Gå til innhold

Han blir sur om jeg ikke legger meg samtidig som han


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min trenger mer søvn enn meg, og vil derfor legge seg tidlig. Han legger seg gjerne kl 23 når sønnen hans legger seg. Jeg trenger litt tid om kvelden, når det har blitt stille rundt meg, til å bare kople av. Fordøye dagen, rydde litt, se tv eller bare sitte helt stille. 
Saken er at selv om han er trøtt og legger seg før meg, så sier han at han at han ikke får sove før jeg har kommet og lagt meg. 
om jeg blir litt sen da, så får han forlite søvn. Han blir snurt om jeg ikke legger meg samtidig som han.. 

Jeg er voksen og ønsker å bestemme når jeg skal legge meg selv🙄

Anonymkode: 7ca12...388

  • Liker 10
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest WhisperingWind

Han får skaffe seg en nattlampe eller bamse da. 
 

Kanskje du innimellom kan legge deg med han og kose litt? Når kjæresten min er trøtt sovner han på noen minutter om jeg ligger inntil han🤷🏻‍♀️

Så står du bare opp igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å bli sur når han går og legger seg 😆 Eller ta en skikkelig prat om det og bli enige om at dere er ulike der, og han må ta ansvar for seg selv. Når han som voksen ikke klarer å finne søvn selv så har han litt å jobbe med. 

Anonymkode: ebed5...d04

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er voksen og ønsker å bestemme når jeg skal legge meg selv🙄

Anonymkode: 7ca12...388

Og hvem skal få det ønske til å gå i oppfyllelse? Julemannen? 

Anonymkode: f5709...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Samboeren min trenger mer søvn enn meg, og vil derfor legge seg tidlig. Han legger seg gjerne kl 23

Tidlig? Kl 23 er jo nesten midt på natta 😅

Godt vi ikke bor sammen, jeg er i seng før kl 2130 hver eneste kveld ;) 

Til gjengjeld bestemmer jeg ikke når samboeren min skal legge seg, men heldigvis går vi alltid i seng samtidig, han trenger mye søvn og jeg står opp veldig tidlig. Er glad vi har samme søvnrytme, men hadde vi ikke hatt det, hadde vi løst det uten at noen hadde blitt sure. 

Anonymkode: fab9a...e64

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo hyggelig å legge seg samtidig når man er kjærester. Jeg skjønner at han blir litt lei seg når du heller vil være oppe lenge for deg selv.

Men det er jo dumt å bli sur for ting uansett. 

Anonymkode: 89ae7...0d7

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WhisperingWind skrev (1 time siden):

Han får skaffe seg en nattlampe eller bamse da. 
 

Kanskje du innimellom kan legge deg med han og kose litt? Når kjæresten min er trøtt sovner han på noen minutter om jeg ligger inntil han🤷🏻‍♀️

Så står du bare opp igjen?

Jeg må le litt. Det er jo et hyggelig forslag, men det er helt umulig å ikke se for seg at det er en 7-åring man legger. 

Anonymkode: ffdcb...053

  • Liker 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man småbarnsfamilie og vanlig jobb, så står man opp 0630, og da er det greit at det er nattero etter 2200.

 

Anonymkode: fbdab...19a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her legger vi oss alltid samtidig, om ikke en av oss er hjemme da. Jeg tror dette er en av tingene som har gjort at vi har et veldig fint forhold. 
Vi legger oss samtidig klokka 23, da ligger jeg kanskje i armene hans, vi har sex eller vi prater bitte litt eller legger oss til å sove med engang. Jeg måtte justere min kveldsrutiner for før dette ka vi oss mellom 00/02 og da sa jeg til mannen at han bare kunne bli oppe. Det ville han ikke, synes det er litt kjedelig at dagen blir litt kort :) 

Anonymkode: f60ed...b0e

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har man småbarnsfamilie og vanlig jobb, så står man opp 0630, og da er det greit at det er nattero etter 2200.

