Gå til innhold

Han blir sur om jeg ikke legger meg samtidig som han


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mulig han er som meg og blir forstyrret i søvnen i det du kommer inn for å legge deg? Isåfall må dere finne en løsning om det så er to soverom, for det er helt forferdelig å sovne for så å bli vekket etter en time for deretter å vente på det berømte søvntoget i en evighet mens partneren sovner momentant.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 8.34):

Det er jo hyggelig å legge seg samtidig når man er kjærester. Jeg skjønner at han blir litt lei seg når du heller vil være oppe lenge for deg selv.

Men det er jo dumt å bli sur for ting uansett. 

Anonymkode: 89ae7...0d7

Ja dette bør kanskje være mønsteret i et forhold, men det går jo an å akseptere av og til at kjæresten vil slappe av og ha litt alenetid og sitter oppe litt ekstra. Gi og ta er noe man bør etterstrebe i alle forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik var min X også. Det finner jeg meg ikke i med min neste partner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 10.10):

Her er det motsatt. Jeg legger meg halv 10 og han kommer til sengs klokka 12/halv 1.

For meg er det litt sårt at han aldri kommer og legger seg mens jeg fortsatt er (skikkelig) våken i senga. Det hadde vært godt med litt kos og sånt før en tar natta, men det skjer altså aldri. Jeg blir også forstyrret og kan våkne til når han kommer til sengs, og kan slite med å sovne igjen etterpå. Han sovner på to minutter når han legger hodet på puta. 

Anonymkode: ddd2d...7cd

Kanskje dette også er problemet til TS' samboer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyoscyamus skrev (56 minutter siden):

Kanskje dette også er problemet til TS' samboer?

Da bør han kanskje gå til legen og finne ut hvorfor han ikke faller i dyp døvn hvor det er vanskelig å våkne, men vaker i kun de øvre søvnlagene. 

Anonymkode: a88d8...6ba

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg på hvor glad og takknemlig jeg er for å bo alene. Hadde aldri holdt ut med en person som skal diktere leggerutinene mine.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 10.22):

Jeg er i samme situasjon som din mann. Jeg legger meg først, men blir liggende å vente til samboer legger seg, sånn er vi skrudd sammen. Problemet er at når hun legger seg så har jeg vært trøtt og er i innsovningsfasen, men blir stresset av at hun er oppe og ordner ett eller annet, går på badet. Jeg sliter med søvnen, når jeg legger meg alene og vet at jeg ikke kommer til å bli forstyrret så sovner jeg ganske kjapt. Når jeg hører at hun sovner nesten med en gang så blir det ekstra stress for meg, og da er innsovningen ødelagt. Jeg vet det handler om et dårlig mønster fra min side, men har hatt problemer siden tenårene, ikke det at jeg ikke får sove, men jeg må ha rutiner rundt akkurat denne viktige delen. Så jeg tenker at du må ta noen hensyn til din mann, lite søvn gagner ingen i forholdet 

Anonymkode: d914e...ff2

Jeg krevde at min samboer la seg samtidig som meg, eller på annet soverom. Så vi brukte to rom altså fast, nettopp for å løse dette problemet. Hvis jeg nesten har sovnet, eller har sovnet og så blir vekket, så får jeg ikke sove igjen. For å beholde intimiteten av å ha litt hudkontakt (trenger ikke sex, men det å bli trøtt sammen med kjæresten) så ble han alltid med og koseskravlet i ti minutter de kveldene han ikke ville legge seg samtidig. Da så vi ikke hverandre igjen før neste morgen, siden han da måtte sove på eget rom. 

Jeg trenger en kjæreste som ser verdien i å samkjøre døgnrytmene våre. Andre har andre behov, men det der er mitt :) 

Anonymkode: 064fc...60a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger meg rundt 22.30 og mannen legger seg 00.30. Det har fungert helt utmerket i alle år. Jeg sover litt urolig og trenger flere timer, han sover som en stein og trenger færre timer. Sex har vi før jeg legger meg. 

Anonymkode: 27e3b...d1a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

megmegmego skrev (1 time siden):

Nå kjenner jeg på hvor glad og takknemlig jeg er for å bo alene. Hadde aldri holdt ut med en person som skal diktere leggerutinene mine.

