Gå til innhold

Hva synes du om ideen om hvis at kjæresten din ville dratt på ferie alene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fra tidlig alder har jeg alltid hatt en trang til å besøke Amerika, spesielt slike landlige steder som Alabama og lignende. Jeg liker å dra på ferie med kjæresten min, og i fjor var vi sammen på ferie. Men tanken på å utforske Amerika alene har alltid appellert til meg. Jeg er en person som trives ekstremt godt i mitt eget selskap, og selv da jeg var singel, dro jeg ofte alene ut på byen, restauranter og lignende.

Har lyst til å oppleve Amerika med samboeren min også. Men samtidig kjenner jeg en sterk trang til å oppleve det alene. Betyr det at jeg ikke elsker kjæresten min? Er det egoistisk å ville dra alene? Er det uvanlig å føle slik? Må jeg være singel for å kunne gjøre dette?

Hva synes du om ideen om hvis at kjæresten din ville dratt på ferie alene?

Anonymkode: c05c5...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samboeren min elsker å reise alene, og har gjort det både som singel, og i tidligere forhold. Det er litt vanskelig for meg å forholde meg til, for første instinktet mitt er at jeg føler meg avvist. Men så må jeg minne meg selv på at det er viktig at vi tilfredsstiller egne behov også, for å bevare lykken i forholdet. Jeg tror nok ikke det er uvanlig å føle slik, og det betyr ikke at du ikke elsker kjæresten din. 

Jeg kunne også tenkt meg å ta kortere turer alene, men større og lengre reiser, er ikke noe som frister meg 😅

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem.

Dere er ikke familie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Queen19 said:

Samboeren min elsker å reise alene, og har gjort det både som singel, og i tidligere forhold. Det er litt vanskelig for meg å forholde meg til, for første instinktet mitt er at jeg føler meg avvist. Men så må jeg minne meg selv på at det er viktig at vi tilfredsstiller egne behov også, for å bevare lykken i forholdet. Jeg tror nok ikke det er uvanlig å føle slik, og det betyr ikke at du ikke elsker kjæresten din. 

Jeg kunne også tenkt meg å ta kortere turer alene, men større og lengre reiser, er ikke noe som frister meg 😅

Har kjæresten din reist mye alene etter at dere ble sammen, og hva gjør din kjæreste for å trygge deg?

Anonymkode: c05c5...e25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fra tidlig alder har jeg alltid hatt en trang til å besøke Amerika, spesielt slike landlige steder som Alabama og lignende. Jeg liker å dra på ferie med kjæresten min, og i fjor var vi sammen på ferie. Men tanken på å utforske Amerika alene har alltid appellert til meg. Jeg er en person som trives ekstremt godt i mitt eget selskap, og selv da jeg var singel, dro jeg ofte alene ut på byen, restauranter og lignende.

Har lyst til å oppleve Amerika med samboeren min også. Men samtidig kjenner jeg en sterk trang til å oppleve det alene. Betyr det at jeg ikke elsker kjæresten min? Er det egoistisk å ville dra alene? Er det uvanlig å føle slik? Må jeg være singel for å kunne gjøre dette?

Hva synes du om ideen om hvis at kjæresten din ville dratt på ferie alene?

Anonymkode: c05c5...e25

Jeg reiser alene og er gjerne borte 1 måned. Neste gang skal samboer bli med også.

Kan du ikke reise alene først, og så kan dere dra sammen en annen gang.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du 17 år? 
Redd du ikke elsker kjæresten din fordi du vil dra på ferie alene? 😂

Hadde jeg blitt sammen med en fyr igjen, hadde det vært et krav at vi kunne gjort ting hver for oss og ikke måtte klenge oppå hverandre hele tida. 

Anonymkode: d60ca...1fe

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva synes du om ideen om hvis at kjæresten din ville dratt på ferie alene?

Anonymkode: c05c5...e25

Synes det kommer an på konteksten.

Anonymkode: c2932...c04

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bromance said:

Jeg reiser alene og er gjerne borte 1 måned. Neste gang skal samboer bli med også.

Kan du ikke reise alene først, og så kan dere dra sammen en annen gang.

Jeg er redd for at kjæresten min skal tro at jeg ikke elsker vedkommende. Tidligere har kjæresten min nevnt at det å dra ut på byen alene er unormalt og rart. Jeg frykter at dette kan bli et tema hvis jeg ønsker å reise så langt alene.

