Gå til innhold

Hjelp - lyging, penger, damer osv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle kvinneguidens helter, jeg trenger seriøst litt hjelp og råd her. 

Jeg vet jo egentlig hva jeg skal gjøre, men av og til tar følelsene mine overhånd og jeg klarer ikke se helt klart. 

Jeg har vært i et forhold med en fyr i tre år. Vi bor sammen. Han har to barn, jeg har ett. I starten ville jeg bruke tid på å bli kjent, se hverandres gode/dårlige sider, finne ut av ting osv. Han jaget mye på å flytte sammen og var så forelsket som han aldri hadde vært før. 

Etter ett år flyttet vi sammen og jeg følte vi hadde diskutert alt om fremtid, hva vi ønsket i livet, penger +++..
Jeg har en god jobb, ok+ med sparepenger på konto og ønsker meg opp og frem i livet. Han sa at han ikke hadde så mye på sparing, men han hadde ingen gjeld og klarte seg fint. 

Ett år til gikk, og jeg begynte å få en dårlig magefølelse... ting stemte ikke helt.. det var mye kaos. Jeg fikk frem detektiven i meg (som jeg gjør når noe skurrer - ikke skyt meg) 
Og når boblen sprakk - fy faen som den sprakk. Fyren har gjeld opp etter ørene. Det er så mye at jeg ikke vet hvor vi skal begynne en gang. Han har flørtet med damer på face, snap. Betalt for skitne sider på nett, og listen går langt. 

Vi hadde en skikkelig oppvask. Jeg sa at han måtte komme frem med alt, også fikk vi finne ut av det. Jeg satt i dager med regninger, mailer, inkassoer for å prøve å ta tak i ting. Vi finner en løsning og vi fikk i gang en betalingsplan og samlet alt. Gode greier tenkte jeg. Problemet er at det renner inn ting støtt og stadig. Nå kom det en heftig skattesmell, gjeld fra bidrag langt tilbake i tid. Et kredittkort fra 2018 som plutselig datt ned i postkassen.. og jeg fikser ikke dette. Han er helt stresset og vil bare at ting skal bli bra. Han er flau, styrer rundt og hater alt for tiden. Jeg begynner å se litt mørkt på om dette kommer til å gå bra.. 

Helt ærlig. Det er sikkert egoistisk å si, men jeg er redd for at denne fyren drar meg ned i driten sammen med seg selv. Jeg elsker han. Virkelig. Og jeg tror vi kunne hatt det bra, men nå har jeg egentlig bare lyst å gå. 

Jeg vet jo at flertallet kommer til å si: Løp. Løp nå. Og joda, jeg er jo egentlig enig. 
Men er det ingen lykkelige historier om folk som klarer å komme igjennom sånt, eller er det bare til å legge det dødt? 

Det er snakk om ganske mye i gjeld, og mange år med nedbetaling. Vi er over 30 år begge to. Jeg har lyst på hus, bil, mulighet til å reise osv...

Jeg vet ikke.. jeg er så lei meg og oppgitt over hvordan ting ble :( 

Anonymkode: 13c02...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det bare gammel moro som dumper ned i postkassen? Eller fortsetter han å bruke penger han ikke har, etter at du har hjulpet han å rydde opp?

Og disse damene, er det fra før din tid? Eller har han drevet med dette etter at han traff deg?

Anonymkode: 0db62...7a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det bare gammel moro som dumper ned i postkassen? Eller fortsetter han å bruke penger han ikke har, etter at du har hjulpet han å rydde opp?

Og disse damene, er det fra før din tid? Eller har han drevet med dette etter at han traff deg?

Anonymkode: 0db62...7a6

Alt er gammel moro. Han bruker nesten ikke penger på noe nå (men det er vel kanskje fordi han ikke har noe å bruke) 
Alt med damer og sånn er fra tidligere ja, men jeg trodde liksom ikke han var en sånn fyr. 

Man danner jo seg et bilde av en person i starten også bekrefter de det over tid. Og her har han vært så god på å "stå i det" at jeg hadde aldri trodd disse tingene. Så jeg ser jo annerledes på han, og jeg er jo veldig overrasket over alt han har løyet om for å skjule det... Vet ikke... 