Bor sammen med en på 15. året uten at vi dikterer hverandres leggerutiner😁 Hadde heller ikke orket å bli tvangssamordnet

Anonymkode: 27e3b...d1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 8.38):

Har man småbarnsfamilie og vanlig jobb, så står man opp 0630, og da er det greit at det er nattero etter 2200.

 

Anonymkode: fbdab...19a

Småbarnsfamilie her og. To barn med faste leggetider (fordi det er voksne sitt ansvar), og to voksne som ikke er umyndiggjorte, og som ser det som en menneskerett å bestemme sine egne leggetider.

Jeg ser det som skilsmissegrunn om en partner hadde prøvd å bestemme over meg på den måten.

Anonymkode: 168d1...4e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som singel synest jeg det er rart å ikke kunne bestemme selv når en skal legge seg.

Anonymkode: 691c9...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som er grunnen til at det er slik hos han, men samme beskrivelse kunne passet til meg. Hos meg er det slik at jeg helst ville at mannen skulle legge seg ca samtidig og ikke for sent fordi jeg måtte opp på jobb tidlig (klokka 5), og han vekket meg alltid når han la seg, og det å sovne tar meg lang tid. Nå er løsningen at vi sover i hvert vårt rom, for dét er bedre enn at jeg får søvnmangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig, kanskje du skulle gitt han en smokk og et bleieskift i samme slengen?

 

Jeg synest også det er deilig å koble av før jeg legger meg. Være litt for meg selv før jeg finner sengen. Kjenner meg godt igjen i det. Jeg synest det er helt sjukt merkelig at samboeren din er fortsatt et barn når det kommer til søvnrutiner. Meget spesielt.

Her så legger jeg meg fra alt mellom kl 21.30-01.00. Spørs litt på hvordan arbeidsdagen ser ut dagen etter. Dama legger seg nesten alltid kl 21.30, av og til før det også. Det beste hun vet er å legge seg. Hun synest det er deilig å sovne først så hun slipper å våkne av snorking min. Haha. Lite prat og kos hos oss ved leggetid🫢Nå er hun ganske lydsensitiv også da. Våkner veldig lett.

Vi står opp mellom 06 og 06.45 nesten hver dag. Og dette funker vel greit for oss.

Anonymkode: a713f...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 8.38):

Har man småbarnsfamilie og vanlig jobb, så står man opp 0630, og da er det greit at det er nattero etter 2200.

 

Anonymkode: fbdab...19a

Lurer på om du er den samme som reagerer på at folk har varmmat med i matpakka? Eller at noen familier har godteri midt i uka?

Det må være deilig å vite hvordan livet skal være for alle? 

Har du tenkt på at kanskje ikke alle har en så rigid døgnrytme?

Anonymkode: 28111...7f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som deg, TS. Heldigvis er ikke mannen min som din! Vi har bodd sammen i mer enn 20 år, og utrolig nok har dette aldri vært et tema. Det hjelper nok at mannen min sovner med en gang han legger seg, så han ligger ikke der og savner meg, liksom. Dette gjør vi, for at det skal bli mer hyggelig på kvelden, selv om vi legger oss forskjellig:

Jeg kommer alltid inn og sier god natt til ham. Jeg slår av lyset, gir ham et kyss og en klem, og noen ganger setter meg ned ved siden av ham på senga, eller legger meg ned en liten stund. Da snakker vi litt om morgendagen eller andre ting en liten stund, og så sier vi natta til hverandre. Veldig koselig, egentlig. 

Hvis jeg skulle lagt meg samtidig med han hver dag, ville jeg blitt liggende i senga i 1-2 timer og vridd meg, så det hadde ikke hjulpet noen. 

 

Anonymkode: 5bc49...6f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2024 den 23.52):

 

Jeg er voksen og ønsker å bestemme når jeg skal legge meg selv🙄

Anonymkode: 7ca12...388

Jasså... Og det er du helt sikker på? 

Anonymkode: dfcca...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 3/20/2024 at 8:05 AM, AnonymBruker said:

Og hvem skal få det ønske til å gå i oppfyllelse? Julemannen? 

Anonymkode: f5709...235

Dansk?

Anonymkode: 23bed...547

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 10.53):

Det hadde jeg 100% oversett. Hadde ikke giddet å forholde meg til det overhodet. 

Anonymkode: 93141...f15

Ikke jeg heller!! Livet er for kort ass!!

Anonymkode: ea540...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...