Gå til innhold

Hvor lenge er det meningen at jeg skal ta ansvar for graven?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Du kan da ikke forvente at tenåringer skal plante blomster og fjerne  ugress på pappaen sin grav? Som tenåring har man nok av andre ting som tar tid. 

Anonymkode: d1e47...469

Har man lyst eller et behov for at graven til sin far skal se fin ut, klarer en 18 åring dette både alene eller sammen med voksne i familien.

ts

Anonymkode: 106c8...2a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har man lyst eller et behov for at graven til sin far skal se fin ut, klarer en 18 åring dette både alene eller sammen med voksne i familien.

ts

Anonymkode: 106c8...2a8

Bor denne personen langt unna kirkegården? Trenger de transport for å komme seg dit? Har barnet førerkort til å komme seg dit?  Hva med penger? En student bruker ikke penger på planter, selv om det ikke koster mye.  Sett deg inn i situasjonen til en på 18 år. 

Anonymkode: d1e47...469

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det kommer jo helt an på hvordan man tenker rundt gravsteder. 

Jeg bryr meg null om graver, føler ingen nærhet til avdøde på kirkegårder osv. Derimot er jeg opptatt av at personen har levd, og synes det er viktig med dokumentasjon av dette. For meg er navnet minnelund det beste alternativet. Om noen insisterer på kiste- eller urnegrav, får de, eller verger om personene er mindreårige, stå for stell av graven. Ikke jeg. 

Hadde jeg vært den som tok avgjørelsen om gravsted, hadde jeg tatt ansvaret livet ut. 15 år sammen betyr mye, når det er de 15 siste årene av vedkommendes liv. Da er du den nærmeste, og den naturlige personen for ansvaret.

Anonymkode: 47d46...95e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...