Gå til innhold

Innafor å ha katten på badet om natta?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oj, her var det mange strenge og kategoriske folk. Jeg får følelsen av at en katt må kunne gå inn til naboen hvis den vil, for det er dyreplageri med stengte dører. 

Jeg vil tro at så lenge den er i et rom med riktig temperatur, tilgang til det den trenger og oppfører seg rolig og trygg der inne og når den kommer ut, så er det et helt fint sted å være. Om det passer for en katt å være på et bad avhenger nok både av badet og katten. 

Anonymkode: e0348...b71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 25.3.2024 den 14.27):

Så du tror katten har det bedre på kennel? 

Anonymkode: 38689...742

Definitivt bedre enn å bli stengt inne alene i dagesvis på et rom. At de går og ser til katten er ikke det samme som å ha noen rundt seg hele tiden. Syns oppriktig synd på katten din.

En katt som plutselig blir behandlet sånn, kan få reaksjon og bli syk av det. F eks UVI osv. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Oj, her var det mange strenge og kategoriske folk. Jeg får følelsen av at en katt må kunne gå inn til naboen hvis den vil, for det er dyreplageri med stengte dører. 

Jeg vil tro at så lenge den er i et rom med riktig temperatur, tilgang til det den trenger og oppfører seg rolig og trygg der inne og når den kommer ut, så er det et helt fint sted å være. Om det passer for en katt å være på et bad avhenger nok både av badet og katten. 

Anonymkode: e0348...b71

Ja uff så strengt det er å si fra når folk sperrer dyrene sine inne på badet 24/7🙄

Anonymkode: a9b18...5e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja uff så strengt det er å si fra når folk sperrer dyrene sine inne på badet 24/7🙄

Anonymkode: a9b18...5e2

Hva slags folk er det som sover 24/7 da? Normalen er jo 7-9 timer..

Anonymkode: 5de2c...41b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 7.24):

Jeg leser bare flust  av unnskyldninger og bortforklaringer.

Anonymkode: a9b18...5e2

Driver du kennel selv siden du fornekter det at den katta har det bedre i sitt kjente trygge hjem, med kjente personer som steller med den ?

 

Anonymkode: 98025...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (På 26.3.2024 den 20.48):

Definitivt bedre enn å bli stengt inne alene i dagesvis på et rom. At de går og ser til katten er ikke det samme som å ha noen rundt seg hele tiden. Syns oppriktig synd på katten din.

En katt som plutselig blir behandlet sånn, kan få reaksjon og bli syk av det. F eks UVI osv. 

 

I dagesvis? Var det ikke snakk om natta? Og der har de et stabilt liv, med eiere som ønsker dem. Kennel er siste mulighet hvis dyret blir MISHANDLA. Ingen dyr har det bra på kennel.

Ts, hvorfor må du lukke døra til badet? Hvis det er så varmen ikke skal gå ut, kan du ikke kjøpe en liten billig ovn, varm luft, og legge det saueskinnet rett ved, I stua?

Anonymkode: f1754...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har katten i yttergangen vår om natten, den sover der og er rolig hele natten. Den har også "basen" sin der med mat og drikke og do. Ca 10 kvadrat vil jeg tro. Om den er løs i huset går den inn og biter oss i tærene eller finner på mye rare greier. Aldri tenkt at det er dyreplageri. 

Anonymkode: 2bb4f...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva slags folk er det som sover 24/7 da? Normalen er jo 7-9 timer..

Anonymkode: 5de2c...41b

Les hele tråden du.

Anonymkode: a9b18...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Driver du kennel selv siden du fornekter det at den katta har det bedre i sitt kjente trygge hjem, med kjente personer som steller med den ?

 

Anonymkode: 98025...1e4

Nei. Og ja katter har det bedre når de ikke er innesperret på et lite rom 24/7. 

Anonymkode: a9b18...5e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

I dagesvis? Var det ikke snakk om natta? Og der har de et stabilt liv, med eiere som ønsker dem. Kennel er siste mulighet hvis dyret blir MISHANDLA. Ingen dyr har det bra på kennel.

Ts, hvorfor må du lukke døra til badet? Hvis det er så varmen ikke skal gå ut, kan du ikke kjøpe en liten billig ovn, varm luft, og legge det saueskinnet rett ved, I stua?

Anonymkode: f1754...d1c

Alltid greit å lese hele tråden når man først deltar i diskusjonen.

Anonymkode: a9b18...5e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Les hele tråden du.

Anonymkode: a9b18...5e2

….

ts.

Anonymkode: 5de2c...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

….

ts.

Anonymkode: 5de2c...41b

Poenget ditt er?

Anonymkode: a9b18...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle ikke det være greit? Vi hadde to katter da jeg var i tenåra. 
Mamma ropte de inn på kvelden slik at de ikke skulle gå på fuglejakt. 
De lå på et kjølig vaskerom, med kattedo og tilgang på tørrfôr og vann. 
Ene katta lå oppå vaskemaskina i halvdelen av en gammel koffert, datra lå oppi en balje med et gammelt pledd i, oppi utslagsvasken. 
Virket som de trivdes med det.

Husker at på dagtid lå ei oppå et veldig høyt skap på stua, som hadde en liten kant rundt seg. Lå oppå ei stygg rye jeg hadde laga på kunst og håndverk. 

Endret av Bacteria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei! Det er dyreplageri.

Hvorfor har du dyr hvis du ikke veit detta???

Anonymkode: 6a5ca...806

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...