 

Anonymkode: fbdab...19a

Men nattero gir vel ikke seng-plikt?

Anonymkode: cef29...8b9

  • Liker 12
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min legger seg 19:30, så vi legger oss aldri samtidig uten om i helgene 😅

Anonymkode: e07d7...572

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har man småbarnsfamilie og vanlig jobb, så står man opp 0630, og da er det greit at det er nattero etter 2200.

 

Anonymkode: fbdab...19a

Er det noe du har bestemt? Eller står det i Norges lover? Når man står opp kommer vel an på så mye, f eks arbeidstider, om barna er på skole eller i barnehage, reisevei osv.

Anonymkode: 1c0fa...d7a

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Her legger vi oss alltid samtidig, om ikke en av oss er hjemme da. 

Anonymkode: f60ed...b0e

Haha, jeg skjønner du skrev feil, men dette ble litt komisk :) Hvis en av dere tilfeldigvis er hjemme, legger dere dere til ulike tider, men sånn til vanlig, når dere altså ikke er hjemme, legger dere dere samtidig…

Anonymkode: 1c0fa...d7a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Saken er at selv om han er trøtt og legger seg før meg, så sier han at han at han ikke får sove før jeg har kommet og lagt meg. 

Det er jo hans problem å løse, ikke ditt! 
 

Du er jo voksen og velger faktisk selv når du skal legge deg. Du har jo rett til det! 

Anonymkode: b3519...566

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får han bare bli sur. Leggetider er for barn og ungdom, ikke voksne. 
 

Jeg skjønner deg godt. Jeg trenger også tid på kvelden for meg selv. Da sitter jeg stille og rolig i sofaen med en kopp te & får fred i kroppen. Hverdagen min fungerer ikke uten den kveldsstunden, den gir meg balanse ❤️

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det motsatt. Jeg legger meg halv 10 og han kommer til sengs klokka 12/halv 1.

For meg er det litt sårt at han aldri kommer og legger seg mens jeg fortsatt er (skikkelig) våken i senga. Det hadde vært godt med litt kos og sånt før en tar natta, men det skjer altså aldri. Jeg blir også forstyrret og kan våkne til når han kommer til sengs, og kan slite med å sovne igjen etterpå. Han sovner på to minutter når han legger hodet på puta. 

Jeg skulle ha blitt vant til våre forskjellige søvnmønstre, for det har vært slik i mange år. Har prøvd å endre på mitt for å få mer tid sammen med han (legge meg senere), men han har heller sklidd ut i den andre retningen. Vi ha 8 timer igjen av dagen sammen etter vi er ferdige på jobb. De første to og en halv timene går med på å spise middag, og så skal han hvile i et par timer. Da ligger han på sofaen og er i sin egen bobler, før han sover i en times tid. Etter det så kan vi i teorien finne på noe sammen, men da har jeg som oftest noe jeg må få gjort. (Det er stille stund i huset når han hviler.) Når klokka passerer 9 om kvelden er jeg sliten og vil ha kveldsmat og legge meg, mens han da vil se tv og holde på med sitt. Denne u-rytmen føles sårt innimellom, men jeg prøver å godta at vi har hver våre søvnvaner og at han ikke føler noe behov for å endre de.

Anonymkode: ddd2d...7cd

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Samboeren min trenger mer søvn enn meg, og vil derfor legge seg tidlig. Han legger seg gjerne kl 23 når sønnen hans legger seg. Jeg trenger litt tid om kvelden, når det har blitt stille rundt meg, til å bare kople av. Fordøye dagen, rydde litt, se tv eller bare sitte helt stille. 
Saken er at selv om han er trøtt og legger seg før meg, så sier han at han at han ikke får sove før jeg har kommet og lagt meg. 
om jeg blir litt sen da, så får han forlite søvn. Han blir snurt om jeg ikke legger meg samtidig som han.. 

