Gå til innhold

Innafor å ha katten på badet om natta?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har en katt som daglig velger å legge seg på badet og spesielt saueskinnet der inne, så hadde det vært innafor å ha henne der inne på natta? Mistenker jo det blir for kjedelig og varmt når hun ikke får muligheten til å forlate badet..

Anonymkode: 5de2c...41b

Nei

Anonymkode: f1262...dc1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi har hunden på det ene badet. Det hender døren er lukket, og da fungerer det som 4-5 kvm bur ( som er  ledig gulvareal). Innestengt for å forhindre at han ligger i sofaen når han er hjemme alene.
 

På det badet er det senket temperatur iforhold til på hovedbadet. Hunden har alltid tilgang på vann der. 

Anonymkode: 8ec43...5f0

Enkelte mennesker burde ikke få ha ansvaret for et annet levende vesen.

Anonymkode: a9b18...5e2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har plass til både do og mat/vannskål der inne. Å ha døra åpen er utelukket mtp de andre kattene.

Anonymkode: 5de2c...41b

Kattedo på baderom?

Det blir ekkelt, veldig raskt. Og uhygienisk. 

Anonymkode: f9bc2...e9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene elsker badet, på grunn av varmekabler.

Men døra står selvfølgelig på gløtt. Eller er lukket, da uten kattene på badet. 

Anonymkode: f9bc2...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Har en katt som daglig velger å legge seg på badet og spesielt saueskinnet der inne, så hadde det vært innafor å ha henne der inne på natta? Mistenker jo det blir for kjedelig og varmt når hun ikke får muligheten til å forlate badet..

Anonymkode: 5de2c...41b

Det ville vært dyremishandling! En katt må kunne bevege seg fritt rundt!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Problemet er at hun ikke sover hvis hun går løs på natta uansett hva vi gjør på kvelden. Snakket med dyrlege  og noen dyr trenger  faktisk  et mindre rom for å finne roen.

Selvsagt ikke, katter er nattaktive dyr.

Anonymkode: 262ed...c8a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi har hunden på det ene badet. Det hender døren er lukket, og da fungerer det som 4-5 kvm bur ( som er  ledig gulvareal). Innestengt for å forhindre at han ligger i sofaen når han er hjemme alene.
 

På det badet er det senket temperatur iforhold til på hovedbadet. Hunden har alltid tilgang på vann der. 

Anonymkode: 8ec43...5f0

Katter klarer ikke å regulere varme på samme måte, så er det for varmt til den blir den uttørret, får diaré og kan bli veldig syk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (2 minutter siden):

Katter klarer ikke å regulere varme på samme måte, så er det for varmt til den blir den uttørret, får diaré og kan bli veldig syk. 

Hvor varmt har du det på badet? 😅

Her står gulvvarme på 16 grader. Det er varmere i stua enn på badet. 

Hvis folk har det så varmt på badet at katten blir kokt løpet av 8 timer stusser jeg heller på strømbruken 🤦🏽‍♀️

Anonymkode: dd7b7...44e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvor varmt har du det på badet? 😅

Her står gulvvarme på 16 grader. Det er varmere i stua enn på badet. 

Hvis folk har det så varmt på badet at katten blir kokt løpet av 8 timer stusser jeg heller på strømbruken 🤦🏽‍♀️

Anonymkode: dd7b7...44e

Irrelevant. Katter må ha mulighet til kalde og varme områder og å bevege seg. En tilværelse hvor den er innestengt om natten på et lite bad er dyremishandling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår katt ( 15 år) går i sofaen om vi ikke er tilstede og den er av skinn. Vi har derfor vår katt på rommet til det ene barnet med lukket dør om natta. Både katten og barnet er fornøyde med denne ordningen. Det har blitt en rutine for både oss og katten. Når barnet går på badet og pusser tenner går katten og spiser+ drikker og tusler inn på barnet sitt rom. Vi sier natta og lukker døra. Om morgenen tusler katta ut når døra åpnes, steller seg opp fremfor utgangsdøra og blir sluppet ut. Hu kommer inn når barnet kommer hjem fra skolen. 
 

Vi har hatt katten på badet før med døra lukket. Da har vi satt inn seng, kattedo og mat/ vann. 

I påsken skal vi bort og da blir katten lukket inne på barnet sitt rom med kattemat/ vann og kattedo. Mine foreldre kommer innom for å fylle på mat/ vann og renser do. Samt får hun kos og blir børstet. Billigere ordning enn kennel😅 

Anonymkode: 23036...848

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vår katt ( 15 år) går i sofaen om vi ikke er tilstede og den er av skinn. Vi har derfor vår katt på rommet til det ene barnet med lukket dør om natta. Både katten og barnet er fornøyde med denne ordningen. Det har blitt en rutine for både oss og katten. Når barnet går på badet og pusser tenner går katten og spiser+ drikker og tusler inn på barnet sitt rom. Vi sier natta og lukker døra. Om morgenen tusler katta ut når døra åpnes, steller seg opp fremfor utgangsdøra og blir sluppet ut. Hu kommer inn når barnet kommer hjem fra skolen. 
 

Vi har hatt katten på badet før med døra lukket. Da har vi satt inn seng, kattedo og mat/ vann. 

I påsken skal vi bort og da blir katten lukket inne på barnet sitt rom med kattemat/ vann og kattedo. Mine foreldre kommer innom for å fylle på mat/ vann og renser do. Samt får hun kos og blir børstet. Billigere ordning enn kennel😅 

Anonymkode: 23036...848

Ja enkelte mennesker burde ikke ha dyr.

Anonymkode: a9b18...5e2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja enkelte mennesker burde ikke ha dyr.

Anonymkode: a9b18...5e2

Så du tror katten har det bedre på kennel? 

Anonymkode: 38689...742

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så du tror katten har det bedre på kennel? 

Anonymkode: 38689...742

Om du tror at katten er innesperret på et lite rom 24/7når den er på kennel, så har du misforstått noe, men med det er forskjell å ha katten på kennel versus og sperret den inne på et lite rom i sitt eget hjem. Så igjen enkelte mennesker burde ikke ha dyr. Jeg mener når eiendler er viktigere enn levende vesener som burde det ringe noen bjeller.

Anonymkode: a9b18...5e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har satt katteluke i badedøra så vi kan ha døra lukket og katten kan komme og gå som den vil.

Anonymkode: a93f2...3ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ja enkelte mennesker burde ikke ha dyr.

Anonymkode: a9b18...5e2

Foreldrene mine kommer noen timer hver dag så katten får kos og luftet seg ute en god stund hver dag 🙄 Rommet til barnet er uansett et større rom enn buret på en kennel. Vi har hatt katten vår på Kennel før og der blir den nesten uten unntak syk med katteinfluensa eller øyekatarr. På kennelen har de valgt å bruke det dårlige foret de har på kennelen i stedet for det vi har kjøpt hos dyrlegen. Oppholdene på kennel har gjort katten overvektig og stygg i pelsen. Jeg er helt sikker på at vår katt har det mye bedre hjemme i eget hus de 3 dagene vi er borte når foreldrene mine er innom hver dag og over flere timer så katten får luftet seg. 

Anonymkode: 23036...848

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Foreldrene mine kommer noen timer hver dag så katten får kos og luftet seg ute en god stund hver dag 🙄 Rommet til barnet er uansett et større rom enn buret på en kennel. Vi har hatt katten vår på Kennel før og der blir den nesten uten unntak syk med katteinfluensa eller øyekatarr. På kennelen har de valgt å bruke det dårlige foret de har på kennelen i stedet for det vi har kjøpt hos dyrlegen. Oppholdene på kennel har gjort katten overvektig og stygg i pelsen. Jeg er helt sikker på at vår katt har det mye bedre hjemme i eget hus de 3 dagene vi er borte når foreldrene mine er innom hver dag og over flere timer så katten får luftet seg. 

