Gå til innhold

Er det trygt å ta DNA test på for eksempel My Heritage?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg gidder ikke diskutere med folk som ikke klarer å holde seg saklig. Jeg kan også bare si at du bare prater bullshit og misforstår totalt. Koster meg ingenting. Trenger jo ikke komme med motargumenter, bare si at du tar feil og jeg har rett. Veldig enkelt, ikke sant? 

Utrolig komisk å klare gå gå på person i hvert eneste avsnitt du lirer av deg.

Anonymkode: b4135...9d2

Nå sa jeg ikke bare det, jeg argumenterte også hvorfor jeg synes påstanden var BS. 

Å si at en påstand er BS er overhodet ikke å gå på person, men det er jo greit å ta på seg offerrollen når en mangler motargument. 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gregarious skrev (Akkurat nå):

Nå sa jeg ikke bare det, jeg argumenterte også hvorfor jeg synes påstanden var BS. 

Å si at en påstand er BS er overhodet ikke å gå på person, men det er jo greit å ta på seg offerrollen når en mangler motargument. 

Du starter hvert eneste avsnitt med "Du ditt.." og "Du datt...". Er ikke det å gå på person så vet ikke jeg.

 

"Offerrollen"?? Herre gud, bli voksen.

Anonymkode: b4135...9d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du starter hvert eneste avsnitt med "Du ditt.." og "Du datt...". Er ikke det å gå på person så vet ikke jeg.

 

"Offerrollen"?? Herre gud, bli voksen.

Anonymkode: b4135...9d2

Seriøst?  Er det personangrep å skrive "Du" i en diskusjon og nå?

Hva skal jeg gjøre da? Starte å grine for det du skrev "så utrolig dårlig eksempel" eller "bli voksen".

 

Snakk om skyte seg selv i foten. 

Endret av Gregarious
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt det men har ikke noe å være redd for akkurat.

Om du har barn der ute og er redd for å bli utpekt som forelder så tenker jeg det er greit å hoppe over dette. Vet om flere foreldre som har funnet donorne eller familien til donoren til sine barn via denne nettsiden.

De som har gjort noe alvorlig kriminelt i sin fortid bør heller ikke sende inn DNA om de ikke vil bli sterkt mistenkt, man kan ikke bruke dette i en rettsak men man får jo visshet om hvilken person dette kan være og dermed få undersøkt og tatt en DNA av denne på et eller annet grunnlag tenker jeg. 

Endret av Fighter83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

slippe dna ut i verden? Hva tror du at du gjør når du ER ute i VERDEN sånnt il vanlig om ikke å legge igjen ditt DNA overalt? 

Anonymkode: fa167...6ff

Det er også fullt av ANDRES DNA, så det er ikke SÅ enkelt (jeg har analysert DNA mange ganger)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg tenker at hvis det er noen som er interessert i ditt DNA, så får de tak i det uansett. Ved for eksempel å ta et krus du har drukket av. 

Anonymkode: 898af...603

Nei, da skal man sikle MYE, og gjerne jevnlig bite seg i kinnene 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 5% redd for DNA testing i forbindelse med slektsforskning, og 95% redd for de digitale fotavtrykkene folk etterlater seg, gjerne frivillig, hver eneste dag. På sosiale medier, på forum, på mobilen, i smart hjemmet, i bilen osv.

Det er større sjanse for at hvis noen får tilgang til ALLE bilder du har lagt ut på sosiale medier, alle innlegg du har skrevet, og alle samtaler du har hatt i nærhet av mikrofoner gjennom tidene, at denne informasjonen kan ha langt verre konsekvenser for deg på sikt. F.eks under et totalitært regime. Internett er forever. Det du synes var kult å dele eller like når du var 18 år kan potensielt hjemsøke deg når du blir 30.

Gjennom DNA testing kan man forske på slektsforhold og reisemønstre. Jeg synes dette er veldig interessant. Spesielt hvis man interesserer seg for genealogi, og ikke kommer særlig langt bakover i kirkebøker etc fordi kildene begynner å bli sparsomme.

Sannsynligvis har noen få fått seg noen sjokk gjennom DNA testing. Kanskje noen "familiehemmeligheter" de har blitt skånet for. Jeg mener det er disse oppdagelsene som er interessante, så får man ta det som det er. Hvis noen selskaper i fremtiden ønsker å klone de i min familie som har tatt en slik test, så sier jeg bare lykke til.:fnise:

 

 

 

Endret av Callisto83
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...