Gå til innhold

Hva synes du om ideen om hvis at kjæresten din ville dratt på ferie alene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er veldig rart å skulle ønske å reise uten partneren sin. Både jeg og samboer liker å være med hverandre, savner hverandre fort når vi er fra hverandre. Begge elsker å komme hjem fra jobb. Høres kanskje ut som vi er skikkelig romantiske og klissete av oss, men det er vi absolutt ikke. Vi bare elsker å henge med hverandre, har det så utrolig gøy sammen. Vi er bestevenner og ønsker å oppleve alt sammen. Dette selv etter flere år sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er redd for at kjæresten min skal tro at jeg ikke elsker vedkommende. Tidligere har kjæresten min nevnt at det å dra ut på byen alene er unormalt og rart. Jeg frykter at dette kan bli et tema hvis jeg ønsker å reise så langt alene.

Anonymkode: c05c5...e25

Han høres usikker ut. Kjæresten min ber meg kose meg maks om jeg skal ut med venninner på byen🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir dere ikke litt nervøs for at partner skal være utro? Eller gå på en glipp etter noen drinker😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig blant de jrg kjenner som liker å reise, både å reise alene noen ganger og sammen andre ganger. Kommer og an på når og om man har fri samtidig og noen reiser dessuten mer enn andre.

Anonymkode: 23345...b42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Oh, sexy!" Ville jeg tenkt. En mann som vet hva han vil, er selvstendig og får ting til å skje. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har aldri reist alene til utlandet mens jeg var i et tidligere forhold. Jeg har vært ute på byen og reist mye alene rundt i Norge, men aldri utenlands. Vil dette kunne bli et problem i nytt forholdet?

Anonymkode: c05c5...e25

Det kan jeg ikke svare på, dessverre. Det er jo noe som må tas opp med ny kjæreste, men det vil nok hjelpe dersom du forklare at dette handler om deg og dine ønsker, og ikke om at du ikke vil reise med kjæresten din. Vil nok også hjelpe å forklare at du fremdeles vil prioritere ferier sammen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blåmonster skrev (31 minutter siden):

Blir dere ikke litt nervøs for at partner skal være utro? Eller gå på en glipp etter noen drinker😅

Nei, vi er ikke utro bare fordi han eller jeg er på reise 😀 

Anonymkode: 9fe71...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rainstorm2.0 said:

"Oh, sexy!" Ville jeg tenkt. En mann som vet hva han vil, er selvstendig og får ting til å skje. 

Signerer den!

Anonymkode: 6e3e6...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Fra tidlig alder har jeg alltid hatt en trang til å besøke Amerika, spesielt slike landlige steder som Alabama og lignende. Jeg liker å dra på ferie med kjæresten min, og i fjor var vi sammen på ferie. Men tanken på å utforske Amerika alene har alltid appellert til meg. Jeg er en person som trives ekstremt godt i mitt eget selskap, og selv da jeg var singel, dro jeg ofte alene ut på byen, restauranter og lignende.

Har lyst til å oppleve Amerika med samboeren min også. Men samtidig kjenner jeg en sterk trang til å oppleve det alene. Betyr det at jeg ikke elsker kjæresten min? Er det egoistisk å ville dra alene? Er det uvanlig å føle slik? Må jeg være singel for å kunne gjøre dette?

Hva synes du om ideen om hvis at kjæresten din ville dratt på ferie alene?

Anonymkode: c05c5...e25

Hadde sakt god tur og hatt fantastisk alenetid hjemme. Å være i et forhold betyr ikke at man plutselig er siamesiske tvillinger. 

Anonymkode: 7e7b1...1c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist mye alene i mitt liv, jeg er i utgangspunktet ekstremt introvert. Det sagt, hadde min samboer hatt et behov for å reise alene, ville jeg begynt å lure. Det har litt med dynamikken oss i mellom, hvor vi elsker å oppleve ting sammen og tilbringe så mye tid vi kan sammen. Jeg hadde derfor syntes det var veldig rart. Og jeg hadde følt meg avvist og ikke god nok, siden vi deler det meste - også opplevelser og reiser. 

Og med barn og ikke-ubegrenset ferie, er det naturlig å prioritere tid sammen (spesielt oss to sammen, siden det skjer mye rundt min stesønn med spesielle behov).

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
Blåmonster skrev (10 timer siden):

Blir dere ikke litt nervøs for at partner skal være utro? Eller gå på en glipp etter noen drinker😅

Utro kan en være hvor og når som helst🤷🏻‍♀️ 
 

Jeg er lykkelig med kjæresten min og går ikke ut for å få oppmerksomhet fra menn. Jeg går ut med venninner for gode drinker, stemningen og prat. 
 

Jeg har aldri vært utro og aldri hatt en ONS. Har ALDRI hooket opp med en fremmed på byen.

Det handler uansett om grunnleggende tillit. Vi stoler på hverandre. Finnes ingen uro eller usikkerhet. Og å bekymre seg for  scenarioer som ikke har skjedd er bare ødeleggende.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt noe prolem med det. Men forhold er jo forskjellige.  Så du vet vel kanskje best hvirdan din kjære hadde likt det. Jeg drar stadig på turer alene. Men jeg vet også at min partner hadde blitt liyt stressa om jeg dro langt avgårde alene over lang tid,  så det har jeg ikke gjort. Men hadde det betydd mye for meg, hadde vi tatt det gjennen alvorsprat. Min andre halvdel hater å forlate kimmunegrensen. 

Så jeg gar sagt at jeg må da reise alene om han ikke vil bli med. Da jeg trenger mine ønskede opplevelser før jeg dør 

Anonymkode: eb541...759

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (11 timer siden):

Blir dere ikke litt nervøs for at partner skal være utro? Eller gå på en glipp etter noen drinker😅

Da hadde han ikke vært min partner. Om han så hadde blitt dratt med full på strippeklubb, så hadde jeg stolt på han. 

Anonymkode: cfc21...77a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Jeg hadde virkelig ikke likt det om mannen ville på ferie alene. Jeg liker å reise, jeg liker å være sammen med han, og vi har begrenset med feriedager. 

Vi reiser begge litt i jobb, og da utvider man jo turen med 1-3 dager for å se litt av stedet man er, men det blir jo noe annet. 

Det sagt, det er oss. Hva du/dere ønsker for deres forhold, og hva han er komfortabel med, må dere finne ut av sammen. 

Anonymkode: cfc21...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 11.46):

Fra tidlig alder har jeg alltid hatt en trang til å besøke Amerika, spesielt slike landlige steder som Alabama og lignende. Jeg liker å dra på ferie med kjæresten min, og i fjor var vi sammen på ferie. Men tanken på å utforske Amerika alene har alltid appellert til meg. Jeg er en person som trives ekstremt godt i mitt eget selskap, og selv da jeg var singel, dro jeg ofte alene ut på byen, restauranter og lignende.

Har lyst til å oppleve Amerika med samboeren min også. Men samtidig kjenner jeg en sterk trang til å oppleve det alene. Betyr det at jeg ikke elsker kjæresten min? Er det egoistisk å ville dra alene? Er det uvanlig å føle slik? Må jeg være singel for å kunne gjøre dette?

Hva synes du om ideen om hvis at kjæresten din ville dratt på ferie alene?

Anonymkode: c05c5...e25

Jeg ville nok blitt med ;) men hva om du snakker med kjæresten? Si at det er en drøm du har og spør om han synes det er greit? Du kan få både ja og nei og må forholde deg til dette svaret. Noen synes det er greit, andre ikke. Begge deler er nok like vanlig. 

Anonymkode: 49b26...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...