Gå til innhold

Innafor å ha katten på badet om natta?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en katt som daglig velger å legge seg på badet og spesielt saueskinnet der inne, så hadde det vært innafor å ha henne der inne på natta? Mistenker jo det blir for kjedelig og varmt når hun ikke får muligheten til å forlate badet..

Anonymkode: 5de2c...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skulle du stenge katten inne på badet? Du sier den velger å legge seg der, så da står vel døra uansett åpen...?

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine ligger ofte på badet, men døren er åpen. Ellers må man sette inn tørrfôr, vann og do. 

Anonymkode: 3c07f...dae

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter vil ikke ha dører igjen, ikke steng katten din inne på badet om natta!

Anonymkode: 8797e...c61

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dør er på gløtt tenker jeg det er greit. Katter liker ofte badet siden det er varmt og godt!

Hvis du lukker døren er det ikke spesielt hyggelig. Katter er ofte aktive på natten. Hva om den må på do? Ingen liker å bli låst inne i et rom. Hvis du ikke vil at katten skal komme inn på soverommet så kan den jo være alle andre steder i huset/leiligheten.

Anonymkode: e905e...7fe

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så lenge dør er på gløtt tenker jeg det er greit. Katter liker ofte badet siden det er varmt og godt!

Hvis du lukker døren er det ikke spesielt hyggelig. Katter er ofte aktive på natten. Hva om den må på do? Ingen liker å bli låst inne i et rom. Hvis du ikke vil at katten skal komme inn på soverommet så kan den jo være alle andre steder i huset/leiligheten.

Anonymkode: e905e...7fe

Har plass til både do og mat/vannskål der inne. Å ha døra åpen er utelukket mtp de andre kattene.

Anonymkode: 5de2c...41b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten min blir veldig stresset av stengte dører, hun hadde ikke likt det. 

Anonymkode: 3f38e...c2e

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har plass til både do og mat/vannskål der inne. Å ha døra åpen er utelukket mtp de andre kattene.

Anonymkode: 5de2c...41b

Er det for en periode? 

Anonymkode: 3f38e...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! 
 

Det blir for varmt til den, den blir da uttørret og får diaré. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det for en periode? 

Anonymkode: 3f38e...c2e

Nei.

Anonymkode: 5de2c...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlemor
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har en katt som daglig velger å legge seg på badet og spesielt saueskinnet der inne, så hadde det vært innafor å ha henne der inne på natta? Mistenker jo det blir for kjedelig og varmt når hun ikke får muligheten til å forlate badet..

Anonymkode: 5de2c...41b

Er det en inne katt?

Det går helt fint å ha katt på badet. Min ligger på badet hver natt uten no problem. Bare husk å gi den nytt vann hver kveld  : )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan fort bli for varmt. Hvorfor kan den ikke være sammen med de andre kattene om natten?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er selvfølgelig ikke greit! 

Anonymkode: 6f7c0...b8a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Har plass til både do og mat/vannskål der inne. Å ha døra åpen er utelukket mtp de andre kattene.

Anonymkode: 5de2c...41b

Høres jo ut som du har bestemt deg, så hvorfor spør du her inne da? Vær så snill å hør på hva som blir sagt her, det er dyreplageri å stenge en katt inne på badet om natten!!!! Hvorfor i h… har du så mange katter hvis du ikke kan ta deg av de på en forsvarlig måte?? Herregud jeg blir så sint og provosert! Og oppriktig redd for katten😢

Anonymkode: 8797e...c61

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humlemor skrev (25 minutter siden):

Er det en inne katt?

Det går helt fint å ha katt på badet. Min ligger på badet hver natt uten no problem. Bare husk å gi den nytt vann hver kveld  : )

 

Altså, de dør jo ikke, men det er skikkelig dyreplageri, det fører til mye angst og utrygghet hos katten. Katter vil ha dører åpne, det er grunnen til at de ofte klorer på dører som er stengt.

Anonymkode: 8797e...c61

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (53 minutter siden):

Nei! 
 

Det blir for varmt til den, den blir da uttørret og får diaré. 

Vi har hunden på det ene badet. Det hender døren er lukket, og da fungerer det som 4-5 kvm bur ( som er  ledig gulvareal). Innestengt for å forhindre at han ligger i sofaen når han er hjemme alene.
 

På det badet er det senket temperatur iforhold til på hovedbadet. Hunden har alltid tilgang på vann der. 

Anonymkode: 8ec43...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Humlemor
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Altså, de dør jo ikke, men det er skikkelig dyreplageri, det fører til mye angst og utrygghet hos katten. Katter vil ha dører åpne, det er grunnen til at de ofte klorer på dører som er stengt.

Anonymkode: 8797e...c61

Synes ikke det er dyreplageri å ha pus på badet. Hver morning når jeg kommer inn på badet så ligger hun i huset sitt (et lite tøyhus kjøpt på Biltema) og blunker så fornøyd til meg. Når jeg er ferdig med å gjøre meg klar for dagen, vet hun at det er klar for mat og følger etter meg ut på kjøkkenet med halen høyt i værs. Hun stryker seg opp etter beina mine, maler og vibrerer med halen mens jeg gjør klar frokosten hennes. Etter at hun har spist og vært sammen med meg en stund (timer) går hun alltid bort til stuedøra og mjauer for at hun vil ut igjen på badet. Da hopper hun opp i vinduet og blir liggende der en stund og kikker på alt som foregår utenfor (ofte mange småfugler her pga naboene henger ut mye fuglemat) Når hun da er fornøyd med "titten" går hun inn i tøyhuest sitt og legger seg.

Jeg får ikke noe inntrykk at hun har noe angst eller føler seg utrygg! 😊

Endret av Humlemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humlemor skrev (4 minutter siden):

Synes ikke det er dyreplageri å ha pus på badet. Hver morning når jeg kommer inn på badet så ligger hun i huset sitt (et lite tøyhus kjøpt på Biltema) og blunker så fornøyd til meg. Når jeg er ferdig med å gjøre meg klar for dagen, vet hun at det er klar for mat og følger etter meg ut på kjøkkenet med halen høyt i værs. Hun stryker seg opp etter beina mine, maler og vibrerer med halen mens jeg gjør klar frokosten hennes. Etter at hun har spist og vært sammen med meg en stund (timer) går hun alltid bort til stuedøra og mjauer for at hun vil ut igjen på badet. Da hopper hun opp i vinduet og blir liggende der en stund og kikker på alt som foregår utenfor (ofte mange småfugler her pga naboene henger ut mye fuglemat) Når hun da er fornøyd med "titten" går hun inn i tøyhuest sitt og legger seg.

Jeg får ikke noe inntrykk at hun har noe angst eller føler seg utrygg! 😊

Katter legger seg til å sove på trygge, lune steder når de er utrygg. 

Anonymkode: 8797e...c61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlemor
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Katter legger seg til å sove på trygge, lune steder når de er utrygg. 

Anonymkode: 8797e...c61

Pus kommer alltid inn igjen til meg etter at hun har vært på badet en stund, da sover hun enten ved siden av meg, eller oppå meg. Og innimellom sovingen får jeg en "ansiktvask" hehe. Det betyr jo bare at hun føler seg trygg hos meg! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt innafor Ts. 

Våres katt sover på badet med døren igjen. Hun har do, mat, vann og leke. Men leken ligger altid på samme plass fordi hun sover hele natta. Hun legger seg selv 23.00 ca. Hun klarer å åpne dører selv og kan det med baderomsdøren, men gjør det ikke på natta. 

Problemet er at hun ikke sover hvis hun går løs på natta uansett hva vi gjør på kvelden. Snakket med dyrlege  og noen dyr trenger  faktisk  et mindre rom for å finne roen.

Så dyreplageri er det ikke. Du kjenner din pus best TS 😊

 

Anonymkode: dd7b7...44e

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...