AnonymBruker Skrevet 19. mars #1 Del Skrevet 19. mars Kvinne 32 her, singel. Ser lite film og tv generelt, føler ofte jeg kommer til kort når jeg dater filminteresserte menn. Kunne gjerne sett flere filmer, men vet ikke helt hvor jeg skal starte, og synes det er litt kjedelig å se film alene. Hvilke filmer «bør» man ha sett hvis man ikke skal fremstå veldig kjedelig/dum og enkel? Obs: denne tråden er opprettet mest «for fun». Jeg er på utkikk etter filmtips, ikke datingtips. Ja, jeg skjønner at jeg skal være meg selv, og ikke forandre meg for en mann. Anonymkode: b3585...35a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #2 Del Skrevet 19. mars https://www.imdb.com/chart/top/ Tenker at de fleste på toppen her er gjeldende. Trenger selvsagt ikke se alle 250 filmene, men de 20 første kanskje? Anonymkode: c5b78...016 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #3 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://www.imdb.com/chart/top/ Tenker at de fleste på toppen her er gjeldende. Trenger selvsagt ikke se alle 250 filmene, men de 20 første kanskje? Anonymkode: c5b78...016 Ser det er en del filmer videre også etter 20 faktisk. Den grønne mil, livet er herlig osv Anonymkode: c5b78...016 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 19. mars #4 Del Skrevet 19. mars Vil anbefale Lars Von Trier sine filmer, idiotene spesielt. Og kanskje Kevin Smith sine filmer. Og selvfølgelig Terminator 2, Blade Runner etc. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #5 Del Skrevet 19. mars Titanic Anonymkode: 14384...8a4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #6 Del Skrevet 19. mars You Before Me - Et helt halvt år på Norsk Anonymkode: 14384...8a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet 19. mars #7 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kvinne 32 her, singel. Ser lite film og tv generelt, føler ofte jeg kommer til kort når jeg dater filminteresserte menn. Kunne gjerne sett flere filmer, men vet ikke helt hvor jeg skal starte, og synes det er litt kjedelig å se film alene. Hvilke filmer «bør» man ha sett hvis man ikke skal fremstå veldig kjedelig/dum og enkel? Obs: denne tråden er opprettet mest «for fun». Jeg er på utkikk etter filmtips, ikke datingtips. Ja, jeg skjønner at jeg skal være meg selv, og ikke forandre meg for en mann. Anonymkode: b3585...35a Om du skal date en film entusiast og stille litt forberedt så han blir imponert, så ser du dansk dogme film (Adams epler, de grønne slakterne etc), se alt Tarantino har laget, gladiatoren, Gjøkeredet, dr strangelove, alien 1, filmer med Steve buscime (særlig big fish, fargo og tarantino filmene hans), og Philip seymoure hoffman filmer (capote spesielt). Du gjør ikke mye feil ved å se topp ti-tyve på IMDG topp 100 listen heller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet 19. mars #8 Del Skrevet 19. mars AllahBallah skrev (9 minutter siden): Vil anbefale Lars Von Trier sine filmer, idiotene spesielt. Og kanskje Kevin Smith sine filmer. Og selvfølgelig Terminator 2, Blade Runner etc. Ja dette er pensum, bare ikke se antichrist alene i mørket;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pippilang Skrevet 19. mars #9 Del Skrevet 19. mars Det lages ikke så mye filmer lengere da. Det går mest i serier. Liker du serier? Av de nyeste filmene vil jeg anbefale:Dune ,Poor things, Saltburn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #10 Del Skrevet 19. mars Hunger games er bra. Dune 1 og 2 High school er kjempebra synes jeg, men sikkert ikke menn. Legally blonde, mean girls, house bunny, listen er lang Anonymkode: af8c0...fd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 19. mars #11 Del Skrevet 19. mars Donnie Darko - kultfilm og et must! 🤩 Clockwork Orange er vel også vanskelig å komme utenom! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 19. mars #12 Del Skrevet 19. mars 1 hour ago, AnonymBruker said: https://www.imdb.com/chart/top/ Tenker at de fleste på toppen her er gjeldende. Trenger selvsagt ikke se alle 250 filmene, men de 20 første kanskje? Anonymkode: c5b78...016 Denne lista bærer veldig preg av at den er stemt fram av (stort sett ganske unge) amerikanere. De er, som kjent, allergiske mot andre språk engelsk. Hvor er Fellini, Tarkovskij, Herzog, Kurosawa, Bergmann? Til og med Citizen Kane mangler blant topp 20, og hvor er Kubrick? For den saks skyld: Eisenstein og Chaplin. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Etk Skrevet 19. mars #13 Del Skrevet 19. mars Livets lyse side med Jack Nicholson er veldig fin! 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #14 Del Skrevet 19. mars Film er noe du må "komme inn i". Jeg så bare serier for noen år siden. Selvfølgelig hadde jeg sett noen filmer på kino en gang annen hvert år, typ, men kom aldri på å sette meg ned og se en film, følte jeg kjedet meg fort. Men begynte sammen med en filminteressert venninne, og nå elsker jeg det. Liker nå faktisk bedre filmformatet nå enn serier som kan strekke seg ut i det langtekkelige. En film er en tettere historiefortelling, uten at det sklir ut i unødvendige sub-plots eller at serien plutselig skifter fokus fordi andre manusforfattere og regissører kommer til. Mine favorittregissører nå er bl.a Hirokazu Koreeda (Shoplifters, Etter Stormen mm), Park Chan-wook (hevntriologien), Bong Joon-Ho (Parrasite), Jonathan Glazer (The Zone of Interest, Under The Skin, Sexy Beast), Joachim Trier (norsk!), Robert Eggers (The Northman, The VVitch, Lighthouse), Denis Villeneuve (alt, men spesielt de første franskspråklige filmene som ikke hadde det store budsjettet som Dune har). Dette er samtidige filmskapere. Begynn gjerne med kanon. Har også hatt gode filmopplevelser med dypdykk i retro. Feks så nylig Night of The Hunter fra 1955 som er et ekspresjonistisk mesterverk! Anonymkode: 2c3c0...668 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
proghodet Skrevet 19. mars #15 Del Skrevet 19. mars 1 hour ago, Pawn Hearts said: Denne lista bærer veldig preg av at den er stemt fram av (stort sett ganske unge) amerikanere. De er, som kjent, allergiske mot andre språk engelsk. Hvor er Fellini, Tarkovskij, Herzog, Kurosawa, Bergmann? Til og med Citizen Kane mangler blant topp 20, og hvor er Kubrick? For den saks skyld: Eisenstein og Chaplin. Tjue filmer er veldig knapt når man skal favne alle sjangre av alle filmer som har blitt spilt inn de siste 100 år. Men om man tar utgangspunkt i de hundre første på lista får man en god jafs av det folk flest "burde" ha sett. I de hundre første er Kubrick representert med The Shining, Dr. Strangelove, Paths of Glory og 2001: A space Odyssey. Chaplin er representert ved the great dictator, modern times og city lights. Av ikke-engelske finner vi koreanske Parasite, italienske Cinema Paradiso, japanske Spirited Away, Harakiri, Grave of the Fireflies, Princess Monoke, Your Name og Seven Samurai. Jeg er forøvrig enig i at europeiske filmer er svært dårlig representert og at Citizen Kane bør ligge høyere av historiske grunner (den ligger på 103). Off-topic: Trespass er digg! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 19. mars #16 Del Skrevet 19. mars (endret) Europeisk filmer er dårlige? Nei, hva med: Reykjavik 101, Kong Curling, eller Tårtgeneralen. Ok ja..Mulig jeg har litt rar smak, men gi litt rom for eksentriske filmer også. Livet blir bedre med noen sære filmer innimellom alt det gravalvorlige Endret 19. mars av Laraa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #17 Del Skrevet 19. mars Se de filmene som interesserer deg. Finn ut hva du liker. Jeg synes noen av de best rangerte filmene er fantastiske, mens andre igjen er uforståelige makkverk til tross for kjempehøy snittkarakter. Anonymkode: 21383...a9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #18 Del Skrevet 19. mars Birdemic er en slager. Anonymkode: c9880...bb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 19. mars #19 Del Skrevet 19. mars Battle Royale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #20 Del Skrevet 19. mars 5 hours ago, AnonymBruker said: You Before Me - Et helt halvt år på Norsk Anonymkode: 14384...8a4 Jeg liker denne selv, men tror ikke det er en man trenger å ha sett for å imponere en mann... Anonymkode: 60d5f...627 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå