Gå til innhold

Samboer mener det er normalt med null varme på


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, samboer sitter med ullundertøy, tykk genser. Han mener det er innafor å ikke ha på gulvvarme og vi har heller ingen varmeovner. Naturlig varme som etter koking av pasta fyller huset med varme og varmekabler på badet.

vi bor i første etasje, gateplan i en leilighet med kjellere under oss. 

jeg prøver å si at det ikke er normalt, og han mener «joda, kompisen han bor også slik fordi det er så dyrt med varme»

men? Vi har ikke økonomiske utfordringer og når jeg spørmsål det er på grunn av strømutgifter bi har det slik så sier han nei, men at det er «normalt» og at jeg er unormal som ønsker mer varme.

så… er jeg virkelig unormal?

Anonymkode: 2adec...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva betyr det her om en er normal eller unormal?

Anonymkode: 0701e...640

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ingenting med å være normal eller unormal. Det har med å gjøre at folk er forskjellige. 

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke noe å si om det er normalt eller ikke, det som er viktig er at dere begge trives i eget hjem.

Anonymkode: 32746...3c7

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det ikke sunt å skru av all varme hele døgnet, med mindre det er midt på sommeren. 

Vi har satt 4 grader varme på ovnene på hytta og den har stått ubrukt siden oktober. Har selvfølgelig på mer varme på et sted vi bor. 

Anonymkode: 5ad1c...613

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig er det ikke sunt å skru av all varme hele døgnet, med mindre det er midt på sommeren. 

Vi har satt 4 grader varme på ovnene på hytta og den har stått ubrukt siden oktober. Har selvfølgelig på mer varme på et sted vi bor. 

Anonymkode: 5ad1c...613

Hva er det usunne her?

Anonymkode: 0701e...640

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hei, samboer sitter med ullundertøy, tykk genser. Han mener det er innafor å ikke ha på gulvvarme og vi har heller ingen varmeovner. Naturlig varme som etter koking av pasta fyller huset med varme og varmekabler på badet.

vi bor i første etasje, gateplan i en leilighet med kjellere under oss. 

jeg prøver å si at det ikke er normalt, og han mener «joda, kompisen han bor også slik fordi det er så dyrt med varme»

men? Vi har ikke økonomiske utfordringer og når jeg spørmsål det er på grunn av strømutgifter bi har det slik så sier han nei, men at det er «normalt» og at jeg er unormal som ønsker mer varme.

så… er jeg virkelig unormal?

Anonymkode: 2adec...ac8

Skal ikke kle deg som en eskimo ineget hjem om du har råd til varme!

Jeg liker det varmt. Dere må finne en middelvei!

Anonymkode: 4c57d...6d7

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må leve slik, vi har jo ikkenoe energi å hente, og nett som kan transportere strøm til alle som ønsker typ 23grader inne, og kjører el bil.

bra noen tenker slik👍👍👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er om DU godtar å bo slik.

Hvis du ikke godtar det, så må dere flytte fra hverandre eller bli enige om noe begge trives med.

Anonymkode: 87b0a...f73

  • Liker 12
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva er det usunne her?

Anonymkode: 0701e...640

Kan selvfølgelig sette varmekabler på full pinne og koke vann hele døgnets for å få varme i leiligheten, men sparer man penger på det? 

Anonymkode: 5ad1c...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimmeren skrev (12 minutter siden):

Noen må leve slik, vi har jo ikkenoe energi å hente, og nett som kan transportere strøm til alle som ønsker typ 23grader inne, og kjører el bil.

bra noen tenker slik👍👍👍

Det finnes tall mellom 0 og 23.

Anonymkode: 5ad1c...613

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det han som alene bestemmer temperaturen hos dere? Er det hans leilighet? 

Jeg hadde ikke orket å bo sånn, og vil si det er meget uvanlig å ikke ha noen varmekilder. 

Anonymkode: e6493...2d1

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg aldri verden godtatt… 

 

Anonymkode: ac6ca...a36

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I min godt isolerte leilighet er det helt normalt at varmen ikke står på annet i de kaldeste periodene, men det er jo fullstendig irrelevant for deg hvis du fryser i ditt eget hjem. Det mest normale er å ha på varme etter behov så man får en levelig og behagelig innetemperatur. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å fryse og hadde aldri godtatt det.  Hvor kaldt har dere det inne om det ikke er noe varme på??   Har dere hatt det slik i hele vinter?  Er heller ikke bra for boligen og kan forårsake fukt og råte.     Vi har varmepumpe på 23 gr konstant og i vinter fyret vi i tillegg.  Hadde varmepumpa på 25-26 da det var 15 minus.  Fryse i sitt eget hjem??   Nei!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var min x. Hvorfor skal du ha varme?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, samboer sitter med ullundertøy, tykk genser. Han mener det er innafor å ikke ha på gulvvarme og vi har heller ingen varmeovner. Naturlig varme som etter koking av pasta fyller huset med varme og varmekabler på badet.

vi bor i første etasje, gateplan i en leilighet med kjellere under oss. 

jeg prøver å si at det ikke er normalt, og han mener «joda, kompisen han bor også slik fordi det er så dyrt med varme»

men? Vi har ikke økonomiske utfordringer og når jeg spørmsål det er på grunn av strømutgifter bi har det slik så sier han nei, men at det er «normalt» og at jeg er unormal som ønsker mer varme.

så… er jeg virkelig unormal?

Anonymkode: 2adec...ac8

Det er lett å måle hvem som er normal eller unormal her. Sjekk temperaturen i huset når samboer er fornøyd, og sjekk når du er fornøyd.  Jeg gjetter at den som kommer nærmest 21 grader er nærmest normalen (er det noen som har statistikk på normale innetemperaturer?)

Det kan tenkes at dere heller bør bli særboere. Det er vanskelig å forestille seg et langt lykkelig liv hos et par som vil ha veldig forskjellig innetemperatur.

Jeg tror samboeren din er fryktelig gjerrig, eller hardcore MDG og religiøst opptatt av det grønne skiftet og klimautslipp.

Endret av I Grosny
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare nekter å tro at noen trives med å ha en inntemp på under 20 gr!   Fryser man på kroppen fryser man også på ører, nese, hender.  skal man sitte inne med lue og votter også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (19 minutter siden):

I min godt isolerte leilighet er det helt normalt at varmen ikke står på annet i de kaldeste periodene, men det er jo fullstendig irrelevant for deg hvis du fryser i ditt eget hjem. Det mest normale er å ha på varme etter behov så man får en levelig og behagelig innetemperatur. 

Da bor du kanskje høyere opp enn i første etasje? Da jeg bodde med leiligheter over , under og  på siden var det lange perioder jeg ikke varmet opp leiligheten fordi jeg fikk mye varme av naboene. TS  bor i første. Mer gulvkaldt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risikerer dere ikke fukt, mugg, og sånt fordi det ikke er jevn varme?

Anonymkode: 01598...f17

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...