassruller og marsinpanpølser. Jeg tar med meg 1200 dassruller og 4 kasser med marsinpanpølser".

Det fører til at Jens og Karen har marsipanpølser som går ut på dato og mest sannsynlig må kastes og at de må stappe stua full av dassruller.

Noen her på forumet som har x-antall bokser med familielasagne stående i boden eller? Eller hva med egg? Nok egg til å lage røre (for resten av landet)

Hadde alle mennesker i dette landet handlet "med måte", så hadde det vært nok til alle.

Hilsen en kar i industrien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Enig, jeg blir ekstremt provosert. Skulle handle i dag, var ikke mulig å kjøpe blåmuggost, leverpostei eller en eneste pakke med kvikklunsj.. Håper folk skjemmes! 

Anonymkode: 8a505...46f

Måtte kjøpe Sopps spaghetti i dag for 40kr(!) fordi all pasta fra xtra-merket var nedpriset og derfor ribbet fra hyllene. Hurra for desperate nordmenn så fort butikkene skal stenge i 2 minutter 🫠

Anonymkode: 9bf1e...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remaen her hadde i år tatt inn så lite påskegodt at den dagen priskrigen slo til var det tomt innen jeg var ferdig på jobb. Antar de tok inn lite fordi de i det store og hele taper på å selge unna så billig. Heldigvis har ikke Obs holdt på på samme måten, så fikk tak i et par poser med marsipan. Men min favoritt appelsinmarsipan måtte jeg se langt etter i år. 

Anonymkode: 1b8d8...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.3.2024 den 23.03):

Litt uenig faktisk.

Det er så dyrt med mat i Norge,at når det er priskrig og tilbud så hamstrer man Automatisk. Mange har max 3 pr kunde. Fin ting. Da må man følge regler.

Har selv hamstret en del påskegodt. Sånn typ 16 poser 😅 Mange barn og mann....🤷 Er jo svindyrt ellers. 

Anonymkode: 71f92...713

Så du syns det da er helt greit at der ikke er billig påskegodteri igjen til den fattige alemoren eller Gustav på pinstepensjon?

Er jo også veldig typisk at det er de med ganske ok råd som hamstrer mest…

Anonymkode: b6c9b...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har heldigvis nå siste tiden hatt ‘maks 3-5 stk per kunde’. I tillegg er butikkene smarte og skriver dette med liten tekst. Så de som hamstrer mer må betale full pris etter 3 stk osv. 

Anonymkode: b6c9b...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Men min favoritt appelsinmarsipan måtte jeg se langt etter i år. 

 

Da kjøper du en pk Freia appelsinsjokolade og en pk ren marsipan og mikser selv;)

Anonymkode: b6c9b...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...