AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #21 Skrevet 22. mars 2024 Aneane77 skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig. Nå var ikke spørsmålet om at vi skulle skjerme de fra ALT. Men akkurat nå i tre dager hvor vi er stuck i Spania. De skal selvfølgelig få se, sørge og delta og være involvert på alt de har behov for. Er da ikke helt hjerteløs/idiot. Enkelte bare må ta alt i verste mening. Ikke bry deg om dem. ❤️ Jeg kan dessverre ikke si hva som er riktig å gjøre, men tenker at jo eldre barna er jo riktigere er det å fortelle med en gang. Anonymkode: 6b2dd...23f 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #22 Skrevet 22. mars 2024 Aneane77 skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig. Nå var ikke spørsmålet om at vi skulle skjerme de fra ALT. Men akkurat nå i tre dager hvor vi er stuck i Spania. De skal selvfølgelig få se, sørge og delta og være involvert på alt de har behov for. Er da ikke helt hjerteløs/idiot. Stuck? Det går faktisk fly. Har du i det hele tatt vurdert å reise hjem, å sjekket flyavganger / muligheter? Er ikke noe lenger fra Spania til Norge enn det er fra hjemlandet til min mann, vi hadde reist med første fly om dødsfall hadde skjedd i familien hans. Anonymkode: 706fb...e74 2
Amistad Skrevet 22. mars 2024 #23 Skrevet 22. mars 2024 (endret) Hvis du har avtalt med barnefar at han ikke vil ha dem der til å se en syk gammel person, og samtidig at han selv slipper å ta hensyn til barna i situasjonen han er i så handler det kanskje om å skåne barna noen få dager før ferien er over ... men stuck i spania er man kanskje ikke i 2024 ... la oss si det var en av dine foreldre ... hadde du vært like stuck da? Hvor knyttet er dem til denne personen? Hvor ille torr du at dem vil ta det? på den ene måten kan man se logisk at man lar det gå noen dager, men på en annen måte kan det være godt for dem å ha feriedager i syden mens de skal bearbeide dette. Endret 22. mars 2024 av Amistad 3
Rucula Skrevet 22. mars 2024 #24 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvorfor har du reist til Spania når barnas besteforelder er så syk? Anonymkode: 2bf31...4c4 gamle eller syke folk kan være syke i åresvis! Skal man sette hele livet på vent? Og for hvem er det en bra ting at små barn skal være tilstede under døden?? Jeg var godt voksen da jeg mistet min bestemor. Jeg tok avskjed flere uker før hun døde og det var hennes barn som var tilstede da hun sovnet inn. Hvorfor mener du at hele slekta skal stå å stirre på dama mens hun dør??? 17
Gjest Aneane77 Skrevet 22. mars 2024 #25 Skrevet 22. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men hvorfor har du reist til Spania når barnas besteforelder er så syk? Anonymkode: 2bf31...4c4 Hen har vært syk i 3 år. Og ligget på sykehus det siste året. Man kan ikke slutte å leve, selv om noen er syk. Men glem det. Alle her oppfører seg så forbanna kjipt. Det er ikke JEG som ikke vil si noe til barna. Det er barnas far som står midt i det og tar den vurderingen. Derfor jeg spør litt om råd. Min eks var tilstede da sin egen bestemor lå for døden og synes det var forferdelig traumatiserende. Han ønsket ikke at sine egne to barn skulle oppleve dette. De var forøvig der forrige helg på sykehuset på besøk, og uttrykte at det var litt ekkelt og skummelt at beste var så syk. Nå er det visst dødsralling og mye hyling - og dette trenger kanskje ikke å være det siste minnet?!?! ELLER? Endret 22. mars 2024 av Aneane77 skriveleif
Rucula Skrevet 22. mars 2024 #26 Skrevet 22. mars 2024 Aneane77 skrev (2 minutter siden): HVA FAEN ER DET DU SIER?!?!?!?! Dette er en person jeg har hatt et nært og godt forhold til i 20 + år. Selv etter skilsmissen har vi hatt masse god kontakt. Jeg snakket nettopp i 1,5 time med ektefellen. Det må gå an å spørre her, få innspill uten å få SLAKT! Min egen forelder har foressten terminal kreft så det er ikke så forbanna lenge til jeg står i samme sitasjon. Forbanna drittperson er du. Her på kvinneguiden så skal alltid TS flåes! Uansett hva man spør om. Det er en hel haug av syke mennesker her inne som bare skal slenge dritt til mennesker som starter tråder, uansett tema! Er bare å heve seg over det.. 12 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #27 Skrevet 22. mars 2024 Aneane77 skrev (Akkurat nå): Hen har vært syk i 3 år. Og ligget på sykehus det siste året. Man kan ikke slutte å leve, selv om noen er syk. Men glem det. Alle her oppfører seg så forbanna kjipt. Det er ikke JEG som ikke vil si noe til barna. Det er barnas far som står midt i det og tar den vurderingen. Derfor jeg spør litt om råd. Du får råd. Men du mottar rådene veldig feil og i værste mening. Burde det egentlig være opp til far, som står der i den situasjonen , å ta en avgjørelse som kan såre barna i mange år fremover? Du har enda ikke svart på hvor gammel barna er, så jeg går ut ifra at de er store nok til å kommunisere. Anonymkode: 706fb...e74 1 1
Amistad Skrevet 22. mars 2024 #28 Skrevet 22. mars 2024 Aneane77 skrev (1 minutt siden): Hen har vært syk i 3 år. Og ligget på sykehus det siste året. Man kan ikke slutte å leve, selv om noen er syk. Men glem det. Alle her oppfører seg så forbanna kjipt. Det er ikke JEG som ikke vil si noe til barna. Det er barnas far som står midt i det og tar den vurderingen. Derfor jeg spør litt om råd. folk er litt på tuppa her inne ofte ja haha, men du er litt selvforskyldt også måten du skrev første innlegget på. Man er ikke stuck i spania om man må hjem. Men om du heller hadde skrevet at blablabla min x ønsker ikke barna der av flere grunner, og jeg lurer på når det er best å si det. nå mens det er ferie eller om tre dager når ferien er over og vi er tilbake. ta med alder på barna også. vesentlig om man ønsker råd på slikt. 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #29 Skrevet 22. mars 2024 Det er da ingen grunn for å avbryte ferien. Barn trenger ikke være til stede når noen dør. Og de får jo være med i gravferden når den tid kommer. Jeg ville fortalt det når vedkommende er død, men ikke sagt noe før det. Anonymkode: 2b9ea...0ed 13 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #30 Skrevet 22. mars 2024 10 minutter siden, Aneane77 said: Selvfølgelig. Nå var ikke spørsmålet om at vi skulle skjerme de fra ALT. Men akkurat nå i tre dager hvor vi er stuck i Spania. De skal selvfølgelig få se, sørge og delta og være involvert på alt de har behov for. Er da ikke helt hjerteløs/idiot. Jeg tenker fremdeles fortelle det. Om personen dør i løpet av de tre dagene, hvor de koser seg, leker og ler, er det stor sannsynlighet de vil miste tillit til dere senere. Dere holder ganske viktig informasjon fra dem, om noen de er glade i. Bare tenk hvordan du hadde følt det selv. Jeg hadde hvertfall blitt sur om noen visste en person jeg var glad i var døende mens jeg koste meg, og alle rundt meg visste det. Anonymkode: 17d8d...62b 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #31 Skrevet 22. mars 2024 Vær ærlig med barna og fortell hva som skjer. Det viktigste er vel at sønnen og de andre søskenene er tilstede. Barn trenger ikke være med på selve dødsleiet. Jeg ville ikke ha reist hjem før begravelsen. Anonymkode: ed39e...d5a 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #32 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du får råd. Men du mottar rådene veldig feil og i værste mening. Burde det egentlig være opp til far, som står der i den situasjonen , å ta en avgjørelse som kan såre barna i mange år fremover? Du har enda ikke svart på hvor gammel barna er, så jeg går ut ifra at de er store nok til å kommunisere. Anonymkode: 706fb...e74 Nå har da TS fått et par ganske ufølsomme svar også, fra folk som tolker i vilden sky og legger verst mulig mening i det hun skriver. Og hvem er egentlig nærmere til å bestemme dette enn barnas far? Det er hans forelder som ligger for døden, og det er hans barn, og jeg tror de fleste ville tatt det ganske ille opp om en eks trumfet gjennom sin egen vilje i en sånn situasjon. Anonymkode: 6b2dd...23f 6 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #33 Skrevet 22. mars 2024 Rucula skrev (14 minutter siden): For hvem er det bra? Er det bra for barna å få avbrudt ferien sin for å se på et døende gammelt menneske? nei! Eh for noen er det faktisk det jo Anonymkode: 861f5...dc8 3
