Gå til innhold

Hva er egentlig "guttastemning" ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Livserfaringen min og observasjonene jeg har gjort tilsier at jeg har rett. Det at du velger å kalle det for misogyni er vel enklere for egoet ditt. Ikke mitt problem at du syns jeg er en kjip fyr, driter egentlig i hva du mener. Dine meninger er bare dypt forankret i ditt ego

Anonymkode: 170c6...1eb

Åja, jeg trodde du var en kvinne. 

Jeg sier du er en mysognist fordi du bedømmer et helt kjønn. Det finnes milliarder flere kvinner enn det du har møtt. Folk langt smartere enn deg. Du må huske at verden er stor og ha en åpen innstilling om at du ikke vet alt, ellers faller du i groper som mysogni. Du kjenner heller ikke folk, og de vil ikke vise deg alle sider av segselv. Det krever også av deg som person å få muligheten til å se, så om du går rundt å unngår kvinner og forhåndsdømmer dem som mindre intelligente, ja da kan du jo gjette hvor mye du vil finne ut. 

Ego er ikke motivet mitt, fornuft er. 

Anonymkode: 79c3b...c37

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes det ulike typer guttastemning eller er det liksom bare en type? Noen andre menn enn meg som synes at det som blir nevnt som guttastemning her er ubehagelig? 

Anonymkode: 25f66...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, hva er egentlig dette? Jeg er mann selv, og klarer ikke helt å forstå dette. Noen som kan forklare begrepet for meg? 

Anonymkode: 25f66...8c8

Er en stemming som oppstår når gutta samles å vi kan være 100% genuine oss uten og frastøtte samt være relativt åpne og ærlig om våre personlig meninger. Har merket hverfall de siste årene når det å være politisk korrekt i det offentlige rom har blitt mer utbredt så har gjerne anledning hvor gutta samles hvert tidspunkt hvor gutta kan lufte tankene sine og diskutere uten fordømmelse.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Finnes det ulike typer guttastemning eller er det liksom bare en type? Noen andre menn enn meg som synes at det som blir nevnt som guttastemning her er ubehagelig? 

Anonymkode: 25f66...8c8

Den har ulike nivåer.

Anonymkode: ecb5c...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Helt riktig. Guttastemning er gode greier. Og det er en grunn til at de fleste kvinner ekskluderes fra guttastemning. De liker ikke guttastemning.

For som jeg liker å si: skulle ønske de fleste kvinner kunne suge lem like bra som de suger moroa ut av ting. 

Anonymkode: 170c6...1eb

🤮

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en tilsvarende jenta-stemning? Og hva går den eventuelt ut på? 

Anonymkode: 25f66...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 0.20):

Herregud, som selverklært mannsjåvinist og fæl mann veit jeg at kvinner bør få lov til å ha sin stemning og sosialisere på sine premisser. Jeg ville aldri som mann ha insistert på å invadere et område hvor det bare er kvinner. Og hvis jeg først hadde blitt invitert hadde jeg prøvd å ha et åpent sinn og prøvd å tolke alt de gjør i beste mening. Det siste jeg ville gjort var å bitche. Men neida, så langt tenker ikke damene. De vil bare sabotere for menn gjennom endeløs klaging. Og så lurer de på hvorfor de er single 😆 

Anonymkode: 170c6...1eb

Ja, hvorfor bitcher folk. Altså, en veldig heit fyr og intelligent fyr, greit at han bitcher, han ser sikkert fantastisk ut mens han bitcher, en fryd for øyet. 
 

Mener folk indirekte at de er dødsheite når de bitcher? 😅 

genuint nysgjerrig. Det er derfor jeg ca aldri bitcher, for det er jo det samme som å si: jeg er grisedeilig. 😭

Anonymkode: 5727f...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann er det om ikke annet innteressant å bli fortalt av kvinner hvordan stemningen er når ‘vi gutta’ samles 🙃
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (4 minutter siden):

Som mann er det om ikke annet innteressant å bli fortalt av kvinner hvordan stemningen er når ‘vi gutta’ samles 🙃
 

 

Womansplaining?

Anonymkode: c6dc6...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 23.10):

Ja, hva er egentlig dette? Jeg er mann selv, og klarer ikke helt å forstå dette. Noen som kan forklare begrepet for meg? 

Anonymkode: 25f66...8c8

Samme som jentestemning vil jeg tro.. Det blir en egen atmosfære, egne temaer de snakker om. 

Anonymkode: cc585...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Finnes det en tilsvarende jenta-stemning? Og hva går den eventuelt ut på? 

Anonymkode: 25f66...8c8

Det står jentene fritt til å skape dette selv. Men de begrenser seg til å gå på do sammen.

Anonymkode: ecb5c...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 0.07):

Nei du er ikke en kjip kar. Det som gjør deg kjip er hvis du på liv og død skal bli irritert og krenka, vise det med kroppspråk eller begynne være moraliserende. Så lenge du har det greit med deg selv og gutta rundt har det gøy, så er det ingen som tenker noe nevneverdig. Det er ikke noe krav om at du må delta, det er verre om du skal ødelegge stemningen

Anonymkode: 170c6...1eb

Det er akkurat dette også kvinner får 'slengt i trynet' når de sier nei til sex. 'Ikke ødelegg stemningen da'

'Guttastemningen' er giftig. Det er ment som en vits og kun morro, men når det skjer om og om igjen, blir det en sannhet i det. Det blir dratt inn i virkeligheten og blir en norm. Si noe en gang, greit. Men når det har blitt gjentatt hver fredag når det er 'guttastemning', blir dette det normale, også i tankegangen.

Anonymkode: 695e9...425

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 23.25):

Hmmm... Vil det være ubehagelig å være kvinne et sted med guttastemning? Jeg har kjent noen ganger, at språk og holdninger går langt utover mine grenser og at det er ubehagelig å være et sted på grunn av stemningen. Dette gjelder først og fremst ved større inntak av alkohol. Jeg har følt meg litt liten, utenfor og rar som ikke syns dette er noe stas selv om jeg er mann.

Anonymkode: 25f66...8c8

Jeg tror du skal ta det helt med ro. Du er langt fra den eneste. Men du har havnet i feil gjeng. Man kan sikkert få inntrykk av at den type "guttastemning" du beskriver er helt vanlig, men heldigvis finnes det helt andre miljøer hvor menn synes at dette er noe av det flaueste og idiotiske man kan observere.

Slike sjablong-menn finnes, i likhet med at det finnes tilsvarende sjablong-kvinner som også fremstår som fanatiske klisjéer av kvinnekjønnet. Begge deler er flaut i min verden. Kanskje fordi det fremstår som uintelligent og parodisk. Typisk kommentar fra en slik brautende klisjégubbe har du under. Min erfaring er at oppgående, smarte og trygge menn stort sett bare rister oppgitt på hode når det dukker opp en gjøk av samme kaliber som i innlegget under.

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 23.34):



For som jeg liker å si: skulle ønske de fleste kvinner kunne suge lem like bra som de suger moroa ut av ting. 

Anonymkode: 170c6...1eb

 

Anonymkode: 2ad3e...a87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 0.26):

 

Det er jo hyggelig at dine enkle mannlige venner ler med deg (forhåpentligvis), ettersom du ikke har noen kvinner i ditt liv. Men dette er knapt et ordspill, og på et veldig enkelt nivå… 

Tro det eller ei, men det finnes faktisk intelligente menn som er skarpe og morsomme, og som ikke unngår å snakke til halve menneskeheten.

Noen ganger lurer jeg på om alle bor i små bygder, eller bare beveger seg i utrolig små miljøer, slik at de tror at de selv er normalen?

Anonymkode: ca536...bc5

Jeg tror du er inne på noe der. Det er noe innavla, snevert og banalt med hele sjargongen, som gjør det utrolig pinlig. Jeg er rimelig immun og lite følsom overfor vulgariteter og rølpespråk. Det tåler jeg godt. Jeg er derimot ganske så følsom på flaue banaliteter servert med en påtatt overmodighet fra grunnleggende usikre karer som poserer som tøffinger.  

Jeg er usikker på om dette er mer utbredt på bygda, for jeg har heldigvis til gode å støte særlig ofte på denne sorten menn bortsett fra en periode da jeg var sammen med en type fra Østfold. 

Men kule, skarpe, vittige menn derimot, har jeg både blant mine kolleger og i nærmeste vennekrets og familie. 

Anonymkode: 2ad3e...a87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maatte_ha_konto

Noe av det teiteste jeg hører og vet om. Flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I serien "Hvite gutter" er det snakk om "guttastemning" som er om damer, sex og festing, og begrepet "gutta backer", dvs gutta støtter uttalelser eller handlinger som noen i gjengen gjør, selv om det er motbydelig.

Anonymkode: 2d872...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 hours ago, AnonymBruker said:

Det er akkurat dette også kvinner får 'slengt i trynet' når de sier nei til sex. 'Ikke ødelegg stemningen da'

'Guttastemningen' er giftig. Det er ment som en vits og kun morro, men når det skjer om og om igjen, blir det en sannhet i det. Det blir dratt inn i virkeligheten og blir en norm. Si noe en gang, greit. Men når det har blitt gjentatt hver fredag når det er 'guttastemning', blir dette det normale, også i tankegangen.

Anonymkode: 695e9...425

Jeg enig i at det er en uting å reagere negativt når man får avslag om sex. Men jeg er uenig om at guttastemning er skadelig. Alle gutta veit hva som er kødd og ikke når de samles. De mekanismene du beskriver er det kvinner som går fem på. Det er de som blir hjernevasket over tid. Som igjen forklarer hvorfor kvinner oppfører seg som de gjør idag. Ta f.eks feminismen. Der har de ropt de samme tingene i snart 50 år og 98% av alle damer gjentar feministpropaganda. Selv om det nå finnes fakta som motbeviser det de sier, så nekter de ta det til seg. Nettopp pga det du beskriver.

Anonymkode: 170c6...1eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttastemning er en egen gruppedynamikk som skjer når noen menn kommer sammen. Da konkurrerer de med hverandre, girer hverandre opp, blir like, og kommer gjerne også med nedsettende kommentarer om kvinner. Har vært vitne til det mange ganger. Det handler ikke om at man misforstår noe budskap. Det skjer selvfølgelig ikke med alle guttegjeng, men en god del.

Anonymkode: c9b23...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 23.34):

Helt riktig. Guttastemning er gode greier. Og det er en grunn til at de fleste kvinner ekskluderes fra guttastemning. De liker ikke guttastemning.

For som jeg liker å si: skulle ønske de fleste kvinner kunne suge lem like bra som de suger moroa ut av ting. 

Anonymkode: 170c6...1eb

Her har vi en guttastemning-kandidat. SÅ sjarmerende og morsomt. Not. Morsomt å parodiere sånne som dere da.

Anonymkode: c9b23...e8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 23.53):

Det morsomme med kommentaren hennes er jo nettopp at hun suger moroa ut av det jeg skrev. Det var jo ment som en flåsete kommentar ALLE gutter skjønner og flirer litt av. Men neida, de skal inn og moralisere og rette oppmerksomheten mot seg selv og forsure hele greia. 

Anonymkode: 170c6...1eb

Alle gjør ikke det, nei. Dere er faktisk en egen type. Det er greit det. 

Anonymkode: c9b23...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...