Anonymkode: c05c5...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du styrer ditt eget liv selv om du har en kjæreste :) Vi reiser også mye hver for oss.

Anonymkode: 7091c...988

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen19 skrev (10 minutter siden):

Men så må jeg minne meg selv på at det er viktig at vi tilfredsstiller egne behov også, for å bevare lykken i forholdet.

Det tenker jeg også på når jeg ligger med andre. 

Anonymkode: 84773...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Synes det kommer an på konteksten.

Anonymkode: c2932...c04

Min kontekst handler ikke om festing. Kanskje jeg tar meg et glass vin utendørs, men hovedmålet er å leie bil og utforske den amerikanske kulturen ved å kjøre rundt.

Anonymkode: c05c5...e25

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det tenker jeg også på når jeg ligger med andre. 

Anonymkode: 84773...a2e

Tenker du det om kjæresten ville reist alene på tur?

Anonymkode: c05c5...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker du det om kjæresten ville reist alene på tur?

Anonymkode: c05c5...e25

Går ut fra at det vil bli ligging på en sånn tur ja. 

Anonymkode: 84773...a2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har kjæresten din reist mye alene etter at dere ble sammen, og hva gjør din kjæreste for å trygge deg?

Anonymkode: c05c5...e25

Han har ikke det, men hans betryggelse er jo at dette er noe han har gjort lenge før han møtte meg, både som singel og når han har hatt andre kjærester. Altså handler det ikke om at han ikke vil reise med meg, men at han også trives med å reise alene. Og det må jeg jo respektere, og jeg forstår jo også at det er viktig å ivareta egne interesser og egen identitet, selvom man er i forhold, jeg tror det vil bidra til at man unngår mye bitterhet. Forhåpentligvis rekker vi noen kortere "øvningsturer" før han reiser alene i fem uker 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det tenker jeg også på når jeg ligger med andre. 

Anonymkode: 84773...a2e

Jaja, du om det. I vårt forhold er det heldigvis ikke behov for å ligge med andre, det behovet hadde kanskje vært større, dersom vi nektet hverandre å ivareta egne interesser som vi hadde før vi ble et par 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Går ut fra at det vil bli ligging på en sånn tur ja. 

Anonymkode: 84773...a2e

Jeg tror dette handler om person. En som er tilbøyelig til å være utro, vil mest sannsynlig gjøre det selv i hjembyen sin, enten det er på puben en lørdagskveld med gutta eller Amerika.

Anonymkode: c05c5...e25

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Går ut fra at det vil bli ligging på en sånn tur ja. 

Anonymkode: 84773...a2e

Hvorfor går du ut i fra det? Projiserer du fordi du selv vet at det er noe du ville gjort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke har småbarn, og må ferie i barnehage og skole- kabalen til å gå opp, så synes jeg det er helt greit, så lenge man sparer litt ferie til noe felles også. 

Noe ferie alene ble der ikke da barna var små, selv om begge har hatt ferietur med ungene alene. Så jenteturer/gutteturer/alenetur ble begrenset til weekendtur da barna var små. Dette rett og slett fordi kabalen angående barnas ferier måtte gå opp, men straks barna ble store har vi byttet på å ha en ferietur alene i året. Det er ikke fordi vi ikke er glade i hverandre, men fordi det er godt å oppleve litt på egenhånd også. 

Dere har ikke barn å tenke på, med mindre jeg har oversett noe, så da ser jeg ikke noe problem med dette. Du må imidlertid snakke med din samboer om hva han tenker og føler. Han kan mene noe helt annet enn meg og andre her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Queen19 said:

Jaja, du om det. I vårt forhold er det heldigvis ikke behov for å ligge med andre, det behovet hadde kanskje vært større, dersom vi nektet hverandre å ivareta egne interesser som vi hadde før vi ble et par 😉

Jeg har aldri reist alene til utlandet mens jeg var i et tidligere forhold. Jeg har vært ute på byen og reist mye alene rundt i Norge, men aldri utenlands. Vil dette kunne bli et problem i nytt forholdet?

Anonymkode: c05c5...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvilken type forhold vi hadde. Men generelt hadde jeg ikke ønsket forhold med en mann med et slikt behov

Anonymkode: cf574...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...