Ulrikke Skrevet 22. mars 2024 #34 Skrevet 22. mars 2024 Hvis dere uansett ikke ville tatt med barna (hvis de er små) for å besøke den døende, så er det jo sånn sett ingen grunn til å reise hjem. Far sier jo også at han ikke vil at de skal dit. MEN: jeg regner med at de vet at besteforelderen er syk? Jeg har alltid fortalt barna om sånne ting med en gang jeg får vite om det selv, og etter hvert som de ble eldre sa de selv at de ønsket å vite ting med en gang. Også selv om de var andre steder og ikke hadde mulighet til å gjøre noe. Her er det så klart forskjell på en 1-2-åring og en 8-10-åring, men jeg tenker at alt over 3-4 ca, så ville jeg sagt det som det var. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #35 Skrevet 22. mars 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nå har da TS fått et par ganske ufølsomme svar også, fra folk som tolker i vilden sky og legger verst mulig mening i det hun skriver. Og hvem er egentlig nærmere til å bestemme dette enn barnas far? Det er hans forelder som ligger for døden, og det er hans barn, og jeg tror de fleste ville tatt det ganske ille opp om en eks trumfet gjennom sin egen vilje i en sånn situasjon. Anonymkode: 6b2dd...23f Men mor har samme informasjon, og er i sin fulle rett til å informere barna. Anonymkode: 17d8d...62b
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #36 Skrevet 22. mars 2024 Rucula skrev (11 minutter siden): gamle eller syke folk kan være syke i åresvis! Skal man sette hele livet på vent? Og for hvem er det en bra ting at små barn skal være tilstede under døden?? Jeg var godt voksen da jeg mistet min bestemor. Jeg tok avskjed flere uker før hun døde og det var hennes barn som var tilstede da hun sovnet inn. Hvorfor mener du at hele slekta skal stå å stirre på dama mens hun dør??? Dor en kjip holdning du har, Anonymkode: 861f5...dc8 1
Gjest Aneane77 Skrevet 22. mars 2024 #37 Skrevet 22. mars 2024 Mye følelser i sving her. Men for å være tydelig: hadde jeg fått velge hadde jeg vært på det sykehuset nå. Og barna skulle fått det valget også.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #38 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er da ingen grunn for å avbryte ferien. Barn trenger ikke være til stede når noen dør. Og de får jo være med i gravferden når den tid kommer. Jeg ville fortalt det når vedkommende er død, men ikke sagt noe før det. Anonymkode: 2b9ea...0ed Noen barn ønsker selv å være mrd, jeg er fortsatt forbannet over at mine foreldre ikke lot meg velge selv da en besteforeldre døde Anonymkode: 861f5...dc8 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #39 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du får råd. Men du mottar rådene veldig feil og i værste mening. Burde det egentlig være opp til far, som står der i den situasjonen , å ta en avgjørelse som kan såre barna i mange år fremover? Du har enda ikke svart på hvor gammel barna er, så jeg går ut ifra at de er store nok til å kommunisere. Anonymkode: 706fb...e74 👏 Anonymkode: 861f5...dc8
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #40 Skrevet 22. mars 2024 Hvor gamle er barna? Jeg mener de burde få vite ting om de er modne nok. Jeg er 29 og fulgte akkurat en forelder i døden. Utrolig hjerterått. Fint, driiiiiiitsårt, trist og vanskelig men også den største selvfølge å gjøre det Anonymkode: 18cf8...d9b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå