Gå til innhold

Hva er egentlig "guttastemning" ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Hmmm... Vil det være ubehagelig å være kvinne et sted med guttastemning? Jeg har kjent noen ganger, at språk og holdninger går langt utover mine grenser og at det er ubehagelig å være et sted på grunn av stemningen. Dette gjelder først og fremst ved større inntak av alkohol. Jeg har følt meg litt liten, utenfor og rar som ikke syns dette er noe stas selv om jeg er mann.

Anonymkode: 25f66...8c8

 Skjønner akkurat hva du mener. For meg blir det nesten bare en variant av "rølp". Er altfor seriøs, følsom og utypisk mann til å kunne like "guttastemning" for min egen del. Så vi er flere.

Anonymkode: 6eca9...588

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er kvinne, og har blant annet bakgrunn fra Forsvaret, så jeg er godt vant til menn av ulikt slag.

Kan trygt si deg at slike kommentarer som dette er det mest avtennende som fins for de fleste kvinner. Det rare er at folk som snakker slik gjerne selv tror de er blant de tøffe gutta i gata. Det er så langt fra sannheten som det går an å komme.

 

 

Anonymkode: 2129e...118

Tror du jeg går rundt og forteller den der til kvinnfolk? Nei jeg unngår å si noe som helst til kvinnfolk med mindre jeg må. Gutta derimot flirer av det jeg sier og det er full guttastemning. De gutta du møter i forsvaret er nå kastrerte etter årevis med bitching fra kvinnfolk i Forsvaret.

Anonymkode: 170c6...1eb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å skape guttastemning er en kunst. Du har trolig bare gjort det feil.

Anonymkode: 170c6...1eb

Men synes du ikke det blir litt nedverdigende mot kunstarten din å kalle det for guttastemning? Det er jo kunst. Det trenger en kulere betegnelse. 

Anonymkode: 5727f...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er kvinne, og har blant annet bakgrunn fra Forsvaret, så jeg er godt vant til menn av ulikt slag.

Kan trygt si deg at slike kommentarer som dette er det mest avtennende som fins for de fleste kvinner. Det rare er at folk som snakker slik gjerne selv tror de er blant de tøffe gutta i gata. Det er så langt fra sannheten som det går an å komme.

 

 

Anonymkode: 2129e...118

Derfor er ikke du invitert. Når en mann hører den setningen så er det et artig ordspill som ikke tas seriøst, når en kvinne hører det så er det kvinnediskriminering, man MÅ jo finne et offer! Det viktigste er alltid at man må finne et offer, helst skal offeret være meg!

Anonymkode: e6a4b...690

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men synes du ikke det blir litt nedverdigende mot kunstarten din å kalle det for guttastemning? Det er jo kunst. Det trenger en kulere betegnelse. 

Anonymkode: 5727f...7d1

Det er kun damer som bryr seg om status. Blant gutta som kan guttastemning så er vi alle likeverdige brødre. 

Anonymkode: 170c6...1eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Derfor er ikke du invitert. Når en mann hører den setningen så er det et artig ordspill som ikke tas seriøst, når en kvinne hører det så er det kvinnediskriminering, man MÅ jo finne et offer! Det viktigste er alltid at man må finne et offer, helst skal offeret være meg!

Anonymkode: e6a4b...690

Det morsomme med kommentaren hennes er jo nettopp at hun suger moroa ut av det jeg skrev. Det var jo ment som en flåsete kommentar ALLE gutter skjønner og flirer litt av. Men neida, de skal inn og moralisere og rette oppmerksomheten mot seg selv og forsure hele greia. 

Anonymkode: 170c6...1eb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du beviser med ett innlegg hvorfor det kalles guttastemning og hvorfor kvinner som deg ikke er velkomne 😆

Anonymkode: 170c6...1eb

Det er nok sant. Men jeg skulle ønske flere damer skjønte hvor idiotisk mennene deres oppfører seg, tar klar avstand fra dem og pælmer dem ut. Gode menn liker ikke guttastemning og har ingen ting å skjule! De synes derfor damer er velkomne i alle settinger. 

Anonymkode: aa605...37a

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er kun damer som bryr seg om status. Blant gutta som kan guttastemning så er vi alle likeverdige brødre. 

Anonymkode: 170c6...1eb

Gurimalla. 🩷

Anonymkode: 5727f...7d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere gutta som kan "guttastemning": Hva gjør en kjip mann som meg med guttastemningen deres. Blir jeg betraktet likt som en kvinne eller som et potensielt omvendelsesemne. 

Ts

Anonymkode: 25f66...8c8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite følelser, overfladisk snakk, fjasing, mye humor og hardt språk, der alle er med og involvert, og ingen blir støtt.

Guttastemning inneholder lite til ingen snakk om sex og kvinner. Det handler egentlig om alt annet. 

Kan være artig en gang i blant, men er egentlig en oppskrytt greie.

Endret av Bombasi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror du jeg går rundt og forteller den der til kvinnfolk? Nei jeg unngår å si noe som helst til kvinnfolk med mindre jeg må. Gutta derimot flirer av det jeg sier og det er full guttastemning. De gutta du møter i forsvaret er nå kastrerte etter årevis med bitching fra kvinnfolk i Forsvaret.

Anonymkode: 170c6...1eb

Jeg må le.

Det er noe utrolig patetisk og latterlig over en mann som sitter anonymt på et kvinneforum og tøffer seg, mens han klager over at menn i Forsvaret er kastrerte. Ha ha.

 

Anonymkode: 2129e...118

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tror du jeg går rundt og forteller den der til kvinnfolk? Nei jeg unngår å si noe som helst til kvinnfolk med mindre jeg må. Gutta derimot flirer av det jeg sier og det er full guttastemning. De gutta du møter i forsvaret er nå kastrerte etter årevis med bitching fra kvinnfolk i Forsvaret.

Anonymkode: 170c6...1eb

Eg ler 😂du er bare så tragisk

Anonymkode: 3fbb0...0f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg må le.

Det er noe utrolig patetisk og latterlig over en mann som sitter anonymt på et kvinneforum og tøffer seg, mens han klager over at menn i Forsvaret er kastrerte. Ha ha.

 

Anonymkode: 2129e...118

Ingen i denne tråden har tøffet seg. Du beviser nok en gang at du ikke har evnen til å lese menn.

Anonymkode: e6a4b...690

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Til dere gutta som kan "guttastemning": Hva gjør en kjip mann som meg med guttastemningen deres. Blir jeg betraktet likt som en kvinne eller som et potensielt omvendelsesemne. 

Ts

Anonymkode: 25f66...8c8

Du er det de kaller en tøffel, eller simp. Ta deg en tur inn på Mannegutta Ottar sin fb-side. Der er det 'guttastemning'. Det er så patetisk hvordan de holder på.

I en skikkelig guttastemning er kona/samboer/kjæreste mest omtalt som 'oppvaskmaskinen'. Det gjelder å være så 'tøff som mulig' slik at den mannen i gruppa den enkelte ser opp til, ler. Hvis han ler, da er man godkjent. Men man må holde det oppe, man må ikke glemt heller. 'Den tøffe kompisen min synes jeg også er tøff høhøh'

Om du lurer på hvem hver enkelt mann prøver å tøffe seg for, sjekk ut hvem som er den første han ser på etter å ha gjort noe han vil ha anerkjennelsen fra. Det slår aldri feil! (gjelder for øvrig ellers også)

Dette er menn som setter kompisens meninger langt foran en partners meninger. Hva kompisen sier, er loven.

Anonymkode: 695e9...425

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Helt riktig. Guttastemning er gode greier. Og det er en grunn til at de fleste kvinner ekskluderes fra guttastemning. De liker ikke guttastemning.

For som jeg liker å si: skulle ønske de fleste kvinner kunne suge lem like bra som de suger moroa ut av ting. 

Anonymkode: 170c6...1eb

Den er så uorginal! Den har blitt sagt så utrolig mange ganger. Finn på noe nytt da

Anonymkode: 695e9...425

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Til dere gutta som kan "guttastemning": Hva gjør en kjip mann som meg med guttastemningen deres. Blir jeg betraktet likt som en kvinne eller som et potensielt omvendelsesemne. 

Ts

Anonymkode: 25f66...8c8

Nei du er ikke en kjip kar. Det som gjør deg kjip er hvis du på liv og død skal bli irritert og krenka, vise det med kroppspråk eller begynne være moraliserende. Så lenge du har det greit med deg selv og gutta rundt har det gøy, så er det ingen som tenker noe nevneverdig. Det er ikke noe krav om at du må delta, det er verre om du skal ødelegge stemningen

Anonymkode: 170c6...1eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er kvinne, og har blant annet bakgrunn fra Forsvaret, så jeg er godt vant til menn av ulikt slag.

Kan trygt si deg at slike kommentarer som dette er det mest avtennende som fins for de fleste kvinner. Det rare er at folk som snakker slik gjerne selv tror de er blant de tøffe gutta i gata. Det er så langt fra sannheten som det går an å komme.

 

 

Anonymkode: 2129e...118

Det gjør ingenting om det er avtennende, da guttastemning er for gutta.

Anonymkode: ecb5c...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du er det de kaller en tøffel, eller simp. Ta deg en tur inn på Mannegutta Ottar sin fb-side. Der er det 'guttastemning'. Det er så patetisk hvordan de holder på.

I en skikkelig guttastemning er kona/samboer/kjæreste mest omtalt som 'oppvaskmaskinen'. Det gjelder å være så 'tøff som mulig' slik at den mannen i gruppa den enkelte ser opp til, ler. Hvis han ler, da er man godkjent. Men man må holde det oppe, man må ikke glemt heller. 'Den tøffe kompisen min synes jeg også er tøff høhøh'

Om du lurer på hvem hver enkelt mann prøver å tøffe seg for, sjekk ut hvem som er den første han ser på etter å ha gjort noe han vil ha anerkjennelsen fra. Det slår aldri feil! (gjelder for øvrig ellers også)

Dette er menn som setter kompisens meninger langt foran en partners meninger. Hva kompisen sier, er loven.

Anonymkode: 695e9...425

Nå oser du "kvinnastemning" gitt.

Og dere lurer på hvorfor menn vil henge med bare gutta.

Anonymkode: e6a4b...690

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Å kunne si og gjøre det man vil, tulle og tøyse og si tåpelige ting som man egentlig ikke mener uten å måtte gå på eggeskall fordi der er en kvinne tilstede som tar useriøse ting seriøst, tar ting ut av kontekst, skal finne et offer i seg selv eller andre i ett hvert tema osv. osv.

Det er litt som stand up comedy, folk flest i salen skjønner at komikeren på scenen ikke faktisk er en pedo som putter katter i mikrobølgeovner, at det bare er spøk og vitser designet for å få oss til å le, men så begynner en idiot i publikum å bryte inn fordi de tar alt som blir sagt som om det var faktum.

Å snakke med bare menn tilstede er noe helt annet enn om du introduserer en kvinne.

Og nei, vi sitter ikke å prater om pupper i timevis. Det er for det meste humor og komedie det går i.

Anonymkode: e6a4b...690

Det er jo faktisk et problem dette. Selv for menn. Det er en kjennsgjerning at menns samtaler er for det meste helt overfladiske. Ingen ordentlige samtaler. Menn som har det vanskelig, menn som sliter, det være seg økonomisk, i et samliv, med tunge tanker osv kan ikke snakke med kompiser om seriøse livshendelser.

Det er så lite rom blant slike kompisgjenger å snakke om ting som virkelig betyr noe. Det er ikke uten grunn at det er så mange som tar livet sitt, og igjen sitter kompisene der som ikke ante noen ting.

Mange menn prøver å endre dette. Hva vi kvinner sier, er helt irrelevant, for denne typen menn hører ikke på kvinner uansett.

Men så har man disse her som tviholder på denne 'guttastemningen'. Det er så synd og trist å se på fra sidelinjen.

Anonymkode: 695e9...425

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå oser du "kvinnastemning" gitt.

Og dere lurer på hvorfor menn vil henge med bare gutta.

Anonymkode: e6a4b...690

Det ser jeg ikke på som et tap.

Anonymkode: 695e9...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...