Jeg er voksen og ønsker å bestemme når jeg skal legge meg selv🙄

Anonymkode: 7ca12...388

Skjønar godt at du treng litt aleine-tid etter at det har blitt stille for dagen ❤️ 

Anonymkode: 7238c...a55

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Samboeren min trenger mer søvn enn meg, og vil derfor legge seg tidlig. Han legger seg gjerne kl 23 når sønnen hans legger seg. Jeg trenger litt tid om kvelden, når det har blitt stille rundt meg, til å bare kople av. Fordøye dagen, rydde litt, se tv eller bare sitte helt stille. 
Saken er at selv om han er trøtt og legger seg før meg, så sier han at han at han ikke får sove før jeg har kommet og lagt meg. 
om jeg blir litt sen da, så får han forlite søvn. Han blir snurt om jeg ikke legger meg samtidig som han.. 

Jeg er voksen og ønsker å bestemme når jeg skal legge meg selv🙄

Anonymkode: 7ca12...388

Jeg er i samme situasjon som din mann. Jeg legger meg først, men blir liggende å vente til samboer legger seg, sånn er vi skrudd sammen. Problemet er at når hun legger seg så har jeg vært trøtt og er i innsovningsfasen, men blir stresset av at hun er oppe og ordner ett eller annet, går på badet. Jeg sliter med søvnen, når jeg legger meg alene og vet at jeg ikke kommer til å bli forstyrret så sovner jeg ganske kjapt. Når jeg hører at hun sovner nesten med en gang så blir det ekstra stress for meg, og da er innsovningen ødelagt. Jeg vet det handler om et dårlig mønster fra min side, men har hatt problemer siden tenårene, ikke det at jeg ikke får sove, men jeg må ha rutiner rundt akkurat denne viktige delen. Så jeg tenker at du må ta noen hensyn til din mann, lite søvn gagner ingen i forholdet 

Anonymkode: d914e...ff2

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var en kjæreste jeg hadde en gang i tiden også - jeg fikk HELT avsmak for dama etterhvert. Følte meg kvalt til slutt.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Her er det motsatt. Jeg legger meg halv 10 og han kommer til sengs klokka 12/halv 1.

For meg er det litt sårt at han aldri kommer og legger seg mens jeg fortsatt er (skikkelig) våken i senga. Det hadde vært godt med litt kos og sånt før en tar natta, men det skjer altså aldri. Jeg blir også forstyrret og kan våkne til når han kommer til sengs, og kan slite med å sovne igjen etterpå. Han sovner på to minutter når han legger hodet på puta. 

Jeg skulle ha blitt vant til våre forskjellige søvnmønstre, for det har vært slik i mange år. Har prøvd å endre på mitt for å få mer tid sammen med han (legge meg senere), men han har heller sklidd ut i den andre retningen. Vi ha 8 timer igjen av dagen sammen etter vi er ferdige på jobb. De første to og en halv timene går med på å spise middag, og så skal han hvile i et par timer. Da ligger han på sofaen og er i sin egen bobler, før han sover i en times tid. Etter det så kan vi i teorien finne på noe sammen, men da har jeg som oftest noe jeg må få gjort. (Det er stille stund i huset når han hviler.) Når klokka passerer 9 om kvelden er jeg sliten og vil ha kveldsmat og legge meg, mens han da vil se tv og holde på med sitt. Denne u-rytmen føles sårt innimellom, men jeg prøver å godta at vi har hver våre søvnvaner og at han ikke føler noe behov for å endre de.

Anonymkode: ddd2d...7cd

Jeg blir stadig overrasket over hvor utrolig forskjellige vi mennesker er. 

Dette hadde jeg aldri orket. Høres ikke ut som et samliv som beriker livet. Og jeg hadde gjort det slutt. Heller alene og fri enn ensom sammen med noen er mitt mitto. 

Hvorfor er dere sammen med hverandre?

Anonymkode: ce75d...611

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...