Gå til innhold

Normalt å bruke størrelse small når man har passert 40?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En jente på 13 år kan jo være dobbelt så stor som en dame på 60 vel.. Snikskryting dette her ja.

Anonymkode: 80192...88a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 40, 178 høy, og bruker både XS og S. 

Anonymkode: 11d8f...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Å nei, noen skriver at de er slank, her skal de søren meg ta få 

*inn i tråden for å latterliggjøre ts*

Hahaha det var til pass for det slanke menneske

🙄

 

 

Forbrenningen går ofte ned ved alderen, en har fått en del unger og kroppen er ikke slik den var når en var 20 det er ganske naturlig. Vi blir også en nasjon hvor overvekt er mer vanlig enn å være normalvektig så det er flere som bruker større str enn de som bruker mindre str. 

Anonymkode: 9d68e...42a

Handler ikke om at TS skrev at hun er slank og "skal få", handler om at hun formulerer noe hun liker ved seg selv som ett spørsmål. Det å fiske etter "wow du er så unik" på ett tema mange finner sårt er ikke en spesielt pen ting å gjøre, hvis man er nysgjerrig på hva som er normalen så får man google statistikk.

Anonymkode: 21428...e3f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klesstørrelse har da ingenting med alder å gjøre

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at folk blåser mer i utseende når de blir eldre, og at det er hovedgrunnen til at de legger på seg med årene. Så hender det av og til at de lurer seg selv til å tro at de ikke spiser sååå mye mer eller beveger seg såååå mye mindre, men hadde de faktisk vært opptatt av kosthold og trening, så hadde de sett sammenhengen mellom det lille kaloriovetskuddet og det å gå jevnt og trutt opp i vekt.

Jeg pusher 40 selv og er absolutt slankest og mest "fit" i min omgangskrets, men jeg jobber hardt for det. Jeg ønsker å se bra ut, og da må jeg prioriterer riktig kosthold og trening for å se slik ut. Da jeg var yngre var det mange rundt meg med samme livsstil, men nå er det nesten ingen og jeg blir sett på som fanatisk. 

Uansett; gjennomsnittsnordmannen (kvinnen) er overvektig, så de færreste på 40 bruker nok str S (eller Xs, som jeg bruker) men det har nok mer med livsstil og prioriteringer enn alderen i seg selv å gjøre. 

Anonymkode: e33e0...e5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kroppen til folk er forskjellig uansett om man er 2 eller 100

Anonymkode: dfd4c...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har både S og XL i skapet, og begge str passer. Det kommer helt an på hvem og hvor som har produsert klærne.  Klesstørrelser kan derfor ikke benyttes til å sammenligne kropper.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hva lurer du på?

Det er helt normalt.

Og for øvrig bra å holde seg slank i godt voksen alder, og sikkert noe du nyter fruktene av uten å trenge tilbakemelding ved å lufte dette "problemet" til anonyme fra KG.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man liten så er man liten?🤣 spiller vel ingen rolle om du er 20 eller 50. Mamma er 70 og bruker XS. Aldri sett ei lita kjærring før? 😂 

Anonymkode: 635f4...74e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

https://www.nrk.no/trondelag/ny-studie_-forbrenningen-og-stoffskiftet-vart-synker-ikke-noe-saerlig-med-alderen-1.15611409

Er du en av dem som skylder på alderen når vekta går opp? Dette er ikke lenger en unnskyldning man kan bruke, ifølge en ny studie.

Anonymkode: 008f3...9ac

Har ett litt genuint spørsmål angående deg og dere som er veldig opptatt av dette, skjønner at du forholder deg til forskningsartikler osv osv osv. 

Lurer bare på hvorfor?
Hva tjener dere egentlig på å spamme på artikler og diskusjoner om hvordan folk har seg selv å takke for overvekten sin? Hva får du ut av det? Vil du ha en innrømmelse fra folk om at de spiser for mye? Vil du at de skal skamme seg?
Lurer virkelig på dette her.

Nå er jeg ikke nødvendigvis uenig med grunner til overvekt, og sliter ikke med det selv hvis det argumentet skal kastes tilbake. Hadde du vært åpen for tanken på at dere som hemningsløst spyr ut sånt som dette kan være grunnen til at folk fornekter hvorfor de sliter med noe? Jeg skjønner ikke hva dere vil oppnå med dette her. Det kommer ikke til å snu noen sine meninger, i "beste fall" vil det bare oppnå å ødelegge noens selvbilde litt mer.

Anonymkode: 21428...e3f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

https://www.nrk.no/trondelag/ny-studie_-forbrenningen-og-stoffskiftet-vart-synker-ikke-noe-saerlig-med-alderen-1.15611409

Er du en av dem som skylder på alderen når vekta går opp? Dette er ikke lenger en unnskyldning man kan bruke, ifølge en ny studie.

En gruppe internasjonale forskere har nemlig funnet ut at verken stoffskiftet eller forbrenningen vår endrer seg noe særlig med alderen. I alle fall ikke før man runder 60 år.

– Dette at kiloene kommer med alderen på grunn av lavere stoffskifte, er nok bare en myte. Denne studien bekrefter mye av det vi allerede vet. Forbrenningen hos friske folk holder seg stabil over tid, og dette er viktig kunnskap å få ut til befolkningen, sier Bård Eirik Kulseng til NRK.

Han er overlege og leder for fedmeforskningen ved NTNU og St. Olavs hospital.

Anonymkode: 008f3...9ac

Enig i dette 😊 Jeg er 42 år og kvinne; jeg spiser det samme som jeg alltid har gjort og veier det samme som når jeg var 25 😊 Det at mange går opp i vekt etter at de fyller 40, handler nok mye om at forpliktelsene er mange og bekymringene mye større enn når man var 25. Mange har i tillegg blitt mer stillesittende, da mange er etablert og overhodet ikke like mye på farten som når man var ung og fri.

Anonymkode: fc851...5b9

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ett litt genuint spørsmål angående deg og dere som er veldig opptatt av dette, skjønner at du forholder deg til forskningsartikler osv osv osv. 

Lurer bare på hvorfor?
Hva tjener dere egentlig på å spamme på artikler og diskusjoner om hvordan folk har seg selv å takke for overvekten sin? Hva får du ut av det? Vil du ha en innrømmelse fra folk om at de spiser for mye? Vil du at de skal skamme seg?
Lurer virkelig på dette her.

Nå er jeg ikke nødvendigvis uenig med grunner til overvekt, og sliter ikke med det selv hvis det argumentet skal kastes tilbake. Hadde du vært åpen for tanken på at dere som hemningsløst spyr ut sånt som dette kan være grunnen til at folk fornekter hvorfor de sliter med noe? Jeg skjønner ikke hva dere vil oppnå med dette her. Det kommer ikke til å snu noen sine meninger, i "beste fall" vil det bare oppnå å ødelegge noens selvbilde litt mer.

Anonymkode: 21428...e3f

Det var et motsvar til alle som skriver at forbrenningen går opp etter 40. Det er feil.

Om man bruker XS eller XL driter vel jeg i 🤷‍♀️

Anonymkode: 008f3...9ac

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette var nu også noe å spørre om. Man bruker vel de klærne som passer... Jeg er 164, 65 kg og bruker M pga gigapupper..... I bukser er det 36/S.

Anonymkode: ac601...b0f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det var et motsvar til alle som skriver at forbrenningen går opp etter 40. Det er feil.

Om man bruker XS eller XL driter vel jeg i 🤷‍♀️

Anonymkode: 008f3...9ac

Du "driter i" hva folk veier da tydeligvis, tenker du en tittel i store bokstaver: "Er du en av dem som skylder på alderen når vekta går opp?" skal være konstruktiv opplysning?

Applaus for deg ihvertfall! Tenker alle som sitter med dårlig selvbilde så artikkelen din og tenkte at nå skal de snu om livsstilen sin. ingen flere unnskyldninger. Det var bare du som manglet for at folk skal få det bedre.

Anonymkode: 21428...e3f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du "driter i" hva folk veier da tydeligvis, tenker du en tittel i store bokstaver: "Er du en av dem som skylder på alderen når vekta går opp?" skal være konstruktiv opplysning?

Applaus for deg ihvertfall! Tenker alle som sitter med dårlig selvbilde så artikkelen din og tenkte at nå skal de snu om livsstilen sin. ingen flere unnskyldninger. Det var bare du som manglet for at folk skal få det bedre.

Anonymkode: 21428...e3f

Er det konstruktivt å si at forbrenningen går ned etter 40, når den ikke gjør det?

Grunnen til at det ble store bokstaver var fordi jeg klippet ut og limte inn direkte fra artikkelen.

Jeg tenkte virkelig ikke at faktaopplysninger skulle trigge noen så pass mye. Beklager.

Anonymkode: 008f3...9ac

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, AnonymBruker said:

Er det konstruktivt å si at forbrenningen går ned etter 40, når den ikke gjør det?

Grunnen til at det ble store bokstaver var fordi jeg klippet ut og limte inn direkte fra artikkelen.

Jeg tenkte virkelig ikke at faktaopplysninger skulle trigge noen så pass mye. Beklager.

Anonymkode: 008f3...9ac

Det var den igjen "faktaopplysninger og trigge", samme visa hver gang. Alltid samme setning om at bare skal opplyse, var ikke det jeg var ute etter. Lurer på hva du får ut av det.

Jeg er ikke trigget av diskusjoner om grunn til overvekt, jeg har aldri slitt med overvekt og jeg er treningsfanatiker. Det er en ganske stor forskjell på å bli trigget og å bli deprimert. Blir trist av å se venner og folk på senteret som åpenbart går med usikkerhet og tristhet av at kroppen skal være symbol på manglende måtehold. Jeg blir deprimert over det jeg syntes er en sykelig side av mennesker og samfunnet når folk som deg går inn for å såre andre. Diskusjoner og artikler om folk som sliter med overvekt er alltid overfylt av sånne kommentarer, og jeg sliter med å forstå hvorfor. Jeg er ikke uenig med grunnen til overvekt, så blir ikke "trigget" av informasjonen.

Depresjonen er flerfoldig da. Både over samfunnet og av folk har det såpass dårlig med seg selv at de gjør som du gjør. Tenker det må være ett trist liv. 

 

Anonymkode: 21428...e3f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (1 time siden):

Det er mange som legger på seg etter fylte 40 fordi forbrenningen går ned da. Det er nok det ts sikter til. 

Ja, nettopp det er det jeg sikter til.

Anonymkode: b5976...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ute med litt snikskryt😆?

Anonymkode: fec42...aab

Nei.

Anonymkode: b5976...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la på meg nesten 20 kg etter at jeg ble singel. Kaller det for kjærlighets kilo. Har kost meg så🥳😇 Måtte det bare fortsette, men med litt mindre snop🤣

Anonymkode: 49122...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...