Anonymkode: 13c02...64c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger inn en tanke: samboere er ikke ansvarlig for hverandre økonomisk. Dvs. Du kan hjelpe han å rydde opp, organisere finansene og få kontroll på alt, men så lenge dere ikke er gift faller ikke gjelden hans direkte på deg. Jeg skriver det sånn fordi indirekte påvirker det jo deg: mtp fremtidig lån, kjøp av hus, bil, ferier, osv osv. Men du blir ikke pliktig til å betale ned gjelden hans, kreditorer kommer ikke etter deg.

 

Om det er gammelt "dritt" som bobler opp KAN det muligens fikses om du tør satse og det blir mye jobb både økonomisk og med å gjenoppbygge tilliten dere i mellom. Om du ikke klarer dette er det helt forståelig om du går i fra han. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må hvertfall ha så seperat økonomi som mulig. Og kanskje trenger han hjelp fra andre hold.. hva enn det skulle være.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan gå på trynet. Det ville her hvert helt avgjørende min del at han ønsket, og gjør alt han kan for å fikse opp i sine problemer. Du har tydeligvis brukt masse tid på å få en oversikt. Hva har han gjort? Han måtte ha tatt en aktiv del i å fikse opp. Han har ikke en gang betalt barnebidrag?!?! Hvilken samværsordning har de?

Men seperat økonomi må være første pri for deg!

Anonymkode: 8bfa9...c97

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye gjeld er det snakk om? Har han prøvd å ordne det mens dere har vært sammen?
En mann som ikke betaler bidrag for sine barn er skikkelig taper i min bok. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det er så mye at jeg ikke vet hvor vi skal begynne en gang. Han har flørtet med damer på face, snap. Betalt for skitne sider på nett, og listen går langt. 

Glem det jeg skrev først, dette hadde gjort at jeg hadde gitt en blanke faen i hans økonomiske problemer. Hadde kvitta meg med han fortere enn svint.

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Alle kan gå på trynet. Det ville her hvert helt avgjørende min del at han ønsket, og gjør alt han kan for å fikse opp i sine problemer. Du har tydeligvis brukt masse tid på å få en oversikt. Hva har han gjort? Han måtte ha tatt en aktiv del i å fikse opp. Han har ikke en gang betalt barnebidrag?!?! Hvilken samværsordning har de?

Men seperat økonomi må være første pri for deg!

Anonymkode: 8bfa9...c97

 

Anonymkode: 8bfa9...c97

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp deg trådstarter! 
 

Han har flørtet med damer på face og snap! Mens han har vært med deg? Forstår jeg det riktig? 
 

Den mannen er ett vandrende kaos, og du vil aldri nå dine mål med han. 

Han er ikke typen til å stole på! 

Du er forelsket. Jeg tror det er lite lurt. Han endrer seg ikke, garantert! 

Endret av Sander33
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bør få seg en gjeldsordning

Hvis flørtingen osv er i tiden etter du kom så bør du jo komme deg vekk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han løy og ville flytte sammen og "binde" deg før du fant ut av sannheten. Nå vet du det. Nå kan du faktisk gå. 

Anonymkode: bccb9...610

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sander33 skrev (4 minutter siden):

Skjerp deg trådstarter! 
 

Han har flørtet med damer på face og snap! Mens han har vært med deg? Forstår jeg det riktig? 
 

Den mannen er ett vandrende kaos, og du vil aldri nå dine mål med han. 

Han er ikke typen til å stole på! 

Du er forelsket. Jeg tror det er lite lurt. Han endrer seg ikke, garantert! 

flørtingen ligger TILBAKE I TID -  FØR forholdet med TS, så hvem som skal skjerpe seg er litt uklart :P mulig det er deg? 

Anonymkode: d6074...d5c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hei alle kvinneguidens helter, jeg trenger seriøst litt hjelp og råd her. 

Jeg vet jo egentlig hva jeg skal gjøre, men av og til tar følelsene mine overhånd og jeg klarer ikke se helt klart. 

Jeg har vært i et forhold med en fyr i tre år. Vi bor sammen. Han har to barn, jeg har ett. I starten ville jeg bruke tid på å bli kjent, se hverandres gode/dårlige sider, finne ut av ting osv. Han jaget mye på å flytte sammen og var så forelsket som han aldri hadde vært før. 

Etter ett år flyttet vi sammen og jeg følte vi hadde diskutert alt om fremtid, hva vi ønsket i livet, penger +++..
Jeg har en god jobb, ok+ med sparepenger på konto og ønsker meg opp og frem i livet. Han sa at han ikke hadde så mye på sparing, men han hadde ingen gjeld og klarte seg fint. 

Ett år til gikk, og jeg begynte å få en dårlig magefølelse... ting stemte ikke helt.. det var mye kaos. Jeg fikk frem detektiven i meg (som jeg gjør når noe skurrer - ikke skyt meg) 
Og når boblen sprakk - fy faen som den sprakk. Fyren har gjeld opp etter ørene. Det er så mye at jeg ikke vet hvor vi skal begynne en gang. Han har flørtet med damer på face, snap. Betalt for skitne sider på nett, og listen går langt. 

Vi hadde en skikkelig oppvask. Jeg sa at han måtte komme frem med alt, også fikk vi finne ut av det. Jeg satt i dager med regninger, mailer, inkassoer for å prøve å ta tak i ting. Vi finner en løsning og vi fikk i gang en betalingsplan og samlet alt. Gode greier tenkte jeg. Problemet er at det renner inn ting støtt og stadig. Nå kom det en heftig skattesmell, gjeld fra bidrag langt tilbake i tid. Et kredittkort fra 2018 som plutselig datt ned i postkassen.. og jeg fikser ikke dette. Han er helt stresset og vil bare at ting skal bli bra. Han er flau, styrer rundt og hater alt for tiden. Jeg begynner å se litt mørkt på om dette kommer til å gå bra.. 

Helt ærlig. Det er sikkert egoistisk å si, men jeg er redd for at denne fyren drar meg ned i driten sammen med seg selv. Jeg elsker han. Virkelig. Og jeg tror vi kunne hatt det bra, men nå har jeg egentlig bare lyst å gå. 

Jeg vet jo at flertallet kommer til å si: Løp. Løp nå. Og joda, jeg er jo egentlig enig. 
Men er det ingen lykkelige historier om folk som klarer å komme igjennom sånt, eller er det bare til å legge det dødt? 

Det er snakk om ganske mye i gjeld, og mange år med nedbetaling. Vi er over 30 år begge to. Jeg har lyst på hus, bil, mulighet til å reise osv...

Jeg vet ikke.. jeg er så lei meg og oppgitt over hvordan ting ble :( 

Anonymkode: 13c02...64c

Jeg kan forstå fortvilelsen din og jeg kan ikke støtte de økonomiske valgene hans men jeg kan fortelle deg litt om min situasjon så skal du se at du ikke er alene.

 

Jeg har hatt samboer siden 2012, vi gikk begge på videregående da. I 2015 fikk vi barn og jeg begynte i lære og mor ble kronisk syk og kunne aldri mer jobbe. Jeg fullførte læretiden men jobbtilbudet var ikke så bra så jeg omskolerte meg, på den tiden levde vi på NAV og Lånekassen.

2018 begynte jeg igjen som lærling i ett annet fag, i starten levde vi på 10000 i måneden totalt. Det var ikke mye hjelp vi fikk, så for å klare oss så måtte vi hamstre inn med kredittkort og lån, det ble så gale at vi måtte bare la være å betale noen regninger for å klare å leve, vi bodde i leilighet på den tiden og betalte 7000 med strøm og internett, så vi hadde 3000 igjen til mat og andre regninger og bil/transport. Hvordan vi klarte oss forstår jeg ikke selv men vi hadde ikke noe sosialt liv på den tiden. I tillegg hadde vi barnehageregninger på 4500 i måneden selv om vi søkte om moderasjon og fikk det godkjent men det hadde skjedd en feil i systemet deres og selv om vi fikk ordnet det så måtte vi bare betale full pris til moderasjonen gikk inn. 

6 måneder senere økte jeg i lønn og ting begynte å bli bitte litt bedre men fortsatt vanskelig, og sånt holdt det på frem til jeg var ferdig i lære i 2020. Jeg fikk fagbrev og jobbet der frem til 2023 med enormt mye overtidstimer og nattevakter for å prøve å hente meg inn økonomisk igjen men det var fryktelig vanskelig. Jo mer jeg betalte jo mer dukket det opp nye ting jeg skyldte.

Slutten av 2023 så fikk jeg ny og bedre jobb men jeg blir nå tvangstrukket i 12 måneder fra de regningene som vi valgte å ikke betale i 2018, vi satt og venta på at det skulle komme og i fjor fikk samboer en baksmell på skatten på 40000 pga hun nesten ikke betalte skatt året før fordi vi trengte hver en krone til å leve for og hente oss inn. Så vi sitter begge to nå med tvangstrekk i måneden, jeg skylder 60000 og hun skylder 40000 men vi står i og lar ikke dette knekke oss selv om det har vert veldig nærme flere ganger.

Det er svært ofte vi har måttet spørre om hjelp økonomisk og det er like flaut hver gang, men heldigvis har vi gode venner og familie som forstår situasjonen og hjelper oss når vi trenger det.

Jeg og samboeren har aldri hatt en ferie tur sammen for eksempel fordi vi har aldri hatt råd men ting begynner å se lyst ut. I snart 10 år har vi kjempet med tårer og mental styrke for å komme ut av gjeld og etter beregningene så er vi gjelds frie i 2025 og kan endelig først da tenke på å begynne å spare til hus.

 

Så mitt råd til deg/dere er at om dere elsker hverandre så heller hjelp hverandre og dere vil komme ut av det til slutt, men da bør han vise tydelig til forandring og ikke bruke mer penger på tull, ellers bør du komme deg bort. Det er sikkert ting og tang jeg og samboeren kunne gjort for å gjort ting litt lettere for oss selv men vi nektet å flytte fra hverandre for den grunn. Hun er en vakker dame som kunne blitt sammen med en millionær om hun ville hatt ett bedre liv men hun valgte å stå i dritten med meg og jeg har gitt tilbake med å jobbe 2 jobber, aldri tenkt egoistisk med pengebruken, alltid vist støtte og være den mannen hun fortjener, visst ikke det er kjærlighet så vet ikke jeg.

Vi står sammen selv om staten har fucka oss, arbeidslivet har fucka oss, Nav har fucka oss, Helsevesenet har fucka oss, osv. Men vi skal seire og vi skal vinne.

Håper min historie kan være med å bidra til hvordan du skal håndtere situasjonen deres og bare vit at dere er ikke alene. ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

flørtingen ligger TILBAKE I TID -  FØR forholdet med TS, så hvem som skal skjerpe seg er litt uklart :P mulig det er deg? 

Anonymkode: d6074...d5c

Før i tid. Ikke nå? Sikker? 

Topic var »lyving, penger og damer». Så han lyver bare nå da? Eller? Sluttet med alt.

Er ganske sikker på at en mann ikke umiddelbart slutter med disse tre tingene. 

Be om total transparency, se gjennom mobil en gang se at det ikke er noe flørting der, gå gjennom horde appen el.l med all gjeld 31/12/23. 

Jeg stoler null på denne mannen. 0. Eller minus. 

Han har lyvd om gjeld fra første dag de møttes.  

Beklager, de jeg har kjent de har ikke forandret seg nok. I bunn og grunn er de like, når de ikke skjerper seg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.Anon skrev (41 minutter siden):

Jeg kan forstå fortvilelsen din og jeg kan ikke støtte de økonomiske valgene hans men jeg kan fortelle deg litt om min situasjon så skal du se at du ikke er alene.

 

Jeg har hatt samboer siden 2012, vi gikk begge på videregående da. I 2015 fikk vi barn og jeg begynte i lære og mor ble kronisk syk og kunne aldri mer jobbe. Jeg fullførte læretiden men jobbtilbudet var ikke så bra så jeg omskolerte meg, på den tiden levde vi på NAV og Lånekassen.

2018 begynte jeg igjen som lærling i ett annet fag, i starten levde vi på 10000 i måneden totalt. Det var ikke mye hjelp vi fikk, så for å klare oss så måtte vi hamstre inn med kredittkort og lån, det ble så gale at vi måtte bare la være å betale noen regninger for å klare å leve, vi bodde i leilighet på den tiden og betalte 7000 med strøm og internett, så vi hadde 3000 igjen til mat og andre regninger og bil/transport. Hvordan vi klarte oss forstår jeg ikke selv men vi hadde ikke noe sosialt liv på den tiden. I tillegg hadde vi barnehageregninger på 4500 i måneden selv om vi søkte om moderasjon og fikk det godkjent men det hadde skjedd en feil i systemet deres og selv om vi fikk ordnet det så måtte vi bare betale full pris til moderasjonen gikk inn. 

6 måneder senere økte jeg i lønn og ting begynte å bli bitte litt bedre men fortsatt vanskelig, og sånt holdt det på frem til jeg var ferdig i lære i 2020. Jeg fikk fagbrev og jobbet der frem til 2023 med enormt mye overtidstimer og nattevakter for å prøve å hente meg inn økonomisk igjen men det var fryktelig vanskelig. Jo mer jeg betalte jo mer dukket det opp nye ting jeg skyldte.

Slutten av 2023 så fikk jeg ny og bedre jobb men jeg blir nå tvangstrukket i 12 måneder fra de regningene som vi valgte å ikke betale i 2018, vi satt og venta på at det skulle komme og i fjor fikk samboer en baksmell på skatten på 40000 pga hun nesten ikke betalte skatt året før fordi vi trengte hver en krone til å leve for og hente oss inn. Så vi sitter begge to nå med tvangstrekk i måneden, jeg skylder 60000 og hun skylder 40000 men vi står i og lar ikke dette knekke oss selv om det har vert veldig nærme flere ganger.

Det er svært ofte vi har måttet spørre om hjelp økonomisk og det er like flaut hver gang, men heldigvis har vi gode venner og familie som forstår situasjonen og hjelper oss når vi trenger det.

Jeg og samboeren har aldri hatt en ferie tur sammen for eksempel fordi vi har aldri hatt råd men ting begynner å se lyst ut. I snart 10 år har vi kjempet med tårer og mental styrke for å komme ut av gjeld og etter beregningene så er vi gjelds frie i 2025 og kan endelig først da tenke på å begynne å spare til hus.

 

Så mitt råd til deg/dere er at om dere elsker hverandre så heller hjelp hverandre og dere vil komme ut av det til slutt, men da bør han vise tydelig til forandring og ikke bruke mer penger på tull, ellers bør du komme deg bort. Det er sikkert ting og tang jeg og samboeren kunne gjort for å gjort ting litt lettere for oss selv men vi nektet å flytte fra hverandre for den grunn. Hun er en vakker dame som kunne blitt sammen med en millionær om hun ville hatt ett bedre liv men hun valgte å stå i dritten med meg og jeg har gitt tilbake med å jobbe 2 jobber, aldri tenkt egoistisk med pengebruken, alltid vist støtte og være den mannen hun fortjener, visst ikke det er kjærlighet så vet ikke jeg.

Vi står sammen selv om staten har fucka oss, arbeidslivet har fucka oss, Nav har fucka oss, Helsevesenet har fucka oss, osv. Men vi skal seire og vi skal vinne.

Håper min historie kan være med å bidra til hvordan du skal håndtere situasjonen deres og bare vit at dere er ikke alene. ❤️

Wow, snakk om å skylde på alle andre.. 

Anonymkode: d8eb9...d99

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnomynBurker

Jeg tolker det dit hen at han er digitalt utro på snap og fb nå og at han har betaler for f.eks camgirls/onlyfans - altså digital prostitusjon? 

Det er jo ingen grunn til å nevne dette om det skjedde før dere ble sammen? 

Men fyren har et horribelt syn på kvinner. En slik stefar skal ikke ungen din ha. Jeg regner med at du ikke har informert barnefar om hvem som også har en slags omsorg for ungen? Hva tror du han hadde syntes? 

Og besteforeldre på begge sider? 

Gjeld er nok overkommelig. Det er mange grunner til at folk ikke får det til. Men igjen. Ungen din! 

Fyren du har funnet deg er jo ganske tragisk. Hva skal du med han? Du elsker han sikkert og han sier pene ting til deg. Eller? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei alle kvinneguidens helter, jeg trenger seriøst litt hjelp og råd her. 

Jeg vet jo egentlig hva jeg skal gjøre, men av og til tar følelsene mine overhånd og jeg klarer ikke se helt klart. 

Jeg har vært i et forhold med en fyr i tre år. Vi bor sammen. Han har to barn, jeg har ett. I starten ville jeg bruke tid på å bli kjent, se hverandres gode/dårlige sider, finne ut av ting osv. Han jaget mye på å flytte sammen og var så forelsket som han aldri hadde vært før. 

Etter ett år flyttet vi sammen og jeg følte vi hadde diskutert alt om fremtid, hva vi ønsket i livet, penger +++..
Jeg har en god jobb, ok+ med sparepenger på konto og ønsker meg opp og frem i livet. Han sa at han ikke hadde så mye på sparing, men han hadde ingen gjeld og klarte seg fint. 

