Gå til innhold

Hva synes du om ideen om hvis at kjæresten din ville dratt på ferie alene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det å utforske landsbygda i usa noe kjæresten din også har lyst til, og en type ferie hun/han kunne tenkt seg?

Anonymkode: d3074...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Det kommer litt an på hvilken type forhold vi hadde. Men generelt hadde jeg ikke ønsket forhold med en mann med et slikt behov

Anonymkode: cf574...1f6

Hva blir alternativet hvis du elsker en person som fra begynnelsen av har vært tydelig på hvor viktig alenetid og lignende er for dem? Blir alternativet da å avslutte forholdet, eller å nekte personen å utøve et behov de har?

Anonymkode: c05c5...e25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror dette handler om person. En som er tilbøyelig til å være utro, vil mest sannsynlig gjøre det selv i hjembyen sin, enten det er på puben en lørdagskveld med gutta eller Amerika.

Anonymkode: c05c5...e25

Tenker jeg også. Ligging har virkelig ikke skjedd slike turer. Har ikke vært i tankene engang. Om man ikke stoler på seg selv slik bør man nok ikke reise på turer alene, og egentlig ikke være i et forhold heller, med mindre man har åpent forhold. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er det å utforske landsbygda i usa noe kjæresten din også har lyst til, og en type ferie hun/han kunne tenkt seg?

Anonymkode: d3074...daf

Ja, men jeg ønsker også å gjøre det alene.

Anonymkode: c05c5...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror dette handler om person. En som er tilbøyelig til å være utro, vil mest sannsynlig gjøre det selv i hjembyen sin, enten det er på puben en lørdagskveld med gutta eller Amerika.

Anonymkode: c05c5...e25

Jeg tror ikke det handler om person. Tror mer det handler om å velge å være i situasjoner hvor ligging fort kan skje, eller ikke.

Anonymkode: 84773...a2e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva blir alternativet hvis du elsker en person som fra begynnelsen av har vært tydelig på hvor viktig alenetid og lignende er for dem? Blir alternativet da å avslutte forholdet, eller å nekte personen å utøve et behov de har?

Anonymkode: c05c5...e25

Får man beskjed om dette fra begynnelsen hadde jeg trukket meg unna før det ble kjærlighet mellom oss. Alenetid innimellom hadde jeg vært ok med, trenger det selv. Men det er da snakk om en time eller to i eget selskap, og en sjelden gang ett par dager sammen med venninner på en hytte eller lignende. Et forhold for meg betyr at vi skal være familie, og jeg hadde ikke orket å bygge et liv og få barn ned en mann som trenger å bruke sommerferien sin alene. 

Anonymkode: cf574...1f6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min har dratt på ferie flere ganger alene han. Er jo en ferie for meg når han er borte også. Synes det er bare koselig at han drar uten meg. Han har skaffet seg venner i forskjellige land som han liker å ha kontakt med. Gift i over 20 år her. Og ja jeg drar også på ferier uten han. Greit å oppleve noe uten en partner å. 

Anonymkode: f3eec...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Får man beskjed om dette fra begynnelsen hadde jeg trukket meg unna før det ble kjærlighet mellom oss. Alenetid innimellom hadde jeg vært ok med, trenger det selv. Men det er da snakk om en time eller to i eget selskap, og en sjelden gang ett par dager sammen med venninner på en hytte eller lignende. Et forhold for meg betyr at vi skal være familie, og jeg hadde ikke orket å bygge et liv og få barn ned en mann som trenger å bruke sommerferien sin alene. 

Anonymkode: cf574...1f6

Hva om personen ikke trekker seg unna, men det oppstår drama når jeg ønsker å reise alene? Jeg har ikke sagt noe enda, fordi jeg frykter for det blir drama. Føler meg litt låst i denne situasjonen, som om jeg må velge mellom mine egne behov og partneren min, noe som føles feil og er noe jeg ikke ønsker. Fellesferier er viktige å ha sammen, men dette handler om tiden utenom fellesferien. Jeg har en jobb som gir meg ekstremt mye frihet, og økonomisk sett er det egentlig ingen problem for meg å dra på ferier utenom de betalte feriene.

Anonymkode: c05c5...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er redd for at kjæresten min skal tro at jeg ikke elsker vedkommende. Tidligere har kjæresten min nevnt at det å dra ut på byen alene er unormalt og rart. Jeg frykter at dette kan bli et tema hvis jeg ønsker å reise så langt alene.

Anonymkode: c05c5...e25

Å dra på byen for å flørte og sjekke mannfolk, og drikke, er selvfølgelig unormalt og rart. Å dra på en etterlengtet ferie alene derimot, er noe annet. Men hvis det er slik at du har bare denne ferien i år, og verken tid eller økonomi til å dra noe sted med kjæresten, kan det stille seg annerledes.

Anonymkode: f700a...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tidligere har kjæresten min nevnt at det å dra ut på byen alene er unormalt og rart. 

Anonymkode: c05c5...e25

For en kjedelig A4 slave han er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er redd for at kjæresten min skal tro at jeg ikke elsker vedkommende. Tidligere har kjæresten min nevnt at det å dra ut på byen alene er unormalt og rart. Jeg frykter at dette kan bli et tema hvis jeg ønsker å reise så langt alene.

Anonymkode: c05c5...e25

Jeg syns ikke du skal la deg begrense av en kjæreste. Nå vet ikke jeg hvor gammelt forholdet deres er da. Men da jeg og samboer akkurat hadde blitt sammen så hadde han bestilt en tur med en venn til Syden (før han traff meg). Akkurat den følelsen jeg hadde da var ikke så kjekk. Men det gikk da bra det også.

Men hvis dere er i et etablert forhold så ser jeg ikke problemet med at en av dere reiser bort over lengre tid uten at en av dere skal føle på at man ikke er elsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ferie 2 uker i sommer aleine. 

Anonymkode: 9fe71...43f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min kontekst handler ikke om festing. Kanskje jeg tar meg et glass vin utendørs, men hovedmålet er å leie bil og utforske den amerikanske kulturen ved å kjøre rundt.

Anonymkode: c05c5...e25

Nettopp. Jeg drikker lite på utenlandsturer jeg er på aleine, og går ikke på byen i det hele tatt der. Jeg liker å dra på sightseeing, svømme, museer, utforske matkultur mm. 

Anonymkode: 9fe71...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, men jeg ønsker også å gjøre det alene.

Anonymkode: c05c5...e25

Hvis kjæresten min valgte dra alene på en ferie til ett annet kontinent som han viste jeg også ønsket dra til, så hadde det nok vært slutten på forholdet for min del.

Vi reiser hver for oss hvert år, på ferier den andre ikke har stor interesse av.

Anonymkode: d3074...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke akseptert det. Når man er i forhold så er man sammen og bruker ikke en måned av ferien på seg selv.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Fra tidlig alder har jeg alltid hatt en trang til å besøke Amerika, spesielt slike landlige steder som Alabama og lignende. Jeg liker å dra på ferie med kjæresten min, og i fjor var vi sammen på ferie. Men tanken på å utforske Amerika alene har alltid appellert til meg. Jeg er en person som trives ekstremt godt i mitt eget selskap, og selv da jeg var singel, dro jeg ofte alene ut på byen, restauranter og lignende.

Har lyst til å oppleve Amerika med samboeren min også. Men samtidig kjenner jeg en sterk trang til å oppleve det alene. Betyr det at jeg ikke elsker kjæresten min? Er det egoistisk å ville dra alene? Er det uvanlig å føle slik? Må jeg være singel for å kunne gjøre dette?

Hva synes du om ideen om hvis at kjæresten din ville dratt på ferie alene?

Anonymkode: c05c5...e25

Om det hadde vært viktig for henne, så skulle jeg såklart ikke stått i veien for dette.

Men jeg ville nok vært litt urolig for om noe skulle skje med henne. Slikt løser man jo med å snakke sammen jevnlig :-).

Det å reise alene er den beste måten å oppleve ting på. Da er fokuset utover, i stedet for inn mot flokken din :-).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvfølgelig er det grei. Reis og kos deg.

Både jeg og samboer har reist alene på tur flere ganger.. null stress.

Anonymkode: cf97c...95a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere, TS? Beklager hvis jeg har oversett det.

Hvis dere er veldig unge og han ender opp med å begrense deg på dette området så tenker jeg at det er like greit at dere gjør det slutt. Er dere derimot etablerte så synes jeg på den ene siden det er litt rart at han ikke unner deg dette. Såfremt dere ikke har barn sammen så går det ikke utover han. På den andre siden forstår jeg at du ikke gjør det slutt på grunn av en ferie.

Jeg tror du skal fiske litt mer i hva han mener før du bestemmer deg.

Anonymkode: aa564...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er forstålig og helt i orden. Jeg ønsker også å reise på ferie uten min samboer. Elsker tid for meg selv, så jeg kan gjøre akkurat det jeg vil over flere dager. Dette innebærer ikke utroskap. Skulle ønske han hadde samme behov, men han vil helst gjøre alt sammen hele tiden. 
Et forslag, TS, er å dra halve turen alen og halve med han. 

Anonymkode: 6e3e6...fa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et sånt forhold der jeg sikkert ville blitt dødelig fornærmet om kjæresten min hadde reist på noe spennende uten meg 😬😅  

Det er selvsagt lov, men jeg ville som sagt blitt veldig veldig lei meg. Hadde ikke klart å gjøre noe sånt uten å ha ham med meg selv heller. 

Men alle er vi ulike. Du kommer ikke utenom å ta det opp med ham og høre hva han synes han. 

Anonymkode: 16368...eee

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...