AnonymBruker Skrevet 28. mars #61 Del Skrevet 28. mars Once Upon a Time in America - et mesterverk du bør se Anonymkode: 5f74d...f1e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 28. mars #62 Del Skrevet 28. mars (endret) De fleste kjente og åpenbare er nevnt her, så slenger på noen litt mindre kjente. Oppdaterer etterhvert som jeg kommer på flere. Point Break (1991) Pearl Harbor (2001) State of grace (1990) Black Hawk Down (2001) The Prestige (2006) Endret 28. mars av DelvisPresley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Humlemor Skrevet 28. mars #63 Del Skrevet 28. mars Det finnes mange gode filmer å velge mellom. Hva med John Wick? Masse kul action! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Etk Skrevet 28. mars #64 Del Skrevet 28. mars Django Unchained! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #65 Del Skrevet 29. mars Det er noen filmer som bør ses for « å ta» referansene i populærkulturen. Min liste er nok til dels typiske «mannefilmer». Titanic og bør dere jo se, men det er få menn som vil snakke om den? Verdens beste film: Frihetens regn. Er den det? Se the Green mile også Mafiafilmer: Gudfaren 1 og 2, Scareface, Gamle filmer: Tatt av vinden, Cassablanca + minst en av Chaplin sine (Landstrykeren? ) Krigsfilmer: Saving Private Ryan, Full Metal Jackets, Rambo I, intet nytt fra vestfronten? Hjortejegeren. Jeg ville droppet Apokalypse Nå fordi den bygger på Heart of Darkness. Les boka, da kan du flekse med det. Flere oppgir Ringenes Herre og Hobitten. Det er også bøker. Bare si du har lest boka og filmene ville aldri gjøre de beder. Da sparer dere typ 24 timer film. Jeg ville droppet American Pie og heller sett Animal House, det er selve ur-filmen i den sjangeren. Kanskje Porkys revenge? SCI-fi: Ailen, en av Star Wars filmene (skal du se en, se Return of the Jedi) Blade Runner 12 Monkeys Andre filmer som ikke lett lar seg kategorisere: Blues Brothers. Rocky I og IV Taken Fight Club minst en Indiana Jones, 1,2, eller den aller nyeste Andre franchises: En bør vite noe om James Bond, Marvel, Mission Impossible etc En bør se en del Tarantino filmer. Pulp fiction, Resovoir dogs, Kill Bill 1 Skrekkfilmer: Fredag den 13.de The Shining Halloween Saw Texas Chain saw Massacre Etter det kan man se Scream og se om man har fått med seg referansene? Anonymkode: 2a175...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 29. mars #66 Del Skrevet 29. mars Plan 9 from outer space Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 29. mars #67 Del Skrevet 29. mars Humlemor skrev (12 timer siden): Det finnes mange gode filmer å velge mellom. Hva med John Wick? Masse kul action! John Wick er bra på en måte, men det er jo latterlig overdrevne slåsscener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #68 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er noen filmer som bør ses for « å ta» referansene i populærkulturen. Min liste er nok til dels typiske «mannefilmer». Titanic og bør dere jo se, men det er få menn som vil snakke om den? Verdens beste film: Frihetens regn. Er den det? Se the Green mile også Mafiafilmer: Gudfaren 1 og 2, Scareface, Gamle filmer: Tatt av vinden, Cassablanca + minst en av Chaplin sine (Landstrykeren? ) Krigsfilmer: Saving Private Ryan, Full Metal Jackets, Rambo I, intet nytt fra vestfronten? Hjortejegeren. Jeg ville droppet Apokalypse Nå fordi den bygger på Heart of Darkness. Les boka, da kan du flekse med det. Flere oppgir Ringenes Herre og Hobitten. Det er også bøker. Bare si du har lest boka og filmene ville aldri gjøre de beder. Da sparer dere typ 24 timer film. Jeg ville droppet American Pie og heller sett Animal House, det er selve ur-filmen i den sjangeren. Kanskje Porkys revenge? SCI-fi: Ailen, en av Star Wars filmene (skal du se en, se Return of the Jedi) Blade Runner 12 Monkeys Andre filmer som ikke lett lar seg kategorisere: Blues Brothers. Rocky I og IV Taken Fight Club minst en Indiana Jones, 1,2, eller den aller nyeste Andre franchises: En bør vite noe om James Bond, Marvel, Mission Impossible etc En bør se en del Tarantino filmer. Pulp fiction, Resovoir dogs, Kill Bill 1 Skrekkfilmer: Fredag den 13.de The Shining Halloween Saw Texas Chain saw Massacre Etter det kan man se Scream og se om man har fått med seg referansene? Anonymkode: 2a175...fde Du glemte Jaws og Exorsisten i kategorien skrekk. Anonymkode: 969af...17e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Etk Skrevet 29. mars #69 Del Skrevet 29. mars The hunt for red october Frihetens regn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #70 Del Skrevet 2. april Siden du er interessert i ballett - Black Swan. Den er god. Ellers ville jeg sett Tarantino - Kill bill er en av mine favoritter der. Fight Club, The Shawnshak redemption, Terminator2, er også gode valg, fordi de er filmer "alle har sett". Det er mye god film der ute - og utrolig mye søppel. Mye av det som er anbefalt over her, er ting jeg har sett, men ikke ville anbefalt videre. Alt avhenger av hva man liker, eller ikke liker, å se på. Finn en sjanger du syns er gøy, og se filmer innenfor den sjangeren:) Anonymkode: 4f124...8d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå