Gå til innhold

Normalt å bruke størrelse small når man har passert 40?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 168 cm og veier 56 kg.

Føler bare de aller fleste på min alder bruker Large eller enda større størrelser. 

Anonymkode: b5976...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har samme mål som deg og bruker M. 

Anonymkode: 15315...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er over 50 og bruker alt fra xxs-s, alt etter type klær.

Anonymkode: 1855b...183

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt og normalt. Det er i alle fall ikke unormalt. 

Anonymkode: bcb9e...551

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt å være forskjellige størrelser, vet at du egentlig bare er stolt av å være størrelse small og vil skryte til noen.
Tenker du bør jobbe litt med hvordan du får selvtillit.

Anonymkode: 21428...e3f

  • Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo an på høyde og vekt, ikke alder? Jeg er 1,53 og litt over 40. Naturlig at jeg bruker S eller mindre da ja.

Anonymkode: bb579...1ca

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 175 og veier 60 kg. Bruker str S, men iblant M hvis beinlengden blir for kort. Med mindre alderen gjør at jeg krymper ser jeg ikke sammenheng med alder og klesstørrelse. Tenker i så fall da motsatt av TS da jeg tenker jeg kanskje må ha mindre klær med årene hvis jeg skulle krympe i høyden. Hvorfor tenker du vi trenger større klær, TS?

Anonymkode: 31583...594

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange legger på seg når de kommer i overgangsalderen.
Mange legger også på seg under graviditeter og gjennom småbarnsperioden.

Altså er nok andelen som bruker L og XL og XXL høyere hos de i høyere aldersgrupper, enn hos 20-åringer.
Men det betyr ikke at det er noe unormalt i å være liten og tynn og bruke S. Ei heller at man kan være høy og slank og bruke L både som 20 åring og som 60 åring.

Jeg brukte M som 17 åring, og bruker M/L litt avhengig av plagg som 45 åring. Hadde jeg vært godt trent eller slank, ville jeg nok fortsatt brukt mest M. Jeg har for lange ben til str S.

Altså handler størrelse mye mer om hvordan du er bygget i utgangspunktet, enn hvor gammel du er.

Anonymkode: e1ed2...144

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det stort sett de over 40 som er slanke, mens de under 30 er større. Gjelder både kvinnene og mennene. De aller magreste damene (typ 45 kg) hos oss er pluss minus 50 år.

Anonymkode: fc851...5b9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt i vår familie vertfall. 

Anonymkode: 008f3...9ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen legger på seg når de blir eldre har jo med livsstil å gjøre, ikke alder direkte. Ikke alle som skjønner at inntaket må ned og aktiviteten må opp når man bikker 40.

Anonymkode: 0da18...58f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute med litt snikskryt😆?

Anonymkode: fec42...aab

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 48 år, 160 høy og 47 kg. Bruker str XS. At folk blir overvektige handler vel mest om livsstil. 

Anonymkode: 1fa8b...907

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, omg og sånn! Man bruker vel den størrelsen som passer enten man er 20 eller 50 eller 90. Trenger du godkjennelse fra andre for å bruke riktig størrelse eller hva er det? KG er en fordummende plass! 

Anonymkode: 2596a...92d

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Har størrelse noe med alder å gjøre???

Jeg trodde størrelse hadde noe med størrelse å gjøre jeg… 🙄

Anonymkode: 81944...ae3

Det er mange som legger på seg etter fylte 40 fordi forbrenningen går ned da. Det er nok det ts sikter til. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg er 168 cm og veier 56 kg.

Føler bare de aller fleste på min alder bruker Large eller enda større størrelser. 

Anonymkode: b5976...7a8

Mange legger på seg etter fylte 40 siden forbrenningen blir lavere da og etter hvert kommer overgangsalderen også, så det er ganske vanlig å være tyngre når en er 45 enn når en er 25. Men folk er forskjellige og så lenge du spiser og lever normalt, og ikke lever på en streng diett og treningsplan à la Victoria Beckham for å holde deg tynn, så er det en normal vekt for deg. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, noen skriver at de er slank, her skal de søren meg ta få 

*inn i tråden for å latterliggjøre ts*

Hahaha det var til pass for det slanke menneske

🙄

 

 

Forbrenningen går ofte ned ved alderen, en har fått en del unger og kroppen er ikke slik den var når en var 20 det er ganske naturlig. Vi blir også en nasjon hvor overvekt er mer vanlig enn å være normalvektig så det er flere som bruker større str enn de som bruker mindre str. 

Anonymkode: 9d68e...42a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nrk.no/trondelag/ny-studie_-forbrenningen-og-stoffskiftet-vart-synker-ikke-noe-saerlig-med-alderen-1.15611409

Er du en av dem som skylder på alderen når vekta går opp? Dette er ikke lenger en unnskyldning man kan bruke, ifølge en ny studie.

En gruppe internasjonale forskere har nemlig funnet ut at verken stoffskiftet eller forbrenningen vår endrer seg noe særlig med alderen. I alle fall ikke før man runder 60 år.

– Dette at kiloene kommer med alderen på grunn av lavere stoffskifte, er nok bare en myte. Denne studien bekrefter mye av det vi allerede vet. Forbrenningen hos friske folk holder seg stabil over tid, og dette er viktig kunnskap å få ut til befolkningen, sier Bård Eirik Kulseng til NRK.

Han er overlege og leder for fedmeforskningen ved NTNU og St. Olavs hospital.

Anonymkode: 008f3...9ac

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrenningen går ikke ned slik folk tror, de spiser mer og beveger seg mindre. 

Størrelse kommer jo helt ann på klesplagget man kjøper og.

Min venninne på 155, bruker small i mye, selv om hun er overvektig. Selv bruker jeg sjeldent small. Jeg er høy, men slank.

Anonymkode: d7e74...22e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...