Anonymkode: 23036...848

Jeg leser bare flust  av unnskyldninger og bortforklaringer.

Anonymkode: a9b18...5e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg leser bare flust  av unnskyldninger og bortforklaringer.

Anonymkode: a9b18...5e2

Hva er bortforklaringene? Katten vår har det

1) Bedre hjemme enn på Kennel disse dagene når foreldrene mine kan passe på den.

2) Bedre hjemme en hos mine foreldre hvor den ikke får luftet seg på grunn av stor vei rett utenfor huset

2) Bedre hjemme enn å være med oss på 10 timers lang biltur i påsken. 

3) Bedre enn i en kald kjeller hos de vi besøker fordi de har hund.

Vi er på besøk hos familie 2 ganger i året og da gjør vi det beste vi kan for at katten skal ha det så trygt og godt som mulig mens vi er bortreist. Vi kan ikke gi opp å se familie/ venner fordi vi har en katt. Vi tar godt vare på katten hver eneste dag. Da tåler den at vi er borte noen dager i året så lenge den blir passet på av andre. 
 

 

Anonymkode: 23036...848

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er bortforklaringene? Katten vår har det

1) Bedre hjemme enn på Kennel disse dagene når foreldrene mine kan passe på den.

2) Bedre hjemme en hos mine foreldre hvor den ikke får luftet seg på grunn av stor vei rett utenfor huset

2) Bedre hjemme enn å være med oss på 10 timers lang biltur i påsken. 

3) Bedre enn i en kald kjeller hos de vi besøker fordi de har hund.

Vi er på besøk hos familie 2 ganger i året og da gjør vi det beste vi kan for at katten skal ha det så trygt og godt som mulig mens vi er bortreist. Vi kan ikke gi opp å se familie/ venner fordi vi har en katt. Vi tar godt vare på katten hver eneste dag. Da tåler den at vi er borte noen dager i året så lenge den blir passet på av andre. 
 

 

Anonymkode: 23036...848

Ja da ja da.

Anonymkode: a9b18...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.3.2024 den 12.43):

Vår katt ( 15 år) går i sofaen om vi ikke er tilstede og den er av skinn. Vi har derfor vår katt på rommet til det ene barnet med lukket dør om natta. Både katten og barnet er fornøyde med denne ordningen. Det har blitt en rutine for både oss og katten. Når barnet går på badet og pusser tenner går katten og spiser+ drikker og tusler inn på barnet sitt rom. Vi sier natta og lukker døra. Om morgenen tusler katta ut når døra åpnes, steller seg opp fremfor utgangsdøra og blir sluppet ut. Hu kommer inn når barnet kommer hjem fra skolen. 
 

Vi har hatt katten på badet før med døra lukket. Da har vi satt inn seng, kattedo og mat/ vann. 

I påsken skal vi bort og da blir katten lukket inne på barnet sitt rom med kattemat/ vann og kattedo. Mine foreldre kommer innom for å fylle på mat/ vann og renser do. Samt får hun kos og blir børstet. Billigere ordning enn kennel😅 

Anonymkode: 23036...848

Hvorfor kan du ikke dekke til sofaen når dere er borte, og la katten gå fritt rundt i huset? Sette inn katteluke så den kan gå ut og inn når den ønsker? 

Det høres trist ut at den må være innelukket i et rom når dere er borte. Du skriver at foreldrene dine kommer innom for å fylle på mat og vann, børste og kose litt. Og at dette er billigere enn kennel. Leser videre at du senere (når du fikk kritisk tilbakemelding på dette) har svart at foreldrene dine skal være der flere timer hver dag. Sikker på de gidder det? Sitte i huset ditt mens pus er ute, og vente på at katten kommer inn igjen?

(Og plutselig var det visst ikke økonomien som var viktig likevel når det kom til det å ikke bruke kennel.)

Anonymkode: 035c9...167

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok siden du må ha denne katten i et annet rom om natten pga de andre kattene... hvordan gjør dere det resten av dagen da? Og hvorfor må du avskil de om natten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...