Ett år til gikk, og jeg begynte å få en dårlig magefølelse... ting stemte ikke helt.. det var mye kaos. Jeg fikk frem detektiven i meg (som jeg gjør når noe skurrer - ikke skyt meg) 
Og når boblen sprakk - fy faen som den sprakk. Fyren har gjeld opp etter ørene. Det er så mye at jeg ikke vet hvor vi skal begynne en gang. Han har flørtet med damer på face, snap. Betalt for skitne sider på nett, og listen går langt. 

Vi hadde en skikkelig oppvask. Jeg sa at han måtte komme frem med alt, også fikk vi finne ut av det. Jeg satt i dager med regninger, mailer, inkassoer for å prøve å ta tak i ting. Vi finner en løsning og vi fikk i gang en betalingsplan og samlet alt. Gode greier tenkte jeg. Problemet er at det renner inn ting støtt og stadig. Nå kom det en heftig skattesmell, gjeld fra bidrag langt tilbake i tid. Et kredittkort fra 2018 som plutselig datt ned i postkassen.. og jeg fikser ikke dette. Han er helt stresset og vil bare at ting skal bli bra. Han er flau, styrer rundt og hater alt for tiden. Jeg begynner å se litt mørkt på om dette kommer til å gå bra.. 

Helt ærlig. Det er sikkert egoistisk å si, men jeg er redd for at denne fyren drar meg ned i driten sammen med seg selv. Jeg elsker han. Virkelig. Og jeg tror vi kunne hatt det bra, men nå har jeg egentlig bare lyst å gå. 

Jeg vet jo at flertallet kommer til å si: Løp. Løp nå. Og joda, jeg er jo egentlig enig. 
Men er det ingen lykkelige historier om folk som klarer å komme igjennom sånt, eller er det bare til å legge det dødt? 

Det er snakk om ganske mye i gjeld, og mange år med nedbetaling. Vi er over 30 år begge to. Jeg har lyst på hus, bil, mulighet til å reise osv...

Jeg vet ikke.. jeg er så lei meg og oppgitt over hvordan ting ble :( 

Anonymkode: 13c02...64c

 Nei, har ingen god historier rundt dette.  Fikk skikk på økonomien til typen. Damene fikk jeg ikke gjort noe med. Så fort økonomien var på stell, kjøpte han en motorsykkel han ikke hadde råd til. Jeg lurte jo på hvor pengene kom fra. Det ville han ikke si, men skjønte jo det når bandidos sto på døra....

Hjelper ikke å hjelpe noen som ikke er innstilt på endring, er min erfaring. Men de syntes det er veldig fint om noen kommer å rydder litt opp for dem innimellom.  Men det har jo liten betydning om det fortsetter

Anonymkode: 1fe7e...4a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnomynBurker
AnonymBruker skrev (På 22.3.2024 den 10.47):

Wow, snakk om å skylde på alle andre.. 

Anonymkode: d8eb9...d99

.... 

Endret av AnomynBurker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som mange andre, løp. Jeg var sammen med en fyr med mye inkasso, kredittkort og betalte heller ikke husleia. Trodde jeg skulle fikse det. Ingen av oss hadde barn. Fikk oversikt, ordna betaling og brukte av mine sparepenger til og fikse da fyren ikke fikk mer lån. Kort tid etterpå var det samme greia igjen. Ga han mange sjanser og kasta vekk 9 år på fyren. Fader jeg var sint på meg selv som ikke gikk før. Det ble mye krangling disse årene og han løy flere ganger.

Her er det barn involvert og du må tenke på deg selv og barnet. Nei, du kan ikke fikse denne karen for han skjønner det ikke. 

Anonymkode: 12bc8...10c

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette kommer til å bli dyrt for deg, TS. 

HVIS han har lagt flørting bak seg, ikke tar opp mer gjeld og er innstilt på å ordne opp, så er det vel kanskje et lite håp, om du virkelig er forelska i han. Men det kommer til å koste deg. For han vil ikke ha penger til reiser, ferier, god mat ute, gaver til bursdager/konfirmasjon/bryllup/eventer med familie, ikke til noen ting ekstra. Så da føler du sikkert at du må være grei og betale litt ekstra, så man i alle fall får vært med på gaver og kanskje reist på ferie i blant.

Alt ekstra utenom bo og livsopphold vil falle på deg. Er du klar for det?  

Anonymkode: 966f3...357

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...